Dobrý deň,
takže uplynulo asi 1 a pol roka od napísania posledneho príspevku, na tachometri mojho Orlanda pribudlo 61 000 km ,teraz je aktualny stav 204 000 .
Tento stav a datum sa zapíše velkými písmenami do historie toho vozidla, nakolko som chybu P0365 ODSTRANIL vymenou vyf. vačkového hriadeľa.
Chybu generoval ODLOMENÝ signalny vystupok na konci vačk.hriadeľa veľký ako zrnko kukurice, ktorý sa mi podarilo odlomiť pri poslednom nastavovaní rozvodov po oprave ventilovych voli, pri stave tacho 118 000 km cca.
Jednoducho stalo sa to tým, že som si chcel uľahčiť fixovanie vačkových hriadeĺov v predpísanej polohe zarazením pasoviny do výrezov vačkových hriadeĺov, pričom pri tomto ukone sa ten vystupok na vyf.vačk.hriadeli odlomil.
Muselo sa to stať pretože hrana signalneho výstupku sa prekrýva s vyrezom vačk.hriadeľa asi 1,5 mm.
Mal som tu guráž na novom vačkovom hriadeli tuto hranu zbrusiť , tak aby pri použiti onej pasoviny na fixovanie vačk.hriadeľov ten vystupok nešponovalo a nemohlo ho odtrhnuť.
Rozvody som uspešne zaaretoval tým sposobom, že som pochopil, že celá operacia fixovania obežného kolesa /aktuatora /na vačkový hriadel, sa realizuje sučasne pridržaním vačkového hriadeľa vidlicovým kľučom č.24 a dotiahnutím skrutky aktuatora predpísaným momentom v troch krokoch ,ja som to zjednodušil a na dotiahnutie skrutky som použil rázový uťahovák (!) Skrutka je na to dimenzovaná ,
je kovaná, v krčku zosilnená a spojenie je pevné !
Pri celom tom procese sa používa šablona, ktorá sa vklada do výrezov vo vačkových hriadeľoch iba na KONTROLU pozície,
nie na fixovanie vačk,hriadeĺov v pozicii !!!
Predtým som znova opracoval dna zdvihatok ventilov na vyhovujuci rozmer, pre zachovanie predpísanej ventilovej vole ako na sacích ,
tak aj na vyf.ventiloch.
Nutno povedať, že voľu som zväčšil asi na dvojnásobok predpísanej tolerancie (0,35 -0,40 ) nie som ochotný tento ukon
robiť každých 80 000 km , teraz to musí vydržať ďalších 150 000 km .. uvidíme .. ventily sa pri používaní LPG stale zaklepavaju ... konštatne ..
Rozvodovú sadu som použil Febi-bilstein , vidí sa mi ,že je kvalitnejšia ako Gates... Širší a hrubší rozvodový remeň
a aj kladky sa točia trocha s odporom , nie celkom naľahko...
Inak aj použité kladky nevykazujú znamky nejakého važnejšieho opotrebovania, nič v nich neškrípe, točia sa hladko..
vodiaca kladka 86 000 km, a šponovacia kladka vydržala celých 204 000 km..
Motor je s tými vóĺami hlučnejší, ale prebehli v RJ nové adaptacie a žiadne chybové hlašky v pamäti nie su pritomne
a to sa prejavilo aj na praci motora, ide hladko vo všetkých režimoch,
dokonca prestal zdochýńať na volnobeh pri vyradení a dojazde do križovatky pred semafor...
Takže som spokojný , dnes som vymenil olej po 12 000 km, a zajtra davam štreku 1000 km, do Deutschlandu...
LPG zdar a Daewoo-Chevroletom zvlášť !