Strana 1 z 2

Audi A6 avant C7 3.0tdi Biturbo 320ps

Napísané: 26.09.2019 15:56
od používateľa pocakos
Ahojte,
nezvyknem sem pisat, pretoze mam dobreho automechanika.
Ale teraz sa mi vyskytol jeden neznamy problem.

Mam Audi A6 Avant 3.0 tdi biturbo 320 ps rv 2016.

Popis problemu: auto startuje bez problemov. Motor ma vyrovnane otacky aj v "P" aj v "N" ..
Ale ked po studenom starte (parkovaci dom cca 18 stupnov) asi nejakych 5 sekund (max 7 sekund) zacne kolisanie otacok po rozjazde. Otacky sa pohybuju medzi 700-1200 rpm - auto sa trosku trasie.

Mate s tym nejaku skusenost? VCDS nepise nic, nie su to vstrekovace (hodnoty su dobre, okolo 0,19-0,22), ani prevodovka nepise ziadnu vadu.

Podla mojho nazoru su bud zhavice, rj zhavenia alebo Hydromenic prevodovky ZF8?

Dakujem za odpovede.

Pekny den prajem

Napísané: 26.09.2019 16:53
od používateľa vsevetko
Daj aspoň najazdené kilometre aby sme mohli hútať, či už je po životnosti voz.

Napísané: 26.09.2019 17:33
od používateľa pocakos
160 tisic km

Napísané: 26.09.2019 18:25
od používateľa tonoaaa
1. Korekcie vstrekov z diagnostiky v urcitom rozmedzi neznamenaju, ze tie vstreky su dobre. To posudi odborny servis po ich vytiahnuti a otestovani.
2. Citanie chyb neprinesie nic. Treba pozerat aktualne hodnoty a hladat pricinu kolisania. Tym padom treba poznat kompletny algoritmus cinnosti.
3. Vela stastia. :)

Napísané: 26.09.2019 19:22
od používateľa pocakos
Dakujem Vam za odpoved.

Len treba zistit, ze preco to robi len v D a nie v N a P.

Re: Audi A6 avant C7 3.0tdi Biturbo 320ps

Napísané: 26.09.2019 20:08
od používateľa ivko1
pocakos napísal:Podla mojho nazoru su bud zhavice, rj zhavenia alebo Hydromenic prevodovky ZF8?

Dakujem za odpovede.

Pekny den prajem
No žhaviče či RJ žhavenia s tým rozhodne nič nebude mať

Napísané: 26.09.2019 20:32
od používateľa malymirko
pocakos napísal:Dakujem Vam za odpoved.

Len treba zistit, ze preco to robi len v D a nie v N a P.
Lebo je to vadny hydromenic.

Re: Audi A6 avant C7 3.0tdi Biturbo 320ps

Napísané: 27.09.2019 08:04
od používateľa tonoaaa
ivko1 napísal:
pocakos napísal:Podla mojho nazoru su bud zhavice, rj zhavenia alebo Hydromenic prevodovky ZF8?

Dakujem za odpovede.

Pekny den prajem
No žhaviče či RJ žhavenia s tým rozhodne nič nebude mať
Kedze mu otacky zacnu kolisat az po rozjazde a len na D, tak veru nie. Inak tie motory aj po starte dozhavuju, takze kolisave otacky studeneho motora po starte moze kludne sposobovat problem v zhaveni.

Pocakas, ked das prevodovku po rozbehu pocas kolisania otacok do N, tak sa otacky ustalia na volnobeznych?

Napísané: 27.09.2019 08:46
od používateľa pocakos
Ano. Problem je ked to pri kolisani otacok dam naspat do N tak vsetko je zrazu OK. Otacky sa ustalia ihned.

Tak nazor asi je, ze bude to hydromenic?

Napísané: 27.09.2019 13:11
od používateľa xentry
A na hodnotach nevidno kolisanie, rozdiel otacok na vstupe, vystupe prevodovky, vnutorne otacky prevodovky a podobne.

Napísané: 27.09.2019 14:53
od používateľa mhlavaty
Prevodovky majú v hodnotách udávané všetky otáčky hriadelí,mal to Multitronik,má to každá prevodovka riadená počítačom.Je to označené ako otáčky vstupného (výstupného) hriadela a Multitronik mpozná aj tzv synchronizáciu,u tejto neviem,ale skôr to tiež bude nutne mať.
Takže zistitelné otáčky sú,ale len log ukáže v grafe že je tam nejaká amplitúda (kolísanie).Len predpokladám že kto sa opravám automatu venuje bude aj v týchto veciach určiť predpoklad na menič.
Jednu krátku dobu som sa Multitroniku venoval,a ešte si celkom dobre pamätám to neskutočné kvantum parametrov všetkého čo sa v skrini deje až do konkrétnych údajov o zaťažení prúdu do jednotlivých komponentov,vztahové prúd/tlak oleja atd. len to vedieť čítať

Napísané: 29.09.2019 13:29
od používateľa pocakos
Dakujem vsetkym za odpovede.
Na zaklade informacie od dlhorocneho odbornika, bude prvy krok aktualizacia software, nasledne kontrola hladiny oleja v prevodovke. Potom aj kontrola vstrekov za studena a nasledne sa uvidi. Auto to nerobi kazdy den, preto je velmi tazke zistit vadu.

Napísané: 29.09.2019 19:42
od používateľa avelmak
pocakos-zase aktualizacia softveru.Pre pana Jana naco?Stotisic km auto islo normalne s povodnym softom a zrazu sa pokakal?No nie!!!!Kontrola vstrekov za studena.Ako????Na stolici?Primo v aute?

Napísané: 29.09.2019 19:58
od používateľa vsevetko
pocakos napísal:od dlhorocneho odbornika
Odkiaľ je ten odborník ?

Napísané: 29.09.2019 20:09
od používateľa mirootom
Heh ako tak vidim, tak odbornik sa nezaprie :)