Ford Focus - pridretá brzda/náboj
Napísané: 14.02.2014 19:26
Hromadne vas zdravim
Nemam vzdelanie ani skusenosti v oblasti servisu aut/motoriek, ale logika mi nie je uplne cudzia cize rad by som sa nieco dozvedel.
Jedna sa o Ford Focus, 1.gen., 2004, 1.8i, vzadu su kotucove brzdy
Vsetky moje slova budu o zadnej naprave.
Nedavno som mal problem s brdzou na jednej strane, platnicky ostavali vyset a jedna strana teda stale brzdila. Brzdilo to naozaj dost, po par km tam boli naozaj vysoke teploty - dym z platniciek. Po oprave par dni vsetko v poriadku - som sa bal, ze budu vibracie kedze som ten kotuc poprehrieval, ale vsetko bolo v poriadku.
Ale dnes - stale mam taky pocit, ze auto po vyradeni pocitovo spomaluje rychlejsie ako by bolo prirodzene. Niekedy mam pocit, ze zotrvacnost je v poriadku, ale niekedy to spomaluje, uz neviem ci som schizofrenik :D
Opatrne zastavim, tak aby som nemusel vela brzdit, nech neoplyvnim teplotu kotucov. Kotuce maju mozno tak 30 stupnov, predne kotuce su urcite chladnejsie plus citim smrad v oblasti zadnych kolies (je to len jemny zavan, ale taj tak). Kedze ta teplota je nizka vhladom na tu brzdnu silu ktoru pocitujem som z toho zmateny:
1. otazka: Tu teplotu si vysvetlujem tak ze dotyk platnicka/kotuc nie je permanentny ale len kvoli hadzaniu kotuca, sem tam suchne o platnicku. Mylim sa ?
2. otazka: Je mozne, ze by bol problem aj inde ako v brdze ? pridrety naboj/lozisko alebo nieco ine ?
3. otazka: Ja osobne som cyklista a ked zdvihnem koleso na biku a zatocim nim, tak ma celkom slusnu zotrvacnost kym sa zastavi. Mam tam kotucove brzdy, ktore samozrejme sem tam cinknu - obsuchne kotuc o platnicku.
Mne ako cyklistovi nejde do hlavy - ked je auto na zdvihaku ako tie kolesa idu tazko. Respektive ich zotrvacnost oproti biku je zufala. Je to len nahoda, ze tom trafil viacero nezachovalych aut ? Alebo jednoducho z kontrukcneho hladiska sa to neda urobit s mensimi vnutornymi odpormi ?
A posledna vec, pri kotucovej brzde na biku je pohyb platniciek vyraznejsi - platnicka sa od kotuca vzdiali kludne aj 1 mm. Pri autach mam pocit ako keby toto "oddialenie" nie je dostatocne a stale to v urcitych miestach sucha.
Vdaka!
Nemam vzdelanie ani skusenosti v oblasti servisu aut/motoriek, ale logika mi nie je uplne cudzia cize rad by som sa nieco dozvedel.
Jedna sa o Ford Focus, 1.gen., 2004, 1.8i, vzadu su kotucove brzdy
Vsetky moje slova budu o zadnej naprave.
Nedavno som mal problem s brdzou na jednej strane, platnicky ostavali vyset a jedna strana teda stale brzdila. Brzdilo to naozaj dost, po par km tam boli naozaj vysoke teploty - dym z platniciek. Po oprave par dni vsetko v poriadku - som sa bal, ze budu vibracie kedze som ten kotuc poprehrieval, ale vsetko bolo v poriadku.
Ale dnes - stale mam taky pocit, ze auto po vyradeni pocitovo spomaluje rychlejsie ako by bolo prirodzene. Niekedy mam pocit, ze zotrvacnost je v poriadku, ale niekedy to spomaluje, uz neviem ci som schizofrenik :D
Opatrne zastavim, tak aby som nemusel vela brzdit, nech neoplyvnim teplotu kotucov. Kotuce maju mozno tak 30 stupnov, predne kotuce su urcite chladnejsie plus citim smrad v oblasti zadnych kolies (je to len jemny zavan, ale taj tak). Kedze ta teplota je nizka vhladom na tu brzdnu silu ktoru pocitujem som z toho zmateny:
1. otazka: Tu teplotu si vysvetlujem tak ze dotyk platnicka/kotuc nie je permanentny ale len kvoli hadzaniu kotuca, sem tam suchne o platnicku. Mylim sa ?
2. otazka: Je mozne, ze by bol problem aj inde ako v brdze ? pridrety naboj/lozisko alebo nieco ine ?
3. otazka: Ja osobne som cyklista a ked zdvihnem koleso na biku a zatocim nim, tak ma celkom slusnu zotrvacnost kym sa zastavi. Mam tam kotucove brzdy, ktore samozrejme sem tam cinknu - obsuchne kotuc o platnicku.
Mne ako cyklistovi nejde do hlavy - ked je auto na zdvihaku ako tie kolesa idu tazko. Respektive ich zotrvacnost oproti biku je zufala. Je to len nahoda, ze tom trafil viacero nezachovalych aut ? Alebo jednoducho z kontrukcneho hladiska sa to neda urobit s mensimi vnutornymi odpormi ?
A posledna vec, pri kotucovej brzde na biku je pohyb platniciek vyraznejsi - platnicka sa od kotuca vzdiali kludne aj 1 mm. Pri autach mam pocit ako keby toto "oddialenie" nie je dostatocne a stale to v urcitych miestach sucha.
Vdaka!