Strana 1 z 2

Mäkká spojka ?

Napísané: 12.11.2017 11:04
od používateľa tonyjack
Páni mám takýto problém so spojkou . Dúfam , že to vysvetlím dobre . Spojka funguje normálne pokiaľ jazdím tak do 100 km/h . Pri jazde po diaľnici , keď idem rýchlejšie tak spojka ako keby zostala mäkká . Zatlačím pedál a začne zaberať až na spodku . Má dlhý chod ako keby naprázno . Zatlačím ju dva-tri krát a funguje normálne . Keby bola lamela zlá , prítlačný tanier , výtlačné ložisko tak by asi nefungovala normálne . Vymenili sme spojkový valec , ale stále to isté , žiadna zmena . Stretol ste sa niekto s týmto ?

Napísané: 12.11.2017 12:00
od používateľa oco13
Nepíšeš aké auto , ale ja som mal toto správanie na služobnej Caddyne asi pri 200t km (1,9 tdi 77kw ,maxi verzia) Bola to dvojhmota a v autorizáku v BA vyšla výmena cca700 eur. To maxi je dôležité , lebo vozila viac nákladu , na krátkej dvojhmota odišla pri 350t km a príznaky boli rovnaké. Štart v ZM v pohode ,v BB zaberala už len na 2cm naspodku a domov sme išli na tri krát. Ak všetko vychladlo začínalo sa odznova.

Napísané: 12.11.2017 12:25
od používateľa tonyjack
Jedná sa o Hyundai Santa Fé 2,2 crdi r.v. 2007 . Ak by to robilo pri zohriatom motore to by bolo niečo iné . Mne to robí ako som písal , iba pri rýchlejšej jazde . Inak spojka funguje normálne . Včera som bol v Komárome a spojka fungovala normálne . Potom som šiel po dialnici NR - TT a už sa to prejavilo . Pedál som musel stlačiť až na podlahu aby som vyradil rýchlosť . Hneď som ho stlačil 3-4 krát a po Trnave už spojka fungovala normálne . Cesta späť - to isté . Po Trnave v pohode a pri výjazde z dialnici zase pedál až na podlahu . Po okreskách potom zase OK.

Napísané: 12.11.2017 12:28
od používateľa tonyjack
lakinooo , kde má druhý valec ?

Napísané: 12.11.2017 12:50
od používateľa tonyjack
Takže ten bude v obale prevodovky .

Napísané: 12.11.2017 13:11
od používateľa tonyjack
Už sme to hľadali a nenašli . Mne ide od spojkového pedálu - spojkový valec , potom trubky až po tekého slimáka ( natočené trubky do špirály ) potom také plastové spojky ( tam sa dá oddeliť výtlačné ložisko ) . Potom je už len výtlačné ložisko . Za výtlačným ložiskom je ešte niečo ? Ja som myslel , že už len spojková lamela .

Napísané: 12.11.2017 13:17
od používateľa oco13
A čo asi ti hýbe výtlačným ložiskom??? lol

Napísané: 12.11.2017 13:36
od používateľa tonyjack
Toto som našiel aj ja , ale nikto nevie kde by mal byť ten pomocný spojkový valec . Od spojkového valca až po výtlačné ložisko už nie je žiadny iný valec .
https://www.autokseft.cz/JAPANPARTS-Vys ... -nd1407065

Napísané: 12.11.2017 14:01
od používateľa tonyjack
Veď som písal , že čo tam mám ;) Od spojkového valca , čo je za pedálom už nemám nič až po výtlačné ložisko . Iba to čo som písal . Spojkový valec sme vymenili a robí to stále . V servise nič nezistili , pretože tá spojka funguje normálne . Nefunguje iba , keď idem rýchlejšie - ako som písal hore .

Napísané: 12.11.2017 14:03
od používateľa tonyjack
oco13 napísal:A čo asi ti hýbe výtlačným ložiskom??? lol
kvapalina ?

Napísané: 12.11.2017 14:20
od používateľa oco13
Veď na tom odkaze čo si dal je to krásne vidieť vypínacie ložisko a pomocný valček sa predávajú ako jeden diel.
https://www.autokseft.cz/JAPANPARTS-Vys ... -nd1407065
či sa to dá rozobrať a kúpiť každé samostatne alebo či sú aj gumičky do pomocného valca dostupné to ti povedia jedine dodávatelia.

Napísané: 12.11.2017 16:14
od používateľa tonyjack
V Hyundaji predávajú toto výtlačné ložisko ako jeden diel - a aj to je jeden diel . Keby bol zlý tak nefunguje spojka vôbec . Keby bol zlý prítlačný tanier alebo lamela tak spojka nefunguje . Mne spojka funguje normálne aj pol roka , dokiaľ nevybehnem na dialnicu . Potom ide spojkový pedál ako keby naprázno . Keby bola zavzdušnená spojka - tak by nešlo zaradiť rýchlosti a pedál by bol mäkký stále . V servise to skúšali a povedali , že spojka je OK . Toto bude nejaká záhada .

Napísané: 12.11.2017 16:25
od používateľa oco13
Na opla tiež predávajú vodnú pumpu ako jeden diel za 80 eur. Ale nájdu sa ludia čo ju rozoberú vymontujú semering za 80 centov a vymenia len ten. Potom sú náklady 100násobne nižie.
Ložisko je jedna vec a výtlačný valček zase niečo iné, hjundai chce zarobiť tak načo by ti predával samostatne gumičky??? lol lol
Inak tvoje auto nevie či ideš po dialnici alebo sa ženieš ako blázon 130 cez mesto. Vie aký má kvalt a aké otáčky, ale kde sa nachádza? to je mu jedno. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:

Napísané: 12.11.2017 18:30
od používateľa tonyjack
Musím ísť nejakú dlhšiu dobu rýchlejšie ako 100 a vtedy tá spojka tak reaguje . Jasné je , že keby som išiel v kuse 130 km/h mesto - nemesto , dedina - nededina tak by sa tá spojka chovala ako po jazde na dialnici .
Vyzerám na to , že som retard ? Nechodím cez dediny 130 km/h !
Takže závada sa mi ukáže iba po jazde na dialnici . Kto by vedel niečo rozumné , čo by to mohlo spôsobovať , tak nech poradí . Ďakujem .
P.S. neriešim či predávajú gumičky , alebo celý diel , či to repasovať alebo vymeniť . Riešim čo to spôsobuje . Ak to bude spojkový valec tak ho kúpim , ak to bude vypínacie ložisko tak ho kúpim . Spojkový valec som menil - nový stál 23€ , ložisko stojí 60€ . Toto vôbec neriešim .

Napísané: 12.11.2017 18:46
od používateľa tonyjack
Vymenili sme spojkový valec , vymenili kvapalinu , odvzdušnili niekoľkokrát po sebe .
Prečo by sa prehrievala pri vyšších otáčkach ? Idem 100 km cez dediny a spojka funguje ok , akonáhle idem 20 km rýchlejšie ako 100 km/h tak pedál padne až na podlahu . Toto mi je záhada ?
Mám pocit , ako keby pri vyšších otáčkach niečo vytlačilo kvapalinu a pedál išiel naprázno :(
Ale stačí zošliapnuť pedál 2-3 krát a funguje zase normálne .