Strana 1 z 1

Ford Grand C-Max - zohrievanie motora

Napísané: 24.01.2017 19:04
od používateľa juraj524
Dobrý deň Mám Ford Grand C-Max 1,6 tdi 85kw 2011. Problém mám s ohrevom motora auto síce kúri dobre, ale motor sa začne zohrievať v zime asi po 25 km čo je pre diesel asi bežné, ale pri malom výkone vôbec a lebo voľnobehu padá teplota rýchlo dole. Bol som aj vo Forde vraj je to normálne, ale na fórach som čítal že to môže byt zlý termostat. Viete mi poradiť? Díky Juraj

Napísané: 24.01.2017 19:58
od používateľa marco98
No môj postreh ten, že Scénic 1.9 dCi 2004 sa začne ohrievať teraz v zime po 5 km, a teplota kvapaliny je okej po 10km normalnej jazdy pri cca 80km/h. Teplotu oleja neviem, ale skorej ako po 30 km jazdy tomu niky nenakladám.

Napísané: 24.01.2017 20:27
od používateľa raven85
Nízka teplota+malý výkon=málo kalórií pre motor a pre produkciu tepla. Je to úplne normálny jav. Tvoj motor produkuje už i tak málo odpadového tepla a keď sa len tak motkáš, tak sa nestíha ohriať. Termostatom to nebude - je to normálna vlastnosť úsporného diesla v zime, pokiaľ nemá prídavný ohrev.

Napísané: 24.01.2017 21:15
od používateľa marko2
ja mam fiatku diesel a po 5 km sa zacne dvihat teplota.po 8 km je zohriate asi na 50 stupnov.ked mu nenakladam tažko dosiahnem pracovnu teplotu ale ked mu trochu stupim tak za chvilku sa topim jak v saune....pri kludnej jazde na dochodcu sa tomu nečuduj.

Napísané: 24.01.2017 21:44
od používateľa EASY206
Prednedavnom som riesil presne tento isty problem,motor sa mi tazko zohrieval kurenie bolo sice funkcne,ale ku cca 90 stupnom sa nikdy rucicka nedostala(teplota max 75-80 C).Vymenil som termostat a vsetko sa dalo do poriadku.juraj 524 ziadny motor(diesel) sa nezacne zohrievat po prejdenych 25 km!Vymen termostat,na 99% ho budes mat v otvorenej polohe,preto su tam tie straty tepla pri volnobehu a pod.Postavenie sa mechanikov(Fordu)k dannej problematike sa rovna akuradtak velkej hambe!kedze pre nich je to normalne. :::

Napísané: 24.01.2017 22:33
od používateľa patrikn
Dobrý večer

Nedalo mi nereagovať , aj keď som sa radšej vyjadroval ku klimatizaciam.
Škoda , že zadávateľ nepíše odkiaľ je a aké sú ranné teploty.
Beriem je vonku zima a ráno keď človek sadne tak veľa ľudí , hneď kurenie max. ventilátor max. + nízka teplota + pomala jazda , veľký interiér k tomu nízke otáčky - kedy sa ma chudák diesel zohriať. Mám troška novší motor ako zadávateľ ( PSA ) , ale v podstate je to to isté , dať radšej nízke otáčky ventilátora , motor aspoň 2000 ( a nepozerať na tie škaredé čísla ) v konečnom zúčtovaní aj tak ušetrí ak je teda podstatná spotreba. Motor tiež poďakuje ak bude skôr teplý.Na tom voľnobehu je normálne , že teplota padá ( navzše ak sú mrazi ako teraz ), tie motory dostanú akurát toľko paliva , aby sa točili a nie aby kúrili. Ak mu aj to malé teplo vyfúkaš cez radiátor v interiéri - tak termostat vôbec nerieš. Benziniaci sa teraz smejú , keď vlastníme kachle , bohužiaľ je zima a takto to dopadne.

Napísané: 24.01.2017 23:16
od používateľa braga
Mam taktiež kachle ale ked sa motor ohreje na 90 tak na voľnobehu ani pri -25 teplota neklesala na to je termostat aby pri i co najmensom poklese uzatvaral okruh ,nepiste tu hluposti o kolisani teploty ak vám to roby nemáte niečo v poriadku

Napísané: 25.01.2017 00:02
od používateľa mastik29
Pri -25 klesne hravo, staci zapnut ventilator vnutri… a aj na benzinaku.

lakinooo napísal:A je ze funkcnost termostatu dokaze rukou diagnostikovat vacsin mechnikou bez demontaze cohokolvek.
Ono je problem nastartovat, nechat to klepat a potom otvorit kapotu a skusit si tam sahnut na hadice k chladicu. To dnes uz nik nerobi, lepsia je diagnostika, vycitanie chyb a jejich vymaz. :2f93:

Napísané: 25.01.2017 08:38
od používateľa Petojeso@gmail.com
Názory su tu dva a obidva su spravne. 1. Tento motor skutocne vyrába malo odpadového tepla, kolisanie teploty je normalne. 2. Treba nechat zohriať motor a skontrolovať hadice... Mali by byt studené a až po dosiahnutí teploty by sa mal otvoriť termostat. 3. Sú rôzne rozhrania otvárania termosstatu. Ja mam benzín, kupoval som termostat, ponúklo mi to dve varianty 87-90 az 92- 95 stupňov.

Napísané: 25.01.2017 23:41
od používateľa jackboy
daj karton

Napísané: 26.01.2017 09:43
od používateľa oldoss
So zohrievaním diesla v zime to nie je žiadna sláva. Najmä ak je veľká kasňa tak to trvá o hodne dlhšie.
Mám Alhambru 2005ku a pokiaľ som nedal opraviť bufík tak ani po 30km auto nebolo vykúrené. Pritom termostat a všetký okolo kúrenia v poriadku.
Teraz keď bufík funguje začína to kúriť po cca 8-10km.