Dacia Logan MCV 1.5 DCI
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Dacia Logan MCV 1.5 DCI
Ahojte pisem vam o radu. Vlastnim DAaciu Logan 1.5 dci 50 kw r.v. 2011. Auto som kupoval ked malo nabehanych 50 000 km no dnes už ma 215 000 km. Zatial služi bez problemov naftu tankujem na slovnaftke + aditivum. Doteraz sa nevyskytol ziadny problem. Olej menim poctivo kazdych 10 000 km a ide von, Chcem sa spytat ci tam nie je treba menit preventivne ojnicne loziska alebo nieco potrebujem aby to vydrzalo este dalsich 200 000 km. Za vase rady a tipy dakujem
-
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05 Zdieľať na Facebook
ojničné ložiska by som na tvojom mieste urobil inak len pokračovať v jazdení . Dacijku Logan DCi čo jazdi prevažne SK-ES-SK poznám čo ma už cez 700 000-km ma new vstreky a vstrekovacie čerpadlo ojničné ložiska menené spolu s rozvodom a inak len jazdi . Je ťažko nahraditelna kedže nájsť plnohodnotne 7 miestne auto za takú cenu a s podobnou spotrebou je asi už nemožne
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05 Zdieľať na Facebook
odporúča sa pri 150 000-km . Na spomínanej Dacii boli menené pri cca 150 000-km a boli v dosť úbohom stave !!! potom sa menili zase po cca 150 000.km a boli ako nove tak sa predĺžil interval na 200 000-km a stále ako nove . Inak olej menený po 15 000-km TOTAL QUARTZ za 25-eur ak by auto jazdilo krátke trate určite by som menil na 10 000-km . Skúsim si vypýtať servisnú evidenciu od tej DACII . Ale čo viem tak vstreky menené po cca 400-450-tis. km - auto zle štartovalo za studena nakoniec bolo zle vstrek. čerpadlo čo odpísalo aj vstrekovače . Bolo menené aj turbo ale len kvôli zlej diagnostike inej závady . Auto stále došlo do cieľa aj keď v núdzovom režime ale došlo
Treba si ale uvedomiť veľmi podstatnú vec : je obrovský rozdiel auto jazdené mesto a dlhé cesty
Treba si ale uvedomiť veľmi podstatnú vec : je obrovský rozdiel auto jazdené mesto a dlhé cesty
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24983
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Žiaľ množstvo značiek zaviedlo túto ukrutnú hlúposť použiť ložiská (šálky) bez poistovacích zámkov a tak pootočenie šálky,nech už je spôsobená čímkoľvek vedie k prerušeniu prísunu oleja a dielo skazy je otázka pár minút.Už iné ani nie je potrebné len aby k tomu prišlo na úseku "dialnice" bez odstavného pruhu a v záujme zachovania života to rozhodne potiahnete po odpočívadlo čím motor nadobro odrovnáte.Stav šálok pri výmene je niekedy žalostný a mám podozrenie hraničiace z istotou že posledné roky sa používajú velmi tenunké naparované vrstvičky kompozície.Výrobca má evidentne dôvod tak robiť.Vzťah ku kilometrom a okolnostiam prevádzky ale hlavne intervalu výmeny oleja bude rozhodne silný,ale neviem o jedinom exaktnom pozorovaní a preukázaní v nejakom materiály.Výrobca by podobným počinom išiel proti svojim finančným záujmom,a ostatný svet sa ženie za rýchlymi peniazmi,nemá čas sa venovať podobným aktivitám.Je možné že kĺzna plocha o trocha lepšie dimenzovaná by výrobcovi predražovala výrobu,zarovno aj urobenie zárezu zámku proti pootočeniu je asi príliš drahý technický úkon.Možno je to drahý kov,ja som z nich vedľa,pretože svet zavádza elektromobilitu za prítomnosti asi maxima drahých materiálov v jednom automobile a vôbec ich to neserie..Človek sa skutočne pýta denne,či osprostievam ja,alebo páni kormidelníci,lebo toľko neobhajiteľného sa deje a stále stupňuje,takže my už dnes sme na tom lepšie ako zajtra.
Alebo pozítří ? přecedo ?
Jediné možné môže dnes urobiť človek ktorému ešte zostal sedliacky rozum,vyprdnúť sa všetky výrobcom nariadené a doporučené nezmysli a riadiť sa vlastným,oleje max 10 tis. km,bezzámkové šálky vymeniť každých 200 tis. (max) automaticky
U grupy to nie je ani stovka,škatula na kapote drahšia nebude tiež
Alebo pozítří ? přecedo ?
Jediné možné môže dnes urobiť človek ktorému ešte zostal sedliacky rozum,vyprdnúť sa všetky výrobcom nariadené a doporučené nezmysli a riadiť sa vlastným,oleje max 10 tis. km,bezzámkové šálky vymeniť každých 200 tis. (max) automaticky
U grupy to nie je ani stovka,škatula na kapote drahšia nebude tiež
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2712
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7883
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
ale ubehol tam sa take nieco robi ked to ma min 700 000km.to len na sk mame stocenice ktore z sk platu nikto neudrziava a tak sa mechanici naucili ze pri 200000km uz treba menit ojnicne loziska.
no 1.5 dci niet divu ze to nikto nechce.co je to za shit.150 000km a rozhadzat cely motor kde je ta uspora na palive
no 1.5 dci niet divu ze to nikto nechce.co je to za shit.150 000km a rozhadzat cely motor kde je ta uspora na palive
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24983
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Prv než celú tému prevalcujú nepodložené názory.Do matematiky resp.účtovníctva údržby takéhoto motora suma 100e.- raz za 200 tis km asi neurobí dieru.Úsporu práveže urobí,lebo umožní aby motor prežil tj šetril palivo ďalších 200 tis.Asi nepoužívame tú istú kalkulačku,ale nič ekonomicky výhodnejšie nik nevymyslí ako je udržovanie motora v dobrej kondícii z minimálnym nákladom.
Ja viem,kadejakému somárovi príde lacnejšie kúpiť si nové auto a oslobodiť sa od podobných výdajov.Tieto riešenia ktoré priam smrdia prevenciou,sú pre nás čo neovládame matematiku.
Šprtať sa v motore až tak,že ráno začnete a na obed môžete na cestu je ozaj brutálne šprtanie.Jasne,takto sa to nerobí.Nafajront sa zhodí vaňa,a ložiská sa menia ráno keď olej odkvapkal.
Ložiská napr Glyco určite nesklamú ja som sa s nimi stretol prvý raz v r.1970 v tiež v Renaultoch,akurát vtedy sa používali na panvičkách zámky,čo dnes žial nie.
Ja viem,kadejakému somárovi príde lacnejšie kúpiť si nové auto a oslobodiť sa od podobných výdajov.Tieto riešenia ktoré priam smrdia prevenciou,sú pre nás čo neovládame matematiku.
Šprtať sa v motore až tak,že ráno začnete a na obed môžete na cestu je ozaj brutálne šprtanie.Jasne,takto sa to nerobí.Nafajront sa zhodí vaňa,a ložiská sa menia ráno keď olej odkvapkal.
Ložiská napr Glyco určite nesklamú ja som sa s nimi stretol prvý raz v r.1970 v tiež v Renaultoch,akurát vtedy sa používali na panvičkách zámky,čo dnes žial nie.
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Akurat by som potreboval poradit .ktore objednat nakolko mi naslo niekolko druhov podla opotrebenia motora teda rozne hrubky.http://www.motormax.sk/kn/eshop/40-1-Au ... 9K-0-00-mm
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24983
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných