Strana 1 z 1

Ford Mondeo 2,0 tdci - turbo

Napísané: 17.08.2018 15:34
od používateľa vlado.katinka
Nazdar, moje Mondeo Mk3 2.0 TDCi 85 kw rocnik 2003 a poslednú dobu ide do 3000 otáčok akoby ho ťahali lúčne koníky no úplne bez zivotz. Potom keď nastane hranica 3000 otáčok alebo dakedy stačí aj 2500 otáčok tak potom už ide ako ma. Diagnostika nič nepíše a na palubovke nič nesvieti a štarty sú super na otočenie klucika. Turbo je tam bez variability, podtlakom sa otvára akurát klapka čo púšťa výfukové plyny ( ťa klapka keď ju odpojim tak ide rukov veľmi ľahko ale keď je na banke zapojená tak s ňou nehnem) a je to model bez váhy vzduchu. Nevie niekto čo by to mohlo robiť ? Ďakujem za dotazy.

Napísané: 17.08.2018 17:47
od používateľa seven549
musi to mat vahu vzduchu.vacsinou maju pred turbom vahu vzduchu za vzduchovym filtrom a potom za intercoolerom dalsi snimac tlaku.tu klapku co myslis na vyfukovych zvodoch to bude na variabilitu.to by malo pracovat.

Napísané: 17.08.2018 18:24
od používateľa midnightman
nemusi mat vahu....

chce to log nabehu turba. Bud to regulacia, palivo alebo samotne turbo..vytlak, vyfukova/sacia strana..vyber si.

Napísané: 17.08.2018 18:42
od používateľa vlado.katinka
Variabilitu to turbo nemá ono podtlakova banka otvára alebo mala by podľa potreby klapku na vyfukovom potrubí len neviem či má ísť tak ťažko že rukov nejde vôbec ale po odpojení tiahla s banky ide ako nič ľahúčko tak neviem no a ten log spravím len čo bude diagnostika.

Napísané: 17.08.2018 20:14
od používateľa midnightman
nedal si ani VIN ani kod motora takze...blizsie o tom co tam je ti nepoviem nič..ford to montuje hocijako..treba vin.

aj obtok sa vie pokazit.

Napísané: 17.08.2018 20:34
od používateľa vlado.katinka
ak pomôže : WF05XXGBB53T61684

Napísané: 17.08.2018 20:48
od používateľa midnightman
ok...takže je tam obtok klapka bez regulácie od ECU, riadená pretlakom priamo z turba. (samoregulácia)

kľudová poloha regulácie musí byť mierne "predpatá", tj. keď zakladáš tiahlo na klapku, musíš ho 1mm povytiahnuť z banky aby si ho nasadil.

Regulácia je pretlaková, čiže po štarte máš 100% výkon turba (zavretý obtok), akonáhle turbo natlačí istý tlak (podľa pružiny v banke) banka postupne začne vytláčať regulačnú tyčku a tým otvára obtokovú klapku, ktorá dnu v turbe pustí výfukové spaliny inou cestou do výfuku (obídu vrtulku) a tak reguluje výkon turba.

Príčin to môže mať viac..od paliva až po mechanické záležitosti na saní a pod...

Ak teda ostaneme pri turbe do úvahy prichádzajú osekané vrtule, prasknutý výfukový housing..ma tak narýchlo napadá.

Otázne ešte je..či je turbo efekt citelný...alebo je to skôr také pozvolné...

Ak by nič nepomohlo, ja berem do ruky mechanickú tlakovú pumpičku, 3m hadičky...šoféra a regulujem ja ručne.

príklad z dávnych čias AGR :)
[img]https://preview.ibb.co/h8fX7e/57031_1330787088519_7585508_o.jpg[/img][/img]

Napísané: 17.08.2018 21:05
od používateľa vlado.katinka
ten turbo efekt je brutálny ono to ide doslova ako slimák do cca 2500 otáčok a potom kopne a ide ako má a hadice a samotné turbo sú navonok čistučké nikde žiadny olej.

Napísané: 25.09.2018 12:57
od používateľa dalimaly
chlapy, podarilo sa vám to nejak vyriešit. Mám podobný problem, len s inou značka auta. Takže dajte vediet, ako to dopalo