Unik oleja z prevodovky Chevrolet Orlando, Cruze
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Unik oleja z prevodovky Chevrolet Orlando, Cruze
Zaujíma ma, či niekto riešil unik oleja z prevodovky cez prírubu ľavej polosi a spodny dekel /tamade uniká/
Tiež by ma zaujímalo ako sa kontroluje hladina oleja v prevodovke
a ako previesť opravu na vyriešenie toho stavu
pretesniť ,dotiahnuť priruby aj dekel, alebo stačí použiť nejaký pripravok STOP LEAK
Ďakujem Vám za príspevky do tejto témy.
Laco.
Tiež by ma zaujímalo ako sa kontroluje hladina oleja v prevodovke
a ako previesť opravu na vyriešenie toho stavu
pretesniť ,dotiahnuť priruby aj dekel, alebo stačí použiť nejaký pripravok STOP LEAK
Ďakujem Vám za príspevky do tejto témy.
Laco.
-
- Príspevky: 3694
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Neviem síce ako je to konkrétne na Orlande,
ale myslím že všeobecne, ak ide olej spod príruby poloosi, tak najskôr je problém so simeringom pod tou prírubou.
A únik oleja popod okraj spodného dekla obvykle svedčí o tom, že prevodovkou auto zachytilo o voľajakú prekážku, takže došlo k deformácii dekla alebo k pretlačeniu tesnenia. Samo od seba nie je dôvod aby to tieklo.
Dať dole dekel, skontrolovať rovinnosť, vymeniť tesnenie.
Ale ak to začalo súčasne z obidvoch uvedených miest, tak by som si tipol že aj poloos o voľačo zospodu zavadila a potom sa nedá vylúčiť jej excentricita.
Na hladinu oleja bude asi najlepšie sa spýtať v značkovom servise, ak na prevodovke nie je kontrolný otvor so záslepkou.
ale myslím že všeobecne, ak ide olej spod príruby poloosi, tak najskôr je problém so simeringom pod tou prírubou.
A únik oleja popod okraj spodného dekla obvykle svedčí o tom, že prevodovkou auto zachytilo o voľajakú prekážku, takže došlo k deformácii dekla alebo k pretlačeniu tesnenia. Samo od seba nie je dôvod aby to tieklo.
Dať dole dekel, skontrolovať rovinnosť, vymeniť tesnenie.
Ale ak to začalo súčasne z obidvoch uvedených miest, tak by som si tipol že aj poloos o voľačo zospodu zavadila a potom sa nedá vylúčiť jej excentricita.
Na hladinu oleja bude asi najlepšie sa spýtať v značkovom servise, ak na prevodovke nie je kontrolný otvor so záslepkou.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za príspevok,
pytal som sa na to v českom chevrolet-forume ,
tam mi odpovedali tiež v tom zmysle,že olej vyteka cez gufero polosi,
dokonca je v tom taka vec ,že to sposobuje ten hriadeľ
tej polosi
dokonca niekedy v r. 2012 na to bola aj zvolavačka
kde vymenili tu časť polosi aj gufero
ja však mam Orlando vyrobene na prelome rokov 2012/2013
neviem to presne....
skusim aplikovať nejaky transmision STOP LEAK
do prevodovky, zistim ako sa kontroluje hladina oleja
a potom sa uvidí...
pytal som sa na to v českom chevrolet-forume ,
tam mi odpovedali tiež v tom zmysle,že olej vyteka cez gufero polosi,
dokonca je v tom taka vec ,že to sposobuje ten hriadeľ
tej polosi
dokonca niekedy v r. 2012 na to bola aj zvolavačka
kde vymenili tu časť polosi aj gufero
ja však mam Orlando vyrobene na prelome rokov 2012/2013
neviem to presne....
skusim aplikovať nejaky transmision STOP LEAK
do prevodovky, zistim ako sa kontroluje hladina oleja
a potom sa uvidí...
-
- Príspevky: 3694
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Naozaj si nemyslím, že by riešenie úniku oleja viedlo cez naliatie nejakej haraburdy do prevodovky.
Úlohou oleja je mazať a nie nevytekať cez škáru ktorá sa mu niekde otvorí.
Ak už je únik oleja taký veľký že ho treba riešiť, tak správne je jedine výmena simeringu, resp. podľa toho čo s tým robili pri zvolávačke.
Ak je chyba v priemere toho železa, tak možno by bolo riešením nasadenie simeringu s priemerom menším o niekoľko desatiniek milimetra.
Úlohou oleja je mazať a nie nevytekať cez škáru ktorá sa mu niekde otvorí.
Ak už je únik oleja taký veľký že ho treba riešiť, tak správne je jedine výmena simeringu, resp. podľa toho čo s tým robili pri zvolávačke.
Ak je chyba v priemere toho železa, tak možno by bolo riešením nasadenie simeringu s priemerom menším o niekoľko desatiniek milimetra.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Dobrý deň,
obrázok som nepridal,lebo na tejto stránke je to tak,že treba uložiť obrázok niekde na web a potom dať na neho link...
pre mňa príliš zložité...
takže obrázok nebude, tak,sorry...
čo sa týka riešenia problému presakovania oleja,
zdá sa ,že som to na 90% vyriešil tak ,že som podoťahoval skrutkové spoje prírub
a po aplikovaní prípravku "Transmision treatment" asi tak 7,5 cl teda 3/4 deci alebo pol deci a niečo
do prevodovky unik oleja je takmer nebadateľný
ono ten unik nebol ani predtým nejak masívny , pod zaparkovaným autom neostavali nijaké mastné fľaky
olej odkvapkával za jazdy...
lenže kvapka ku kvapke a po niekolkych 1000 km ,by bola prevodovka prázdna...
spoznal som to podla toho,že išli ťažšie radiť rýchlosti
ked som dolial pol litra prev.oleja
rýchlosti začali isť dobre , aj za tepla
hlavne vtedy radenie rýchlosti musí byt bezproblémové...
Nedá sa nikde kontrolovať KOLKO oleja je v prevodovke,
len tým sposobom,že odskrutkovať spodný dekel prevodovky, olej vypustiť a odmerať kolko ho tam bol
a znovu nliať predpísané množstvo /1,8 litra/
Chystám sa tak urobiť ked bude na tach.100 000 km
obrázok som nepridal,lebo na tejto stránke je to tak,že treba uložiť obrázok niekde na web a potom dať na neho link...
pre mňa príliš zložité...
takže obrázok nebude, tak,sorry...
čo sa týka riešenia problému presakovania oleja,
zdá sa ,že som to na 90% vyriešil tak ,že som podoťahoval skrutkové spoje prírub
a po aplikovaní prípravku "Transmision treatment" asi tak 7,5 cl teda 3/4 deci alebo pol deci a niečo
do prevodovky unik oleja je takmer nebadateľný
ono ten unik nebol ani predtým nejak masívny , pod zaparkovaným autom neostavali nijaké mastné fľaky
olej odkvapkával za jazdy...
lenže kvapka ku kvapke a po niekolkych 1000 km ,by bola prevodovka prázdna...
spoznal som to podla toho,že išli ťažšie radiť rýchlosti
ked som dolial pol litra prev.oleja
rýchlosti začali isť dobre , aj za tepla
hlavne vtedy radenie rýchlosti musí byt bezproblémové...
Nedá sa nikde kontrolovať KOLKO oleja je v prevodovke,
len tým sposobom,že odskrutkovať spodný dekel prevodovky, olej vypustiť a odmerať kolko ho tam bol
a znovu nliať predpísané množstvo /1,8 litra/
Chystám sa tak urobiť ked bude na tach.100 000 km
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Takže ten unik oleja s prevodovky bol cez GUFERO krátkej poloosi, ktoré som SAM vymenil pri stave tachometra nejakych 76 000 , neviem už presne kolko to bolo
lenže chyba sa zopakovala , sem tam slzilo spod tej polosi
tak som sem tam dotlačil do prevodovky cca 0,2 dcl oleja
to pokračovalo viac ako 1/2 roka až raz,
sa stalo,že som dal Orlandu "kapky" a tachometer ukazal
okolo 170 km/h (!)
po tej jazde bolo všetko za*rate od oleja ešte aj vnutorny blatník a koleso
tak som šiel na WAP-ku a vystriekal všetko okolo kolesa
hlavne gufero skade vychadza polos
a div , sa svete ODVTEDY už žiadne uniky oleja NIE SU
dotlačil som zase nejakych 0,3 dcl prev.oleja
a takto jazdim už viac ako 5 000 km,
a žiadne uniky oleja nevidieť
je možne ,že vtejto rýchlosti a pri tycto otáčkach sa polos a gufero spolu "zabehli" a gufero začalo tesniť
alebo je stale v prevodovke malo oleja ?
Rýchlosti idu radiť dobre, takže predpokladam,že oleja je tam dostatok.
Ako by som skontroloval hladinu oleja v prevodovke,bez toho aby som musel dávat dole spodny dekel ,
kedže prevodovka nema šrub ktorý označuje hladinu oleja?
lenže chyba sa zopakovala , sem tam slzilo spod tej polosi
tak som sem tam dotlačil do prevodovky cca 0,2 dcl oleja
to pokračovalo viac ako 1/2 roka až raz,
sa stalo,že som dal Orlandu "kapky" a tachometer ukazal
okolo 170 km/h (!)
po tej jazde bolo všetko za*rate od oleja ešte aj vnutorny blatník a koleso
tak som šiel na WAP-ku a vystriekal všetko okolo kolesa
hlavne gufero skade vychadza polos
a div , sa svete ODVTEDY už žiadne uniky oleja NIE SU
dotlačil som zase nejakych 0,3 dcl prev.oleja
a takto jazdim už viac ako 5 000 km,
a žiadne uniky oleja nevidieť
je možne ,že vtejto rýchlosti a pri tycto otáčkach sa polos a gufero spolu "zabehli" a gufero začalo tesniť
alebo je stale v prevodovke malo oleja ?
Rýchlosti idu radiť dobre, takže predpokladam,že oleja je tam dostatok.
Ako by som skontroloval hladinu oleja v prevodovke,bez toho aby som musel dávat dole spodny dekel ,
kedže prevodovka nema šrub ktorý označuje hladinu oleja?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Takže po dlhom čase EDIT:
Dnes som prišiel na to,že prevodovka MÁ olejoznak
je to normalny šrub z magnetom na konci,ktorý je pristupný len zospodu z montážnej jamy,alebo pri dvihnutí na zdviháku..
Šrub olejoznak,sa nachádza nad guferom dlhej poloosi z pravej strany a pri bežnej obhliadke ho nevidno.
Dnes som bol v kamaratovej garáži z autom nad montážnou jamou skontrolovať kade uniká olej z prevodovky,zistil som že cez odvetranie prevodovky,nakolko prevodovka bola po neustalom dolievaní preplnená olejom..
Po vyskrutkovaní olejoznaku vytieklo viac ako 1,5 litra prev.oleja skoro 2 litre (!)
Tak som zaskrutkoval olejoznak a zvrchu cez otvor po snimači som doplnil ešte asi 1 dcl oleja,nech je "zicher" .
Dúfam,že to čo som zistil niekomu pomôže...
Dnes som prišiel na to,že prevodovka MÁ olejoznak
je to normalny šrub z magnetom na konci,ktorý je pristupný len zospodu z montážnej jamy,alebo pri dvihnutí na zdviháku..
Šrub olejoznak,sa nachádza nad guferom dlhej poloosi z pravej strany a pri bežnej obhliadke ho nevidno.
Dnes som bol v kamaratovej garáži z autom nad montážnou jamou skontrolovať kade uniká olej z prevodovky,zistil som že cez odvetranie prevodovky,nakolko prevodovka bola po neustalom dolievaní preplnená olejom..
Po vyskrutkovaní olejoznaku vytieklo viac ako 1,5 litra prev.oleja skoro 2 litre (!)
Tak som zaskrutkoval olejoznak a zvrchu cez otvor po snimači som doplnil ešte asi 1 dcl oleja,nech je "zicher" .
Dúfam,že to čo som zistil niekomu pomôže...
-
- Príspevky: 1055
- Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných