Strana 1 z 3

Ford Focus 1,0 ecobost - kompresne tlaky

Napísané: 09.01.2019 14:52
od používateľa majo-kx
Čaute chalani potreboval by som zistiť aké majú byt konpresne tlaky na focus 1,0 ecobost ,74 kW ,2013 ,M2DA
Dával som zrovnávať hlavu a po tejto operaci mi začalo odpalovať sviečky. Pán čo rovnal hlavu mi tvrdil že nemusím dávať hrubšie tesnenie pod hlavu. Preto si to chcem overiť kompresnymi tlakmi. Nemám na fordy volaku sikovnu literatúru kde by som sa to mohol dočítať.

Napísané: 09.01.2019 15:14
od používateľa martincichy
Co znamena, odpalovat sviecky? Su mechanicky poskodene stretom s piestom? Alebo su hnede plne oleja a karbonu?

Zvacsa dolezitejsia je vyrovnanost tlakov ako samotna hodnota.

Ecoboost moze mat problemy piestnymi kruzkami.

Olej davas 5w20 alebo 0w20?

Napísané: 09.01.2019 15:55
od používateľa majo-kx
Olej tam je 5w-20 predpísaný výrobcom. Odpaľuje ich v tom zmysle že po prejdení určitej vzdialenosti pod plnou záťažou auto začne trhať ako keby vynechavalo zapaľovanie. Vždy to robí ale len pod plným plynom. Keď sa sviečky vymenia za nové bez problémov pár kilometrov. Zase keď sa s autom ponaháňa (plny plyn ) znovu nastúpi trhanie. Diagnostika bez závad. Jedine čo má už napada tie kompresne tlaky. Mal som tento prípad na jednej moto hlava zbrusena čím sa zvýšili kompresne tlaky a sviečka to nevydržala.

Napísané: 09.01.2019 17:36
od používateľa Renova
...kolko má ten motor nabehané ?
...menil si už vstrekovače ?
...a kolko zobral z tej hlavy?
videl som už na takomto motore vypálenú dieru do piesta a vytrhaný nicasil,pretože bol chybný vstrekovač....to už potom len do šrotu.Takže jazdiť na motore ktorý nie je v poriadku na plný plyn,nie je dobrý nápad

Napísané: 09.01.2019 18:00
od používateľa majo-kx
Má nabehane 92 000 originál. Vstrekovače pôvodne , neviem hodnotu koľko s nej bolo stiahnuté ale vravel že netreba použiť hrubšie tesnenie. Ja si osobne myslím že sa malo použiť hrubšie tesnenie preto si to chcem overiť tými kompresnymi tlakmi. Keď bola hlava zhodena bolo vidno že piesty a aj valce sú bez poškodenia. Šklbat to začalo vždy len pod plným plynom inak sa to odskúšať nedá . Po výmene sviečok po probléme ale len na krátky čas

Napísané: 09.01.2019 18:01
od používateľa bajo777
co bolo dovodom opravy motora ?

Napísané: 09.01.2019 18:24
od používateľa majo-kx
Prasknuté tesnenie pod hlavou. Praskla plastová príruba na hadici od expanznej nádoby vytiekla voda a auto nemá snímač na hladinu chladiacej kvapaliny. Auto sa prehrialo skrutilo hlavu + tesnenie

Napísané: 09.01.2019 18:46
od používateľa seven549
nejazdis stym ako o zivot?na take km robit hlavu valcov je dost skoro.nic ju neodpali len styl jazdy.

ja som s tym u jedneho forda bojoval tiez 2 liter atmosfera.tiez mal robenu hlavu no stroj uz mal okolo 450000km a ten isty problem a sviecky od forda motorcraft usa.6 ecok kus.stacilo raz tomu vypalit na obmedzovac a druhe sviecky.aj mi ich vyreklamovali no nic nepomohlo.vyriesil som to inymi svieckami ceskymi brisk pretoze boli lacne na experiment 2.20 kus pouzil som na vyzsiu teplotu.fungovalo to dobre jazdil som s tym nemecke dialnice no kazdych 20000km sa to zapakovalo sem tam to trhlo tak sli von na kontrolu.elektrody boli riadne vytavene skratka sa material odparoval.nove znova 20000km klud.po 50000km motor stracal silu kompresia ukazala ze piesty odchadzaju.

vymenil sa druhy motor nesahnuty vsetko fungovalo statocne dobre okolo 70000km a znova po mojej jazde odisla hlava a sviecky vypalene.


chyba som bol ja velmi som ho hnal.

Napísané: 09.01.2019 18:56
od používateľa majo-kx
Hlava valcov by sa nemusela dávať robiť keby si to skorej všimli že jazdia bez vody. Tomu sa neubrániš keď to prehreje je to prirodzene že sa to skrúti. Ide mi len o to aby som si to vedel skontrolovať tými kompresnymi tlakmi potrebujem reálne čísla vedieť :) len asi nikto nemá volaku príručku kde by mi to mohol pozrieť.

Napísané: 09.01.2019 19:14
od používateľa Renova
..merať tlaky ti je uplne zbytočné,nevedie to k žiadnemu poznaniu
..ty potrebuješ odmerať kompresný pomer...kedže z hlavy niekto sfrézoval ,tak ten sa zmenil...a to muže robiť celý problém...človek mal odmerať výšku hlavy pred frézovaním a po ňom....hrubá chyba....teraz nevieš aké tesnenie máš použiť...a motor je poskladaný systémom pokus-omyl

ja som mal pri 96000 prepálený piest a poškodený nicasil....všetky vstrekovače som musel meniť

Napísané: 09.01.2019 19:38
od používateľa martincichy
Vo fordovom etise pre 1.0 ecoboost je tam toto:

" Carry out the measurement in accordance with the instructions supplied with the measuring device on every cylinder using a suitable compression pressure recorder with a suitable adapter. If all measurements appear equal across all cylinders, no fault can be suspected".

Po slovensky, ford neudava ziadne limitne tlaky. Iba vyzaduje, aby tlaky valcov boli rovnake.

Normalne benzinovy motor Ti natlaci 130 -180 psi.

Osobne si myslim, ze sa asi stalo viac a neposlo len tesnenie. Mohli odist aj piestne kruzky. Overis to kompresiou. Alebo... hlava nie je v poriadku. Voda sa netrati? Nemas olej v intercooleri?

Napísané: 09.01.2019 20:02
od používateľa majo-kx
martin cichy - dakujem za info premeram to a uvidime. Nie vodu si drzi a olej tiez ziadna emulzia. Mrknem aj ten cooler

Napísané: 09.01.2019 20:05
od používateľa bajo777
akoze ja neviem jak to ma ford, ale az sa normalne brusi hlava, byvaju tam plosky kde je vidiet dovoleny max. uber, mam zato ze ked sa neprekroci miera, nemalo by to robit problem...volakedy som ale videl polsky maluch, co mal tak obrusenu hlavu, ze isiel samozapalmi aj po vypatom zapalovani, tomu sa hovori kvalitna praca :4090:

Napísané: 09.01.2019 22:11
od používateľa PETER777
myslím že problém bude v prehriatich piestnich krúžkoch,pri veľkej záťaži sa dostane olej do spaľovacieho priestoru a ten odrovná sviečky. Ja pri takomto probléme automaticky mením krúžky, samozrejme ak sú piesty a ovalita v norme.

Napísané: 09.01.2019 22:32
od používateľa seven549
tak tak piesty odchadzaju netesnia vznika tam velka teplota spalovania a sviecky to odrovna.naj je ist s tym na emisnu na test emisii tam sa to ukaze.a neprejde.motor takym stylom jazdy ako opisuje zadavatel temy do 50000km konci s vykonom.benzinove fordy su dobre zvladnu vela nakladaciek aj km ale jedno poriadne prehriatie ich zabije.kazdy jeden na to skoncil.

u ecoboost je to este horsie.najlepsiu bezproblemovu vydrz maju len tie 2.5 litre ecoboost.vela majitelov na tom natocilo cez 300000km len pri beznej udrzbe.