Ford S-MAX - check motora vs. trojuholnik Engine malfunction

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zase sme v ríši rozprávok.Po zaslepení ok.Ano,môže byť a má to svoj dôvod a ten je v tom že je v systéme problém ktorý sa v podstate zaslepením odstránil.Množstvo ľudí tak isto príde na spasiteľskú myšlienku že z odpojenou váhou mu ide motor lepšie,z pripojenov je to zlé.Všetko to vychádza len a len z nulovej znalosti systému. Ak váha nemá potrebný napätový výstup,samozrejme sa odpojením zlepší pretože RJ dosadí náhradnú hodnotu ktorá je vyžšia než bolo z pripojenou.EGR..treba si pozrieť (ale nie u truhlíkov) čo je inertný plyn,a čo spôsobuje ak je prítomný pri práci motora.A myslím že viac nebude treba tému rozoberať.Tieto nezmysli čo tu človek číta to je len a len vec totálnej absencie vedomostí o systémoch v motore.
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dreeevo »

oco13 napísal:Súdruhovia pozrite si rozdiel medzi sadzami a NOX :4012:
Mne len nejde do hlavy, prečo automobilky zamestnávajú tolko expertov a konštruktérov, inžinierov a doktorov a platia im ťažké love, ak ich preští bárs jaký slovenský Jožko-Ježko z garagetuning profisuper :300f:
Jop, celé oddelenie vývoja motorov vo Forde by si od Jožka malo vziať príklad :D
Ináč ja som bol pred vianocami s autom mojej ženy na stk v ZA, oproti Sconto nábytku a tam mi technik asi 5 minút svietil okolo EGR ventilu, pozeral, či z neho netečie olej, či v podtlakovej hadičke nie je záslepka, či medzi výfukom a egr nie je plechová záslepka, potom klepal po katalyzátore, či tam nie je len dutá atrapa a ďalšie veci takže tomu, že technik na STK radí zaslepovať EGR ventil moc neverím.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ludia majú vždy nutkavú potrebu z niečím akože vysrať,obísť a tak podobne.Samozrejme vždy vedia nájsť množstvo ľudí s ktorými sa zhodnú že rúška sú blbosť,že EGR sú sračky do motora a nespočet iných príkladov by sa našlo.Bojovať z týmto zoskupením je nezmyselné a oni zase nikdy nepripustia vec ktorú raz odmietli,už z princípu budú nesúhlasiť.Treba sa zmieriť s tým,že je voľbou každého aký zdroj informácií zvolí.Zaplať pánboh je demokracia a ohlúpnúť nie je povinné ale ani trestné.Trocha škoda že je to v hojnej miere využívané.My musíme žiť s nimi a oni s nami,štastie že sa nemusíme kamošiť.
Ale asi došla trpezlivosť z Jožkom z garagetining,lebo čochvíla chlapec nekopne do lopty.Končí obdobie zásahov do čohokoľvek...úplne do čohokoľvek.Zistí každý čo kúpi dnes zajtra nové auto.Myslím že zopár ľudí si už všimlo pri určitých diagnostikách že ich "kábel" zrazu niečo nechce urobiť lebo sa mu funkcia zablokovala.
Musíš počkať..a budú aj zuby :)
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan lenže na Jožka z garage sa valí pohroma aj z celkom druhej strany - ešte stále všetci veríme, že o nejaký čas zase budeme cestovať na dovolenky na služobky alebo len tak lárom fárom?? - Lebo ja tomu neverím. Ak padne mobilita , tak sa nebudú opravovať ani autá, ani vlaky, ani lietadlá.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
sanoDu
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanoDu »

V príručke k autu je aj popis jednotlivých kontroliek. Je vzdy lepšie vec dať do pôvodného stavu ako vyrábať kadejaké domarobky.(tým nenarazil na teba) Egr reguluje teplotu horenia ktorá ma vplyv na emisie. Ako je NOx a jeho jedovatých zlúčením ako je kyanovodik atd. Mne svieti v aute trojuholník ked mi chyba voda v ostrekovači.
sameucho
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 13.01.2021 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sameucho »

dreeevo napísal:Žltá kontrolka na forde - problém, mal by si sa zastaviť v servise
Červená kontrolka - okamžite cesta smer servis, pokiaľ to odignoruješ tak auto ti zatrhne výkonom ďalšie jazdenie.
Dakujem za info. V podstate toto som sa pytal povodne. Akurat netusim, co sa servisnym zasahom - udajne demontaz EGR (takmer isto len aktuatora), kontrola a opatovna montaz - mohlo zmenit, ze z oranzovej kontrolky sa vystraha zmenila na cerveny trojuholnik! A to by ma teda zaujimalo ...
sameucho
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 13.01.2021 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sameucho »

Dakujem, priatelia, za podnetne a uzitocne informacie. Najma tie prve boli dobre v tom, ze som ziskal lepsiu predstavu o probleme ktory potrebujem riesit. Ciastocnym vysledkom je uvedomenie, ze opravu samorealizaciou nezvladnem - nemam na to cas ani vhodne podmienky. To EGR v mojom aute je prilis nepristupne pre priamu demontaz a rozoberat koli tomu polku auta si naozaj netrufam. Neostava ine, nez pouzit servis.

Neskorsia debata nabrala trosku filozoficko - moralny kontext, co sice nie je na skodu, chcem vsak ubezpecit, ze nie som typ ktory hlada skratky a obchadza pravidla za kazdu cenu. Skor naopak - som silne ekologicky zamerany a snazim sa riadit tymto presvedcenim z ktoreho vyplyva, ze EGR sa zaslepovat nebude. Na druhej strane to moje auto je na hranici servisovatelnosti z pohladu ekonomickej rentability - pred tym nez ho definitivne odpisem a nahradim niecim novsim sa snazim z neho dostat este poslednu uzitkovu hodnotu. Inymi slovami odhadnut najlepsi okamih kedy ho predat este funkcne bez toho aby som don musel investovat. Takze sa budem musiet posnazit tento problem s EGR vyriesit co najlacnejsim sposobom. Azda nahradny original diel na nejakom autovrakovisku by mohol byt vhodnym kompromisom ...
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Kým pôjdeš kupovať novšie auto, tak pozorne čítaj toto forum a sleduj ako tu ludia hladajú rady. Často aj mechanici - sleduj aké autá a v akom veku. Potom sa rozhodni. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
prioritasko
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 16.12.2015 20:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prioritasko »

Keby si bol silne ekologicky zmyslajuci,tak si tam nechas domontovat DPFko,aby si nezasieral vzduch karcinogennymi casticami.
sameucho
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 13.01.2021 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sameucho »

prioritasko napísal:Keby si bol silne ekologicky zmyslajuci,tak si tam nechas domontovat DPFko,aby si nezasieral vzduch karcinogennymi casticami.
Mozem konstatovat, ze az po tento prispevok bola diskusia v tejto teme pomerne racionalana a to vratane diskusie len okrajovo suvisiacej s povodnou temou.

@prioritasko: 1) nic o mne nevies, cize nehodnot. 2) Uspokojilo by ta viac keby som si dal domontovat aj bateriu a elektromotory + doprogramoval riadiacu jednotku ...?
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Stale pozor na jednu vec ak ten ford pouziva adaptacne hodnoty pre egr ventil, t.j. prisposobuje sa nejakemu stavu. Zmena stavu sa nasledne oznamuje rj. Musi s touto zmenou zacat pracovat. Pre porovnanie co asi kazdy pozna je vycistenie skrtiacej klapky a nasledne napr. rozhadzany volnobeh lebo rj je stale prisposobena na otvorenie klapky kvoli zmene stavu, potom sa vycisti a volnobeh je nestabilny lebo rj ma stale v hlave otvorenie klapky povodnemu stavu pred vycistenim. Ale zase sa reset adaptacii rovna stavu noveho s tym sa rata pokial tam nie je k dispozicii prisposobenie aktualnemu stavu napr. po vymene rj. a ta sa prisposobuje naopak tomu co vsetko tam aktualne je ako stav. Takze mam stav egr ulozeny v rj, vymenim za nove resetujem a pracuje s tym, ze je nova, mam stav rj a mam pouzity ventil, ako ich zladit? Komplet vycistit a prisposobit nech vidi ako novy a musi sa vediet aj v tom rozmedzi hybat ako novy.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ja som mal zaslepene egr u mondea 2.2 tdci este stara 114 kw euro 4.egr sa seklo a nezatvaralo.cize studeny motor nechcel naskocit hned sa dusil.elektricka cast fungovala ziadnu chybu to nehlasilo po zaslepeni.ibaze ja jazdim prevazne dialnice a dlhe 10 hodinove cesty a tam sa prejavi kazdy nedostatok.cize po zaslepeni auto malo v otackach ked ma byt egr otvorene spotrebu vyzsiu o 1 liter.kazdych 1000 km jazdou v tych otackach to vzalo o 10 litrov viac nafty.cize pri dialnicnych jazdach od 120 do 150km/h bola nutnost to spojazdnit.v tedy je u toho motora pri ustalenej rychlosti jazda na tempomat egr-ko otvorene naplno.stary nesiel otvorit bez totalneho rozrezania cize novy egr z allegro za 80 euro sa oplatil.

spotreba vyzsia bola aj podla bc aj podla tankovania.pri jazdach nemeckom 170-200km/h to papkalo normalne.


problem s resetovanim sa nemusel robit pretoze el cast sa prehodila stara povodna a u tych fordov z tych rokov ak sa pouzije presne rovnaky diel cisla musia sediet bude to bezat ako predtym.
sameucho
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 13.01.2021 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sameucho »

Kedze kazda story ma mat nejaky koniec, patri sa doplnit aj ten moj ...

Takze po precitani vasich prispevkov (vsetkym srdecne dakujem) a aj inych diskusnych for, som sa rozhodol skusit najlacnejsi variant typu "urob si sam". Ako prve som skusal odpojit bateriu: najskor na hodinu - nepomohlo. Potom na cely den - nepomohlo. Tak som cez tento web z vrakoviska objednal originalne EGR za 50 Eur + 10 Eur kurier. EGR-ko dorazilo v utorok. Bolo zahnusene, spina z neho padala a tak som na druhy den najskor zo sania vyskrabal za pol kila sadzi. Nakoniec som vsak z neho demontoval len aktuator ktory som po troche namahy a laborovania vymenil za ten co som tam mal namontovany povodne. Musim ale povedat, ze moje EGR v aute (aspon teda zvonka, a aktuator aj z vnutra) vyzerali lepsie ako ten kus z vrakaca ktory som dostal.

BTW: Je podivuhodne, ze pri tomto type motora je samotne EGR (na rozdiel od inych typov aut a motorov) nepristupne - je zalisovane v telese sania a neda sa demontovat samostatne. Je to trochu skoda - ked som to uz mal demontovane, rad by som to vycistil, ale nebolo co cistit. Dokonca ani neviem ci by som dokazal nejako vycistit ventil umiestneny v sacom potrubi z vrakaca ktore mi teraz ostalo.

Potom prisiel okamih pravdy - nastartoval som a ...
... na displeji "engine malfunction" :203:
Zobral som ho teda na prechadzku, ci sa nespamata. Po ceste som aj zastavil, vypol motor, znova nastartoval a ...
... na displeji znova "engine malfunction" :203:
Dosiel som s tym domov, vypol motor, znova nastartoval a ...
... na displeji do tretice "engine malfunction" :203:
Tak som posmutnel :..:

Potom ked som neskor siel znova okolo auta, vravim si, skusim este raz. Nastartoval som a ...
... cisty displej, ziadny "engine malfunction"!!! :D
Siel som to prevetrat aj po dialnici a zatial OK!

Uvidime dokedy to vydrzi, ale hadam nejaky cas bude dobre. Rozmyslam, ci ma zmysel ist s tym autom na dekarbonizaciu vodikom ked som uz ten samotny ventil EGR-ka a ani sanie nemal moznost vycistit mechanicky. Aky je vas nazor? Mate s tym niekto osobnu skusenost?

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných