Strana 1 z 1

Yamaha Nmax 125 - motorový olej a olej koncového prevodu

Napísané: 08.10.2018 09:53
od používateľa Pilotek
Dobrý deň, prosím skúsených motorkárov resp. odborníkov na mazivá o radu. Do skútra Yamaha Nmax 125 (typ GPD125-A) 2016 Euro4 (asi neriadený KAT) výrobca odporúča motorový olej Yamalube 10W-40 API SG alebo vyšší, JASO MA alebo MB. Do koncového prevodu tiež Yamalube 10W-40 alebo 10W-30, "typ SE" (to môže byť nejaká zastaraná API špecifikácia?) Pravdepodobne ide o polosyntetický a do koncového prevodu možno minerálny olej. U koncového prevodu ani neuvádzajú "...alebo vyšší".

Otázky:

1) Myslíte, že treba dodržiavať značku Yamalube? Kto pre nich olej vyrába? Špecifikácia API SG je dnes už skôr zastaraná (výbehová).

2) Je pravda, že keď kúpim olej inej značky (polo alebo plno syntetický) 10W-40 API SN, JASO MA2, že tým nič nepokazím? Resp. keď je za rozumnú cenu API SM alebo SN, že ide o vhodnejšiu (kvalitnejšiu) voľbu do uvedeného motora?

3) Inými slovami - platí že čím vyššia špecifikácia API pri dodržaní predpísanej viskozitnej triedy, tým lepšie?

4) Môžem potom podľa Vás polo alebo plnú syntetiku 10W-40 API SN, JASO MA2 dávať aj do koncového prevodu?

Keďže do skútra ide do motora necelý 1 liter oleja a do koncového prevodu len 1 dcl, rád by som tam lial čo možno najkvalitnejší olej (aj vzhľadom na zanedbateľný cenový rozdiel pri daných množstvách).

Vďaka za rady k veci...

Napísané: 08.10.2018 13:06
od používateľa VLADY
Od kedy mám 4T scoooter, tak do motora dávam bežný autolej a do prevodu zas prevodový. Ja viem môže tam isť aj motorový a vždy lepší každý olej ako žiaden,ale osobne zastávam názor ,že do prevodovky má ísť prevodový olej. A nerieš absolútne značku flašku a pod prkotiny... to je len biznis. Riaď sa požiadavkou výkonnostnej normy.

Napísané: 09.10.2018 19:00
od používateľa benky71
ahoj.Sám mam kymco 125 2008,lejem do motora castrol power 1 4T 10w40.Do takychto skutrov mozes liat vselijake oleje 4T syntetiky,značiek je vela.tieto oleje do moto splnaju prakticky vsetky normy,Odporučané su napr.Motul,repsol,castrol.pozri si mazacie plány a tak sa rozhodni.
Ku koncovému prevodu:oleje do motora 4T sú vhodne aj do koncového prevodu,pretože su stavané na mazanie motora aj prevodovky na motorke,v koncovom prevode sú 2-3 ozbené kolesa takže kludne možes dat aj prevodový olej.(80W90 a pod.)
Mám ešte suzuki Burgman 400,tam lejem Motul 10W40 5100...zvysok toho oleja čo mi ostane davam do koncového prevodu.(2 deci)
https://www.motul.com/ro/en/lubricants/ ... 82015-+%29

Napísané: 10.10.2018 11:38
od používateľa Pilotek
OK, ďakujem za odpovede. Zaujímavé, že v tom mazacom pláne "Yamaha Nmax 125" Motul odporúča do koncového prevodu tú druhú Yamahou doporučenú viskozitnú triedu 10W-30 a do motora 10W-40. Ale môže to byť aj len z marketingových dôvodov aby, človek kúpil oba.

Zatiaľ, kým je dostať, teda kúpim presne predpísanú polosyntetiku "Yamalube 4 S 10W-40 API SG / JASO MA" a dám ju do motora aj do koncového prevodu, keďže tento olej dával pôvodný majiteľ pri prvej (1000) aj druhej (6000) výmene. Až keď bude tento starší olej (API SG) už nedostupný, dám niečo iné vyššej špecifikácie API.

A keď niektorý rok nenajazdíte 6000 km, meníte olej po roku? Alebo je to u garážovaného skútra v priaznivých stabilných teplotných a vlhkostných podmienkach zbytočné?

Napísané: 10.10.2018 20:27
od používateľa benky71
ahoj,mením každy rok olej,aj ked nenajazdím tie km...tych par eur za liter oleja to nevadí.Na jar som menil a teraz pred zimou znova..nabehal som cca 3000km.v koncovom prevode staci tak za dva roky menit aj ked vydrzi dlhsie,je to čo sa tyka penazi zanedbatelna čiastka.
Myslim ze do rocnika 2016 by uz mala ist plna syntetika 10w40 ten motul 7100...ja mam rocnik 2000 Suzuki burgman 400 a davam polosyntetiku ten motul 5100
Inač japonska norma na oleje je JASO,takze vsetko co to ma je ok.
Do Kymco 125 2008 lejem castrol power 1 4T 10W40 plna syntetika cca 0,8l zvysok do koncoveho prevodu
Tak si mozes vybrat.Vsetky maju normy JASO...Do rocnika 2016 asi len plna syntetika....do starsich polo.
ak predošli majitel daval ten co pises tak zostan pri nom,akurat v koncovom prevode vymen olej pobehaj 500 km a vymen znova,tym to preplachnes a das uplne novy,ktory potom uz budeš menit podla planu,(tam byva interval az 12 tisic.)

Napísané: 11.10.2018 13:47
od používateľa VLADY
Tento rok je prvý raz čo som to porušil čo mám Burgmana už 9 rokov, a mám tam z minulého roka olej a najazdených cca 4500km na ňom.takže už sa chystám že ešte dačo pojazdím a pojde von pred zimou.