Fiat Bravo - zlý studený štart

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

a k tomu podpaleniu doslo kedy ? po nastaveni chudej zmesi ? lebo to by perfektne zapadalo...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
tuttiii
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuttiii »

áno teoreticky to zapadá ... stalo sa to cca. po 2000 km od tohto nastavenia ... ja osobne však nie som presvedčený že toto bolo príčinou ... technik v servise mi vravel že robili už xy fiatov a takto nastavuje každé jedno ktoré od nich odchádza. Je to tak jemný posun do chudobna, ktorý akceptuje i RJ a teda nevyhodí žiadnu poruchu ... moje bravo má už 255 000 km a z toho 100 000 km na plyne ... asi na tie ventily už malo nárok ...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

akurat som Ti odpisoval na mail, nevim ci to sem mam kopirovat lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
tuttiii
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuttiii »

Jasné že skopíruj :) Nech všetci vedia ...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

sak nevim ci som nieco k tomu dodal, ja si myslim ze tu hlavu si mozno robit nemusel - mozno, keby do toho nevrtas, ale mas urobene, zmes by som do chudej neposuval definitivne, moj nazor ze zvolen urobil spravne ked nesiel tymto smerom, kvapatko kludne odstavit, mam 160t na plyne a skoro vsetko bez, hlava ked pride tak pride ako vsetko, nema zmysel chranit co nic nestoji dokopy, mozno si mohol miesto oleja sporovat na druhu hlavu, z polandu chodili aj po 100ecky ked som kukal hotove :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
tuttiii
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Bravo - zlý studený štart

Príspevok od používateľa tuttiii »

Ahojte, tak pre uzatvorenie tejto témi. Fiat bravo 1.4 16 v, prerobené na LPG pri 164 000km vo Zvolene. Od prerábky permanentý problém zo studeným štartom. Niekedy to horko tažko chytilo na 5. pokus, inokedy na druhý ... XY návštev LPG vo Zvolene, kde nevyriešili nič, až nakoniec po rokoch som sa ocitol v servise LPG v Hlohovci. Tam o tomto probléme v súvislosti s touto motorizáciou vedeli, a doporučili nastaviť zmes mierne do chudobna. Toto nastavenie skutočne pomohlo, auto konečne štartovalo na prvý pokus. Avšak toto nastavenie sa realizovalo pri cca. 220 00 km a pri 250 000 km sa podpálil ventil. Hlava sa zrepasovala a pri 280 000 km opäť podpálený ventyl. Podlatkový systém pre domazávanie ventylov auto malo, dával som pozor na nastavenie množstva prietoku maziva a tiež na to aby auto nejazdilo s prázdnou nádržkou. V tomto bode som boj s Fiatom na LPG vzdal auto predal za pár € v nepojazdnom stave ... Po tejto skúsenosti by som sa na LPG už asi nahovoriť nenechal, no možno som len natrafil na motorizáciu, ktorá bola pre LPG nevhodná ...
tatkotom
Príspevky: 649
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Bravo - zlý studený štart

Príspevok od používateľa tatkotom »

Mojej pani sa podarilo podpáliť ventily na 1.2HTP aj bez LPG...pri stave 90000 km
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Bravo - zlý studený štart

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No len to treba povedať že to vonkoncom nemusela byť jej chyba.Len tak podla ucha málo ľudí vie rozšifrovať drobné anomálie,nepripisuje im nič zásadné pritom to vedie do toho bodu skazy.Na trhu je celkom dosť veľmi lacných aplykácií na sledovanie parametrov samotným majiteľom.Samozrejme to nemôže nahradiť plnohodnotnú diagnostiku ale pri vedomosti čo je tých pár úplne zásadných informácií ktoré sa občas pozrú by to dokonale zabránilo podobným veciam.Ale inak...správa by prišla včas.Aj veľmi zložitý benzinový agregát má len pár úplne zásadných parametrov ktoré kým sú vo vymedzených hraniciach tak jednoducho podobný problém nemôže nastať.Celkom prekvapivo sa to už udomácňuje a hoci ľudia málokedy vedia čo presne znamená to alebo ono,aspoň rýchle zistujú potrebné.
tatkotom
Príspevky: 649
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Bravo - zlý studený štart

Príspevok od používateľa tatkotom »

Ano.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Bravo - zlý studený štart

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ale sú veci ktoré je problém pochopiť.Fiat Stilo (plyn) ,pán si zohnal motor z vrakáča,takže prestrojiť prehodiť.Stalo sa,motor predaný bol stretnutý,lebo špina na vrakovisku založila nový remeň akoby nič a predal.Tak sa rozobral ten pôvodný či z dvoch nepôjde urobiť jeden.Mám kdesi aj fotky v starom počítači...piesty prepálené skrze piestne krúžky aleže chodby.Tak nech mi niekto povie ako to mohlo ísť až do takého stavu,to sa neurobí ani na jednom km ani za pár sec aby vytvorila cesta že by tadial prešiel malíček.Podpálené ventily dobre ok,ale je neuveriteľné aký devast to vie urobiť.Nepomôže žiadne kvapátko,motor buď je konštrukčne (materiálove) odolný alebo nie.Ale isté sú len továrenské verzie výrobcu
martincichy
Príspevky: 5443
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Bravo - zlý studený štart

Príspevok od používateľa martincichy »

Zásadný problém - nastavenie chudobnej zmesi. Chudobná zmes má vysokú teplotu horenia - otázka podpálenia výfukového ventilu je len otázka času. Celé zle.

Flashlube - vyhodené peniaze. Na každom auto, ktoré vyšlo z dielne po montáži som hneď zavrel kohútik na flashlube a každé odslúžilo státisíce km a dodnes jazdia na pôvodných hlavách u nových majiteľoch.

Na plyne som odjazdil státisíce kilometrov na na toyotách, ktoré údajne nie sú vhodné na prestavbu na LPG. Výfukové ventily toyoty sú chladene sodíkom.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Bravo - zlý studený štart

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Otázka je ktoré z Toyoťáckych motorov.Robil som podpálenú Corollu Verso.To nemá ventily ale tintínka ako kosačkový Brigs,otočíš okolo prsta.Keby sa chcelo kutrať fotky sú. Navyše tam je "geniálne" riešenie zdvihátok.Pevné hrčeky z rôznymi hrúbkami dna,vôla sa robí proste výmenou za tenšie či hrubšie.Cena jedného bola v danej dobe cca takmer 70 e.- a je ich 16,to je radosť.Majiteľ po oprave vyradil plyn
Napísať odpoveď

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných