Strana 1 z 2

Hyundai Kona N line

Napísané: 21.06.2022 20:02
od používateľa peterjesensky726
Ahojte, dostal som dobrú ponuku na Hyundai Kona.

Vedeli by ste mi niekto povedať aká je reálna spotreba, skúsenosti, poruchy, chyby ... a či by ste išli opäť do tohto auta?


Model: HYUNDAI Kona FL
Verzia: mini SUV N Line+ 1.6 T-GDi 145. 6 kW / 198 k 7 DCT 4WD
Farba / Čalúnenie: Cyber Gray Metallic (TRY - N Line Black + Red Point)


Auto budem využívať prímarne ja nejakych cca 12 mesiacov ( 30-40k nájazd ročne mam aktuálne) potom auto posuniem mame na cestu do práce cca 10km tam a 10km naspät.

Ďakujem za akýkoľvek názor :)

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 22.06.2022 06:57
od používateľa lubos zimovcak
Nuž, turbo, benzín, automat...
Kombinácia snov. Lenže, tých hororových.
Môže to slušne jazdiť,ale za 5-6 litrov to nebude. Otázna je cena servisu, nepíšeš koľko to má km, otázna je predajná cena.

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 22.06.2022 09:22
od používateľa metamor
Zacal si spravne kupit rocne pojazdit rok a kopnut ho dalej s minimom straty... Len neviem co si preboha urobil svojej mamke ked jej chces potom nehat hentake presuvadlo na 10km trasy... Cena dielov korejca v origo servisoch je trosku mimo :)

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 22.06.2022 15:09
od používateľa lkopcansky

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 22.06.2022 15:55
od používateľa mhlavaty
Je 123 koníkov z litra objemu predpoklad čoho tak asi ?! Alebo skôr garancia ? 123 Ps z litra nie závodného auta (kde sa kadí na ekológiu) ale cestného kde je toto hladisko z tých najsledovanejších.Mám pocit že ľudia nemajú potuchy ako sa dosahuje vysoký výkon z malej kubatúry a čím sa zaň platí.Čím to tak asi bude zaplatené v reálnom živote a v podmienkach dnešnej premávky.O servise uvažovať je vyžšia trieda humoru.Spotreba je snáď aj posledné čo by ma zaujímalo,keby nežralo nič by som ako jazdenku nechcel,a to teda každému doprajem minúť svoje peniaze z rozmyslom či bez neho.Pokiaľ nádejný kupec príde k názoru že ..no problém,tak len popriať nech to vydrží

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 22.06.2022 18:54
od používateľa cicmanec3
Ak na tom nechces spravit viac ako 150 000 km je to dobra volba. To nie je tsi, ktore sa tych km bez generalky ani nedozije.

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 22.06.2022 23:45
od používateľa Moonshine
Dožije/nedožije záleží len a len na pohoničovi.
Otázne je, keď bude robiť auto trasy 10km v zime, hej...

Kolega robí 5km s priamovstrekom a raz za týždeň sa ide previesť 200km aby.....😂😂

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 23.06.2022 00:09
od používateľa oco13
Moonshine napísal: 22.06.2022 23:45Kolega robí 5km s priamovstrekom a raz za týždeň sa ide previesť 200km aby.....😂😂
Tak teda kúpil si stroj čo mu slúži alebo balvan na krk????
Prečo Zetory 25 jazdia aj dnes a ich celkový počet vyrobených nepresiahol pár sto tisíc a autá čo ich vyrobili miliony sú všetky na smetisku?? :40bd:

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 23.06.2022 11:27
od používateľa jakubko4x4
Odkaz od Vaculika:
1.6 T-GDI Kona:
- nehodi sa na kratke jazdy, redi olej benzinom,
- zanasa sa karbonom,
- drahe opravy 7 stup automatu (suche lamely) chvenie pri rozjazde je vlastnost nie zavada
- trhave rozjazdy
- zavady turboduchadla
- spotreba oleja (kouř z vyfuku)
(SM Special 2/2022)
nemas za co

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 23.06.2022 12:12
od používateľa mhlavaty
Tak,ano niečo z nectností sú vlastne vlastnosti danej techniky.Priamovstrek nakladá na sacie ventily bodelu až až.Oni tie ventily aj zapanírové humusom slušnú doby idú,ale neskôr začínajú "usmerňovať " prúd vzduchu do motora a je vyhraté. Dlhé trasy vyžšou rýchlostou sú vyslovene koledovanie o priekak.Benzín v oleji je bežný,dopad veci drahý
Automat ... na suchých spojkách to asi terno nebude.V inej značke od toho odišli k mokrým.
Turbo...čas ukáže čoho sa dožije aj u dobrých vodičov.

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 23.06.2022 14:11
od používateľa YxoYpsilono
Suche spojky maju stale vsetky DSG prevodovky do myslim 250 Nm - teda fakticky vsetky motory TSI do objemu 1,5 litra..

Hyundai ma zaruku 5 rokov, teda 5 rokov mas pokoj, co bude potom - nikto nevie. Rovnako pro pri DSG od VW. Tipujem, ze to bude rovnaky problem ako pri TSI.

Karbon a riedenie benzinu - zase rovnake ako pri kazdom priamovstrekovom motore, teda neujdes nikde. Ibaze by si zobral 1,5 DPI od Hyundai, ktory to nema, alebo daciu 1,0.
Paradoxne v dnesnej dobe je do mesta vhodnejsi diesel.

Spotreba - 10 litrov bude beznych.

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 23.06.2022 14:24
od používateľa YxoYpsilono
mhlavaty napísal: 23.06.2022 12:12 Tak,ano niečo z nectností sú vlastne vlastnosti danej techniky.Priamovstrek nakladá na sacie ventily bodelu až až.
Nejake skusenosti s motormi, ktore pouzivali aditiva?
Ze ci ta dodatocna aditivacia nejako pomaha proti karbonovaniu??

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 23.06.2022 16:31
od používateľa mhlavaty
Nebude to také zlé zo spotrebou diesla v meste.Voy 2,5CRDi behám 95% len mesto a priemerka je 8,8lt/100 dlhodobá,rok a pol sa nenulovali km takže je v tom každá ročná doba.
K téme... aditív aby priamovstrek nenakladal bordel na tanieriky bude zrejme problém z dôvodu že u priamovstreku sa neoplachujú ventily palivom.Motor svojimi pulzáciami počas striedania ventilov keď sú otvorené chvilku oba ventily spôsobuje že produkt horenia zaletí a zasiahne sacie ventily a časť sania a všetko opätovne natiahne späť pri nasávacom cykle.A časť častíc sa chytí.Už pri +- 200 tis km to je škaredý pohlad do sacieho kanála. Neviem si dosť dobre predstaviť na akom princípe by aditív zabránil tomuto efektu. Čo je ešte horšie je nakladanie bordelu do medzery olejových krúžkov ktoré ak sa zaplnia jednoducho stratia schopnosť sťiahnuť prebytok oleja z plochy valca.A prebytku je statočne,výkonné mašinky už musia mať ostrek piestov zospodu podobne ako diesle.Takže je to jedno z druhým a výsledok je aký je.

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 24.06.2022 08:35
od používateľa Moonshine
[/quote]
Tak teda kúpil si stroj čo mu slúži alebo balvan na krk????
[/quote]

Osobne si myslím, že je tam 90% ludí, čo si ťahajú gulu za nohou, nemyslím hypotéky. Ale každý ako chce.

Re: Hyundai Kona N line

Napísané: 25.06.2022 17:33
od používateľa hjundai
mhlavaty napísal: 22.06.2022 15:55 Je 123 koníkov z litra objemu predpoklad čoho tak asi ?! Alebo skôr garancia ? 123 Ps z litra nie závodného auta (kde sa kadí na ekológiu) ale cestného kde je toto hladisko z tých najsledovanejších.Mám pocit že ľudia nemajú potuchy ako sa dosahuje vysoký výkon z malej kubatúry a čím sa zaň platí.Čím to tak asi bude zaplatené v reálnom živote a v podmienkach dnešnej premávky.O servise uvažovať je vyžšia trieda humoru.Spotreba je snáď aj posledné čo by ma zaujímalo,keby nežralo nič by som ako jazdenku nechcel,a to teda každému doprajem minúť svoje peniaze z rozmyslom či bez neho.Pokiaľ nádejný kupec príde k názoru že ..no problém,tak len popriať nech to vydrží
- nesúhlasím - začnime triedou auta - nebavíme sa o prémii ktorá by mala vzhľadom na cenu vydržať násobne viac - a predsa nevydrží. Toto je auto stavené na 250 000km a to motor zvládne pokiaľ dostane to čo má dostať - skrátiť výmenný interval najviac 10 000km, aditívum do paliva - VIF, dochladzovať turbo, vyhýbať sa krátkym studeným jazdám, nepodtáčať.
Aj tá prevodovka toľko dá. Otázka je či bude treba servisovať spojky. Osobne by som sa dvojspojke vyhol.
Ide o výhodnosť kúpy. Auto ako také je klasický mainstream, nenadchne, neurazí, šiel by som do manuálu alebo by som to následne predal a mamke by som vybral hybrid od toyoty na poskakovanie po meste.