Simon, velmi dobre si spravil ze si nekupil red styrmi rokmi XFko s tym dvojmotorom 2.7d... to bola zruda nadgalaktickych rozmerov, i ked poznam dvoch majitelov ktori na tom brkaju stastne dodnes (jeden ma XFko, jeden ma S-Type).
Dnes, teda po styroch rokoch, sa znovu pytas ci si mas kupit XFko. Obavam sa ze moja odpoved bude zaporna. Nie kvoli tomu ze by boli nejake problemy, ale kvoli tvojej rozhodnosti.
KEby si to auto nutne potreboval a bezbreho zboznoval/obdivoval, uz by si ho mal. Ked hladas vyhodny pomer cena/vykon, tu ho nenajdes. Daj dole ruzove okuliare, ustup o sest metrov a pozri sa znovu : je to predrazeny produkt ktory nema tu podstatu ktoru Jaguar svojmu majitelovi ponukat ma. Nema proste pedigree, tento model nema historiu, nema design ktory ho zaradi do siene slavy, je to načinčané na povrchu ale nic prilis zaujimave pod nim - okrem cenoviek za suciastky v autorizaku.
Je to v poriadku vozik, neprilis velky vzadu, nie je to "pan tovarnik" pocit, je to skor take "chcem sa na nieco hrat" - tak ako privrzenci znacky surovo odsudili X Type a poprave, pretoze nie je nic vynimocne... takisto XFko je snaha o zachranu znacky "masovou" vyrobou. Nic vynimocne technicky, vybavou, ziadne pokrokove prvky. Nie je to Phaeton ktory v roku 2002 vsetkym vybil poistky, nie je to Lancia Thesis ktora nikdy nemala v historii motorizmu nic co by sa jej colen priblizilo...
Tak ako S-Type neskoncil prilisnym uspechom, aj XFko bude odsunute za tri-styri roky do ulohy statistu. Seda myska. Ten "luxus" je taky... no... neprilis luxusny. Kozene sedacky mas aj v Opli Astra. Xenony tiez. Vyhrievany volant ? Opel Corsa. XFko nie je ziadny luxus, natrie mu to Audi A6, BMW5, Mercedesove Ecko... je to seda myska. Predrazena.
Co ma masinka odlisne od mainstreamu teda Superbov, A6tiek... je rarita. Design ktory nie je ziadny zazrak, ale nie je okukany - lebo ich na cestach proste nie je. Ak ti toto staci na prilisne otvorenie penazenky, tak v pohode. Ak nie si zaskatulkovatelny a NUTNE potrebujes mas nieco ine ako ostatni, v pohode, ale zaplatis si za to.
A teraz, nech uz to znelo akokolvek negativne
XFko je podarene auto. Ma technicku kvalitu a velmi velmi slusnu spolahlivost ked nelovis v dieslovych vodach.
Kto to opravi ? No, predovsetkym to moc opravovat nebude treba ked si nevyberes 2.7d, pri 3.0i tam nejake vazne zasahy nehrozia. NikaSil a podobne, nic. Nejaka diagnostika, da sa ; na spickovej urovni len specializovane garaze ktoru u nas nepoznam, v Anglicku samozrejme daleko rozsirenejsie. Skor pochodis s osciloskopom nez seriovou diagnostikou (FORD IDS ?). Maju problemy s brzdami a predcasnym opotrebenim, na ich vymenu nepotrebujes nic v zmysle Mercedesu SBC.
Ako dobre rozumies anglictine ? Internet je plny navodov co kukat pred kupou, su dokonca vydane knihy o tomto modeli, jeho slabinach, na co davat pozor.
XF malo 13 zvolavacich akcii, rozhodne si chces preverit historiu konkretneho kusu co chces kupit.
Ale pozor, cas bezi - aby si zase o styri roky nezistil ze sa ti paci XF a ci si ho mas kupit.