Strana 1 z 1

Kia Ceed 1.6 2008 LPG

Napísané: 05.09.2019 21:32
od používateľa Pajo99
Riešil niekto problém s tým že auto neštartuje na benzín za studena ? a keď naštartuje tak zdochne po 10 takýchto pokusoch ako tak ide, a po zahriati ide bez problémov na benzín, na plyn všetko poriadku aj štarty zatial kým j e 20°C. Robil toto aj starý motor aj nový. Na aute bol menený motor ktorý v tom predtým aute normalne fungoval. Takže vymenené celý motor s komponentami, katalyzátor a lambda sondy, benzín tlak na rampe 3,5baru. LPG vstrekovače neprepúštajú plyn, Tak mi niekto vysvetlite prečo to nechce štartovať na benzín? kde ešte hladať chybu. keď povodná je riadiaca jednotka a palivový plavak ale tam je tlak dobrý.

Napísané: 05.09.2019 21:43
od používateľa bajo777
palivo, korekcie, nech sa paci navstivit plynoservis, robia s tym dennodenne...

Napísané: 05.09.2019 21:53
od používateľa ivko1
Bajo on má problém naštartovať studený motor na benzín, s LPG problém nemá
Kludne aj čidlo teploty

Napísané: 05.09.2019 23:10
od používateľa oco13
keď povodná je riadiaca jednotka
Skúsil by som tento smer, alebo celkom odstavil plyn a riešil to ako bežné benzínové auto.

Napísané: 06.09.2019 07:40
od používateľa bajo777
ivko1 napísal:Bajo on má problém naštartovať studený motor na benzín, s LPG problém nemá
Kludne aj čidlo teploty
to neni oddelene, az ma raz plyn a jazdi nanho, benzinova jednotka je priamo ovplyvnena a samouciaca :41c2: , stale riadi zmes benzinova jednotka !!! plynova iba modifikuje jej signal pre plynove vstreky...

priklad jak sa to dodrbe: nastavia ti bohatsiu zmes na plyne...z logickych dovodov, benzinova jednotka to registruje na lambde sonde a ubera, snazi sa dosiahnut stechiometricky pomer, ale plynova jej to stale posuva, za jazdy na plyne si tento boj nevsimnes, ide dobre! kedze korekcie su dlhodobe, kratkodobe, okamzite, manazment az ma signaly z cidiel dokaze ucinne regulovat vyslednu zmes, co je vlastne vypocet vsetkych tychto korekcii a pozaduje sa na konci lambda pomer 1!!!

co sa ale stane pri studenom starte ?? v prvych sekundach predsa hodnota z lambdy nevstupuje do uvahy, benzinova jednotka musi siahnut po udajoch co ma naucene z minulej prevadzky :41c2: , az ockava ze z lubovolneho dovodu je tam dost paliva pomerovo, kludne pusti o x% menej ako by bolo treba, potom to startuje na chudu zmes, streli do sania atd atd

toto je zhruba mechanizmus ako suvisi studeny start na benzin s prevadzkou lpg, treba si to uvedomit raz a navzdy :41c2:

obecne cim starsi motor a nizsia euro emisna norma, tym sa menej hra na presnost startovacej davky, proste motoru je dopriate v tejto tazkej chvili jeho zivota lol , potom sa ani nemusi prejavit do istej miery ochudobnenie...

dalej palivo stojace dlho v nadrzi postupne straca lahke frakcie, lahko odparitelne zlozky :zg282: ktore musia byt pre bezproblemovy start, tak to suvisi zase s palivom

preto som pisal palivo, plynoservis v kartkosti zhrnute vyplyvajuce z vyssieho, natankovat cerstvy benzin, aby sa refresol, pojazdit az sa pozitivne neprejavi na startoch, nech sa paci plynarovi, kazdy jeden musi rozumiet aj benzinu, inac to nema robit !!! mechanik klasicky plynu rozumiet naopak nemusi, ale tiez by mal minimalne skontrolovat korekcie az pride k nemu niekto z problemom chodu, otazka je kolkati zo 100 to urobia? :4012:

Napísané: 06.09.2019 12:21
od používateľa mp3turbo
>> Robil toto aj starý motor aj nový. Na aute bol menený motor ktorý v tom predtým aute normalne fungoval.


ty asi nemas co robit, ked len tak prehadzujes motory hore dole. Spolu s novym motorom prisli aj benzinove vstrekovace, alebo tie si dal z tvojho stareho motora ?

Napísané: 06.09.2019 12:50
od používateľa lorak777
jazdi asi strasne vela na plyn a su zalepene trysky...malokto ked ma auto na lpg jazdi tak 1/4-1/3 na benzin, alebo dojazd na benzin...malokoho to napadne a ked sa setri, tak sa setri...

Napísané: 07.09.2019 01:08
od používateľa pietro235
čo ak je zlé benzínové čerpadlo? kto má lpg, tak nejazdí veľa na benzín a ak je stále málo benzínu v nádrži, môže sa časom čerpadlo zadrieť. na mojom aute (na LPG) bola od kúpy aj výstražná nálepka na čelnom skle aby som mal minimálne 1/4 nádrže benzínu práve kvôli čerpadlu. Brat musel na svojom aute na LPG meniť to benzínové čerpadlo lebo sa mu zadrelo.

Napísané: 07.09.2019 11:36
od používateľa jergusko
Oktanová adaptácia. Keď jazdíš na LPG, ktorý má vyššie oktanové číslo (107 - 110), prispôsobí sa mu RJ motora. Na druhý deň, keď štartuješ na benzín, motor má odrazu celkom iné palivo (s nižším oktanovým číslom, 95), takže to nevie naštartovať.
Vyskúšaj jazdiť na benzín, či to na druhý deň na benzín naštartuje. Ak áno, tak je to v tom.
Riešením by mohlo byť tankovať 100-vku benzín. Neminieš ho veľa, keď jazdíš na LPG a bude menší rozdiel medzi oktanovým číslom benzínu a LPG.

Napísané: 07.09.2019 12:01
od používateľa Pajo99
písal som ze všetko išlo s druhým motorom čiže vstreky som s toho druheho motora ani nedával dole a na tom aute predtým fungovali pohode, v tom aute povodne ostalo iba palivove čerpadlo, kabeláž a riadiaca jednotka,palivove čerpadlo som skúšal či má tlak a ma tlak 3,5bar

Napísané: 07.09.2019 12:24
od používateľa oco13
Znova tu napíšem - RJ ako chceš odskúšať??? A kto má hlavné slovo pri chode motora ak nie RJ.