Chevrolet Aveo 2012 - dobijanie baterky

Diskusia ohľadne vozidiel značiek Chevrolet a Daewoo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jusuf
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 01.04.2008 12:51
Zdieľať na Facebook

Chevrolet Aveo 2012 - dobijanie baterky

Príspevok od používateľa jusuf »

Zdravim,chcem sa poradit ci na mojom aute chevrolet aveo 2012 je dobijanie spravne.Vsade na forach som cital,ze baterka pri nastartovanom aute ma mat cca 14.2-14.5v.
Moj chevik ma na volnobez.ot.13.1.niekedy klesne na 12.9.Po zapnuti klimi a ventilatora sa nic nedeje,ma stale 13.1.Pri svetlach uz stupne na 14.1(obcas).pri nastartovani auta sa pohybuje okolo 14.8-15.1.No a dnes rano cesta do prace drzala hranicu 15v.Podla autoelektrik.je vsetko ok,RJ si riadi prud,aky potrebuje.Tak neviem...odkedy som si namontoval voltmeter tak ma to zaujima.Dakujem za rady
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Voltmeter vymontuj a bud kludny.Ak je bateria nabita,alternator nema dovod do nej valit elektriku.Dava len tolko,kolko sa zoberie.Vecsinou sa toci naprazdno a sluzi ako sponovak klinovych remenov.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pri bežiacom motore dobijanie riadi alternator, preto hovoríme o voltage dobijania, nie o stave baterky. :)

Stredný stav dobíjania je okolo 14 V

Ked meram ako dobija alternator v mojom Chevy Orlando, tak napätie kolíše od 13,8 po 14,3 V je to normalna funkcia alternatora , že kolíše dobijací prúd :zg282:
Ak by dobíjanie nebolo riadené, za chvíľu, by "baterka" vyvrela
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

na Aveu 2012 nemas start-stop system, takze >15V nema na svorkach baterie co hladat. 12.9V je sialene malo, pri vsetkych zapnutych spotrebicoch by nemalo napatie takto klesnut (vyhrievanie sedaciek, zadneho + predneho okna, dialkove svetla atd) avsak tu zavisi na velkosti baterie - ak mas malilinku 42Ah a alternatorik 80A k tomu tak vtedy teoreticky moze, ak mas vsak 80Ah baterku a 140A alternator tak neexistuje, 12.9V neuvidis na svorkach ked nemas sialeny problem.

S obrovskou pravepodobnostou mas prerazeny diodovy mostik na alternatore (dalsia moznost by bola odhnite ukostrenie ale to nehrozi na 2012 aute). Ak nemas start/stop system a AGM bateriu comu teda fakt neverim, elektrikarovi by som dal chytit do ruky klinec a ist s nim studovat do lavej dierky v zasuvke, ci je vsetko v poriadku.

Poznamka : dobijaci prud kolise vzdy, ale nikdy sa nemeria voltami.

Poznamka k "alternator nema dovod valit do baterie elektriku" - ma aj nema. Elektrony prudia smerom kade mozu (za podmienky ze napatie zo zdroja ktory ich tlaci je vyssie ako napatie baterie ktora ich ma prijimat), do baterie tecie tolko kolko umoznuje jej okamzity vnutorny odpor ktory je diktovany urovnou nabitia. Cim je vacsie nabitie, tym je mensi prud ktory do baterie tecie ; pri dosiahnuti rovnakej voltaze z alternatora a na baterii dojde k prirodzenemu zastaveniu "toku elektriny" = nabijanie sa zastavi. Preto su alternatory zregulovane na BEZPECNU uroven ktora dlhodobo udrziava bateriu v stave v akom ma byt, bezne je to 14.1V, na masinach s bateriami Ca/Ca je to okolo 14.4V.

15 voltov na svorkach baterie vali akumulator jedine v pripade AGM/EFB baterii a "inteligentnych" alternatorov ktore NASCHVAL nechavaju bateriu vybit az do nebezpecnej urovne a potom strasne zurivo zvysenym napatim peckuju bateriu. Cely tento cirkus sa samozrejme deje kvoli laboratornym testom spotreby - alternator nebezi v zatazi, takze sa usetri dvadsat kvapiek paliva. Ten kto toto vymyslel musel byt uplny keket a dal by som mu tie dvesto eurove [!!] AGM/EFB baterie zakaznikom platit z vlastneho vacku.


Samozrejme ze tymto peckovanim na 15V, niektore masiny letia az ku 16 voltom STRASNE skracuju zivotnost akumulatora : je uplne bezne ze auta s "inteligetnym" nabijanim odpalia bateriu po troch/styroch rokoch, kdezto klasicke "hlupe" auta udrzia baterie zivotaschopne kludne cez desat rokov. Ja napriklad mam v Chrysleri Voyager 2004 este stale originalnu bateriu z vyroby, masina garaz nevidela a ma 260.000km, za poslednych 11 rokov z Bratislavy vyliezla len velmi zriedka cize kratkych mestskych jazd dostava 99.9%...
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Mp3turbo - písal som Ti SS, ale neodpovedal si tak napíšem otázku sem. Aké máš skúsenosti s Ca/ca akumulátormi v starších autách? Totiž v golfe 4 1.9 tdi 81kw mi odišla baterka a kúpil som síce 80ah, ale CA/CA... To, že je kalciová som zistil až doma, pričom dovtedy som netušil že také niečo existuje. V knihe "ako na to" sa píše že ak sa použije kalciová baterka tak treba zdvihnúť nabíjacie napätie. Ale sakra ako? Inak auto dobíja v pohode- altík je v dobrej kondícii. Otázka teda znie: vydrží menej ako klasická, alebo to nemám vôbec riešiť?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ospravedlnujem sa, na sukromne nezvladam odpovedat - mal som ich stovku za tyzden... zdvihnut to nemas ako, takze veselo pouzivaj Ca akumulator tak ako je a fajront, nerob si z toho hlavu.

Ci vydrzi menej ako klasicka : vzhladom na to ze si pouzil 80Ah kapacitu v 81kW Golfe ktory teda je starsieho data vyroby, daleko vacsi vplyv na zivotnost akumulatora bude mat kvalita ukostrenia (hrdza ?), cistota svoriek na akumulatore, pritomnost machu v silovej poistkovej skrinke (ano, uz som videl zelene fialove kontakty na tych 100A poistkach) co vyvolava zbludene prudy, ci mas dotiahnute vsetky tie desinove maticky v tejto poistkovej skrinke (ja mam na kazdom spoji dve, takze tie sa len tak lahko neuvolnia - samozrejme ze som si nasiel opryskane kontakty a polovicku tych matic uvolnenu, to je normalny stav po 15 rokoch), stav alternatora samotneho atd, nez konstrukcia akumulatora.

Okrem vyssie zmieneneho, osobne pouzivam 100Ah v 2001 Sharane resp. Galaxy 1.9tdi 85kW ale to je uplne to iste auto. Original MotorCraft bateria = Ford z vyroby umrela po 11 rokoch (kilometrov tolko ze by z toho clovek upadol do komy - umrela na teplo/zima cyklovanie, nie na vek alebo zataz), teraz tam mam 8 rokov 100Ah Yuasa akumulator tiez Ca/Ca ktory natlacil vyhradne v Bratislave okolo 110.000km (jazdim trasy 0.8km do potravin, 2.7km, 4.5km, 7.6km a 8.8km, velmi vynimocne nad 10km) a bez najmensieho naznaku zlyhania aj v tvrdej bratislavskej zime teda pri -12

:)

Kedze tvoja masina nema inteligentne dobijanie co vyvadzaju hypermoderne kary, akumulator dostava daleko mensie pecky. Veselo uzivaj, nestresuj. Este by som kacirsky aj spekuloval ze kvoli schopnosti Ca technologie absorbovat nabijanie rychlejsie by kludne mohla aj vydrzat viac ako klasicka bateria...
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Turbo, ďakujem za odpoveď :2f93: Aj som si myslel, že súkromné správy neriešiš.
Upevnenie svoriek mám ako nové. Je to dovoz z Talianska takže čistota čo sa týka hrdze a upevnenie pravidelne kontrolujem, keďže auto jazdí krátke trasy - asi 9 km ráno, 9 km poobede atď (i keď ako tak pozerám oproti Tvojim sú to štreky :4090: ) tak akumulátor 2x ročne vyhodím z auta a nabíjam ho. Mimochodom jedná sa o Bars Silver 80 ah. Tuším si ho tu na fóre aj raz spomenul. Je to verzia baterky so štuplami (práve takú som chcel) i keď predávajúci mi povedal že pri týchto druhoch bateriek sa hladina elektrolytu drží a že voda defacto ostáva (preto som doma pozrel čo je to za typ a tak som si uvedomil resp zistil čo je Ca/Ca zač)
Najviac ma vystrašilo to nabíjacie napätie, ktoré je ževraj potrebné pre kalciovky vyššie a moja stará mašina ročník 1999 ho určite tak vysoké nemá. Tak to nechám teda tak, budem to sledovať a uvidím koľko sa dožije.
jusuf
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 01.04.2008 12:51
Zdieľať na Facebook

Chevrolet aveo

Príspevok od používateľa jusuf »

Dakujem za reakcie,dolozim poznamku,ze mam tam start-stop system a aj AGM bateriu.Ide o to,ze som si vymenil autoradio,s povodnym som mal v pohode 14.4v pocas jazdi,lenze nove z cini,ktore je kontatibilne na toto auto mi ukazuje 12.9 - 13.1.co sa mi zda malo.Nerad by som odpalil baterku.Tak ci ozaj si nemam vsimat voltmeter?
Odkedy som si vymenil radio,tak stara baterka odisla,cital som forum a vraj vybijaju.Dal som to premerat a vsetko ok.Tak kupil som novu bateriu AGM 70Ah aka bola aj ta predosla,samozrejme som musel ist na pocitac,aby to auto prijalo.
Preto ma zaujima to kolisanie voltmetra.
:3906:
Napísať odpoveď

Návrat na "Chevrolet + Daewoo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní