Citroen Jumper 2.2HDI 74kw , 4HY 400.000 km
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Všetko závisí od nadobúdacej ceny a tiež servisnej histórie.
To prvé kompenzuje (aspoň na začiatok) súčasné alebo budúce investície a to druhé ti dáva minimálne základné indície, či je tragač s tým číselkom na LCD displejíčku pred zdechnutím alebo ho môže čakať pokojne aj dvojnásobok tejto cifry.
Samosebou pri takomto nájazde treba rátať s "náhlou smrťou" prakticky ktoréhokoľvek komponentu, ktorý nebol v nedávnej minulosti vymenený za nový s pravdepodobnosťou omnoho vyššou ako trebárs pri nájazde štvrtinovom. Pri následnom prevádzkovaní teda treba zvážiť, či na ňom ďalej ošľahovať "na kaskadéra": t.j. plne vyťažený, na plné gule a dlhé trasy - s rizikom že sa niečo jednoducho rozletí, zasekne alebo rozpadne alebo ďalej využívať predovšetkým na lokálne vozenie tzv. okolo komína v dosahu šikovných rúk a nôh flexibilne odstraňujúcich náhly problém.
Osobne z takéhoto nájazdu vrásky na čele aj vďaka botoxu nemám, najmä ak sa jedná o poctivé železá zo starej školy - objemovo ani kvalitatívne nepoddimenzované (jedno mám mimochodom s rovnakým motorom a nájazdom cez 460.000km na dvore a vrkoce furt parádne).
Kedysi boli také takmer všetky úžitkové vozidlá. Pamätníci iste s láskou, nostalgiou a so slzami na krajíčku spomínajú napr. na takmer nesmrteľné Transity 2.5Di, ktoré sa k nám v 90-tych rokoch začali dovážať za pár peňazí hlavne v "šalátovom" stave. Napriek tomu X podnikateľom spoľahlivo slúžili mraky a mraky km až pokým sa karoséria po opakovaných látaniach definitívne nerozpadla.
Z dnešného pohľadu sa podobné nie pristaré ojetiny hľadajú čoraz ťažšie.
Z úžitkových cca 10-15r. by som tam však zmienený agregát 2.2HDi veselo zaradil. Keďže spomínaš typ 4HY, tak je jasné že sa jedná o takmer veterána Jumper II (2002-2006) s agregátom pôvodnej konštrukcie PSA. Lepšie je na tom iba Sofim 2.8HDi (8140.43S resp. 8140.43N) a neskorší následovník 3.0HDi (F1CE0481D), ktorý do týchto búdok montovali tiež.
Na záver teda platí:
ťažiskový biznis na takomto tragači stavať opatrne, náhla porucha nejakého dôležitejšieho komponentu ho môže v konkurenčnom prostredí zničiť na počkanie. Pokiaľ však zaň máš náhradu, alebo ti na tom až tak nezáleží - tak smelo do toho. Predovšetkým ak sú splnené vyššie uvedené atribúty ako dobrá cena a servisná história.
P.S: neodpustím si na záver jednu úvahu o tomto nájazde. Bežne sa stretávam so zánovnými dodávkami, ktoré majú podobný nájazd už po 2-3 rokoch (nezriedka aj skôr). To, že rovnako nezriedka už v poradí s druhým či dokonca tretím motorom od novoty teraz neriešim.
Akurát mi tých 400.000 pri 15 a viac ročnom úžitkovom tragači pripadá až neuveriteľne málo. Aby to nakoniec nemalo bez zdokladovateľnej servisnej histórie krát dva, čo sa pochopiteľne sotva dozvieš
To prvé kompenzuje (aspoň na začiatok) súčasné alebo budúce investície a to druhé ti dáva minimálne základné indície, či je tragač s tým číselkom na LCD displejíčku pred zdechnutím alebo ho môže čakať pokojne aj dvojnásobok tejto cifry.
Samosebou pri takomto nájazde treba rátať s "náhlou smrťou" prakticky ktoréhokoľvek komponentu, ktorý nebol v nedávnej minulosti vymenený za nový s pravdepodobnosťou omnoho vyššou ako trebárs pri nájazde štvrtinovom. Pri následnom prevádzkovaní teda treba zvážiť, či na ňom ďalej ošľahovať "na kaskadéra": t.j. plne vyťažený, na plné gule a dlhé trasy - s rizikom že sa niečo jednoducho rozletí, zasekne alebo rozpadne alebo ďalej využívať predovšetkým na lokálne vozenie tzv. okolo komína v dosahu šikovných rúk a nôh flexibilne odstraňujúcich náhly problém.
Osobne z takéhoto nájazdu vrásky na čele aj vďaka botoxu nemám, najmä ak sa jedná o poctivé železá zo starej školy - objemovo ani kvalitatívne nepoddimenzované (jedno mám mimochodom s rovnakým motorom a nájazdom cez 460.000km na dvore a vrkoce furt parádne).
Kedysi boli také takmer všetky úžitkové vozidlá. Pamätníci iste s láskou, nostalgiou a so slzami na krajíčku spomínajú napr. na takmer nesmrteľné Transity 2.5Di, ktoré sa k nám v 90-tych rokoch začali dovážať za pár peňazí hlavne v "šalátovom" stave. Napriek tomu X podnikateľom spoľahlivo slúžili mraky a mraky km až pokým sa karoséria po opakovaných látaniach definitívne nerozpadla.
Z dnešného pohľadu sa podobné nie pristaré ojetiny hľadajú čoraz ťažšie.
Z úžitkových cca 10-15r. by som tam však zmienený agregát 2.2HDi veselo zaradil. Keďže spomínaš typ 4HY, tak je jasné že sa jedná o takmer veterána Jumper II (2002-2006) s agregátom pôvodnej konštrukcie PSA. Lepšie je na tom iba Sofim 2.8HDi (8140.43S resp. 8140.43N) a neskorší následovník 3.0HDi (F1CE0481D), ktorý do týchto búdok montovali tiež.
Na záver teda platí:
ťažiskový biznis na takomto tragači stavať opatrne, náhla porucha nejakého dôležitejšieho komponentu ho môže v konkurenčnom prostredí zničiť na počkanie. Pokiaľ však zaň máš náhradu, alebo ti na tom až tak nezáleží - tak smelo do toho. Predovšetkým ak sú splnené vyššie uvedené atribúty ako dobrá cena a servisná história.
P.S: neodpustím si na záver jednu úvahu o tomto nájazde. Bežne sa stretávam so zánovnými dodávkami, ktoré majú podobný nájazd už po 2-3 rokoch (nezriedka aj skôr). To, že rovnako nezriedka už v poradí s druhým či dokonca tretím motorom od novoty teraz neriešim.
Akurát mi tých 400.000 pri 15 a viac ročnom úžitkovom tragači pripadá až neuveriteľne málo. Aby to nakoniec nemalo bez zdokladovateľnej servisnej histórie krát dva, čo sa pochopiteľne sotva dozvieš
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Tu je reč o 4HY!!!!!!!!!!!!!!!!! Nezapájaj sa do diskusie, keď tomu nerozumieš. Drýstaš nezmysly. Celý internet je vás plný - hlupákov diletantských, ktorí nasilu potrebujete všade vypisovať tieto perly ducha. Tak to potom aj v spoločnosti vyzerá...lubos1236 napísal:Tak 2.2 HDI je motor Ford, označovaný tuším ako Puma... Jazdne nie je zlý ale je pravda ze trpí na prepalenie piestu, otázne je ci pri 400 000 km uz nebol meneny..... Radšej by som asi dosetril a kúpil 2.3 jtd, to je motor iveco, ktorý je nesmrteľný, ani 3.0 iveco nie je zlý ale príde mi zbytočne silný na tvoje použitie
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 28.07.2021 13:22 Zdieľať na Facebook
Ahoj Marko, veľmi pekne ďakujem za rozumný a inteligentne formulovaný názor na základe skúseností a dobrých vedomostímarkoimportauto napísal:Všetko závisí od nadobúdacej ceny a tiež servisnej histórie.
To prvé kompenzuje (aspoň na začiatok) súčasné alebo budúce investície a to druhé ti dáva minimálne základné indície, či je tragač s tým číselkom na LCD displejíčku pred zdechnutím alebo ho môže čakať pokojne aj dvojnásobok tejto cifry.
Samosebou pri takomto nájazde treba rátať s "náhlou smrťou" prakticky ktoréhokoľvek komponentu, ktorý nebol v nedávnej minulosti vymenený za nový s pravdepodobnosťou omnoho vyššou ako trebárs pri nájazde štvrtinovom. Pri následnom prevádzkovaní teda treba zvážiť, či na ňom ďalej ošľahovať "na kaskadéra": t.j. plne vyťažený, na plné gule a dlhé trasy - s rizikom že sa niečo jednoducho rozletí, zasekne alebo rozpadne alebo ďalej využívať predovšetkým na lokálne vozenie tzv. okolo komína v dosahu šikovných rúk a nôh flexibilne odstraňujúcich náhly problém.
Osobne z takéhoto nájazdu vrásky na čele aj vďaka botoxu nemám, najmä ak sa jedná o poctivé železá zo starej školy - objemovo ani kvalitatívne nepoddimenzované (jedno mám mimochodom s rovnakým motorom a nájazdom cez 460.000km na dvore a vrkoce furt parádne).
Kedysi boli také takmer všetky úžitkové vozidlá. Pamätníci iste s láskou, nostalgiou a so slzami na krajíčku spomínajú napr. na takmer nesmrteľné Transity 2.5Di, ktoré sa k nám v 90-tych rokoch začali dovážať za pár peňazí hlavne v "šalátovom" stave. Napriek tomu X podnikateľom spoľahlivo slúžili mraky a mraky km až pokým sa karoséria po opakovaných látaniach definitívne nerozpadla.
Z dnešného pohľadu sa podobné nie pristaré ojetiny hľadajú čoraz ťažšie.
Z úžitkových cca 10-15r. by som tam však zmienený agregát 2.2HDi veselo zaradil. Keďže spomínaš typ 4HY, tak je jasné že sa jedná o takmer veterána Jumper II (2002-2006) s agregátom pôvodnej konštrukcie PSA. Lepšie je na tom iba Sofim 2.8HDi (8140.43S resp. 8140.43N) a neskorší následovník 3.0HDi (F1CE0481D), ktorý do týchto búdok montovali tiež.
Na záver teda platí:
ťažiskový biznis na takomto tragači stavať opatrne, náhla porucha nejakého dôležitejšieho komponentu ho môže v konkurenčnom prostredí zničiť na počkanie. Pokiaľ však zaň máš náhradu, alebo ti na tom až tak nezáleží - tak smelo do toho. Predovšetkým ak sú splnené vyššie uvedené atribúty ako dobrá cena a servisná história.
P.S: neodpustím si na záver jednu úvahu o tomto nájazde. Bežne sa stretávam so zánovnými dodávkami, ktoré majú podobný nájazd už po 2-3 rokoch (nezriedka aj skôr). To, že rovnako nezriedka už v poradí s druhým či dokonca tretím motorom od novoty teraz neriešim.
Akurát mi tých 400.000 pri 15 a viac ročnom úžitkovom tragači pripadá až neuveriteľne málo. Aby to nakoniec nemalo bez zdokladovateľnej servisnej histórie krát dva, čo sa pochopiteľne sotva dozvieš
Ja som inak tieto kilometre odhadol na základe online reportu podľa VIN, kde malo auto nájazd postupne niekde okolo 360,000 a potom bolo stočené.
Takže naozaj ťažko povedať koľko má reálne
Mojim cieľom bolo s ním cestovať na dlhšie trasy, bez nejakých naháňačiek, ale pravdepodobne často na diaľnici, kde toto auto je obytné, čiže konštatne zaťažené
Cením si Váš čas a ešte veľmi pekne ďakujem
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 28.07.2021 13:22 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 58 neregistrovaných