Hyundai i30 CW 2009 2.0 CRDi - remeň alternátor snímače TPMS
Napísané: 09.01.2021 11:56
Zdravím všetkých a prajem všetko dobré v roku 2021!
Mám repasovaný alternátor a klinový remeň pred výmenou. Moja otázka sa ale týka súvislosti klinového remeňa, alternátora, akumulátora a snímačov TPMS. Mám vymenené všetky snímače, lebo originálne mali otrasnú kvalitu a popraskali - nemenil som za originály, ale generické náhrady. Problém je v tom, že po čase mi začne svietiť kontrolka TPMS. Najprv to bolo tak, že na nejaký čas zasvietila, potom prestala. Interval svietenia sa postupne predlžoval, až kontrolka začala svietiť nepretržite.
Pri kontrole v pneuservise chalani zistili "vybitý" jeden snímač, nad čím krútili hlavou. No potom sa mi práve stalo, že mi odišiel alternátor a urobil sa jeho repas. Zároveň sa vymenil vadný snímač a všetko bolo nejaký čas ok. No potom sa to začalo znova, ale znova sa mi začali objavovať podobné veci ako pri prvom probléme s alternátorom (svietila mi kontrolka ESP OFF napr.).
Preto sa chcem spýtať, či to nemôže všetko súvisieť s 1. opotrebovaným klinovým remeňom, 2. nedostatočnou funkciou alternátora.
Odkiaľ berú snímače TPMS "šťavu"? Majú vlastnú batériu alebo všetko ťahajú z akumulátora? Mohol by mať nedostatočne fungujúci alternátor vplyv na to, ako riadiaca jednotka rozpoznáva snímače TPMS, resp. na "vybitie" snímačov TPMS?
Radili by ste vymeniť komplet klinový remeň (aj tak to treba) a dať nový alternátor (nie repas)? Vyriešilo by to problém?
Alebo je problém akumulátor a stačí vymeniť ten?
Ďakujem vám za odpovede a odpustite, ak sú moje otázky triviálne, ale autám sa veľmi nerozumiem.
Mám repasovaný alternátor a klinový remeň pred výmenou. Moja otázka sa ale týka súvislosti klinového remeňa, alternátora, akumulátora a snímačov TPMS. Mám vymenené všetky snímače, lebo originálne mali otrasnú kvalitu a popraskali - nemenil som za originály, ale generické náhrady. Problém je v tom, že po čase mi začne svietiť kontrolka TPMS. Najprv to bolo tak, že na nejaký čas zasvietila, potom prestala. Interval svietenia sa postupne predlžoval, až kontrolka začala svietiť nepretržite.
Pri kontrole v pneuservise chalani zistili "vybitý" jeden snímač, nad čím krútili hlavou. No potom sa mi práve stalo, že mi odišiel alternátor a urobil sa jeho repas. Zároveň sa vymenil vadný snímač a všetko bolo nejaký čas ok. No potom sa to začalo znova, ale znova sa mi začali objavovať podobné veci ako pri prvom probléme s alternátorom (svietila mi kontrolka ESP OFF napr.).
Preto sa chcem spýtať, či to nemôže všetko súvisieť s 1. opotrebovaným klinovým remeňom, 2. nedostatočnou funkciou alternátora.
Odkiaľ berú snímače TPMS "šťavu"? Majú vlastnú batériu alebo všetko ťahajú z akumulátora? Mohol by mať nedostatočne fungujúci alternátor vplyv na to, ako riadiaca jednotka rozpoznáva snímače TPMS, resp. na "vybitie" snímačov TPMS?
Radili by ste vymeniť komplet klinový remeň (aj tak to treba) a dať nový alternátor (nie repas)? Vyriešilo by to problém?
Alebo je problém akumulátor a stačí vymeniť ten?
Ďakujem vám za odpovede a odpustite, ak sú moje otázky triviálne, ale autám sa veľmi nerozumiem.