Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 01.06.2022 12:45 Zdieľať na Facebook
Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Zdravím, mam v pláne kupovať v najblizších mesiacoch auto, moj rozpočet je 4500€ a narazil som na 2 inzeraty Mondea
To prvé má celkom dosť najazdene a z obrázkov vyzerá zachovalo, avšak viem, že realita može byť iná ... No ale predsa ma asi najviac zaujal tento inzerat. Jazdiť mám v pláne aj kratké ale aj dlhé trasy takže zase ani DPF ktorý je drahši pri servise by mi nevadil.
Druhé ma najazdené oveľa menej, až sa mi nechce veriť tomu že ma len do 200 000km ale možno aj ten pán nejazdil nejake dlhé trasy. Výhoda pri tomto druhom je, že nemá DPF, takže o starosť menej pri servise. Viem, že najlepšie ísť asi osobne nane pozrieť, povoziť sa atď. ale niesom až taký znalý ohľadom áut čo konkretne hľadať pri prehliadke a nemám ani niekoho známeho čo by tak vedel čo hľadať, tak chcem sa aj takto cez toto fórum informovať, či vôbec ma cenu ísť pozrieť na tieto kúsky a prípadne aké iné kúsky hľadať.
To prvé má celkom dosť najazdene a z obrázkov vyzerá zachovalo, avšak viem, že realita može byť iná ... No ale predsa ma asi najviac zaujal tento inzerat. Jazdiť mám v pláne aj kratké ale aj dlhé trasy takže zase ani DPF ktorý je drahši pri servise by mi nevadil.
Druhé ma najazdené oveľa menej, až sa mi nechce veriť tomu že ma len do 200 000km ale možno aj ten pán nejazdil nejake dlhé trasy. Výhoda pri tomto druhom je, že nemá DPF, takže o starosť menej pri servise. Viem, že najlepšie ísť asi osobne nane pozrieť, povoziť sa atď. ale niesom až taký znalý ohľadom áut čo konkretne hľadať pri prehliadke a nemám ani niekoho známeho čo by tak vedel čo hľadať, tak chcem sa aj takto cez toto fórum informovať, či vôbec ma cenu ísť pozrieť na tieto kúsky a prípadne aké iné kúsky hľadať.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Kámo, ked chceš lacný servis tak zabudni na CR diesel...
Si myslím že ty nemáš vôbec predstavu o pojme "drahší servis"...
Pretože servis je dnes všeobecne drahý aj na blbosti typu brzdy, tlmiče, nápravy a nie to aby ešte začalo hnevať niečo okolo palivovej sústavy, že auto bude padať do núdzaku...
A píšem ti to preto, lebo pozeráš auto za 4000€ a ked sa dnes niečo vyserie na modernom diesly, tak vedz že nechať v servise 1000€ nie je žiaden problém.
Ked nie si zručný tak na obyčajných brzdách ťa oholí aj o 150€ voči tomu ked si to urobíš sám...
Si myslím že ty nemáš vôbec predstavu o pojme "drahší servis"...
Pretože servis je dnes všeobecne drahý aj na blbosti typu brzdy, tlmiče, nápravy a nie to aby ešte začalo hnevať niečo okolo palivovej sústavy, že auto bude padať do núdzaku...
A píšem ti to preto, lebo pozeráš auto za 4000€ a ked sa dnes niečo vyserie na modernom diesly, tak vedz že nechať v servise 1000€ nie je žiaden problém.
Ked nie si zručný tak na obyčajných brzdách ťa oholí aj o 150€ voči tomu ked si to urobíš sám...
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 01.06.2022 12:45 Zdieľať na Facebook
Re: Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Som si vedomý, že dnešny servis nie je lacný. Idem do toho s tym, že rátam vyššiu cenu servisu. Veď neidem kupovať auto s tym, že bude neustale v top stave.
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Re: Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Len či to druhé nebude mať viac km, ako to prvé...
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 01.06.2022 12:45 Zdieľať na Facebook
Re: Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Tiež sa toho obávam, či náhodou to nema stiahnute. Je to 50/50.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Ja ked to vždy počítam, tak mi kúpa diesla nevychádza lacnejšie ako kúpa benzínu...
Nestojí to za tie možné patálie.
-
- Príspevky: 1207
- Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23 Zdieľať na Facebook
Re: Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Mal som Mondeo MK4 2011 s motorom 2.0TDCi 120kw, vlastnil som 5 rokov a:
- najazdil som na nom 65 000km
- predaval som s 250tisic na tachometri
- servis ma stal cca 3500e (aj bezny, aj preventivny aj mimoriadny). Najdrahsia oprava bola vymena alternatora za 500, repas riadenia za 400e, podvozok tiez nebol najlacnejsi, ci uz tlmice, alebo napravy.
Dpfko som regeneroval kazdych 300-350km, jazdil som okresky mesto 50/50. Takze zabudni na kratke trasy, ten motor nepatri do mesta. V zime mu trvalo 20km pokial sa zohrial na prevadzkovu teplotu.
Bolo to inak velmi spolahlive a pohodlne auto, ale stale tam niekde pri tom pozitku z vlastnictva auta v pozadi cihala pripadna porucha, ktora stoji riadne prachy. Niektori si pochvalovali cistenie DPF, mne servisak absolutne odporucal v pripade noveho DPF origo diel v autorizaku, pekne s diagnostikou s vyslednou cenou 1000e. Treba sa na to pripravit. Cokolvek co sa dotyka nafty a suvisi s jej spalovanim stoji riadne prachy.
- najazdil som na nom 65 000km
- predaval som s 250tisic na tachometri
- servis ma stal cca 3500e (aj bezny, aj preventivny aj mimoriadny). Najdrahsia oprava bola vymena alternatora za 500, repas riadenia za 400e, podvozok tiez nebol najlacnejsi, ci uz tlmice, alebo napravy.
Dpfko som regeneroval kazdych 300-350km, jazdil som okresky mesto 50/50. Takze zabudni na kratke trasy, ten motor nepatri do mesta. V zime mu trvalo 20km pokial sa zohrial na prevadzkovu teplotu.
Bolo to inak velmi spolahlive a pohodlne auto, ale stale tam niekde pri tom pozitku z vlastnictva auta v pozadi cihala pripadna porucha, ktora stoji riadne prachy. Niektori si pochvalovali cistenie DPF, mne servisak absolutne odporucal v pripade noveho DPF origo diel v autorizaku, pekne s diagnostikou s vyslednou cenou 1000e. Treba sa na to pripravit. Cokolvek co sa dotyka nafty a suvisi s jej spalovanim stoji riadne prachy.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Autor si absolútne nie je vedomý kolko dnes stojí servis...
To že je drahý je všeobecný pojem, ale treba vedieť kolko čo stojí, kde sa diely nakupujú a prečo to je tak ako to je.
Napríklad ak sa ozve spojka, tak príde na radu komplet aj s dvojhmotou a len material stojí cca 1000€ (lebo sa nakupuje tam kde sa nakupuje) a to nie je nič nezvyčajné meniť spojkovú sadu.
Ak bude treba riešiť vstrekovače, DPF, EGR tak to sa dostávame na trhovú hodnotu auta a to sa bavíme o spotrebáku a potom prichádzajú tie veci ako je vyššie spomenuté alternátor, štartér, klíma, brzdy, tlmiče, výfuk...
Znova zopakujem - ak si človek nevie pomôcť sám tak ho servis zoderie z kože!!!
Dám príklad ako som repasoval alternátor ja. Kedže sa začal ozývať štartér tak som ihned preventívne zohnal aj druhý alternátor z druhej ruky.
Alternator z PL aj s dopravou za sprostých 22€, kúpil som nový regulátor napätia za necelých 20€ a dve ložiská čo nebolo ani 10€. Zrepasoval som si a odložil na policu. Ked sa ozval a netrvalo to ani pol roka tak mi výmena zabrala 20min a stálo to 0€...
Keby som to riešil cez poyebaný servis, tak som týžden bez auta, lebo má kopec roboty BLA BLA BLA a potom by vypýtal aspon 400€ lebo od 300€(aj za 400€) sa predávajú aftermarket alternátory, k tomu remen, robota a sme na 400€ (alebo aj 500€)...
Kto nemá lavé ruky to vyrieši za 50€ kto je odkázaný na servis zacvaká 400€
To že je drahý je všeobecný pojem, ale treba vedieť kolko čo stojí, kde sa diely nakupujú a prečo to je tak ako to je.
Napríklad ak sa ozve spojka, tak príde na radu komplet aj s dvojhmotou a len material stojí cca 1000€ (lebo sa nakupuje tam kde sa nakupuje) a to nie je nič nezvyčajné meniť spojkovú sadu.
Ak bude treba riešiť vstrekovače, DPF, EGR tak to sa dostávame na trhovú hodnotu auta a to sa bavíme o spotrebáku a potom prichádzajú tie veci ako je vyššie spomenuté alternátor, štartér, klíma, brzdy, tlmiče, výfuk...
Znova zopakujem - ak si človek nevie pomôcť sám tak ho servis zoderie z kože!!!
Dám príklad ako som repasoval alternátor ja. Kedže sa začal ozývať štartér tak som ihned preventívne zohnal aj druhý alternátor z druhej ruky.
Alternator z PL aj s dopravou za sprostých 22€, kúpil som nový regulátor napätia za necelých 20€ a dve ložiská čo nebolo ani 10€. Zrepasoval som si a odložil na policu. Ked sa ozval a netrvalo to ani pol roka tak mi výmena zabrala 20min a stálo to 0€...
Keby som to riešil cez poyebaný servis, tak som týžden bez auta, lebo má kopec roboty BLA BLA BLA a potom by vypýtal aspon 400€ lebo od 300€(aj za 400€) sa predávajú aftermarket alternátory, k tomu remen, robota a sme na 400€ (alebo aj 500€)...
Kto nemá lavé ruky to vyrieši za 50€ kto je odkázaný na servis zacvaká 400€
-
- Príspevky: 5454
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Dnes som bol s jednym panom pozerat volvo v70 s 2.5 tdi od vw (rok vyroby 1999) Auto v paradnom stave - okamzite kupil. Za 1000 eur kupil velke, zachovale a pohodlne auto, ktore bude jazdit minimalne dalsich 10 rokov 20 tis km rocne a ... servisne jednoduche auto az na rozvody. Musi robit niekto, kto ich pozna. A
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Celá pointa je v tomtorok vyroby 1999
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
Re: Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
pointa je ale aj v tom ze majitel bol ochotny sa 25 rokov starostlivo starat o svoje auto a potom emocionalne uniest predaj za zlomok sumy co ho to auto v sumare stalo.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Ovela lahšie sa servisuje stroj ktorý má 3000 potencionálnych kurvítok ako ten čo ich má 30tisíc.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Mondeo 2.0 a 1.8 TDCi
Dôvody môžu byť aj celkom vzdialené a jednoduché,od staroby po chorobu atd. vie život priniesť zmenu potrieb alebo priorít.Ozaj celkom výmnamné číslo majiteľov zmenilo svoje autá na nové alebo novšie pod tlakom napr manželky alebo hlúpeho kolektívu v práci.Sami to pokojne priznajú že im je za starým dobrým a bezproblémovým ľúto...ale pokoj v rodine zvíťazí.V každom prípade nový majiteľ má nábeh si auto spokojne užiť ďalších desať rokov.Je to dobrá voľba,len ako aj spomenul Martin,rozvody sa dajú fatálne pokecať človekom čo nemá skúsenosť s tým typom.Je viacero výborných strojov ktoré majú neskutočne nízke potreby servisu,všetko sú ale hlboko pod rokom 2010 čo mnohým znie strašidelne.Aj ísť do vlastníctva auta z km cez 300 tis chce buď riskovať alebo mať odvahu,alebo veľmi dobre poznať danú techniku.V takom prípade neodradzuje ani cifra 500 tis km.Jednoducho nie je stroj ako stroj.Problém je sa vyznať v informačnom guláši kde je mizivé % užitočnej informácie zato kilometre hlúpostí až zlomyselností
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných