Strana 1 z 2

Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 22.06.2022 19:01
od používateľa Pb -Pb
Dobrý deň . Chcel by som Vás poprosiť o radu máme Fiat 500L 1.3 Multijet 62 kw . Najazdené 202000km.
Máme problém s DpF filtrom dal som vozidlo do autorizované servisu s tým že sa začal tratit olej a zapchalo DPF filter , v servise dali filter vyčistiť , a turbo na Repas. Zrepasovane turbo odstránilo závadu tratenia oleja ale DPF sa znova upchalo chyba P2002 .. lenže v autorizovanom servise neukazovalo žiadnu závadu a oznámili mi že nevedia čo môže zapríčiniť zanasanie DPF . Neviete mi poradiť čo ďalej a na koho by som sa mal obrátiť keď už autorizovaný servis Fiat nepomohol

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 22.06.2022 19:06
od používateľa ivko1
Pri 200tkm a po problémoch že sa zasral olejom to môže byť kludne jeho koniec

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 22.06.2022 19:14
od používateľa Pb -Pb
Aj keď bol vyčistený? dostal som k nemu aj nejaký protokol kde je napísané o koľko sa znížil protitlak a je tam napísané záruka 2 roky. V protokole tiež je označené že filter bol upchatý sadzami nie olejom majú tam viac koloniek v ktorých označujú čím bol filter upchatý. Ako zistíme či to je jeho koniec ? Ešte by som chcel doplniť , údajne po vyčistení prešiel regeneráciou , ale dnes už regeneráciu nespustilo chyba sa iba vymazala , kontrolka motora nesvieti ale cítim že vozidlo nemá ťah , tak čakám pokiaľ kontrolka znova vyskočí.

Nedalo mi to išiel som teraz na diaľnicu cca 130+ a regenerácia sa spustila biely dym za mnou asi po cca 15km neviem či ju dokončilo ale spustiť ju spustilo auto už ťahá pekne .. kde môže byť príčina

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 22.06.2022 22:13
od používateľa mhlavaty
Je problém riešiť niečo bez akýchkolvek výstupov.Teda reálnych konkrétnych hodnôt,len z hmlistou predstavou čo robili/nerobili v servise.Že sú slabý ako čaj zo sedem ráz vyvareného vrecúžka je ovšem isté.Ak aj servisnou regeneráciou prešlo,čo sa dá veriť aj nie,všetko má svoju protokolovú formu ktorá dokladá či je pacient v danom okamihu zdravý,nevyliečený alebo po smrti.Pokiaľ sa objaví P2002 znamená to nízku účinnosť filtra.Ako vie rj že je DPF málo účinné? Jednoducho z vývoja teplôt a tlakov pred a za filtrom. A kedže je to z hodnôt,je to dostupné, diagnosticky dostupné a dokonca testovateľné.Preto aby sa regenerácia spúštala a fungovala dobre je podmienka aby bol motor v poriadku.To sú zase len hodnoty a taká maličkosť,vedieť čo je správne a za akých podmienok.
Malá rada pre druhý raz...nie je potrebné ísť na dialnicu.Motor potrebuje pre spustenie regenerácie podmienky ktoré sa dostavia klasickou jazdou a zaťažením pri 2000 ot motora takže nie rýchlosť ale ustálený režim.
Takže toto chce len a len človeka čo posúdi stav motora z jeho parametrov plus kontrolou pripravenosti na EK,potom už len overí protitlak systému,vývoj teplôt a správanie lambdy cez pásmo otáčiek od volnobehu po plné zaťaženie..Niekdy stačí samotná hodnota lambdy na určenie takmer presnej diagnózy,stačí ju jazdne sledovať od volnobehu cez jazdu a deceleráciu.
To čo si urobil sám majiteľ ovšem mala urobiť opravovńa samozrejme so zberom dát,a výzvou na opakovanú kontrolu po prejazdení obvyklých km medzi regeneráciami,v prípade problému hneď.Autorizák ako za korunu nožík
Záruka dva roky na (čo vlastne ?) vyčistenie je hlúposť ako voda v koši.To je aj kontroverzná blbosť aj nesplniteľná a neuskutočniteľná.Je to garancia lekára na dlžku dožitia...skôr číri nezmysel ako smiešne

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 22.06.2022 22:36
od používateľa oco13
Milan , ale nemá byť autorizák s podporou výrobcu garanciou poslednej inštancie??? Ja viem teoria. Nemá výrobca byť garanciou erudovanosti personálu???

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 23.06.2022 06:32
od používateľa Pb -Pb
mhlavaty napísal: 22.06.2022 22:13 Je problém riešiť niečo bez akýchkolvek výstupov.Teda reálnych konkrétnych hodnôt,len z hmlistou predstavou čo robili/nerobili v servise.Že sú slabý ako čaj zo sedem ráz vyvareného vrecúžka je ovšem isté.Ak aj servisnou regeneráciou prešlo,čo sa dá veriť aj nie,všetko má svoju protokolovú formu ktorá dokladá či je pacient v danom okamihu zdravý,nevyliečený alebo po smrti.Pokiaľ sa objaví P2002 znamená to nízku účinnosť filtra.Ako vie rj že je DPF málo účinné? Jednoducho z vývoja teplôt a tlakov pred a za filtrom. A kedže je to z hodnôt,je to dostupné, diagnosticky dostupné a dokonca testovateľné.Preto aby sa regenerácia spúštala a fungovala dobre je podmienka aby bol motor v poriadku.To sú zase len hodnoty a taká maličkosť,vedieť čo je správne a za akých podmienok.
Malá rada pre druhý raz...nie je potrebné ísť na dialnicu.Motor potrebuje pre spustenie regenerácie podmienky ktoré sa dostavia klasickou jazdou a zaťažením pri 2000 ot motora takže nie rýchlosť ale ustálený režim.
Takže toto chce len a len človeka čo posúdi stav motora z jeho parametrov plus kontrolou pripravenosti na EK,potom už len overí protitlak systému,vývoj teplôt a správanie lambdy cez pásmo otáčiek od volnobehu po plné zaťaženie..Niekdy stačí samotná hodnota lambdy na určenie takmer presnej diagnózy,stačí ju jazdne sledovať od volnobehu cez jazdu a deceleráciu.
To čo si urobil sám majiteľ ovšem mala urobiť opravovńa samozrejme so zberom dát,a výzvou na opakovanú kontrolu po prejazdení obvyklých km medzi regeneráciami,v prípade problému hneď.Autorizák ako za korunu nožík
Záruka dva roky na (čo vlastne ?) vyčistenie je hlúposť ako voda v koši.To je aj kontroverzná blbosť aj nesplniteľná a neuskutočniteľná.Je to garancia lekára na dlžku dožitia...skôr číri nezmysel ako smiešne
Práve preto som sa obrátil na autorizovaný servis aby skontrolovali všetky veci o ktorých ste písali ale žiaľ nie , keď som sa pýtal kedy prebehla podľa diagnostiky posledná regenerácia odpovedali mi že nie všetky diagnostiky a autá majú túto podporu tak že odpoveď som dostal že nevedia , skrátka nechceli sa stým viac zaoberať som dosť sklamaný z tohto servisu . Ale stým nič nespravím ,EK robené ani nie pred mesiacom robil ho servis keďže skončila platnosť v čase keď bolo auto v servise

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 23.06.2022 06:43
od používateľa das
Ano je to tak nie vsetky auta a programy v riadiacich jednotkach maju rovnake moznosti diagnostiky aj ked je to fabricka diagnostika.

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 23.06.2022 07:28
od používateľa ondrik363
Ako hovori p. Vaculík - když to dymí, tak to nehoří...Ak zacala regeneracia, motory fiat 1.6 aj 1.3 regeneruju aj pri volnobehu, bez zvysenych otacok, netreba chodit na dialnicu, takze mas v klude 10 az 15 min na sledovanie hodnot cez pripojenu diagnostiku. Z neorigo diagnostiky mozem doporucit MultiEcuScan, AlfaObd. Ja ale pouzivam najradsej android aplikaciu Dpf monitor Fiat + obd BT Vgate icar2, nakolko mam android autoradio. Vyzera to takto:

Obrázok

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 23.06.2022 08:19
od používateľa mhlavaty
Toto sú celkom dobré veci ale nie sú určené na riešenie väčších problémov takže je to akási informatika ktorá nemá ambíciu zaskočiť za servisnú diagnostiku vo vážnejšej miere.Emisný systém v rozsahu aký musí (mal by) byť diagnostikou zvládaný je o stovkách dát až naráža na problém vedieť čo ktorá hodnota vôbec prezentuje.Treba si uvedomiť rozsah,už vážnejšie zložitý menežment sa blíži tisícke hodnôt z ktorých min dve tretiny sa týkajú emisného systému..Tie jednoduché a jasne zromumiteľné aplikácie sú informatika,štatistika väčšinou obsiahnuté lepšími multi diagnostikami.Na zapeklité problémi je často nevyhnutná jedine značková a aj to radšej v angličtine lebo preklad často zmení zmysel a potom je max tak kotrmelec.Nie je nič mimoriadne,ak niečo z hodnôt pochopí nesprávne hoci aj špičkový diagnostik,resp.vidí že OBD úplne jasne zavádza.To je bežná vec,OBD vie zaklamať úplne bravúrne a ešte to bude tvrdiť (test ok,úspešne prevedeno a pod) pričom klame len sa práši.Akurát ten super diagnostik na to príde a v omyle dlho nezostane.
Pán Vaculík je fajn na pozeranie,ale je to človek z dobrým rozhľadom,schopnostou zaujať aj vysvetlovať ale mimo praxe.Slúži mu ku cti že pri úzko odborných veciach má vždy borca (praktika) z oboru a radšej vysoko odborné veci prenecháva vysvetliť jemu.U DPF napr ten výrok nemusí platiť,dym totiž nemusíte vidieť vôbec pritom horí zle.Ale...pre pochopenie princípu je to jasne zrozumiteľný výrok,pre opravárenskú prax by neplatil.
Diagnostika emisného systému ale začína v hlave opravára.Je úplne šumafuk ako sa dopracuje k vedomosti kde čo a koľko.On je kľúčový prvok ktorý musí vedieť čo a prečo potrebuje teraz vidieť ak rieši toto.On musí vedieť čo s čím a prečo,čo to znamená ak je toľko,a musí vedieť odkiaľ pokiaľ je akceptovateľné to čo vidí.Musí vedieť čo to urobí ak je menej,ak je viac,alebo nie je vôbec.Nesmie ho zaskočiť použitá veličina pretože značky nemajú určenú jednotnú jednotku napr typicky pre prietoky váhy. No a pre tieto požiadavky kedže sú nevyhnutné je tak máličko ľudí ktorý sú v tejto problematike doma.Značka diagnostiky je len predpoklad kvality,sama je nula.

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 23.06.2022 19:16
od používateľa milkoTT
je smutné, že v autorizovanom servise nevedia zistiť príčinu poruchy. Ak by na to aj isli systemom pokus omyl, tak cena by bola závratná, výsledok aj tak neistý. Ak teraz nevedia opraviť diesel, som zvedavý čo bude nasledovať za 15rokov, ak sa začnú kaziť hybridy a elektrovozy. Tie sa budú asi rovno šrotovať.

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 23.06.2022 19:29
od používateľa mhlavaty
To nie je až tak o tom či autorizák alebo nie,je to kvalita personálu.Pokiaľ sa vypracuje niekto na špičkového diagnostika sú dlhé roky a ak ešte existuje na mizernom plate proste utečie.Ale celé to začína v škole kde je všetko len nie odborník.Ja sa nečudujem už vôbec ničomu,ak sa dá vyoperovať zdravé oko,dá opravovať a ničomu nerozumieť.Byť hlúpym sa oplatí,mení veľa vecí,ten čo niečomu rozumie mení iba potrebné

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 23.06.2022 20:23
od používateľa Pb -Pb
Dnes som najazdil cca 160km , diaľnica, mesto , aj mimo mesta zatiaľ je to bez kontrolky motora .. uvidíme čo bude a či prebehne ďalšia regenerácia ..

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 23.06.2022 21:01
od používateľa ivko1
K tomu DPF, to že ho čistili neznamená že je v poriadku.
To auto má 200tkm a jednoducho to DPF už nebude ako nové.
Nikdy, ani ked ho vyčistia 5x po sebe...

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 23.06.2022 21:15
od používateľa Pb -Pb
Áno , tomu rozumiem . Že po 200tkm už nieje v stave nového , poraďte niekoho kto by vedel dôkladne pozrieť čo to môže spôsobovať okolie ZA , TN , nechceme ísť metódou pokus omyl.

Re: Fiat 500L 1.3 Multijet 62Kw DPF filter

Napísané: 23.06.2022 22:29
od používateľa ivko1
Znova zopakujem, ten DPF je možno na hranici svojej životnosti.
Ty si ten čo môže získať , respektíve má údaje o jeho stave.

Ono už si vyššie napísal že bolo doslova upchaté a upchalo sa znova...

DPF je v dobrom stave vtedy ked sa dokáže regenerovať samé, ak treba zásah = spustenie vynútenej regenerácie, tak už je niečo zle. Tak ako to môže byť porucha, tak isto môže byť DPF pred smrťou.

Vela ludí skúša chemické čistenie DPF cez firmy ktoré sa na to špecializujú, ale väčšinou je to kratkodobé riešenie (další pokus ako sa vyhnúť kúpe nového DPF).