Ford Focus mk2 - regenerácia DPF
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 17.09.2009 08:08 Zdieľať na Facebook
Ford Focus mk2 - regenerácia DPF
Zdravím všetkych,
Podelím sa s vami o môj problém ktorý momentálne riešim a neviem si pomôcť, jedná sa o Ford Focus mk2 r.v.2006 nájazd 135 000km motor 1,6 TDCi 80kw s DPF.
Auto jazdilo bez problémov až do momentu ked začne regenerácia auto zhasne,po opätovnom štarte motor naskočí ale ked pridám plyn nad 2000 ot. motor opäť zhasne, prvé čo ma napadlo výmena pal.filtra, to som aj spravil ale závada sa neodstránila.
Po napichnutí na diag. IDS sa objavili 3 chyby.
1, P0087-21 - Tlak paliva v zásobníku príliš nízký - Nad max. prahom.
2, P1180-21 - Systém dodávky paliva nízká úroveň - Nad max. prahom.
3, P2458-21 - Trvanie regenerácie filtra vznetových častíc - Nad max. prahom.
Závady šli vymazať až na tú poslednú, ak sa spraví regenerácia na mieste auto chodí úplne normálne ako keby sa nič nestalo, až do okamihu opätovnej regenerácie, vtedy sa problém začína opäť auto zhasne (podotýkam že regeneruje po cca 40km, čo mi príde nejako skoro.)
Na aute bolo doplnené aditívum cca pred 100km.
Preto ma napadla myšlienka či sa náhodou niekto nestretol s týmto problémom.
Som vďační za aké kolvek postrehy a názory.
Podelím sa s vami o môj problém ktorý momentálne riešim a neviem si pomôcť, jedná sa o Ford Focus mk2 r.v.2006 nájazd 135 000km motor 1,6 TDCi 80kw s DPF.
Auto jazdilo bez problémov až do momentu ked začne regenerácia auto zhasne,po opätovnom štarte motor naskočí ale ked pridám plyn nad 2000 ot. motor opäť zhasne, prvé čo ma napadlo výmena pal.filtra, to som aj spravil ale závada sa neodstránila.
Po napichnutí na diag. IDS sa objavili 3 chyby.
1, P0087-21 - Tlak paliva v zásobníku príliš nízký - Nad max. prahom.
2, P1180-21 - Systém dodávky paliva nízká úroveň - Nad max. prahom.
3, P2458-21 - Trvanie regenerácie filtra vznetových častíc - Nad max. prahom.
Závady šli vymazať až na tú poslednú, ak sa spraví regenerácia na mieste auto chodí úplne normálne ako keby sa nič nestalo, až do okamihu opätovnej regenerácie, vtedy sa problém začína opäť auto zhasne (podotýkam že regeneruje po cca 40km, čo mi príde nejako skoro.)
Na aute bolo doplnené aditívum cca pred 100km.
Preto ma napadla myšlienka či sa náhodou niekto nestretol s týmto problémom.
Som vďační za aké kolvek postrehy a názory.
Naposledy upravil/-a pavilion v 01.07.2022 10:37, upravené celkom 2 krát.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - Regenerácia DPF
Chcelo by to jasnejšie vyjadrenie,špinavé palivo je aké palivo ? Len tak sa dá určiť pôvod nečistoty,je to produkcia motora samotného alebo človeka.
Cyklus regenerácie 40 km ukazuje na abnormálnu produkciu sadzí,čo zase priamo ukazuje na to že motor nie je v poriadku.Takže...nutné riešiť najprv motor samotný.Ostatné veci sú dôsledkové.Emisný systém asi nepadol na 40km cykly z jedného dňa na druhý,evidentne sa jazdilo napriek skracovaniu a riešiť sa začalo keď sa stala situácia neúnosná.Ten motor pri 135 tis km musí mať tisíc dôvodov na protest,nikde sa nespomínajú.
Cyklus regenerácie 40 km ukazuje na abnormálnu produkciu sadzí,čo zase priamo ukazuje na to že motor nie je v poriadku.Takže...nutné riešiť najprv motor samotný.Ostatné veci sú dôsledkové.Emisný systém asi nepadol na 40km cykly z jedného dňa na druhý,evidentne sa jazdilo napriek skracovaniu a riešiť sa začalo keď sa stala situácia neúnosná.Ten motor pri 135 tis km musí mať tisíc dôvodov na protest,nikde sa nespomínajú.
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 17.09.2009 08:08 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - Regenerácia DPF
Pod pojmom špinavé palivo myslím nečistoty v nádrži ktoré sa tam dostali pri tankovaní ale aj zo systému davkovania aditíva, nakolko celá nádrž bola vnútri zafarbená na červeno.
Edit: Cyklus regenerácie 40 km ukazuje na abnormálnu produkciu sadzí,čo zase priamo ukazuje na to že motor nie je v poriadku.Takže...nutné riešiť najprv motor samotný.
Emisný systém asi nepadol na 40km cykly z jedného dňa na druhý,evidentne sa jazdilo napriek skracovaniu a riešiť sa začalo keď sa stala situácia neúnosná.
Ten motor pri 135 tis km musí mať tisíc dôvodov na protest,nikde sa nespomínajú.
Presne ako ste napísali p.Hlavatý, ked auto jazdilo bez akých kolvek problémov tak nebolo nutné nič riešiť až teraz ked už je problém,
Edit: Cyklus regenerácie 40 km ukazuje na abnormálnu produkciu sadzí,čo zase priamo ukazuje na to že motor nie je v poriadku.Takže...nutné riešiť najprv motor samotný.
Emisný systém asi nepadol na 40km cykly z jedného dňa na druhý,evidentne sa jazdilo napriek skracovaniu a riešiť sa začalo keď sa stala situácia neúnosná.
Ten motor pri 135 tis km musí mať tisíc dôvodov na protest,nikde sa nespomínajú.
Presne ako ste napísali p.Hlavatý, ked auto jazdilo bez akých kolvek problémov tak nebolo nutné nič riešiť až teraz ked už je problém,
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - Regenerácia DPF
Problém nie je AŽ TERAZ , ten je tam už hodne dlho. Ja by som bol velmi nervozny ak by regeneracia začala skor ako po 400km , nie po 40km. Len tak námatkou daj či si si všimol keď sa regenerovalo skor ako po 400km.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 174
- Dátum registrácie: 09.06.2022 23:00 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - Regenerácia DPF
Nato aby si toto pisal musis pisat o kazdom jednom systeme zvlast, ako presne funguje ako spusta a ako konci regeneracie, ako ked ukonci regeneraciu predcasne ci ju povazuje za ukoncenu a pocita novu po 100 km a nic dpfku nie je vobec atd. Niektore systemy maju dokonca programovany aj kilometrovy strop, do ktoreho regeneracia ma prebehnut.
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 17.09.2009 08:08 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - Regenerácia DPF
Oco ako si nato prišiel že ten problém tam bol už dlhšie...?
Hodne dlho tam problém nieje lebo pred cca 100km sa doplňovalo aditívum a žiadna chybová hláška tam nebola uložená v pamäti tak preto usudzujem.
Hodne dlho tam problém nieje lebo pred cca 100km sa doplňovalo aditívum a žiadna chybová hláška tam nebola uložená v pamäti tak preto usudzujem.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - Regenerácia DPF
Nie chybová hláška - počet km medzi regeneraciami.
Alebo v apríli ešte regenerovalo po 600km a teraz už po 40?
Napísal som to zrozumitelne?
Ak by som sa s koňom zrazil a kúpil auto s týmto príveskom tak si naštudujem ako sa má správať keď je 100% funkčné
Alebo v apríli ešte regenerovalo po 600km a teraz už po 40?
Napísal som to zrozumitelne?
Ak by som sa s koňom zrazil a kúpil auto s týmto príveskom tak si naštudujem ako sa má správať keď je 100% funkčné
Fakt? prečo si si nepozrel readines??? Boli tam samé nuly,???. To je jediná výpovedná hodnota o emisnom systéme.nebola žiadna chybová hláška
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - Regenerácia DPF
Emisný systém je nejakú dobu schopný tajiť že už sa v ňom schyluje k problému.Kým sa niektorý parameter zhoršuje ale nedosahuje rozmer ktorý rj označila tak sa proste jazdí v nevedomosti.Dokonca som sa stretol z nafingovaním lepšie povedané nachystaním problému (dielňa v Ba) s tým že vedeli že sa ukáže až o 500 a viac km.Ako oco píše často jediný chytiteľný zistitelný bod že to ide do kytek je readiness,žiaľ prakticky nikoho nezaujíma.
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - regenerácia DPF
Bolo dané originál aditivum?
Robili to v oficiálnom servise??
Dal mechanik vedieť RJ že bolo doliate aditivum??
Skutočne strieka RJ aditivum??
Osobne neverím, že ma motor 135.000 km, to je tak na minimálne na 2 násobok.
Senzor diferencnych tlakov je ok??
Recirkulácia výfukových plynov a EGR je ok??
Tu je toľko možností, že je úplne možné, že máš vstreky v prdeli a tie Ti robia skazu...
Robili to v oficiálnom servise??
Dal mechanik vedieť RJ že bolo doliate aditivum??
Skutočne strieka RJ aditivum??
Osobne neverím, že ma motor 135.000 km, to je tak na minimálne na 2 násobok.
Senzor diferencnych tlakov je ok??
Recirkulácia výfukových plynov a EGR je ok??
Tu je toľko možností, že je úplne možné, že máš vstreky v prdeli a tie Ti robia skazu...
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 17.09.2009 08:08 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - regenerácia DPF
Bolo dané originál aditivum?................................áno bolo
Robili to v oficiálnom servise??.............................robil to mechanik ktorý robí vo Forde
Dal mechanik vedieť RJ že bolo doliate aditivum??....samozrejme
Skutočne strieka RJ aditivum??.............................áno dávkuje
Osobne neverím, že ma motor 135.000 km, to je tak na minimálne na 2 násobok...........myslíš..? čomu veríš je na tebe,ja tu nechcem nikoho presviedčať čomu alebo komu má veriť, osobne som si prišiel pre radu ako svoj problém vyriešiť.
Senzor diferencnych tlakov je ok??........................áno je
Recirkulácia výfukových plynov a EGR je ok??...........áno je
Tu je toľko možností, že je úplne možné, že máš vstreky v prdeli a tie Ti robia skazu............ani táto alternatíva sa nevylučuje.
Ďakujem za ochotu a typy.
Robili to v oficiálnom servise??.............................robil to mechanik ktorý robí vo Forde
Dal mechanik vedieť RJ že bolo doliate aditivum??....samozrejme
Skutočne strieka RJ aditivum??.............................áno dávkuje
Osobne neverím, že ma motor 135.000 km, to je tak na minimálne na 2 násobok...........myslíš..? čomu veríš je na tebe,ja tu nechcem nikoho presviedčať čomu alebo komu má veriť, osobne som si prišiel pre radu ako svoj problém vyriešiť.
Senzor diferencnych tlakov je ok??........................áno je
Recirkulácia výfukových plynov a EGR je ok??...........áno je
Tu je toľko možností, že je úplne možné, že máš vstreky v prdeli a tie Ti robia skazu............ani táto alternatíva sa nevylučuje.
Ďakujem za ochotu a typy.
-
- Príspevky: 174
- Dátum registrácie: 09.06.2022 23:00 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - regenerácia DPF
Motor zhasina z jasnej veci, nie je dostatocny tlak v rampe, ktory potrebuje v zatazi pre vstreknutie potrebnej davky paliva ak to palivo v danej chvilke ktore potrebuje nevie vstreknut do valcov motor zhasina, nema tam co horiet. V statickej regeneracii ak pojde motor bez zataze aj na vyssie otacky nikdy nepotrebuje aj na vyssie otacky tolko paliva ako na tie iste otacky ak potrebuje hybat autom. Priklad, kalibracia vstrekovacov na volnobeh davka paliva nesmie prekrocit urcitu uroven, kalibracia vstrekovacov pri 600 bar otacky 1700 a davka paliva 16-17mg pri stojacom aute aj ked budem drzat otacky na 3000 tu davku paliva nikdy nedosiahnem kym auto nebude v zatazi vzdy bude velmipodobna volnobehu. Regeneracia v zatazi vezmime to tak ye potrebuje dovstrek paliva aby dvihal teplotu to nevie spravit a pada mu tlak v rampe, filter nevie zregenerovat preto je casto sa opakujuca regeneracia a motor zhasina lebo mu pada tlak v rampe.
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - regenerácia DPF
Keď sú km skutočné, tak to bude nejaký iný, v reále banálny problém.
Už iba prísť naň...
Zaujímavé, že diagnostika neukáže...
Ak môžem, skúsil by som originálnu vo Forde.
Mne takto tiež nevedel nájsť chybu mechanik so svojou diagnostikou, originálna už pekne ukazala dáta.
Už iba prísť naň...
Zaujímavé, že diagnostika neukáže...
Ak môžem, skúsil by som originálnu vo Forde.
Mne takto tiež nevedel nájsť chybu mechanik so svojou diagnostikou, originálna už pekne ukazala dáta.
-
- Príspevky: 82
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:41 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - regenerácia DPF
Neviem presne odkial si, ale poradil by som ti uzivatela koldo, je od Levic. Ak chces poslem ti kontakt do ss.
Som ukazkou nefunkcnosti tohto fora.
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 17.09.2009 08:08 Zdieľať na Facebook
Re: Ford Focus mk2 - regenerácia DPF
Predpokladám tiež to bude nejaká prkotina.lubos zimovcak napísal: ↑28.06.2022 02:06 Keď sú km skutočné, tak to bude nejaký iný, v reále banálny problém.
Už iba prísť naň...
Zaujímavé, že diagnostika neukáže...
Ak môžem, skúsil by som originálnu vo Forde.
Mne takto tiež nevedel nájsť chybu mechanik so svojou diagnostikou, originálna už pekne ukazala dáta.
Diagnostika ukazala 3 chyby ktoré som písal na začiatku.
Bolo to napichnuté na diag. IDS s podobnou pracuje aj origo Ford.
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 17.09.2009 08:08 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 60 neregistrovaných