Strana 1 z 1

BMW 318D N47 prečo trhá rozvodovú reťaz a špóny vo vstrekoch

Napísané: 26.01.2022 17:01
od používateľa mhlavaty
Pre tých ktorých zaujíma prečo sa dejú niektoré typické poruchy je hodné pozrieť opravu motora.Video je dlhé,takže...od 25 min ukazuje mechanik príčinu kovových špôn ktoré odpíšu celú palivovú sústavu.Pekne ukáže doslova vydretú drážku vo vačke vysokotlakého čerpadla,tak je lahké si predstaviť koľko kovových čiastočiek to je čo z čerpadla putujú do obehu.Koho zaujíma problém z rozvodovou reťazou,začína kdesi na 45,30 minute.Ukazuje velmi pekne vybité vyvažovacie hriadele ale vysvetluje a velmi dobre ukazuje vyťahanie reťaze,vysvetluje ako vplýva olejový servis na zodratie ozubenia na kluke a že sa nedá meniť lebo je to súčasť kluky,tj musí ísť celá preč.Všetko je dobre nasnímané a vysvetlované.Na 60 min nájdu pod saním škripnutú hadičku od EGR ! čo je vizitka nejakého predošlého servisu.Hneď prídu aj napríčinu,niekto vyhodil zo sania výrivé klapky aj z oskou.
Na 1hod10 ukazuje ako kontroluje stav vysokotlakého čerpadla.
https://www.youtube.com/watch?v=QbRxy51aTf0

Re: BMW 318D N47 prečo trhá rozvodovú reťaz a špóny vo vstrekoch

Napísané: 26.01.2022 18:10
od používateľa Renova
.....kurňa,to musela byť ale sila.....čo tie ojnice takto polámala lol :4090: :40bd:

Re: BMW 318D N47 prečo trhá rozvodovú reťaz a špóny vo vstrekoch

Napísané: 27.01.2022 08:23
od používateľa xentry
Napr. s tymi klapkami v sani to robia zvlastne na v podstate rovnaky 4 valec jedny daju do sania a na biturbo n47s1 su sucastou tesnenia pod sanie a stoja v bmw okolo 50 euro. Egr tam je elektricke ten podtlak je na smerovanie spalin cez egr chladic alebo priamo.

Re: BMW 318D N47 prečo trhá rozvodovú reťaz a špóny vo vstrekoch

Napísané: 27.01.2022 13:18
od používateľa mhlavaty
To video obsahuje mimoriadne cennú vec,hovorí aj o príčinách pre ktoré sa napr vymlátili vyvažováky alebo prečo a odkiaľ sa do vstrekov vlastne dostávajú kovové častice.A ukáže čo bežne nikdy nikto neurobí,skontroluje stav.Je tam veľa výnimočných momentov a výrokov,ale to si užije iba človek ovládajúci maďarčinu.Pozriem tých videí na stovky,toto je výnimočné a obsahovo cenné,patrí k tomu jednému % ktoré neprezentujú iba ksicht a drísty

Re: BMW 318D N47 prečo trhá rozvodovú reťaz a špóny vo vstrekoch

Napísané: 27.01.2022 21:41
od používateľa xentry
Neviem po madarsky vobec kvoli tomu som to nepozeral.

Cerpadlo Bosch CP4.xx bolo zname tymto problemom v bmw ale aj v inych

tu je napr. link kde je aj prevencia proti tomuto poskodeniu chlapik co to pise si to vyrobil sam lebo nevedel najst pre jeho typ cerpadla, kusocek dalej je video ako funguje tento prevencny kit u kusocek ineho typu

https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1687527

Co sa tyka poskodenia pri opravach dnes sme boli pozriet jedno auto MB z retazovym rozvodom, ktory bol vymeneny, motor M271 je tym znamy ze sa natiahne retaz, ta ako sa natahuje samozrejme nedosada spravne na zuby vackovych kolies, co su zaroven aj variabilita pre vacky a casom preskoci rozvod, nie je tam destrukcia motora aspon zatial co sme sa stretli nebola. K veci po kompletnej vymene rozvodu ten sedi na chlp motor po pridani plynu klepe a hlasi chybu polohy vacky a kluky, na volnobeh ok, start na brnk. Boli medzi sebou zamenene variability pre vyfukovu a saciu vacku sadnu na miesto obidve ale su oznacene velkymi pismenami tato pre vyfuk a tato pre sanie, su rozdielne.