Strana 1 z 3

GV 2,5 CRD manual versus GV 2,4..3,3 s plynom

Napísané: 24.10.2012 21:46
od používateľa palomodra
Ahoj.

Chcem kupit Grand Voyager (Chrysler/Dodge). Mam Alhambru 11/2003, 96kW, 240000km (vlastnim od 107.000), ale potrebujem nieco vacsie. Nie kvoli preprave osob, ale nakladu - ozvucenie + mala divadelna scena (max.200kg). K tomu este 3 - 4 osoby v prvych dvoch radoch. Tretia rada by sla do pivnice...

Zvazoval som a zvazujem VW T4 (na T5 nie su peniaze) alebo Mercedes Vito, V-klassse do 2002. Typi boli a su dane znamostami v servise. Brata mam v Danubiaservise, kamarata v Motor Car Bratislava. Posledna moznost, ale nie poradim je Grand Voyager. Kratka verzia je pre mna nezaujmava. Vsetko ostatne (americke vany Chevrolet, Ford..Espace, Toyota..a pod.) som postupne vylucil. Takze tolko na uvod.

Cital som Vase debaty o tom, co je lepsie - horsie. Z toho som nieco vybral, takze Vas nebudem zatazovat vseobecnou temou, ake Voyagere su a pod. Potrebujem spolahlive auto (najazd cca 40.000 rocne), ktore ked sa aj pokazi - co sa urcite pokazi - nenecha ma na ceste castejsie ako raz do roka .

Takze k veci:
Rozmyslam nad dvomi alternativami: 2,5 CRD manual alebo benzin (2,4..3,3). Bez plynu, resp. len s plynom montovanym na Slovensku!! To vsetko 2003 - 2005 (pri benzinoch mozno uz od 2001..??)

K tejto dileme by som potreboval komentar. Privital by som okrajovo spomenut, ci ma vyznam uvazovat nad modelmi s pred roka 2001...
A este mala poznamka: auto potrebujem na pracu, nie na modnu prehliadku! To, ze by vyzeralo nemoderne, ma vobec netrapi. A je mi jasne, ze s tym nebudem trhat asfalt. Ani nechcem.

Dakujem za akekolvek postrehy. Prajem pekny den.

Palo

Napísané: 24.10.2012 22:42
od používateľa markoimportauto
Odpoved je prekvapivo jednoducha:

Ak GV diesel s manualom, tak jedine do cca 2005/06 (facelift 2005- totiz vyhradne s automatom). V predfaceliftovom prevedeni vsak bez moznosti zaklapania sedaciek do podlahy. Snad az na isty konstrukcny nedostatok manualov nejake vyrazne slabiny ten tragac nema. Technika ma svojou robustnostou skor blizsie k uzitkovym vozidlam, komfort a ovladanie naopak velmi podobny osobnym autam.

Ak GV benzin s potencialom osadenia LPG, tak skor V6 a jedine po facelifte (2005-). Z jednoducheho dovodu: do ulozneho priestoru 2 strednych sedadiel sa daju elegantne nacpat po 2 toroidy na cca 80-90L paliva (LPG). Cize tragac minimalne 4 miestny za kazdych okolnosti + bonus 3 sedadiel naviac (dokopy teda plny pocet 7) vdaka unikatnemu systemu "Stow and Go"....Utekat so zadnou lavicou do pivnice teda netreba :d :D Spolahlivost by mala byt porovnatelna s dieslom, resp. este trochu vyssia. Treba sa ale pri siestich hrncoch pripravit na nemalu investiciu do LPG zariadenia (vzhladom k nadobudacej cene káru).

Napísané: 24.10.2012 23:44
od používateľa mp3turbo
spolahlivost urcite vyssia pri benzinovych hrncoch ako pri diesli.


Neuvazuj s modelmi pred rokom 2001, par penazi co usetris na kupnej cene das do servisu a stale budes mat strasne stare auto, nepredajne v buducnosti (cena paliva, rocnik, kilometre, stav, nedovera ludi a neoblubenost znacky). Ked dnes kupis 1999tku, uz sa jej nikdy nezbavis. Ked kupis 2003ku, o styri roky ju predas asi tak ako dnes 1999tku. Dnes uz 1995tku nepredas, to uz nikto nechce.

To ze mas kamarata v MotorCar nie je dolezite, ceny suciastok daneho modelu co bude opravovat dolezite su. On ti totiz tie suciastky zadarmo nezozenie a zrovna Vito 2002 nie je beznakladovy vehykel - navyse statisticky maju navalane mnohonasobne viac ako Voyagery, to tiez zohrava obrovsku rolu.


Problem : benzinovy Voyager na Slovensku nezozenies.

Pozor : najdrahsia a najporuchovejsia suciastka benzinovych Voyagerov je automaticka prevodovka. Ludia su sprosti, oleje v tom nikto nemeni, pretazuju ich [nie vahou ale rychlostami!!] uponahlani podnikatelia pripadne mamfpičistickí vodici na firemnych kárach, teda skrine sa prehrievaju a koniec sveta. Diesel benzin to je jedno, automat je tam uplne rovnaky. Presne ten isty typ, presne tie iste prevodove pomery. TOTO PLATI PRE ABSOLUTNE VSETKY AUTA, NIELEN PRE VOYAGERY. S automatmi ludia nevedia zaobchadzat, vyraduju do N pocas jazdy dole kopcom, zaraduju D, atd, atd, proste zive peklo. A hlavne tie vymeny olejov... tragedia.

Re: GV 2,5 CRD manual versus GV 2,4..3,3 s plynom

Napísané: 24.10.2012 23:58
od používateľa peto166
palomodra napísal:Potrebujem spolahlive auto (najazd cca 40.000 rocne), ktore ked sa aj pokazi - co sa urcite pokazi - nenecha ma na ceste castejsie ako raz do roka .

40-tisic, a to je vela? si myslim ze ziadna z volieb nebude zla!

..ja robim s mojim MB Vito (112 CDI, r.v. 2000) 120 000 rocne a za dva roky (co som ho kupil) ma nechalo stat na ceste 3x...
1. regulator (nedobijalo baterku), 2. prasknuta brzdova hadicka, 3. prasknuta predna pruzina.. (pred cca mesiacom)
teda nic vazne... a to planujes 3X mensi najazd ako mam ja.. :)

samozrejme neratam ostatny servis.. ale tak ci tak auto si naseba zarobi..



a co sa tyka VW T4 -
tak ked uz osobne by som bral aspon 2.5 TDi..neviem ci maju nejake problemy, ale isiel som na T4 2.4D a to je neskutocne leniva, 5valcova, nekultivovane hlucna, stara "sunka"... :)
stacila jedna jazda a hned som vedel, ze by som si to vzivote nekupil... (aj ked na motor mi daval vraj gartanciu, hold, neznelo a neslo to tak..)

Napísané: 25.10.2012 08:33
od používateľa markoimportauto
120 000km rocne na uz skoro 13r. typicky long džúrny aute (tragač na dlhé trasy)????

Tomu sa hovori kaskader!.....leda zeby si to Vito pred 2mi rokmi kupil od "92r. stareho pana" :d :D , tak to sa este da......za normalnych okolnosti by uz totiz malo mat cez MILION km....

Napísané: 25.10.2012 09:21
od používateľa lanken
na robotu T5 2,5TDI a najlepšie long
kamo predava 2007 cenu neviem ale asi okolo 12-13

Napísané: 25.10.2012 09:21
od používateľa peto166
marko, sice som polku z toho co si napisal moc nepochopil ale OK :d :D
ked som to auto kupoval (v januari tomu budu 2 roky), malo len neuveritelnych, ba az "vysnenych" cca 180 000 km :40bd:
je mi jasne, ze tie km neboli prave, ale co som vtedy skusal dodavky, tak tato isla jednoznacne najlepsie!
a to som skusal modely od ford, vw, ci fiat.. a to ten ford sa mi dokonca pokazil pri skusobnej jazde.. a ani zlavu mi nechcel dat :d :D


tak ci tak, aktualne ma Vito nabehane cca 390 000 km (tachometrovich) a zatial ide :3035:

Napísané: 25.10.2012 09:53
od používateľa markoimportauto
Nepochopil? Nevadi, vysvetlim:

Kto robi na aute 120 000km rocne, tak ich urcite nerobi len tak zo srandy, cize na 99% mu to dane vozidlo zaraba......

To po prve

Z toho logicky prameni otazka preco tieto znacne porcie km nagúľavaš na tragaci, ktory uz je vo svojom veku najma na "vyklusávanie" a pripravovanie sa na zasluzeny odpocinok a nie na nakladanie full power ako za mlada.....????

Cize po druhe:

Kto jazdi 120 000km/rok, tomu sa jazdenie musi oplatit, inak by to nerobil. Preto by mal mat na to adekvatne nove (zanovne) auto, ktore by takuto zataz malo cca 3 roky relativne v pohode (aj pomocou zaruky od vyrobcu) zvladnut a po tomto obdobi vymena opat za nove (zanovne).

Toto je standardny postup normalne fungujuceho vykonu cinnosti s takymto velkym nabehom km rocne

To znamena, ze ak si pred 2mi rokmi zacal s takouto masivnou turistikou na 10r. veteranovi, ktory je typickym predstavitelom "hltačov kilometrov", tak nieco nie je v poriadku....nieco je skratka nedobre........Neviem si totiz u Vita ani v najdivsom sne predstavit, aby malo po 10-tich rokoch iba 180 000km.....to by muselo pocas tohto obdobia najma cúvať :40bd: alebo byt "po 92r. starom panovi" (tak zvykli najma v 90-tych rokoch sustakovo-teniskovi sedliaci-"biznismani", zvláčači ukrkvaných harabúrd prezentovať svoje skvosty s nadejou vylepsenia ich predajnosti...)

Z vyssie uvedeneho si teda u mna KASKADÉR, ked mas odvahu na 10r. kare s nejasnym povodom jazdit taketo porcie kilometrov...

Napísané: 25.10.2012 10:05
od používateľa lanken
presne kto robí 100tis km ročne na dodávke ako robotu ta si kupi novu ne?
len blazon si kupi dodávku a natočí na nej pracovne 200tis km za 2 roky
kupim novu a hotovo ...200tis km x cena kilometre hned mám 60-80tis € ja dobre počítam

Napísané: 25.10.2012 10:32
od používateľa peto166
uz chapem.. a sice je tato tema o inom, dovol aby som ti to v skratke vysvetlil:

1. Samozrejme mas pravdu auto mi zaraba!

2. pred dvoma rokmy som bol nezamestnany, absolutne bez penazi na "krku" rodiny... nemal som si zaco ani len cigaretky kupit.. :4012:
naskytla sa mi moznost "zarobku", lenze nato som potreboval vacsie auto.. na ktore som samozrejme nemal... (nie ani z bojhatej rodiny niesom, bohuzial :) )
takze som hladal nieco za rozumnu cenu do max 5000 euro (nie ani tie som nemal :) )
po istom hladani, skusani roznych vozidiel som natrafil na "schopne" Vito, a na mamine meno som ho nakonec zobral na leasing (ktory mi bude koncit teraz v januari) :204:

3. teda samozrejme, ze mam v plane zakupit nove (novsie, uvidime podla stavu financii) no teda ale az v priebehu buduceho roka, ked vsetko doplatim a co to dufam este nasporim!
zial pred dvoma rokmy by mi nikto nedal nove cca 30-tisicove auto na leasing... (osobne si myslim, ze ani dnes nie)

4. ohladom km som sa uz vyjadril... tiez neverim ze su prave..! :40bd:



Takze uz len tolko ze ja nemam ziadnu "mega" dopravnu firmu, takze take jednoduche s kupovanim a striedanim novich aut ako "ponozky" to zasa nemam... :41c2: samozrejme ze by to bolo najlepsie riesenie a dopravcovia to tak robia, no uvidime snad casom.. ;-)

Napísané: 25.10.2012 14:06
od používateľa mp3turbo
inak je pravda ze 120.000km ti len na palive (ziadne pneumatiky, ziadne poistenia, servis, nic) zozerie okolo 300.000 az 360.000 korun co je zhruba 10.000 az 12.000eur.

Cize mas auto v hodnote 2000eur ale rocne minies na šťave 12.000eur. Paradox jak svina.

Tvoje rozmyslanie a zivotnu situaciu vsak plne chapem.

Napísané: 25.10.2012 15:11
od používateľa markoimportauto
Tak aspon drzim palec!

Napísané: 25.10.2012 21:00
od používateľa oco13
Nazdar páni . Som sice živnostník , ale hlavne zamestnanec, a chcel by som vám priblížiť podmienky ako "zarábajú " dodávky v istej nemenovanej oknárskej firme.Osoby a obsadenie 2 x MB Sprinter-dodávka + valník a 1 x VW Caddy Maxi .Medvedi sú 10 roční s nájazdom cca 800tisíc km a Caddyna 4 ročná -200 tisíc , aj to len vďaka tomu že rok aj pol stála , lebo nebolo ludí. Autá (aj ludia) robia denno denne kolečká po celom slovensku a hlavne našej milovanej BA. Fungujú v tom najhoršom prevádzkovom režime - to jest 10km pol hodinku stojí a zase nejakých 10 -20km.Napriek tomu , že firme zachraňujeme tisícové položky v reklamáciách , s obnovou vozového parku sa neráta.Autá sú servisované , ale firma počíta , že budú jazdiť až do rozpadnutia. V autorizáku v NR nás už aj tak vítajú , že - ahoj veteránisti.
A moja súkromná stránka veci - na ceste do práce a domov urobím ročne 30 000 km a to som rád , lebo ešte pred dvoma rokmi to bolo 80 000km. Ak by som nebol velmi silno LPG pozitívny tak neprežijem.
Pre zadávatela - vo všeobecnosti sa mi javí výhodnejšia kombinácia LPG + benzín , ako nafta .
Na Caddyne nám teraz odišla (190000km) dvojhmota , a servis zaspieval cca 2000 evri. Myslím že na benzíne by nás to nepostihlo.

Napísané: 26.10.2012 07:54
od používateľa mp3turbo
>> vo všeobecnosti sa mi javí výhodnejšia kombinácia LPG + benzín , ako nafta .


bez diskusie a samozrejme aj na nakladaku.








>> Na Caddyne nám teraz odišla (190000km) dvojhmota , a servis zaspieval cca 2000 evri.

nedajte im to hajzlom !!!!!!! Dvojhmota stoji 500eur MAX. Daj mi rychlo motor, ja ti prdnem suciastku a sefinkovi napises ze kolko usetris pod cenu servisu, tolko ti prida na vyplate tento mesiac.

Napísané: 26.10.2012 19:32
od používateľa oco13
Nazdar - Lubo , neskoro , tie dva litre sa zdali vela aj našim managerom , tak to stiahli z autorizáku a spravil to domáci Jožko . Že vraj za liter.
A bohužial naši šéfovci vyrástli už tak vysoko , že s plebsom už nekomunikujú. Dokonca ten hrdzavejší Sprinter má zakázané parkovať pred firmou , musí stáť zozadu aby nekazil dojem. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: