1. mam bravo 2010, ale atmosferu 90PS
2. kolega ma 2008 tu spominanu/odporucanu mazdu 3, ale 82 PS 1.4ku...
ohladom auta sa podla mna vyjadrovat mozem, ohladom Tjetu iba k 120 PS verzii co som sa viezol v susedovom Brave a Delte s tymto motorom
co sa tyka porovnania aut, ja bych si kupil zase bravo aj po dlhsej skusenosti bezprostrednej, mazda je slusna co ma fakt dobre je podvozok, riadenie, motor ma retaz, je tichy, interier pre 4 dospele osoby pohodlnejsi ako bravo - miesto pre nohy vzadu je lepsie v mazde, ale na sirku je bravo o 15 cm najmenej vzadu sirsie, na mazde sa mi oproti bravu vyrazne nepaci interier/exterier - ciste subjektivne taliansky dizajn proti takej obycajnej sivej priemernosti, je to vec vkusu uznavam, mazda 1.4 82 PS je na to auto slaba tam neni pochyb, 1.6 som nemal moznost skusit, tu suhlasim mohla by byt uz fajn, ma 105 koni coz je rozdiel, zase na druhej strane porovnavat 105 a 150 PS auto nemyslis vazne ze...
dam kokretny zazitok na parkovisku stoja vedla seba auta: mazda 3, oktavia 1, fabia 1 a punto 1, prisiel ladovec a hadaj ktore auto islo na kompletnu opravu karoserie ? bingo, mazda 3 je spravne ! ostatne auta nie ze by nemali nic, ale si sa musel velmi sustredene pozerat aby si nasiel vobec stopy po krupoch...by ma zaujimalo z coho tie auta vyrabaju sikmooky ??? /detto suseda co ma hondu CRV, ta dopadla este horsie, ale kedze je to uz v stave crepvagen, tak to zostalo bez opravy/
co sa tyka spotreby, ja som spravil 980 km do chorvatska na jednu nadrz na brave, spotreba podla tankovania mi vysla 5.8, realne jazdim za 6.5 dlhodobo, palubny pocitac je kupodivu dost presny, tam mavam odchylku do 0.2 l, trebars ta spominana kolegova mazda 3 ani palubny pocitac nema...moj odhad je ze aj pri tom Tjete sa medzi 7-8 dostanes pri normalnej jazde, ked sa tomu dupe, tam spravis v nadrzi vir a o spotrebe sa nebavme, ale sak chces 150 konovy benzin tak co
este k tym motorom, na tom Tjete sa mi pacilo ze to taha podstatne skor v porovnani s mojou atmosferou 16V, to vidim ako hlavne + turba, k zivotnosti si myslim ze nenajdes nic, ani na fore som nevidel motoricke problemy u Tjetov je mozne ze su take spolahlive, alebo iba maju malo km, vyber si...suhlasim ze musia byt nejake kusy s 200 000 km a potom sa da nieco povedat na tuto temu
priznavam mam stvrty fiat, 2 jazdenky a 2 od novoti, ale motoricky som na tom neriesil nikdy nic, na troch som stratil hrdzavy vyfuk ano, neni to top vykvet techniky, ale cenovka vs. uzitok u mna vyhrava v porovnani s konkurenciou v taliansku stale...
ako drobny bonus u toho Tjetu by som videl, ze absolutnej vacsine zavodnikov v strednej europe co sedlaju zazracne TDi s chipom ukazes koncovku vyfuku znutra aj bez kompancov do sedacky