Strana 1 z 2

FORD FOCUS mk1 zetec 1,6

Napísané: 22.10.2018 19:55
od používateľa db001
zdravim mame problem na tomto aute s otackami, okolo 2000otacok sa dusi a potom sa uz chyti okolo 2500otacok ako na tomto videu https://youtu.be/L5eCetJb1qU budu to nakoniec predsa rozvody? nejaky ford mechanik z vychodu pripadne, vdaka

Napísané: 22.10.2018 21:04
od používateľa tuninka
Veď si si asi aj našiel odpoveď, je v tom videu a aj zopár rád je v komentoch pod ním.

Napísané: 22.10.2018 21:12
od používateľa db001
este najst mechanika co si to mysli tiez lebo nechcu o tom ani pocut to neni mozne a podobne

Napísané: 22.10.2018 21:34
od používateľa martincichy
Skor by som povedal, ze na rozvody tohto auta nikto nechce sahat... zle sa robia nakolko ozubene kolesa su pripevnene na principe tlakoveho spoja... nocna mora kazdeho mechanika bez pripravkov a momentoveho kluca.

Napísané: 22.10.2018 21:40
od používateľa laco1871
"ozubené kolesa su pripevnené na principe tlakového spoja"

ku.va mam uplne stredoškolske vzdelania v strojarstve,

ale o termine "tlakový spoj" sa v tejto chvíli dozvedám po prvý krát....

Niekde sa stala chyba....

martin , ten tlakový spoj nahodou nedrží SKRUTKA ???

tak potom je to asi skrutkový spoj ... :40bd:

Napísané: 22.10.2018 22:38
od používateľa martincichy
Daj si do googlu tlakovy spoj a nieco sa dozvies
Asi si na hodine chybal. Tlakovy spoj moze byt ukonceny aj nitom ci skrutkou.

Konstrukter motora si bol vedom vyhody lepsieho prenosu krutiaceho momentu tymto riesenim. Koniec koncov to urobil aj vw/audi u radoveho patvalca 2.5 tdi z 90. rokov. Aj rozvody tohto motora boli postrachom mechanikov, kde sa sruba na kluke utahovala obrovskym momentov.

Na inych autach mas ozubene koleso ulozene cez klin. Pretoceniu ozubeneho kolesa ma zabranit klin medzi hriadelom a ozubenom kolese. Z tohto dovodu naozaj staci pri rieseni rozvodov fixou urobit znacky a hura, kolesa sa mozu povolovat a menit cele rozvody. U forda klin nie je. Takze ak raz povolis kolesa a nemas pripravky, mas postarane o horuce chvile.

Takze aky fyzikalny jav je charakteristicky pre tlakovy spoj?

Napísané: 22.10.2018 22:39
od používateľa bajo777
stredostrojar by mal poznat samosvornost a kuzel, ved aj nastroje sa tak upinaju ne ?, skrutka tam robi to predpeti, nepoznam ten motor ale tipujem ze asi takto nejako to bude riesene...az je totok vepky problem mechanikov, co sa s tym zivia, tak zbohom rodina... :4012:

Napísané: 22.10.2018 22:51
od používateľa keyness
Problem nie je spoj konus samotny ale presne vratenie spat

Napísané: 22.10.2018 22:53
od používateľa martincichy
Tu to nie je o kuzeli. Tu plocha tlaci na plochu. Z fyzikalneho hladiska ide o trenie a trecie sily.

Napísané: 22.10.2018 22:55
od používateľa bajo777
pripravky su mega draha vec v dnesnej dobe...jedna blokacia na vacku s tvarom hrbu za 20cku a a jeden univerzal co zabezpeci kluku v rovine a je pre kazdy motor stejny, to jak keby nemal zubar vrtacku, ale pravda fisky maju aj tesku a vydrzi to habakuk :3035:

Napísané: 22.10.2018 22:57
od používateľa martincichy
keyness napísal:Problem nie je spoj konus samotny ale presne vratenie spat
Ak mas hriadele pripravkami aretovane, tak aj to presne vratenie je malina. Je jedno ako nasadis koleso. Aretacne pripravky drzia rozvod. Druhy problem je utahovanie. Vela aretacnych pripravkov to neprezilo a sposobilo problem...

Napísané: 23.10.2018 07:47
od používateľa janbaluhrasko
Servus.
Mne robí FOCUS to isté ako vo videjku hore.
Tiež mám vyššiu teplotu, 92-98st.
Keď odpojim snímač polohy klapky sania tak to prestane kolísať okolo 2200ot.
Len motor je lenivší a dlhšie ide z otáčok.
Aká má byť dĺžka toho aretačneho kolika na kluku?
Motor 1.6 zetec s. Kód FYDA.
Vďaka

Napísané: 23.10.2018 19:20
od používateľa laco1871
sorry , ale naozaj som doteraz nevedel o žiadnom "tlakovom spoji"

a na žiadnej hodine som nechýbal, ja som žral strojarinu,

doteraz mam doma Strojarske tabuľky /Janyš , Glanc /

Napísané: 24.10.2018 07:58
od používateľa cervinka
Martin, Laco na hodine nechýbal. Toto nie je žiadny tlakový spoj, ale trecí spoj, kde skrutka vytvára prítlačnú silu, ktorá trením v kontakte dvoch materiálov prenáša krútiaci moment.

Napísané: 25.10.2018 11:34
od používateľa martincichy
Nehadam sa. Ze je to tlakovy spoj som si precital v jednom workshope urcenom k tomuto motoru. Autor sa mohol pomylit.