Strana 1 z 2

Dacia Logan 1.4 2004 - trhá motor, neštartuje na prvý krát

Napísané: 01.02.2016 19:54
od používateľa jerry.solc
Caute. Mam Logan uz cca 10 rokov a teraz sa mi zacali objavovat rôzne zavady. (jak naschval jedna za druhou) Chcel by som vas poprosit o radu skôr nez pôjdem do servisu a necham tam 2 vyplaty :)
1. Za studena auto nestartuje. Niekedy az na druhy krat ale stava sa ze aj na siedmy-ôsmy. A aj to musim dupat na plyn. Taktiez nechce nastartovat na prvu supu ked jazdim rychlejsie- 100-120, potom zastavim, na chvilu vypnem motor a odbehnem asi na 10 minut.
2. Zmenil sa zvuk na volnobehu.jazdim tym autom denne 70km takze akukolvek zmenu hned spozorujem. Momentalne znie ako "diesel" a aj dym z vyfuku je nepravidelny. Predtym vychadzal z vyfuku suvislo, teraz "trhane". Aj motor akokeby rapotal.
3. Pri studenom starte zacne na cca 20 sekund blikat kontrolka motora.Potom zhasne.
4. Posledna zavada sa prejavila nedavno.Isiel som asi 40-tkou, ked mi zacalo auto trhat. Nedalo sa ani poriadne pridat. Mal som pocit, akokeby sa to auto dusilo. Nastastie to po 2km prestalo, ale zacinam mat strach, lebo sa mi to uz 2x stalo pri inych autach. Pri prvom bolo vadne tesnenie pod karburatorom a pri druhom mi pre istotu padol/pretrhol sa rozvodovy remen.
Takze, ak mi viete poradit co robit, budem vam velmi vdacny.
P.S. Co sa aut tyka, som total lama, tak piste jak d*e*b*i*l*o*v*i :) co mam kde presne kuknut, alebo na co sa maju v servise zamerat. Diky moc :cau:

Napísané: 01.02.2016 20:21
od používateľa billyil
Čo takto poskytnúť viac informácií? Najazdené km..., servisné úkony v minulosti...
S Daciou som si svoje užil... :-)

Napísané: 01.02.2016 21:06
od používateľa erikmitsu
Možu to byt zle zapalovacie cievky, Motory Renault 1,4 ktore sa montovali aj do Dacie maju obcas tento problem. V autorizovanom servise Renault Dacia ti to daju na diagnostiku...

Napísané: 01.02.2016 21:21
od používateľa billyil
A kľudne aj rozhasené/nenastavené ventily. Typické príznaky...

Napísané: 01.02.2016 21:50
od používateľa VLADY
To môže byť kadečo ...aj palivové čerpadlo KO...alebo pre niečo nízky tlak paliva ...alebo škrtiaca klapka alebo voda v nádrži a mráz k tomu a niekde to zamrzá , alebo aj kdečo iné....

Napísané: 02.02.2016 08:40
od používateľa jerry.solc
Billyil- najazdene ma takmer 90000km.Servisne ukony ziadne.teda okrem vymeny oleja, vyfuku a brzd.
Diagnostika napadla aj mna.Volal som do Tempusu ci ju robia a co by to stalo. Ked mi chlapik zahlasil ze od 20-50 eur a este nie je iste ci mu to nieco vyhodi, mal som dost :) Ale inu moznost asi nemam. Co môzem skontrolovat ja sam?

Napísané: 02.02.2016 10:16
od používateľa pidizvi
tento ultramoderny motor ti skontroluju vsade.
Sam mozes vymenit sviece, aj ked to zrejme problemy neodstrani.

Napísané: 02.02.2016 13:42
od používateľa janciiik112
určite vymeniť sviečky a skontrolovať cievky. To blikanie kontrolky po štarte mi spôsobovala zlá cievka.

Napísané: 02.02.2016 18:51
od používateľa adam221
V rychlosti....
Ad1, pri tomto motore sa menia rozvody kazdych 60tis km
Ad2, sviecky, uz davno tam mali byt nove
Ad3, ak klepe moze to byt kvoli posunutemu rozvodu, pripadne rozhasene ventily /to sa mi moc nezda/...

Odkial si?

Poznam takehoto Logana, vsetko sa meni na cas a auto jazdi tak ako ma uz vyse 240tis km...

Tento motor ma 1 centralnu inducku, nema zvlast cievky...

Napísané: 02.02.2016 19:06
od používateľa jerry.solc
tak teda skusim ako prve vymenit sviecky.a pre istotu dam skontrolovat aj rozdelovac a kable ci tam nie je oxidacia.
Inac som niekde cital-bolo to uz davnejsie a tykalo sa to renaultu-ale motor je tu asi rovnaky, ze problem so startovanim spôsobuje nejaky snimac.ale neviem uz aky...
adam221 od KE

Napísané: 02.02.2016 19:11
od používateľa adam221
V prvom rade ak na aute neboli menene rozvody tak tie treba skontrolovat/vymenit a nasledne riesit dalsie problemy po napojeni na diagnostike. Zly start moze sposobovat teplotny senzor, senzor zotrvacniku na prevodovke atd..
Pri vymene sviecok odporucam NGK BKR6E.

KE > bohuzial nepomozem, ak by si bol z BA, vieme to napichnut

Tento motor sa montoval do R-Clio, R-Thalia, R-Kangoo a ine..

Napísané: 02.02.2016 19:59
od používateľa billyil
Pri 90 tisíc km by som určite dal pozrieť aj ventily. Nastaví ich hociaký šikovný mechanik za hodinku (len musí byť motor studený). Určite vymeň sviečky, ak neboli menené. Doporučujem NGK BKR6E, ako už bolo vyššie spomenuté. Indukčná cievka je navrchu na hlave (spoločná) a nakoľko je umiestnená na teplotne namáhanom mieste, občas dochádza k prasknutiu. Mnohokrát býva trhlina malá a neni ju vidieť, ale problémy spôsobiť vie. Dá sa veľmi jednoducho a rýchlo demontovať a vymeniť. Ja som ju takto menil s kamarátom, ktorý mal tiež Daciu. Za 2 minuty vymontované, za ďalšie 2 namontované, aby som zistil, že je chyba niekde inde a nie v cievke. Diagnostika ti nič nepovie. Mne vypísalo chybu zapaľovania 3 valca a nič viac. Nakoniec to boli spomínané ventily a ich už dosť malé vôle. Dal som to nastaviť a auto zasa išlo tak ako má.
Mimochodom, ak by si chcel na skúšku meniť tú cievku, tak pasuje z o všetkých 8V motorov a aj z 1.6-ky 8V (Logan, MCV, Sandero).
P.S. Rozdeľovač tam nenájdeš :-)

Napísané: 03.02.2016 20:26
od používateľa jerry.solc
byllyil- môze byt, ze ta cievka stoji od 50-100 eur? ci som kukal zlu?

Napísané: 04.02.2016 18:13
od používateľa jerry.solc
salomen- viaceri tu radia pozriet, pripadne vymenit cievku.tak som pozeral kolko stoji a nie som si isty ci som pozeral spravnu.takze neodsudzuj hned cloveka :)

Napísané: 05.02.2016 17:06
od používateľa jerry.solc
lakinooo-KE
salomen- a co presne znamenaju tie zle nastavene ventily?