Strana 1 z 4

Spoľahlivý benzinak do 10000€.

Napísané: 13.11.2018 19:43
od používateľa Lubko33
Zdravím páni, chcem kúpiť nejaký spoľahlivý benzinak do 10000€ , do cca 5 rokov, do cca 50000 km, jazdím 80% mesto, 20% okres, nie diaľnice, ročne cca 7000 km. Moja predstava je Škoda Rapid spaceback, Suzuki Baleno, Seat Leon, VW Golf , ak máte lepší typ auta napíšte. P.S. Nejde mi o výbavu, výkon, skôr o spotrebu, najlepšie po 1.majitelovi.

Napísané: 13.11.2018 19:57
od používateľa ivko1
Uniká mi logika, chceš čo najnovšie, najúspornejšie, máš malý nájazd a ideš vygrcať 10000€

Kúp nejaký Auris do 5000€, urobí takú istú robotu a 5000€ máš vo vačku

Si uvedom aký prepad trhovej hodnoty má zánovné auto. Keby si mu aspoň naložil patričný nájazd tak privriem oči

Napísané: 13.11.2018 23:22
od používateľa lauryl
Ahoj, ked spolahlivy benzin, tak japonec. Toyota, Mazda....

Napísané: 14.11.2018 00:38
od používateľa patko1
Znamy ide kupovat SUV a bude predavat Lancer Sportback 1.6i 2016 s najazdom tusim 25000km. Do 10 by ho hadam aj dal

Re: Spoľahlivý benzinak do 10000€.

Napísané: 14.11.2018 09:51
od používateľa trucker694
Lubko33 napísal:Zdravím páni, chcem kúpiť nejaký spoľahlivý benzinak do 10000€ , do cca 5 rokov, do cca 50000 km, jazdím 80% mesto, 20% okres, nie diaľnice, ročne cca 7000 km. Moja predstava je Škoda Rapid spaceback, Suzuki Baleno, Seat Leon, VW Golf , ak máte lepší typ auta napíšte. P.S. Nejde mi o výbavu, výkon, skôr o spotrebu, najlepšie po 1.majitelovi.
Keď pobeháš show roomy tak za takú cenu zjednam predvádzačku. Max rok staré, menšie ale nové.

Napísané: 14.11.2018 11:10
od používateľa djdg
Musím reagovať kedže otec riešil túto istú problematiku pred cca. 2 rokmi :) požiadavky boli jednoduché: benzínové auto ideálne bez turba, nájazd max. 50 tisíc km, stredná výbava (klíma, okna v elektrike, tempomat, dažďový senzor), cena 10 000 € -12000 €. Po behačkách na inzeráty sme skončili v predajni Renault. Predajca nám ponúkol skladový Renault Fluence v dobrej výbave za cenu 10 500€ s motorizáciou 1.6 16v. Odporúčam obehnúť predajcov o opýtať sa na sladové modely, kedže v našom prípade spravil slušnú cenu aby sme boli spokojný :)

Napísané: 14.11.2018 12:35
od používateľa mhlavaty
Len pozor na Peugeot 1,2 THP motor,netreba do toho šlapnúť...je to ono.Dobrá správa je...dá sa obísť

Napísané: 14.11.2018 16:04
od používateľa didoop
mhlavaty napísal:Len pozor na Peugeot 1,2 THP motor,netreba do toho šlapnúť...je to ono.Dobrá správa je...dá sa obísť
Zaujimave, nedavno som cital clanok kde hovorili opak:

Kód: Vybrať všetko

http://www.auto.cz/vti-1-0-1-2-puretech-motory-peugeot-citroen-ds-trivalec-ojetina-123376

Napísané: 14.11.2018 17:17
od používateľa braga
co sa tyka spolahlivosti najlepsi je motor od hondy 1.8Vtec ak by si chcel civica -nie kazdemu sa paci ale co sa tyka spolahlivosti nema konkurenciu a jednoznacne , popripade Accord 2.0 ale do 10 tavznov ho budes hladat tazko

Napísané: 14.11.2018 18:03
od používateľa trucker694
Posledný dobrý, výkonný, jednoduchý, spoľahlivý TROJVALEC vyrobili v NDR v ROKU 1990 v Eisenachu v továrni Wartburg /Barkas. :4012:

Napísané: 14.11.2018 18:07
od používateľa bajo777
spolahlivy na 7000 rocne, co ma 50000 najazdene a 5 rokov?, musi byt kazdy jeden motor, v kazdom jednom aute, ten co neni, netreba opravovat, ale na vystrahu zapalit pred fabrikou :41c2:

Napísané: 14.11.2018 18:11
od používateľa mhlavaty
didoop napísal:
mhlavaty napísal:Len pozor na Peugeot 1,2 THP motor,netreba do toho šlapnúť...je to ono.Dobrá správa je...dá sa obísť
Zaujimave, nedavno som cital clanok kde hovorili opak:

Kód: Vybrať všetko

http://www.auto.cz/vti-1-0-1-2-puretech-motory-peugeot-citroen-ds-trivalec-ojetina-123376


Ten článok je recenzia ktorá čerpá bohvie z čoho,stačí si pozrieť recenzenta - Tomáš Dusil....nech je to čokoľvek,vie na to napísať recenziu.Ak ale niekto chce vedieť s čím a akým problémom sa (zrejme) stretne,zistuje sa v opravárenskej a diagnostickej sieti.
Tak nevýrazne je to aj v článku,iba si to nik nerozmení na drobné.Kované piestu sú dokonca opatrené z kovovým vencom pre prvý piestny krúžok.Opatrenie zo sféry vysokovýkonných športových agregátov.Toto radšej odcitujem.....
Prvotní příčinou ale byly svíčky, které nevhodně pálily. To následně tepelně zatížilo katalyzátor, u něhož posléze došlo ke zhroucení jeho jádra. Bohužel úlomky vzniklé z něj se sáním dostaly do motoru, kde poškodily kluznou plochu válců.
Ibaže občas tie problémy postihnú nič netušiaceho majiteľa,ktorý po urputnom hladaní (autorizák o tom vie gulové) prečo nepáli jeden valec zistuje,že sviečka má presný uhol otočenia,inak - problémy.Motoru vypadáva zapalovanie skáče ako koza,až dochádza k zlému určeniu poradia a chybový zápis vypíše nesprávny valec !!!
Bolo by čo čítať,práve sa rieši doťahovanie zo súdnym znalcom a predajcom pre motor z opakovaným problémom.Žiaľ prečítať si to môže iba kto si platí FCD.eu (diagnostické fórum) pod názvom - Soudní znalec u opakovaných oprav výpadků jednoho válce
Ale stačí ostať pri recenzii a čítať - Technicky vychází přeplňovaný agregát z většího tříválce 1.2 VTi. Zdvihový objem přeplňované verze je identický s atmosférickou variantou 1.2 VTi, hlava válců je však odlišná, stejně jako písty. Důvodem je uplatnění přímého vstřiku benzínu. Navíc přeplňovaný PureTech používá vyvažovací hřídel vždy a současně také dvouhmotový setrvačník
Ale jemne je naznačené aj tu - To 1.2 PureTech tvoří karbon výrazně méně a to jak na sacích ventilech, tak rovněž ve spalovacích prostorách.

Ja zas výrazne hovorím...sú ľudia ktorým ak povieš že je to h... tak to ochutnajú,ale...nech aspoň zistujú kým to nie je v chalupe
Ten motor bude mať osud motora v Odcite kedysi...rovno ho vymenili,už ani neskúšali tú haraburdu opraviť

Napísané: 14.11.2018 20:52
od používateľa pepo64
lubos zimovcak napísal:Myslel som ten starý,1,6, čo pamätá Máriu Tereziu..., keď je dobrý Turkom..., má podvozok na nespevnene cesty... lol
Lubo asi myslíš tento motor tiež som naň našiel pochvalné slová, tu je niečo čo som sa o ňom dočítal, takže určite radšej ako ten 1,2 puretech.Krytý značkou VTi
Ak si myslíte, že pod kapotou tohto auta bije rovnaké srdce, ako povedzme v aktuálnom Peugeote 308 1.6 VTi, ste ďaleko od pravdy. Na rozdiel od hatchbacku 308 s motorom radu EP, pracuje v sedane 301 starší agregát známy pod skratkou TU (TU5JP4 Euro 5). Ak by ste sa trochu povŕtali v histórii, narazli by ste naň aj v Xsare, Saxe, či Peugeote 307. Namiesto variabilného zdvihu sacích ventilov použitého v motore 1.6 VTi (EP) je pri 1.6 VTi (TU) množstvo nasávaného vzduchu regulované klasickou škrtiacou klapkou, variabilné ovládanie ventilov navyše ostalo len na strane sania. Ďalším rozdielom je použitie klasického rozvodového remeňa s intervalom výmeny 120 000 km (rozvodové reťaze novších motorov EB sa týchto kilometrov paradoxne zväčša ani nedožijú) a nepriameho vstrekovania. Hoci je liatinový agregát modelu 301 staršou konštrukciou, zreje ako víno. S prechodom na emisnú normu Euro 5 mu výrobca vychytal všetky muchy (vrátane mdlého prejavu v nízkych otáčkach) a medzi benzínovými motormi koncernu PSA dnes patrí k najspoľahlivejším (montuje sa v juhoamerickej Argentíne). O jeho mazanie sa stará 3,5 l motorového oleja (turbodiesel 1.6 HDi používa 3,75 l a benzínový trojvalec 1.2 VTi 3,25 l oleja).

Napísané: 14.11.2018 22:00
od používateľa gnagy
Keď Ti ide o spotrebu, tak kúp Yaris Hybrid, alebo Auris Hybrid a máš o spotrebu postarané.

Napísané: 14.11.2018 23:36
od používateľa lorak777
ja by som vyberal z auris, lancer, civic .....