Citroen C5 - neštartuje

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

soltesoto
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.06.2011 09:49
Zdieľať na Facebook

Citroen C5 - neštartuje

Príspevok od používateľa soltesoto »

Jedná sa o Citroen C5 r.v. 2011, 2.0hdi 120kw, najm 187.000km. Začnem s tým, že neviem čo všetko súvisí s mojim problémom. Kúpil som ako jazdené, bolo kupované na SK. Ako som ho doniesol domov dal som vymeniť komplet rozvody a následne na to ďalší mesiac t.j. pred asi 1000km aj spojku komplet aj so zotrvačníkom! Pred 3 týždňami aj olej a všetky filtre. Minulý týždeň objavil sa problém okolo spojky - spadol spojkový pedál, bol vymenený pomocný spojkový valec. Ale následne na to sa stalo to, že auto sa naštartovalo len veľmi ťažko, odišla aj batéria (tú som chcel aj tak už vymeniť), dala sa tam nová samozrejme. Len že auto neviem odvtedy naštartovať a keď aj chytí tak buď má na voľnobeh veľmi nízke otáčky alebo vysoké. Diagnostika že vraj neukazuje nič konkrétne. Keď sme tam dali novú batériu ešte vtedy naštartovalo hneď na prvý šup, ďalší deň uz ale nie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problém je ten že sa v diagnostike pozrel iba register chýb,a ten môže byť naozaj prázdny.Je nutné prezrieť v diagnostike stovky meraných hodnôt.To že mašina nenaštartuje alebo velmi dlho štartuje už dáva určité smerovanie na veci,ale aj to je velký rozsah možností.Jedna diagnostická múdrosť hovorí,je vedomosť o tom čo je dobré je rýchlejšia cesta k odhaleniu ako zistovať čo je zlé.A k tomu obecná otázka..čo potrebuje dieslový motor na to aby naštartoval.V tomto štádiu nultých konkrétnych vedomostí sa dá jedine poradiť diagnostika..ale myslená je diagnostika nie kukuč do chýb.Ani mrtvy motor nemusí mať zápis.Pokiaľ nie je dobrá odpoveď ani na jednu oblasť nutných vedomostí tak je nutné pohľadať niekoho na Peugeoty z ich diagnostikou.Ako pozerám na to čo sa robilo,mi vychádza že problém môže byť aj prekvapivý,ale to už treba nechať na diagnostika,ulahčiť mu to takto nevieme,a sťažovať nebudeme.
soltesoto
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.06.2011 09:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa soltesoto »

Chlapík u koho auto mám, tak sa špecializuje na francúzske autá, motory už roky, vlastne odkedy sa zaoberá so servisom. Že akú má diagnostiku to ja neviem. Toto je môj tretí Citroen, len ku nemu som nosil ak bolo treba niečo riešiť, zatiaľ mi pomohol. Len teraz sa mi zdá byť taký bezradný.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Do Piestan daleko?
soltesoto
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.06.2011 09:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa soltesoto »

Som od Rožňavy.
Čítal som tu desiatky kvalitných odpovedí, reakcií na rôzne problémy, preto som tu dal aj ten môj, že možno sa nájde niekto, kto sa už stretol, riešil podobný problém. Vždy som dával svojim autám čo potrebovali a hlavne včas. Tento problém ma možno aj preto prekvapil. Sám som zvedavý ako sa to vyvinie a hlavne vyrieši.
saca
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 20.12.2004 23:30
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa saca »

... pekný deň,
ak ste z okolia Rožňavy sú tam dvaja odborníci na Citroeny - p.Smutný v obci Čučma (rodinný dom na pravej strane hneď na začiatku obce z príchodu z Rožňavy) tel. 058-732 31 06 a v meste Rožňava je to autorizovaný predajca Citroen p.Čík AUTOSTOP RV, Šafárikova 3714 tel 058-7323476
soltesoto
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.06.2011 09:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa soltesoto »

Díky za info -saca- viem o nich, auto je u p.Smutného
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

soltesoto-mas odo mna SS.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Poviem v čom je problém.Informácie vždy sú,preto som písal že aj info o tom že niečo je ok je cesta k cielu,dokonca niekedy jediná nutná ak je takáto šírka problému že sa nevie nič.V takéto momenty sa ide cielene po nutných veciach k tomu aby motor šiel.Ja som nič nepísal z nudy.Základné otázky musia byť zodpovedané ako prvé.Motor ktorý má kompresiu a dostane palivo ide.Dieslu to stačí.Kompresiu jeden trocha skúsený mechanik vidí už na spôsobe točenia pri štarte.Ak je kompresia nemôžu byť skočené rozvody a pod.Či je to palivom je zase otázka sekundy pokusný štart na sprey.A už sa ide cielenejšie,či otvára vstrekovače.Ak nie či je prítomný vysoký tlak a aký.A už ide cielené overovanie.
Ale už momentom napichnutia diagnostiky sú zákadné hodnoty a ešte motor nebeží.Všetky tlaky sú rovnaké a všetky teploty tiež.Tlaky nulové,teploty podla okolia.Pri štarte už vidí otáčky štartu,už vidí tlak v rampe.Takže v krátkom čase je aj u takéhoto auta celkom slušne základných informácií a hlavne tých kľúčových.
Aj keď je motor natlačený elektronikou tak každý potrebuje základné veci tie isté ako ten najprimitívnejší.Takže sa pokojne začínať otázkami práve na tie základné veci,toto je,tamto je ?
Množstvo problémov u Peugeota spôsobuje BSI,chyba komunikácie.Ale dôsledok je ten samý,vypadne palivo,motor točí.Nie je palivo,ide sa po probléme či hydraulického dôvodu alebo elektrického.Treba si ujasniť čo je v poriadku.Mňa už patrápilo vecí ktoré zastavujú rozum a človek vonkoncom tam problém nečaká,poznám problém z BSI,z dvojrelátkom motora, ale zásada je vždy - čím skôr získať základné odpovede na ide/nejde.
Najhoršie čo sa dá urobiť teraz je dávať úplne bez základných vedomostí vedomostí akékoľvek rady.To už je presnejšia aj strelba zo zaviazanými očami
soltesoto
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.06.2011 09:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa soltesoto »

Auto resp. závada sa ešte stále rieši, ak bude hotové dám to tu vedieť. Sme na dobrej ceste..
soltesoto
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 17.06.2011 09:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa soltesoto »

Tak že priatelia, už druhý týždeň jazdím na mojej C5-ke ????, funguje ako nové!! (samozrejme nechcem to zakričať). Bolo treba postupne vymeniť BSM jednotku a potom aj motorovú jednotku. Obidve jednotku odpálil zodraty (plusový) káblik v kabeláži, ktoré sa nachádza v okolí prevodovky a toto skratovalo. Bol to plusový káblik. Ak by som vedel ako sa tu dávajú fotky, dal by som ich tu.
Vďaka tomuto fóru som sa zoznámil s Pánom servismenom L.S. tu figuruje pod menom Avelmak!!! ktorý na chybu prišiel a vzápätí odstránil. Veľká veľká vďaka Laco!!!!!!! Vďaka mu patrí aj preto, lebo pre neho nebola konečná že chybu zistil, diagnostikival a odstránil, ale on išiel ďalej a chcel zistiť aj príčinu chyby. Išiel kábel za káblom dovtedy kým nenašiel ten vadný a opravil aj ten. Jeho prístup k riešeniu veci a komunikácia so zákazníkom by mohlo byť príkladom pre viacerých servisákov!!
Ešte raz vďaka L.S. !!!!!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vzácna vec že sa poďakuje,ale o to viac poteší aj Laca.Nech sa mu darí a z jeho práce nech má radosť veľa ľudí.Vie to potešiť často viac ako peniaze za prácu
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ano potesilo ma to,len teraz som to cital.Necakal som vobec taku pochvalu.Nemyslim si ze si to zasluzim,urobil som len to co vzdy voci dalsim zakaznikom.A to plati na sto percent,ze nestaci len odstranit zavadu,treba prist aj na pricinu.Ak sa neodstrani pricina,najvatsou pravdepodobnostou sa to cele zopakuje.
Soltesoto-dakujem za pochvalu.Som rad ze som vedel pomoct dalsim bezradnym zakaznikom.Ak dovolite napisem to presnejsie ako to bolo.
Auto nestartvalo,sice zacal tocit starter,ale len par sec.Na chybu som prisiel rychlo---odpalene relatko startra,alebo jeho ovladanie.Neda sa zistit priamo,lebo relatko je sucast BSM jednotky a ta je cela zaliata,neda sa normalne otvorit,odskusat.Teda kupa pouzitej jednotky,a starter tocil normalne.Motor chytil,ale len na 3 valce.Cez diagnostiku boli odskusane vsetky veci,diagnostika "otvorene" pisala chybu chybne ovladanie vstrekovacov.Vnutorne napatie RJ motora.Prisla na rad kupa pouzitej RJ motora,klonovanie a skusanie.Motor uz isiel spravne,normalne,po kazdom satrtovani.Nezdala sa mi jedna vec.Zvysena teplota aj RJ aj BSM jednotky.Pamat chyb prazdna,podla diagnostiky vsetko ide ako hodinky.Len podla mna nejako nie.Ohmeter,osciloskop,meranie a meranie.Osciloskop ukazal nezvycajny signal vstrekovacov,aspon u jedneho.Odpojenie kazdej zasuvky aj od RJ a zase merania.Zistil som ze jeden kabel od vstrekovaca skratuje niekde.Ale len niekedy.Musel som rozrezat kablovy zvazok a 2 kable skratuju pri drziaku kabloveho zvazku pri prevodovke priamo na kostru.Jeden kabel ide akurat na jeden vstrekovac a druhy priamo do BSM.Odvtedy jednotky mali normalnu teplotu.
Ten drziak mali odstranit ked menili spojku,ale kto urobil chybu teraz je uz to jedno,nechajme,neriesme.
Este raz stastne kilometre,som rad ze som vam pomohol.Nabuduce viete ma kontaktovat ak sa nieco stane.
Napísať odpoveď

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní