Strana 1 z 2

Fiat Linea - egr ventil , emisna kontrola

Napísané: 05.12.2017 09:37
od používateľa djpiecka1
Zdravim. Mam fiat linea 1.3. jtd a asi rok a pol jazdim koli nepravidelnemu chodu motora s odpojenym EGR ventilom, klasicky bez zaslapenia je len odpojeny konektor. Od vtedy mam pokoj, auto slape vyborne, nemam absolutne ziadny problem. Motor sa do nudzoveho chodu nedostava, je zivsie no len svieti na palubovke kontrolka motora samozrejme. Chystam sa na EK a STK, moja otazka je: ci to, ze egr je odpojeny ovplivni hodnoty na EK alebo je nutne aspon docasne ten EGR zapojit. Dakujem za opdoved

Napísané: 05.12.2017 10:34
od používateľa tommi2
Ak bude trvale svietit zavada, tak auto cez EK neprejde...

Napísané: 05.12.2017 10:40
od používateľa djpiecka1
No ked sa egr zapoji tak kontrolka svietit prestane. Ono samotne auto chybny egr ventil nespoznalo pokial bol zapojeny a ani diagnostika chybu zapojeneho egr ventilu nespoznala. Kontrolka sa rozsvietila az pri jeho odpojeni. A to kontrolka motora zarucuje prejdenie cez EK. Ved to, ze svieti kontrolka motora nemusi predsa hned znamenat zle spalovanie motora a zly chod auta. Ci sa mylim??

Napísané: 05.12.2017 10:53
od používateľa tommi2
Popisem to z vlastnej skusenosti z minuleho tyzdna, technik napojil auto na diagnostiku v pamati bola jedna zavada, vymazal ju zavada sa uz neobjavila, spustil emisnu. Povedal mi, ze ak by bola zavada trvala, tak nemoze pristupit k EK. Este doplnim, ze na pristrojovke nesvietila ziadna kontrolka motora...

Napísané: 05.12.2017 11:00
od používateľa djpiecka1
tak ale v tom priapade to nedava zmysel. Ved zavada sa mohla prejavit do pamate aj po tom, ako ste vysli z kontroly a nemusela ju signalizovat kontrolka. A keby mal nahodou niekto chybnu kontrolku motora ale neaku chybu v motore tak by bol technik spokojny ze nic nesvieti a auto by preslo? Ci kazdemu autu robia automaticky diagnostiku bez rozdielu ci kontolka svieti alebo nie?

Napísané: 05.12.2017 11:04
od používateľa tommi2
Ak sa robi EK cez OBD, tak automaticky kazdemu precitaju pamat zavad.

Napísané: 05.12.2017 11:41
od používateľa bajo777
este sa na STK nekontroluju readliness ? :41c2:

Napísané: 05.12.2017 12:06
od používateľa mravecm1
S mojim sucasnym autom som bol na TK+EK zatial 2 krat (je to rocnik 2011). Naposledy to bolo pred necelym mesiacom. Technik vzdy ako prve automaticky pripajal kabel diagnostiky. A teraz naposledy ak som dobre videl, tak mu tam na displeji svietilo cosi ako readiness .

djpiecka1: bud si isty, ze pri kontrole sa nespoliehaju na to, ci ti svieti, alebo nesvieti nejaka kontrolka. ;-)

Napísané: 05.12.2017 12:40
od používateľa djpiecka1
OK tak asi to teda vypada v mojom pripade na znamost.

Napísané: 05.12.2017 13:17
od používateľa bajo777
...lebo readliness neo.ebes vymazom chyby :-\ , vyzaduje XY prebehov spravnych cyklov, nez riadiacka vyhodnoti priklad emisny system ako OK :41c2:

Napísané: 05.12.2017 13:30
od používateľa mhlavaty
Readiness by kontrolované byť malo.Okefovať ho nejde,a výmaz chyby nič nerieši,pretože práve výmaz chyby nastaví počitadlo readiness na "chyba" a začne odpočítavanie bezchybných cyklov a číslo sa bude zmenšovať až sa dostane do vyhodnotenia OK a readiness sa zmení a bude ukazovať celý reťazec bezchybný.
Readiness sa dá umelo vytvoriť,ale je to nesmierne dlhá rutina a velmi zložitá.
Takže ak technik STK svoju prácu ovláda,neobaláchate ho ani keď čo urobíte.

Napísané: 05.12.2017 16:22
od používateľa hjundai
Aj je.... Cital som ze v Nemecku emisie nemeraju ale skontroluju paramatre z rj.... Neviem....

Napísané: 05.12.2017 16:28
od používateľa mhlavaty
To neviem,ale logiku to má,pretože všetko čo sa týka emisného systému si pozrie jedným - kukuk.Medzi nami,OBD nevznikla pre diagnostiku motora,ale pre potrebu kontrolovať emisný systém,a kto je v diagnostike doma,ten vie že max toho čo tam je sa týka tejto veci.No logicky platí aj to,čo je emisne v poriadku je aj inak v poriadku.

Napísané: 05.12.2017 16:42
od používateľa oco13
Predchádzajúce príspevky ma priviedli na dve myšlienky.
Ak je readiness programová rutina , hocijako dlhá a zložitá nemôže byť problém pre programátora ju napísať alebo okopírovať. V robote máme chalanov čo nám píšu programy pre robotické výrobné linky budem musieť s nimi o tom hodiť reč.
No a druhá moja myšlienka je typicky moja sedliacka a spiatočnícka . Ak na EK kontrolujú auto cez obd zásuvku a čítajú zápisy z rj , tak najlahší spôsob s tým vykývať je jazdiť na aute ktoré nemá žiadnu rj ani obd zásuvku.
V inej téme tu niekto rieši kúpu spolahlivého auta na jazdenie a píše že za 1000 eur sa nič spolahlivé kúpiť nedá. My keď máme ísť do švajcu za dcérou tak určite sadnem do Feldy z 1996teho a nie do Forda z 2010. Pretože pre mňa stále platí - čo na aute nie je to sa nepokazí. lol

Napísané: 05.12.2017 17:32
od používateľa oco13
Cviro , bez urážky videl si niekedy program priemyselného robota? takého jednoduchšieho čo má len dve periferie??? Ja to vnímam tak ,že ak človek dokáže napísať ten softvér tak ho rovnako dokáže aj modifikovať prípadne posunúť ďalej. Všade sú hackeri len počítačom v autách sa vyhýbajú?? Mercedes je super auto ak by si mal súbory z Piana tak si ich rád pozriem :4090: