Fiat Croma 1.9 jtd , 110kw - rozvody

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

19tdi96kwawx
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 20.02.2017 21:36
Zdieľať na Facebook

Fiat Croma 1.9 jtd , 110kw - rozvody

Príspevok od používateľa 19tdi96kwawx »

Zdravím mam taky problém.. Prišlo mi auto dotiahli ho lebo mu seklo vodnú pumpu a rozbilo rozvody.. Bola prasknutia hlava a vahatka rozsekane.. Takže som objednal hlavu z používaného motora.. tesnenie pod hlavu som dal hrúbku 1mm všetko išlo pekne hladko kluka aj vačka čerpadlo.. Dal som si vačky na prípravok aj kluku na rysku a problém je ten ze sa nasadia rozvody.. Začnem točiť s motorom do práva pre točím 2x vrátia sa mi pekne na riski a keď idem točít ďalej takže tretiu otočku tak cca do štvrtiny sa dá a potom to sekne.. Dám dole remeň a kluka aj vačka ide točít zase.. Zase nastavím na prípravky a kluku na rysku ( je horná uvrat podľa rysky.. Kontroloval som) a zase pre točím 2x a na ďalšej otoceke trištvrte to sekne... Ma niekto nejaký návod ako správne nastaviť rozvody alebo ako skontrolovať časovanie.. Motor to je 1.9 jtd 110kw 16v takže 2 vačky a z auta fiat croma 2005.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Nespominam si uz ako sa aretuje vacka na tomto motore. Ale - je mozne ze sa da pomylit o 180 stupnov pripadne o iny uhol?
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

V takomto pripade remenica musi mat iny modul ozubenia.Remenica je povodna,alebo z "novej" hlavy?
19tdi96kwawx
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 20.02.2017 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 19tdi96kwawx »

Remenica je s novej hlavy ale je identická so starou.. Takže netuším
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

pomer kluky a vacky je vzdy 1:2 ak sa to meni tak ozubenie,alebo priemer nemusi sediet.Znacku myslis na remeni alebo na remenici,pripadne vacke?Nie je nahodou ohnuta kluka?
19tdi96kwawx
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 20.02.2017 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 19tdi96kwawx »

No takto som zo nastavoval.. Vybral som zaslepky a vopchal tam 12 vrták pekne rám zapadol aj do jednej aj druhej vačky no potom kluku som mal prípravok (neviem teraz presne číslo ale bol oreginal na ten motor a zaistil som dal som remeň.. Značky na remeni som s rovnal s klukov a vackou a napol napínak.. Preto čil som 2x išlo to trosku sekavo ale s troškou sili išlo (raz ľahšie.. Raz ťažšie) no a keď som mal už značky zase po dvoch oteceniach išiel som 3 a seklo to..
19tdi96kwawx
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 20.02.2017 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 19tdi96kwawx »

A ako sa dá zistiť ze kluka je krivá
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak po dvoch otočeniach kluky sa dostane kluka aj vačka do toho istého postavenia,znamená že žiadna vzájomná pozícia nie je konfrontačná.Ak sa točí ďalej,už sa iba všetko opakuje,je to vďaka pomeru 2:1,už sa iba bude dokolečka opakovať.
Takže buď to platí a točiť sa dá do nekonečna a ku konfliktu nepríde,alebo neplatí a nastáva vzájomný posun až do momentu fyzického stretu.
Ak je počet zubov vačky dvojnásobný voči kľuke,tak buď to možné nie je,alebo sú v tom mimozemské civilizácie.Moja skúsenosť hovorí,jeden človek ak robí chybu,znova a znova ju opakuje a vec odhalí iný


Točenie išlo raz ťažšie raz ľahšie.....
Teraz je velká otázka či to ťažšie bolo dané kompresiami,čo by bolo správne.Pokiaľ by bola pochybnosť už aj by šli von žhaviče aby kompresia nehrala úlohu a dal sa cítiť odpor.Teoreticky pokiaľ je hydroštel v hlave prázdny je možné že dovolí pretočenie aj napriek nárazu ventilu a piesta.To by sa ujasnilo práve točením bez žhavičou ktoré musí byť lahučké z maličkou silou
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 21.08.2019 21:45, upravené celkom 1 krát.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Co znamena raz tazsie raz lachsie?Ak je to co si ja myslim,tak kluka alebo vackovka/y/ je ohnuta.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

ani kľuka ani vačka by ohnuté nemali byť...pretože počas dvoch otáčiek prešli všetkými vzájomnými pozíciami a polohami
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Zadavatel pise ze raz ide tazsie raz lachsie od prveho momentu.Aspon som si tak pochopil.Tak moze byt ohnuta kluka.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

V inej téme chápeš aj hotentótčinu a tu nerozumieš slovenčine? :41c2:
19tdi96kwawx
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 20.02.2017 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 19tdi96kwawx »

Takto v streky sú vonku takže kompresia tam nieje.. A nemá niekto nejakú fotku ako má byť kluka zaaretovana to by mi veľmi pomohlo
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

19tdi-v tvojom pripade je to jedno ako si aretoval kluku,ak sa meni poloha vacky voci kluke po pootoceni.Poloha musi byt taka ista,ci je zle alebo dobre nastaveny rozvod.Kluka sa aretuje vpredu na remenici so specialnym pripravkom.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne tak,po dvoch otáčkách sa musí pozícia úplne zhodovať z tou prvou

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných