C5 hydralika
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 27.07.2008 19:23 Zdieľať na Facebook
C5 hydralika
Zdravím majiteľov a znalcov C5. Mám dotaz, či sa dá nejakým spôsobom zmerať-otestovať stav zadnej hydrauliky-gulí, a ak áno kde. Prípadne či je možnosť nejakej repasacie. Ďakujem.
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 17.09.2008 20:40 Zdieľať na Facebook
Da sa,ale to robia len fajnšmekry na Citroeny,v značkovom servise ti to neurobia,vymenia gule nové,cena novej gule asi 50 Eur. Stare sa daju nafukať dusíkom ak je membrana OK vydržia ešte take 2 roky,nove vydržia 4 roky . Ja som jazdil na hydraulike 14 rokov ,mal som 3 BX,je to ako vymeniť tlmič a maš to OK a da sa nafukať rôzny tlak,tak maš auto mäkššie,pohodlne,že necitiš žiadnu nerovnosť vozovky,alebo ak chceš tak ti urobia tvrdši športovy podvozok,ale to sa da aj nastvit polohami hydrauliky. Majster na to je Citroen Smutny Cucma pri RV.
-
- Príspevky: 533
- Dátum registrácie: 30.03.2008 12:29 Zdieľať na Facebook
Re: C5 hydralika
Ak sa nemylim, tak v znackovom servise by mali mat opravne sady. Skus sa informovat na nete, je vela for, rozne klubove stranky, kde s tym ludia urcite maju skusenosti.marian20 napísal:Zdravím majiteľov a znalcov C5. Mám dotaz, či sa dá nejakým spôsobom zmerať-otestovať stav zadnej hydrauliky-gulí, a ak áno kde. Prípadne či je možnosť nejakej repasacie. Ďakujem.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 27.07.2008 19:23 Zdieľať na Facebook
Ďakujem všetkým, ktorí sa vyjadrili k téme hydraulika C5. Moje poznatky boli asi takéto: cena jednej gule v značkovom servise je cca 190 Eur, auto nie je tvrdé, je skôr hojdavé, teda po prekonaní napríklad dlhšieho hrboľa na ceste sa po vrátení na vozovku skôr rozhojdá. Je to veľmi nepríjemný pocit a asi aj nebezpečný. V značkovom servise mi tvrdili, že ak je auto tvrdé, je to problém ložísk v zadnom perovaní. Ja mám však opačný problém. Auto má najazdené 93500 km.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 01.02.2007 14:17 Zdieľať na Facebook
Re: C5 hydralika
takže, žiadna opravná sada na hydro gule neexistuje, buď vymeniť alebo dofúknuť.Anglictina napísal:Ak sa nemylim, tak v znackovom servise by mali mat opravne sady. Skus sa informovat na nete, je vela for, rozne klubove stranky, kde s tym ludia urcite maju skusenosti.marian20 napísal:Zdravím majiteľov a znalcov C5. Mám dotaz, či sa dá nejakým spôsobom zmerať-otestovať stav zadnej hydrauliky-gulí, a ak áno kde. Prípadne či je možnosť nejakej repasacie. Ďakujem.
ale gule na C5 sú už riešené tak že nestrácajú tlak, resp.velmi málo, takže pravdepodobnosť že gula je prázdna, záleží od počtu km, ktorých musí byť fakt hodne.
jednoduchá kontrola gule spočíva v tom, že na stranu auta kde je gula, treba rukami zatlačiť a ak auto ide pekne mäkko nadol, gula je ok ak je tvrdé alebo sa tažko stláča, je gula súca na výmenu, alebo dofuk.
odporúčam kupovať gule v autodieloch nie v citroene, tam je zbytočná prirážka...
neviem kolko stojí gula na C5 ale na BX,XM,Xantiu (mám na mysli autodiely) stojí nemecká gula I.F.H.S. 40 euro, je to originál, prvovýroba, nie žiadny repas(opieskovaná,nastriekaná, dofúknutá stará gula, ktorá už aj na pulte býva prerazená, lebo pri dofukovaní už oslabená membrána nevydrží nový tlak dusíka) ako napr.RCA, TECNOSIR-v žiadnom prípade nekupovať takéto značky gulí....
existujú maníci čo maju doma,tak merač na gule ako aj zariadenie na dofuk.
s demontovaním a založením gule to stojií v priemere 17 euro za gulu.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 01.02.2007 14:17 Zdieľať na Facebook
ťažko súdiť na dialku či je to ok či nie, no dovolím si tvrdiť že takto sa má auto správať, samozrejme môžem sa mýliť nakolko som sa v aute neviezol...marian20 napísal:Ďakujem všetkým, ktorí sa vyjadrili k téme hydraulika C5. Moje poznatky boli asi takéto: cena jednej gule v značkovom servise je cca 190 Eur, auto nie je tvrdé, je skôr hojdavé, teda po prekonaní napríklad dlhšieho hrboľa na ceste sa po vrátení na vozovku skôr rozhojdá. Je to veľmi nepríjemný pocit a asi aj nebezpečný. V značkovom servise mi tvrdili, že ak je auto tvrdé, je to problém ložísk v zadnom perovaní. Ja mám však opačný problém. Auto má najazdené 93500 km.
vadné ložiská v zadných ramenách spoznáš tak že zdvihneš auto do najvyššej polohy a kukneš na zadné kolesá a ak sú kolesá tzv. do A, sú ložiská zrelé na výmenu.
ak má auto skutočných 93000 tak ložiská budú ok.
cena gule v tomto prípade je extrémne prehnaná......platíš za značku!!!!!
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 27.11.2007 20:38
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 01.02.2007 14:17 Zdieľať na Facebook
aby som ešte upresnil gula na C5 ked stratí určitý tlak, tak hrot vo vnutri gule automaticky prepichne membránu....jumep napísal:ludia, mame fora a kluby na C5. Pri C5 sa daju otestovat gule, maly by vydrzat 200000 / 5r bez zasahu, potom treba vymenit LDS (pozor, nie LHM). Gule su riesene tak ze sa nedofukuju, ak odide gula na C5 ma to svoju pricinu (opotrebenie membrany) a nedofukuje sa
je to kvôli tomu aby sa nedofukovali gule ale kupovali nové...
banda francúzka
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných