Strana 2 z 2

Napísané: 17.03.2021 13:08
od používateľa oco13
A este detail k elektrickemu cerpadlu - to je dnes uplne normalne a nepouziva ho zdaleka len Ford.
Yxo - pokial sa budem držať zásady - čo tam nie je, to sa nepokazí, tak jediným mojím súperom ostáva hrdza. :40bd:

Napísané: 17.03.2021 14:01
od používateľa mp3turbo
>> V nedavnej historii sme mohli vidiet velkoobjemove, viacvalcove motory, ktore zlyhavali ako na beziacom pase -
>> 1,6 THP od Pezotu, 2,9 CRDI od Hyundai, 2,0 TDCI od Fordu, 1,8TSI od VW, 2,5 TDI od Audi atd, atd, atd.

prosim ta ty nemas najmensiu predstavu co je to VELKOobjemovy motor... na prve miesto postavit 1.6i hracku, potom 1.8i,,, nebud blazon.

Velkoobjemovy motor je 5.0i a vyssie, osem valcov a viac. Naco sem pletis 1.8i kristovadobrota...




>> Uz toho je jasne vidiet, ze objem motora ani pocet valcov nema ZIADNU spojitost so spolahlivostou.

to je pravda, skoda ze vsetky americke V8 drzia jak hluchy dvere uz 40 rokov, a my sa tu v Europe preberame medzi tymi hovnami a hladame trosku viac spolahlive z menej spolahlivych.




>> Ak je konstrukci urobena dobre - potom vydrzi. Ak je konstrukcia zla - potom nevydrzi.

toto je pravda - europske trojvalcove (jasne, spolahlivost nema nic spolocne s poctom valcov) dvojturbove hracky su katastrofa od Fordu, od Wolcgagenu minimalne dve generacie (htp aj prve tsi), stvorvalce uz su pomaly na pohladanie lupou a tam to tiez nie je zrovna vzor... ano, spravne, pocet valcov nema nic spolocne so spolahlivostou.

DROBNY problem vsak bude, ze miniaturny (1.6i) stvorvalcovy motorcek je dnes vyhoneny turbami a kompresormi aby sa to hybalo. A tam je konstrukcny a spolahlivostny problem, prirataj k tomu sialenu honbu za emisiami, trojokruhove chladene vyhrievane EGR ventily, stuple vo vyfuku uz aj benzinovych motorov (GPF, diesle maju DPF) a hlavne priamovstreky ktore nemaju sancu umyvat cely trakt benzinom co ho sialene uzasne cisti...

hadam ani jeden jediny dnesny stvorvalcovy hypermoderny motor nenajazdi dva miliony kilometrov bez zadychania co dokazalo kazde jednoduche sestvalcove bmw 325i 20 rokov dozadu. Jasne, nikto dnes dva mega nepotrebuje a neocakava od auta - na to sa teraz vykaslat - pisem cisto len o konstrukcii motorov. Tie dnesne na to proste nemaju a nedosiahnu.

Napísané: 17.03.2021 15:16
od používateľa YxoYpsilono
oco13 napísal:
A este detail k elektrickemu cerpadlu - to je dnes uplne normalne a nepouziva ho zdaleka len Ford.
Yxo - pokial sa budem držať zásady - čo tam nie je, to sa nepokazí, tak jediným mojím súperom ostáva hrdza. :40bd:
Ano, skoda, ze kopec inak dobrych aut zozrala hrdza. Vecna a velka skoda.

Napísané: 17.03.2021 15:39
od používateľa YxoYpsilono
mp3turbo napísal: vsetky americke V8 drzia jak hluchy dvere uz 40 rokov, a my sa tu v Europe preberame medzi tymi hovnami a hladame trosku viac spolahlive z menej spolahlivych.

>>

Ak je konstrukci urobena dobre - potom vydrzi. Ak je konstrukcia zla - potom nevydrzi.
ano, spravne, pocet valcov nema nic spolocne so spolahlivostou.

DROBNY problem vsak bude, ze miniaturny (1.6i) stvorvalcovy motorcek je dnes vyhoneny turbami a kompresormi aby sa to hybalo. A tam je konstrukcny a spolahlivostny problem, prirataj k tomu sialenu honbu za emisiami,

nikto dnes dva mega nepotrebuje a neocakava od auta - na to sa teraz vykaslat - pisem cisto len o konstrukcii motorov. Tie dnesne na to proste nemaju a nedosiahnu.
1. jajaj, nemozeme snivat o somarinach. My sme tu 5 litre nikdy nemali a nikdy ich uz mat nebudeme. To je minulost specificky len pre usa. Naco to vobec spominat? To uz by sme sa mohli bavit o tom, ze idealne by bolo pouzivat nejak V12 z kamiona.

2. vykon okolo 100 kw z litra je uz dnes celkom bezny, doba ide dopredu. Je upne normalne, ze 2 litrovy motor ma 200 kw. Logicky potom 100 kw z 1.0 objemu je rovnako v poriadku. Emisiam vyrazne pomaha mocovka a filter. Moderny Euro 6 motor ma za sebou dlhu historiu a pravdepodobnost, ze dozije cielenych 250000 km bez poruchy je pomerne vysoka.

3. Dnesne motory su stavane na 250000 km. Tolko daju v pohode. A su motory, ktore najazdia aj viac - tam sa uz lame to, ci bol ten-ktory motor spravne a dobre navrhnuty. Samozrejme, nie je v zaujme automobilky, aby vyrabala motor s trvanlivostou 500000 km. Prvi zakaznici to nepozaduju a mysliet na bazaristov - z toho nic nema.

Takze zaver: Spravne navrhnuty motor 1.0 je uplne OK, v pohode dozije 250000 km bez poruchy a netreba sa ho bat.
Z aktualnej produkcie za spolahlive motory mozno povazovat 1.0 T-GDI H/K, 1.0 VW, 1.0 Suzuki, 1.2 Puretech. Mozno aj Honda by sa mohla pridat, ale tych sa predava dost malo.

Rozuzlenie

Napísané: 18.03.2021 20:07
od používateľa Yzerman22
Mám nové informácie ohľadom poruchy s ktorými by som sa chcel podeliť.

Auto sa previezlo do iného servisu, motor sa rozobral. Verdikt je nasledovný (podľa slov majiteľa): Úlomky niečoho (vraj palivového čerpadla, ale to mi nedáva zmysel) upchali sitko nasávania oleja. Preto pokles tlaku. Následne prestal byť mazaný rozvodový remeň, ktorý skočil o dva zuby. Motor K.O.

Na mierke oleja sa pri kontrole množstva oleja naozaj nachádzali úlomky, zrejme hliníkové, ale to je len domnienka.

Neviem ako rýchlo sa niečo takéto udeje, či je otázka dní alebo minút. Autu padla záruka vo februári.

Napísané: 18.03.2021 20:25
od používateľa mp3turbo
drzime palec nech je oprava [tohoto velkoobjemoveho motoru] lacna. Trosku sa mi nezda ten pribeh o preskocenych rozvodoch o dva zuby - to by pan nedosiel vlastnym pohonom na parkovisko kde masinu vypol a odtial isla na odtahovke.

Napísané: 19.03.2021 14:49
od používateľa YxoYpsilono
A tu sa ukazuje, na co je dobra zaruka Kia..
Z nejakeho dovodu ma Ford zaruku 2 roky a z nejakeho dovodu ma Kia zaruku 7 rokov.
Z nejakeho dovodu je pokles hodnoty FOrd ovela vyssi ako pokles hodnoty Kia.

Co uz - poucme sa a nekupujme FORD.

Napísané: 19.03.2021 19:23
od používateľa strelecbn
To si kde zobral tu kravinu že 2 roky záruka. Ford dáva záruku 5 rokov alebo 120 000km, podľa toho čo bude skôr. A počas celej doby záruky bezplatný servis. Prečítaj si najprv ich stránku, potom píš blbosti. Porovnal som si Focus vs Ceed od r.2015 v nafte do 100 000km, a nevidel som žeby tam bol nejaký rozdiel v cenách. Nemám nič proti Kii, dokonca sa mi niektoré modely aj páčia, ale radšej jazdím Ford.

Napísané: 22.03.2021 15:15
od používateľa YxoYpsilono
hm, mas pravdu, maju tam uz 5 rokov.
Asi ich dobehla realita .-)