Strana 1 z 1

Audi A4 Avant 8E 74 kW, 1,9 TDI r.v.I.2005, model 2004

Napísané: 21.01.2021 11:56
od používateľa edos54
Mam problem s ohrevom vody. Uz niekolko mesiacov sa mi ani po vymene termostatu nezohrieva voda. Nejde cirkulacia, ide len pri velmi vysokych otackach a zohreje sa len po dlhom case na nejakych 75 st. Poradte co s tym robit. Automechanik uz netusi co dalej.

Napísané: 21.01.2021 12:54
od používateľa mhlavaty
Niečo z napísaného nie je tak.Pokiaľ nejde cirkulácia ohrev motora sa zlepší,nie zhorší.A zaujímalo by ma ako sa na túto vec prišlo.
Inak uvedené sú samé nechytiteľné veci a tak je nezodpovedané toho dosť
čo je dlhý čas ?
koľko je nejakých 75 °C
je problém nový ? alebo bol vždy
kúrenie je ako ?
velký okruh do chladiča kedy začne ohrievať spodnú hadicu ? (návratku)

Napísané: 21.01.2021 15:47
od používateľa ivko1
Malo to Webasto?
Tento problém bol u auta čo malo pokazené Webasto (akurát to bol predfacelift s 1.9TDI 96kW), kedže nefungovalo, tak nefungovala ani elektrická pumpa ktorá vytvárala obeh = biedny prietok = velmi chabé kúrenie

Napísané: 21.01.2021 16:13
od používateľa mp3turbo
hentam webasta neboli, tusim ani za priplatok. Inak aj keby boli tak vodna pumpa je na rozvodoch vzdy mechanicka, ta to potiahne v motore uplne v pohode plus auto by sa pri zvysenych otackach/zatazi prehrievalo namiesto toho aby sotva dosiahlo 75 stupnov. Pockame na vyjadrenia autora temy.

Obcas sa stava ze novy vymeneny termostat je zly, to ale v tomto pripade asi nebude pretoze nevidno cirkulaciu (akym sposobom sa kontrolovala cirkulacia, co to znamena ?)

Napísané: 21.01.2021 18:35
od používateľa ivko1
Pardon to mi ušlo že sa mu ani motor nezohreje, u tej sa motor normálne zohrial ale aj tak nekúrila.

Pretože motor síce vodnú pumpu má a beží, ale pomocné čerpadlo v okruhu kúrenia sa chovalo ako klapka, ktoré bez napájania brzdilo výrazne prietok.
Bolo tam originál Webasto od výroby, žiadna dorábačka

Napísané: 22.01.2021 08:29
od používateľa edos54
Vcera som sa bol "previezt", -asi po 17 km (takze asi 15 min.) sa rucicka dostala na 70 st. (po rovine), potom sa tak drzala dalsich cca 20 km, potom do kopca sa dostala na cca 72-73 st., viac nie. Kurilo to tak priemerne. Vonku bolo okolo nuly. Spodna hadica nie je taka tepla ako horna (je taka letna). Problem bol od jesene, potom vymeneny termostat (asi pred 2 mesiacmi) a ide to takto ako popisujem. Mechanik skusal aj tlakovat, unik nebol. Vizualne ked stlacal vrchnu hadicu, bolo vidno bublinky (cirkulaciu), rovnako aj ked pridal velmi vysoke otacky.

Napísané: 22.01.2021 09:17
od používateľa lorak777
bude treba vymenit zas termostat a nie za najlacnejsi.. uz som opakovane videl, ze neotvori sa uplne, ale vlazny akoby chlp odskocil a uz motor nehreje ako treba....

Napísané: 22.01.2021 14:06
od používateľa mhlavaty
Bol tam nejaký zlom na 8E neviem presný dátum,zmena že alebo elektrický riadená ventilátor alebo mechanicky naháňaný ventilátor z termospojkou,čo majú 2 z troch zlé.Ak ide ventilátor v plných otáčkách tak silne ochladzuje motor aj keď je chladič na termostate uzavretý nemá šancu sa ohriať.Samozrejme musia byť funkčné EGR (výmenník tepla) nie odstavené.Ten motor vyrobí min tepla tam všetko zaváži,tepla je málo aj keď je všetko ideálne