Strana 1 z 1

Fiat Ducato 2.3 JTD , 88 kw , 2010 - alternátor

Napísané: 10.04.2021 11:15
od používateľa noha1991
Zdravím páni som tu nový a hneď som si prišiel po radu. Mám Ducato 2.3 JTD 88KW r.v. 2010. Mám pravdepodobne problém s dobíjaním alebo alternátorom alebo reglerom(regulátorom) akurát by som rád aby mi to niekto z vás potvrdil.
Po naštartovaní asi 20 sek otáčky motora v poriadku 800-810, po cca 30 sekundách sa svojvoľne zdvihnú na 1200 a viac asi na minútu, potom zas spadnú na voľnobeh. Niekedy sa to kludne stane aj pri stání na križovatke že z ničoho nič vyskočia hore. Stretli ste sa niekto s niečím podobným ? prikladám graf z MES kde to je vidno. https://dieselpower.cz/forum/userpix201 ... _alt_2.png
Ďakujem

Napísané: 10.04.2021 11:49
od používateľa mhlavaty
Neviem kde je problém,ku grafu sa neviem dostať

Napísané: 10.04.2021 11:52
od používateľa noha1991
teraz by to mohlo fungovať... dufam že nevadí že takto...

Napísané: 10.04.2021 12:04
od používateľa mhlavaty
Bol by som opatrný pri vyhodnotení.Je to síce dobre urobené,ale rozhodne by som pridal ďalšiu veličinu (tretiu) prúd meraný kliešťami medzi altíkom a bat.
Ale toto je parketa pre človeka čo je v nabíjacích sústavách doma ako ja vo svojom vrecku...treba si počkať na vyjadrenie alebo osloviť v ss - jaroslavelektro

Napísané: 10.04.2021 18:27
od používateľa avelmak
Ducata tak reaguju na zle dobijanie.Nie si prvy ani posledny.Rozobrat alternator,a skontrolovat skoro vsetko.Ak chces,posli alternator s kurierom.

Napísané: 10.04.2021 18:46
od používateľa oco13
Keď sme pri alternatoroch, skúsim aj ja otázku. Na traktore mi zblbol alternator - žiarovku zhasínal, ale volty nestúpali. Ako je to možné?? Ak by som nemal na prístrojovke voltmeter tak si upracem baterku. Alternator bol klasický osobný felicia, fabia alebo niečo také. hrubé plus na baterku a jeden kontakt cez žiarovku na budenie. Žiarovka bola original 2W.

Napísané: 10.04.2021 21:08
od používateľa avelmak
Oco-vadny diodovy mostik,dioda,usmernovac.

Napísané: 10.04.2021 21:13
od používateľa oco13
Už je vymenený, len som ostal taký zneistený. Bol som naučený, že ak nesvieti kontrolka tak dobíja.

Napísané: 10.04.2021 22:38
od používateľa FUTURA 29
No neviem mne to pride ze potom v zvysenych otacok nabehne dobijanie.Taka otazka nie je to verzia z ad blue?

Napísané: 11.04.2021 09:29
od používateľa noha1991
no ono sa to od vtedy zmenilo, otáčky zostávajú rovnako najskôr v poriadku a potom sa zvýšia, ale už neklesnú, začala k tomu svietiť kontrolka dobíjania, takže nedobíja (premerané), a zhasne pri otáčkach nad 2500, ale nedobíja ani vtedy(premerané).
otvára mi to otázku spoľahlivosti kontrolky dobíjania. a nie nie je to aDblue, pokiaľ viem v 2010 sa fiatu o Adblue ani nesnívalo :)

Napísané: 13.04.2021 15:39
od používateľa FunThomas
Stalo sa mi presne to iste na rovnakej motorizacii. Po vymene alternatora vsetko OK.

Re: Fiat Ducato 2.3 JTD , 88 kw , 2010 - alternátor

Napísané: 10.01.2023 22:49
od používateľa HBROBI
Dobrý deň nechcem zakladať nové vlákno. Tak otázka na mechanikov. Mám Ducato 2.8 JTD rok 2005 .V servise menili rozvody a všetky remene .Na alternátor mi dali rameno Continental ktorí bol dobre natiahnutý a po cca2000km začal po štarte pískať . Zaujíma ma akej značky remeň tam dať čo niečo vydrží ?Za odpoveď ďakujem .

Re: Fiat Ducato 2.3 JTD , 88 kw , 2010 - alternátor

Napísané: 11.01.2023 17:29
od používateľa HBROBI
píska po rannom štarte . Ale k veci vraj je nejaký zosilnený remeň čo má hrubšie drážky .Ak ma niekto link na predajcu budem vďačný .Robo

Re: Fiat Ducato 2.3 JTD , 88 kw , 2010 - alternátor

Napísané: 11.01.2023 18:50
od používateľa zsvatos
...napriklad remenicu na kluke, ak je odpruzena ci sa nepretaca