Hyundai Kona N line

Diskusia ohľadne vozidiel značky Hyundai

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peterjesensky726
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 19.06.2021 15:06
Zdieľať na Facebook

Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa peterjesensky726 »

Ahojte, dostal som dobrú ponuku na Hyundai Kona.

Vedeli by ste mi niekto povedať aká je reálna spotreba, skúsenosti, poruchy, chyby ... a či by ste išli opäť do tohto auta?


Model: HYUNDAI Kona FL
Verzia: mini SUV N Line+ 1.6 T-GDi 145. 6 kW / 198 k 7 DCT 4WD
Farba / Čalúnenie: Cyber Gray Metallic (TRY - N Line Black + Red Point)


Auto budem využívať prímarne ja nejakych cca 12 mesiacov ( 30-40k nájazd ročne mam aktuálne) potom auto posuniem mame na cestu do práce cca 10km tam a 10km naspät.

Ďakujem za akýkoľvek názor :)
lubos zimovcak
Príspevky: 3377
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Nuž, turbo, benzín, automat...
Kombinácia snov. Lenže, tých hororových.
Môže to slušne jazdiť,ale za 5-6 litrov to nebude. Otázna je cena servisu, nepíšeš koľko to má km, otázna je predajná cena.
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa metamor »

Zacal si spravne kupit rocne pojazdit rok a kopnut ho dalej s minimom straty... Len neviem co si preboha urobil svojej mamke ked jej chces potom nehat hentake presuvadlo na 10km trasy... Cena dielov korejca v origo servisoch je trosku mimo :)
lkopcansky
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 25.02.2013 14:09
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa lkopcansky »

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je 123 koníkov z litra objemu predpoklad čoho tak asi ?! Alebo skôr garancia ? 123 Ps z litra nie závodného auta (kde sa kadí na ekológiu) ale cestného kde je toto hladisko z tých najsledovanejších.Mám pocit že ľudia nemajú potuchy ako sa dosahuje vysoký výkon z malej kubatúry a čím sa zaň platí.Čím to tak asi bude zaplatené v reálnom živote a v podmienkach dnešnej premávky.O servise uvažovať je vyžšia trieda humoru.Spotreba je snáď aj posledné čo by ma zaujímalo,keby nežralo nič by som ako jazdenku nechcel,a to teda každému doprajem minúť svoje peniaze z rozmyslom či bez neho.Pokiaľ nádejný kupec príde k názoru že ..no problém,tak len popriať nech to vydrží
cicmanec3
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 11.06.2022 14:41
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa cicmanec3 »

Ak na tom nechces spravit viac ako 150 000 km je to dobra volba. To nie je tsi, ktore sa tych km bez generalky ani nedozije.
Som ukazkou nefunkcnosti tohto fora.
Moonshine
Príspevky: 518
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa Moonshine »

Dožije/nedožije záleží len a len na pohoničovi.
Otázne je, keď bude robiť auto trasy 10km v zime, hej...

Kolega robí 5km s priamovstrekom a raz za týždeň sa ide previesť 200km aby.....😂😂
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa oco13 »

Moonshine napísal: 22.06.2022 23:45Kolega robí 5km s priamovstrekom a raz za týždeň sa ide previesť 200km aby.....😂😂
Tak teda kúpil si stroj čo mu slúži alebo balvan na krk????
Prečo Zetory 25 jazdia aj dnes a ich celkový počet vyrobených nepresiahol pár sto tisíc a autá čo ich vyrobili miliony sú všetky na smetisku?? :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
jakubko4x4
Príspevky: 192
Dátum registrácie: 15.06.2009 12:52
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa jakubko4x4 »

Odkaz od Vaculika:
1.6 T-GDI Kona:
- nehodi sa na kratke jazdy, redi olej benzinom,
- zanasa sa karbonom,
- drahe opravy 7 stup automatu (suche lamely) chvenie pri rozjazde je vlastnost nie zavada
- trhave rozjazdy
- zavady turboduchadla
- spotreba oleja (kouř z vyfuku)
(SM Special 2/2022)
nemas za co
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak,ano niečo z nectností sú vlastne vlastnosti danej techniky.Priamovstrek nakladá na sacie ventily bodelu až až.Oni tie ventily aj zapanírové humusom slušnú doby idú,ale neskôr začínajú "usmerňovať " prúd vzduchu do motora a je vyhraté. Dlhé trasy vyžšou rýchlostou sú vyslovene koledovanie o priekak.Benzín v oleji je bežný,dopad veci drahý
Automat ... na suchých spojkách to asi terno nebude.V inej značke od toho odišli k mokrým.
Turbo...čas ukáže čoho sa dožije aj u dobrých vodičov.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Suche spojky maju stale vsetky DSG prevodovky do myslim 250 Nm - teda fakticky vsetky motory TSI do objemu 1,5 litra..

Hyundai ma zaruku 5 rokov, teda 5 rokov mas pokoj, co bude potom - nikto nevie. Rovnako pro pri DSG od VW. Tipujem, ze to bude rovnaky problem ako pri TSI.

Karbon a riedenie benzinu - zase rovnake ako pri kazdom priamovstrekovom motore, teda neujdes nikde. Ibaze by si zobral 1,5 DPI od Hyundai, ktory to nema, alebo daciu 1,0.
Paradoxne v dnesnej dobe je do mesta vhodnejsi diesel.

Spotreba - 10 litrov bude beznych.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

mhlavaty napísal: 23.06.2022 12:12 Tak,ano niečo z nectností sú vlastne vlastnosti danej techniky.Priamovstrek nakladá na sacie ventily bodelu až až.
Nejake skusenosti s motormi, ktore pouzivali aditiva?
Ze ci ta dodatocna aditivacia nejako pomaha proti karbonovaniu??
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nebude to také zlé zo spotrebou diesla v meste.Voy 2,5CRDi behám 95% len mesto a priemerka je 8,8lt/100 dlhodobá,rok a pol sa nenulovali km takže je v tom každá ročná doba.
K téme... aditív aby priamovstrek nenakladal bordel na tanieriky bude zrejme problém z dôvodu že u priamovstreku sa neoplachujú ventily palivom.Motor svojimi pulzáciami počas striedania ventilov keď sú otvorené chvilku oba ventily spôsobuje že produkt horenia zaletí a zasiahne sacie ventily a časť sania a všetko opätovne natiahne späť pri nasávacom cykle.A časť častíc sa chytí.Už pri +- 200 tis km to je škaredý pohlad do sacieho kanála. Neviem si dosť dobre predstaviť na akom princípe by aditív zabránil tomuto efektu. Čo je ešte horšie je nakladanie bordelu do medzery olejových krúžkov ktoré ak sa zaplnia jednoducho stratia schopnosť sťiahnuť prebytok oleja z plochy valca.A prebytku je statočne,výkonné mašinky už musia mať ostrek piestov zospodu podobne ako diesle.Takže je to jedno z druhým a výsledok je aký je.
Moonshine
Príspevky: 518
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa Moonshine »

[/quote]
Tak teda kúpil si stroj čo mu slúži alebo balvan na krk????
[/quote]

Osobne si myslím, že je tam 90% ludí, čo si ťahajú gulu za nohou, nemyslím hypotéky. Ale každý ako chce.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai Kona N line

Príspevok od používateľa hjundai »

mhlavaty napísal: 22.06.2022 15:55 Je 123 koníkov z litra objemu predpoklad čoho tak asi ?! Alebo skôr garancia ? 123 Ps z litra nie závodného auta (kde sa kadí na ekológiu) ale cestného kde je toto hladisko z tých najsledovanejších.Mám pocit že ľudia nemajú potuchy ako sa dosahuje vysoký výkon z malej kubatúry a čím sa zaň platí.Čím to tak asi bude zaplatené v reálnom živote a v podmienkach dnešnej premávky.O servise uvažovať je vyžšia trieda humoru.Spotreba je snáď aj posledné čo by ma zaujímalo,keby nežralo nič by som ako jazdenku nechcel,a to teda každému doprajem minúť svoje peniaze z rozmyslom či bez neho.Pokiaľ nádejný kupec príde k názoru že ..no problém,tak len popriať nech to vydrží
- nesúhlasím - začnime triedou auta - nebavíme sa o prémii ktorá by mala vzhľadom na cenu vydržať násobne viac - a predsa nevydrží. Toto je auto stavené na 250 000km a to motor zvládne pokiaľ dostane to čo má dostať - skrátiť výmenný interval najviac 10 000km, aditívum do paliva - VIF, dochladzovať turbo, vyhýbať sa krátkym studeným jazdám, nepodtáčať.
Aj tá prevodovka toľko dá. Otázka je či bude treba servisovať spojky. Osobne by som sa dvojspojke vyhol.
Ide o výhodnosť kúpy. Auto ako také je klasický mainstream, nenadchne, neurazí, šiel by som do manuálu alebo by som to následne predal a mamke by som vybral hybrid od toyoty na poskakovanie po meste.

Návrat na "Hyundai fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných