Strana 1 z 1

Fiat Linea - predne pruziny

Napísané: 12.04.2018 19:10
od používateľa djpiecka1
Zdravim.
Ma niekto skusenosti s tymito pruzinami na Lineu? Povodne predne(original) mi pukli.
Jedna sa konkretne o 1.3. JTD 66KW R.V.2008.
Dost tazko sa na nu zhanaju predne pruziny resp. originalne fiatacke sa pohybuju v cene 125 eur za kus. Tak som sa rozhodol pre tieto. Znizenie oproti povodnych je o 3cm.
Link: https://www.fifoautoshop.sk/produkt/die ... e_id=23227

Napísané: 12.04.2018 19:23
od používateľa djpiecka1
Tu mne vobec nejde o to co je moderne alebo nie, mne ide hlavne o to ze na Lineu co sa tyka pruzin ma clovek dve moznosti: bud dat original fiat ktore su po 125 eur za jeden kus (250 eur 2 kusy) alebo lacnejsia varianta su prave tieto Eibachy. A ja som zvolil prave eibachy. Nakolko cena za par pruzin bola 120eur (60 eur za kus). Ja som v tomto pripade postupoval tak preto, lebo predne pruziny boli KO a original su drahe.

Napísané: 12.04.2018 20:01
od používateľa djpiecka1
Este ich realne nemam zalozene na aute. Zalozia sa cca. v pondelok. Moj mechanik nebol za tyzden schopny najst predne pruziny na lineu, tak som sa podujal na to ja. Dnes som mu ich osobne zaniesol a chcem len od vas ak mate neake skusenosti vediet, ako sa auto po vymene za tieto pruziny chova, jazdne vlastnosti, ci je realne aj vidiet to znizenie o 3cm atd atd. A hlavne ci riadne sadli na ulozenie tlmicov a ci neastali neake necakane komplikacie.

Napísané: 12.04.2018 21:00
od používateľa wilz
Možno je naozaj problém zohnať pružiny na to auto takej dĺžky ako boli pôvodné, keď som si klikol na dva internetové obchody kde občas kupujem diely, tak mi ukázalo že majú skladom tieto isté pružiny ako si kúpil, v tom prvom obchode ešte o nejaké 3 eurá lacnejšie a ak by mi dali 10% zľavu, tak ešte o to lacnejšie.
Je tam uvedené že je to na „športový podvozok“, to môže znamenať že pružiny sú síce trocha kratšie ale zároveň trocha tuhšie, takže možno bude predok pri jazde „tvrdší“. Inak nevyzerá že by mal byť s nimi nejaký technický problém, ani jazdné vlastnosti auta by sa zásadne nemali zmeniť.
Tri centimetre je už pomerne dosť, uvidíš ako to na aute ukáže, keď budeš mať predok znížený, samozrejme musíš rátať s tým že môžeš spodkom auta chytať nejaké vyvýšeniny alebo kryty kanálov o ktorých si doteraz nevedel že existujú.
No a ak sa ukáže že to zníženie je už moc, tak si ešte dokúpiš také gumené podložky a vložíš ich pod pružiny, tým znova podvozok zvýšiš.

Napísané: 12.04.2018 21:54
od používateľa hjundai
Ale vidis tam hore ze znizovat nebol ciel? Tebe asi 100e nic nie je... takze ty si rad potom prikupis tie origo ked toto auto kupis ta ne?

Napísané: 12.04.2018 22:20
od používateľa djpiecka1
cviro123 citas ty vobec to co pisem??? Nemam 18 a ani 20 rokov, ja nepotrebujem znizovat podvozok za kazdu cenu. Znizujem ho len a len preto, lebo sa mi povodne pruziny pukli a mam na vyber len dve varianty bud original kde sa cena pohybuje 125eur za kus podotykam za kus, alebo tieto eibachy kde sa cena pohybuje 60 eur za kus. No ja uz nerozumiem ako to tu mam bohaca napisat, aby to kazdy pochopil.

Napísané: 12.04.2018 22:24
od používateľa bajo777
su len 2 moznosti, bud si 120 usetril, alebo vyhodil :4012:

Napísané: 12.04.2018 22:31
od používateľa djpiecka1
no podla mojej skromnej domnienky to bude vyzerat asi takto: https://www.youtube.com/watch?v=8nh-LSSzxMs

Napísané: 13.04.2018 07:15
od používateľa lubos1236
Neznicia sa znizenim tlmice??

Napísané: 13.04.2018 08:17
od používateľa laco1871
Treba zobrať do uvahy,že dieselovy agregat je ťažky, preto tam treba aj tuhšie pružiny , oproti benzinovej verzii

a gumové podložky su vynikajuca vec,lebo tlmia narazy od nerovnosti a jazda je komfortnejšia

Ja budem rozoberať nápravu kvoli tomu aby som pod struny tie podložky dal, a tak zmiernil buchanie od podvozka

A propos , pokiaľ sa budú rozoberať Mc Phersony , tak spätne by som založil aj nové tlmiče

A pokiaľ nejazdíš na hrane , vobec ťa nemusí trápiť čo je na zadnej náprave.. časom zreparuješ aj zadok...

Napísané: 18.04.2018 16:15
od používateľa djpiecka1
Tak aby som tuto temu ukoncil: struny sedia ako uliate, ziadne narazi, klepoty a ani buchoty. Co sa tyka ich velkosti, tak na pohlad nespoznate, ze su nizsie. Pruziny su samozrejme oproti originalom tvrdsie, no auto je stabilnejsie, ovladatelnejsie a stabilnejsie v zakrutach (a nie, nenamyslam si to).