Strana 1 z 1

Ford Mondeo 2011 , 2.0 tdci 103kw UFBA - vstrekovač v dpf

Napísané: 13.07.2019 22:21
od používateľa dreeevo
Zdravím páni
Potreboval by som radu od skúsenejších. Cca. pred polrokom som riešil na kolegovom Forde závadu p244C - príliš nízka teplota počas regenerácie dpf. Motor 2.0 tdci 103kw, euro V. Skončilo to pri demontáži vstrekovača nafty pred dpf filtrom. Vstrek bol komplet celý zarastený karbónom a žhaviaca sviečka na ohrev nafty bola po smrti. Po výmene a vynútenej regenerácií auto šlape ako hodinky. Teraz som sa s tým stretol aj ja na mojom aute Mondeo 2011 2.0 tdci UFBA, za jazdy vyskočil žltý trojuholník - engine malfunction ale auto ide normálne, žiaden núdzový režim. Diagnostika zasa ukázala na p244C takže sa chystám na demontáz vstreku, len by som sa chcel spýtať, či je ten vstrek možné vôbec potenciálne vyčistiť napr. v ultrazvuku alebo nejak ináč, alebo ho rovno vymeniť za nový. Auto má 196000km tak rátam,že môže byť po smrti. Poprosím reakcie od ludí, ktorý majú s týmto forďáckym systémom skúsenosti.
Vďaka za rady

Napísané: 14.07.2019 22:03
od používateľa lilipo
radsej by som kupil novy a dalsi problem nebudes mat uz ty ale niekto iny ...

k tej vnutenej regeneracii len tolko ze radsej by som volil precistenie mimo auta vysokotlakovym cistenim :)

Napísané: 15.07.2019 07:51
od používateľa braga
Akým vysokotlakovým čistením čoho DPF ? to tu nepíš ani zo srandy

Napísané: 15.07.2019 08:36
od používateľa mhlavaty
Vyčistenie v ultrazvuku je jedna z výborných možností,ale má svoje podmienky ktoré je nutné dodržať.Veci ako vstrekovače by sa mali do 24 hod sprevádzkovať,tj musí sa zabrániť korozívnemu napadnutiu velmi presných dielov.Preto napr vstrekovače čistím ako posledné keď už viem že za pár hodín ten štart bude možný a nie ak ešte bude ďalších x dní rozobratý.U vstrekovačov benzínových je často kvalita čistenia závislá od možnosti vstrek elektricky otvoriť,presne ako EGR ventil sa čistí otvorený

Napísané: 17.07.2019 08:35
od používateľa erikfrog
Skúšali sme to čistiť kadecim ale nepomohlo. Len vŕtačkou navrtat od zadu. A potom zavarit. Asi dva krát sme to takto urobili ale čisto len zo zvedavosti inak dávam vždy nový.

Napísané: 16.09.2019 21:49
od používateľa redflame
Podelim sa o skusenost k tejto veci- za posledne dva roky som tento vstrekovač - vaporizer, riešil čistenim 3x.
V jednom pripade vydržal vstrekovač nieco vyše roka, dalšie dva funguju cca 1.5roku.
Čistenie je vhodne ak je žhavič OK a nie su peniaze na novy ND, pripadne už nechce majitel investovat do auta- chvilu to vydrži ale nejaky karbon v starom vstreku už vždy ostane.

Napísané: 16.09.2019 22:04
od používateľa mhlavaty
Problém čistenia je že by sa žiadalo počas čistenia v ultrazvuku ventil otvárať aby sa vyčistili aj inak uzavreté časti

Napísané: 16.09.2019 22:19
od používateľa erikfrog
Žiadny ventil tam nie je, je to len rurka v tvare L s jedným zhavicom.

Napísané: 16.09.2019 22:34
od používateľa redflame
Súhlas, v tomto pripade je to iba primitivne "pluvátko" do ktoreho membranove cerpadlo tlači počas regeneracie naftu pred DPF - niekto to vola vstrekovač ale je to skor odparovač, ktorý ked nefunguje tak RJ nespusti regeneraciu. Dalšia malá blbosť ktore vie znefunkčnit auto...

Napísané: 16.09.2019 22:38
od používateľa erikfrog
Ale tento systém sa mi osvedčil, je to spoľahlivé, ľahko opravitelne. A dokáže to rýchlo regenerovať. Ten vstrek už dnes kúpis za 150€ a vydrží +- 200 000 podľa štýlu prevádzky. Takže za mňa v pohode.

Napísané: 16.09.2019 22:51
od používateľa redflame
To ano, omnoho lepsie a kontrolovatelnejšie riešenie ako pustat naftu priamo do motora alebo ine supervynalezy na regeneraciu...