Strana 1 z 3

Jaguar XE - skúsenosti

Napísané: 30.08.2018 13:03
od používateľa sluggish
Ahojte, uvažujem o kúpe Jaguaru XE 2,0 d, rv 2015-2016.

Jazdí niekto tento model ?.... Testy sú jedna vec, ale skúsenosti užívateľov sú myslím lepšie. Ak by bol niekto ochotny podeliť sa s nimi bol by som rád.
Klasika, aké nedostatky ste spozorovali, nejaké ich "detské chyby" a pod.

Ďakujem

Napísané: 30.08.2018 20:41
od používateľa undertaker007
Šéf kedysi takého chcel... ...všetko vyzeralo fajn, až si raz doňho sadol a odviezol sa. Vystúpil a povedal: "Tak toto nechcem."
Jednoducho sa mu tam nesedelo pohodlne. Skončil pri Volve, opäť.
Takže technické rady som nepriniesol - priniesol som o ničo viac, niečo čo sa nedá opraviť - vyskúšaj si to auto. Možno sa v ňom nebudeš cítiť pohodlne...

Napísané: 31.08.2018 13:11
od používateľa markoimportauto
Mám presne tento model, 2.0d, r.2016.

Ak počkáš rok, bude po skončení záruky na predaj s minimom km.

Napísané: 31.08.2018 13:57
od používateľa sluggish
@markoimportauto práve ze by som to chcel riešiť čím skôr,
momentálne jazdim na E92 335i, je mi jasné že výkonovo asi zaplačem, ale bohužiaľ musím dochádzať dosť ďaleko do práce, takže je potreba dieslu.

Ako si s ním spokojný ?... čo sa tíka kvality prevedenia, motorovo, prevodovka, nejaké poruchy ?

A od fordu mondeo to má asi dosť daleko :zga27:

Re: Jaguar XE - skúsenosti

Napísané: 31.08.2018 14:18
od používateľa undertaker007
sluggish napísal:A od fordu mondeo to má asi dosť daleko
Práveže vôbec, preto ti to napísal...

Napísané: 31.08.2018 14:40
od používateľa markoimportauto
Auto kvalitou aj spracovaním zodpovedá cene (kat. cena nového cca 50.000€).

Šialene sú však nastavené servisné intervaly (á 37 000km/2 roky), ktorými sa evidentne chcela automobilka zalíškať fleetovým (veľko)odberateľom.

Preto je u tohto modelu mimoriadne dôležité, aby sa paradoxne nedodržiavali, resp. boli užívateľmi skracované. Minimálne čo sa výmen oleja týka.
Ja konkrétne na tomto konkrétnom kuse mením olej každých 10 000km - nový budúci majiteľ tak ani netuší, aké howädské štastie bude na budúci rok mať pri kúpe takéhoto môjho nadštandardne staraného kusu :)

Tento fakt je o to dôležitejší, pretože je veľký predpoklad, že jazdené kusy vďaka svojej vysokej nadobúdacej cene budú pochádzať práve z ex leasingov (od fleetových zákazníkov).
A ako je u nich dobrým zvykom, tak uvedený šialený servisný interval bude ešte aj veselo naťahovaný na takmer absurdné čísla. To je isté ako olovená rúra.
Viem si potom predstaviť to prekvapenie nejakého nového šťastného majiteľa, ktorý kúpi takúto jazdenku s cca 100 000km, majúcu za sebou od novoty iba zo 2 výmeny oleja...
To ešte len bude pučiť oči, keď mu zakrátko po tomto nájazde s veľkou pravdepodobnosťou predčasne odíde turbo, vačka, či nebodaj vykukne ojnica z motora. A toho karbónu v motore... aj do tanca aj na počúvanie!
Samozrejme kára už bude po záruke a všetka tá ťarcha nelacných opráv bude na aktuálnom majiteľovi. Už vidím tie ping-pongy a zúrivé telefonáty medzi aktuálnym majiteľom a nejakým predajcom (autobazárom) o tom, kto za to môže, kde sa stala chyba a kto to zaplatí.
A pritom problém vznikol ešte pred samotnou výrobou daného vozidla parádnym nápadom marketingového oddelenia značky Jaguar ako pomocou extra nízkych servisných nákladov vytlačiť u veľkoodberateľov zo stabilných pozícii značky AVDYI, BMW či Mercedes. Veď záruku to prežije a 2. majiteľ v poradí už nie je zaujímavý...
Tak sa veci majú, vážení. Toto sú informácie, ktoré vám nikto na nos nezavesí a sami od seba vás nenapadnú.

Inak výkonovo bohate stačí aj základná 120kW verzia dvojlitrového dízla. Tá je spriahnutá s docela gut odstupňovaným 8-kvaltom, ktorý úspešne maskuje relatívne malý objem a výkon. Samozrejmosťou je norma EURO6 (čochvíľa zásadný faktor, ktorý určí či si v nejakom meste človek zajazdí alebo nie)

P.S: s Mondeom môže tento vehikel porovnávať iba diletantský amatér, ktorý nasilu a opakovane má potrebu vyjadrovať sa k témam, o ktorých nemá ani šajn.

Apropos spoľahlivosť, závady a pod:
kedže môj tragač má iba cca 20.000km, tak nemá nárok byť pokazený :)

Napísané: 31.08.2018 15:27
od používateľa markoimportauto
Lubo, že ty sa zrovna ozývaš... Našiel si sa v mojom texte či čo? :)

Inak, už keď silou-mocou chceš niekde niečo vypisovať, tak skús byť aspoň menej povrchný a sústrediť sa na text, na ktorý chceš reagovať. Ja totiž nič aktuálne nevychvaľujem ani neponúkam, ani nepredávam. Iba stroho konštatujem fakty.

Čo sa týka Priusu a Luxusu, tak to máš výnimočne pravdu: vychvaľoval som ich a rád ich budem aj ďalej vychvaľovať.
A to aj napriek tomu, že aktuálne (žiaľ) žiadny nevlastním, nenúkam, nepredávam.

Napísané: 31.08.2018 15:51
od používateľa markoimportauto
No a KTOŽE vyrába motor do Jaguára XE?

Nie, Ľubomír. Ani tu si sa netrafil do Forda...

Tieto vozy poháňa celkom nová generácia 2.0L motorov Ingenium, vyvinutá a vyrábaná spol. Jaguar Land Rover. Určená a montovaná výhradne iba do modelov týchto 2 značiek.

Ak nabudúce nechceš byť (opäť) za vola, tak odporúčam pred tým, ako začneš ďobkať na klávesnici svoje príspevky urobiť aspoň nasledovné:
- naťukaj si web shop nejakého veľkého dodávateľa autodielov.
- klikni na model o ktorom chceš mudrovať
- klikni na sortiment olejových filtrov určených pre konkrétnu motorizáciu tohto modelu
- následne klikni na ikonu, ktorá býva väčšinou v tvare "použité v modeloch"
- pozri celý zoznam vozidiel, pre ktoré je daný olejový filter určený. Z toho zonamu teda ľahko zistíš kto všetko daný agregát zdieľa. Vždy kontroluj obsah a rok, pretože daný filter môže byť aplikovateľný aj na iné. Gro však bude totožné.

Napísané: 31.08.2018 17:41
od používateľa Stibro
Nechápem prečo má niekto potrebu vyjadrovať sa k téme ak o nej nevie nič. Pre info, Jaguar má vlastnú aj zadnú nápravu Integral link o ktorej sa Mondeu môže len snívať.
Dnes už Jaguar nepatrí Fordu, vlastní ho Indická TATA.

Napísané: 31.08.2018 17:56
od používateľa hjundai
Január a motor 2.0? To neznie bohvieako... To je vrchol či biedny základ?

Napísané: 31.08.2018 18:09
od používateľa markoimportauto
Jaguar XE má solídny 120kW (163k) základ.

Na biedne 85/85/90kW (115/115/122k) základy má monopol Mercedes (C180 osadený 1.6 agregátom Renault) a AVDyi (A4 2.0TDI) spolu s BMW (316d)...

Napísané: 31.08.2018 18:13
od používateľa seven549
indicka TATA o dovod viac nebrat.

motor 2.0d 120kw bude od psaford motor uzivany od 2011.india nebude vyvijat vlastny motor su radi ze su v biznise a predavaju.

Napísané: 31.08.2018 18:38
od používateľa bajo777
nakupili licencie a maju vlastny motor, od 2017 napriklad aj multiair, kurna neviem si teraz spomenut kde som to uz pocul lol

Napísané: 31.08.2018 19:03
od používateľa Stibro
Motor v Jaguari je vlastnej konštrukcie vyrábajú ho vo West Midlandskom grófstve (UK).
TATA vytvorila spoločný podnik s Fiatom a tým získala prístup k dieslovým technológiám Fiatu.

Napísané: 31.08.2018 19:09
od používateľa oco13
Nemohol by sem napísť aj nejaký Nitrančan?? Pokial viem tak zabiehajú linky a čo vyrobia to sa šrotuje , zatial je to len zaúčanie. Aj my sme prvé diely dodávali do aut určených na crashtesty. lol
Som zvedavý kedy sem napíše prvý slovenský majitel Urusa ,a či to bude ujo Rosina mladší. :40bd: