Strana 1 z 5

Audi A6 2.7 TDI DPF - pribúdanie oleja

Napísané: 15.09.2017 22:35
od používateľa audia5
Zdravím, mám Audi A6 C6 2.7TDI BPP multitronic DPF a riešim problém s neustálym pribúdaním oleja (nafta). Od kúpy po prejdení cca 5,000km pribudlo asi liter oleja. Vymenili sa trysky a problém pretrvával, takto sa na aute najazdilo cca 40,000km s intervalom výmeny oleja cca 3,000km pokým sa nezanieslo DPF. Vymenil sa za nový no v RJ sa nespravila adaptácia, iba sa vymazali DTC.

Hodnoty po výmene:
[img]https://image.prntscr.com/image/1_2h5Yx ... nBQ8YQ.png[/img]

Po prejdení cca 50km pribudlo asi pol litra oleja.. Znova som vymenil trysky - nové podložky, vyfrézované sedlá, po prejdení 50km znova to isté..

Hodnoty DPF teraz:
[img]https://image.prntscr.com/image/veLP1Lm ... J5llvQ.png[/img]

Mojim hlavným podozrením je neustála regenerácia DPF kvôli tomu, že nebola adaptovaná (kanál 104.1 - oil ash volume 0.55 - pretrvávajúce hodnoty starého zaneseného DPF) no RJ ukazuje poslednú regeneráciu pred 70km? (Tzn. počas jazdy kedy pribudol olej regenerácia ani neprebiehala..) :342a:

Je vôbec možné, že vnikne toľko nafty počas regenerácie? Adaptácia sa budúci týždeň spraví no moc sa mi nezdá, že pribudne také množstvo len kvôli regenerácií.. Počas jazdy auto nedýmí ani nič také..

Kde môže byť problém?

Ďakujem.

Napísané: 16.09.2017 02:45
od používateľa seven549
vylietany motor.dpf je filter ktory zachytava sadze.ak zerie olej filter dpf sa zabije hned.zlym spalovanim nafty to trva dlhsie.nepomoze nic ani vymena snimacov tlaku.mas asi tu prvu generaciu aut s dpf piezovstrekovace tie vstrekuju vela nafty pri vypalovani dpf = najhorsia kombinacia.

Napísané: 16.09.2017 09:42
od používateľa karool
No teraz bude treba vela vela bananov

Napísané: 16.09.2017 15:17
od používateľa Sprtos
No nepribudal olej, ale do oleja sa bud dostava (najpravdepodobnejsie) nafta, s velkou pravdepodobnostou kvoli zle prebehnutej regeneracii DPF.Mozno DPF bol uz tak zaneseny, ze regeneracie prebiehali velmi casto, ale kludne to moze byt sposobene aj problemom vstrekovacej sustavy.Dalej moze byt problem so zle fungujucim katalizatorom, ktory je hlavnym predpokladom uspesnej regeneracie DPF. Alebo, ale to je malo pravdepodobne sa do oleja dostava chladiaca zmes...to sa da lahko zistit...kazdopadne diagnostika by vedela urcite odhalit problem

Napísané: 16.09.2017 20:16
od používateľa mp3turbo
Kolko kilometrov je nakrutenych od vymeny DPF ? Je to len tych par 50km ako pises, alebo sa bavime o inych tisicoch ?

Novy DPF bol skutocne novy uplne uplne novy ? Original napr. z autorizovanej siete alebo nejaky polsky na tri pismenka ktory ma ani nie polovicnu hmotnost originalu a je na to velmi dobry dovod ?

Predpokladam ze vymenu DPF samotneho si nespravil technicky spravne a ani v nejakej autorizovanej / odbornej sieti pretoze systemom "vyrazim povodny stupel, navarim novy" proste vymena DPF nesmie neprebiehat.

Dalej, mas istotu ze uz niekto pred tebou neriesil tieto regeneracie ? Nezistil si nejake zasahy na fyzickej vrstve, napr. stopy po rozrezani povodneho DPF... bol skontrolovany software v riadiacej jednotke CI JE ORIGINAL ? Aby si tam nahodou nemal nejaku sracku s "dpf off" ktora samozrejme nie je ziadna realna off pretoze tych rutin je tam milion, ale je to akurat software ktory nejaky umny feši nasypal bez akejkolvek znalosti co to robi a jedina vec ktoru ten software "nerobi" je indikacia chyb... pretoze uz som videl zopar pripadov kedy dobastleny software ktoremu profesionalna firma samozrejme houno rozumela robil len to ze regeny prebiehali resp. sa snazili prebiehat akurat boli vypnute vsetky alebo niektore chybove hlasenia... [ !!! toto vyzera silno ako tvoj pripad !!!]

Zvlastne mi pride este aj to ze tvoja verzia 15.7 nema popisky v stlpcoch. Mala by ich vediet. Je dost mozne ze v skutocnosti je to nejaka devatstovka akurat s prepisanymi cislami. Nechybaju ti nahodou popisky v inych pripadoch ?

Napísané: 16.09.2017 21:36
od používateľa audia5
Od výmeny je to asi 200km, áno je to presne ten polsky na tri písmenká.. Mechanicky bol menený klasiky ako celý diel výfuku t.j. 2x 3 šroby s tesnením uprostred..

Históriu auta práve že vôbec nepoznám a tam je ten problém, predošlá DPF tiež moc nevyzerala ako originál (nebol na nej žiadny nápis AUDI alebo také niečo, neviem či originál má nejaký nápis), nebol však zváraný (aspoň to nie je vidno) a vyzeral, že fungoval normálne (regenerácie)..

Mapy taktiež neviem ako zistiť či sú originál no auto na svoj výkon tiež podozrivo dobre ťahá...

Dnes sa spravila adaptácia a nútená regen. + cca 50km a znova pribudlo asi 20dl. oleja..

Napísané: 17.09.2017 08:26
od používateľa Sprtos
Tu je jeden zaujimavy clanok o polskom DPF "na tri pismena"

http://www.auto.cz/velky-test-filtru-pe ... psi-108610

Napísané: 17.09.2017 09:01
od používateľa bajo777
krasne nieco..."filter" co nefiltruje, iba ojebuje protitlakom manazment :::, to cele skoro v cene fabrickeho filtra, vo fabrike postavenej za eurofondy ::: napadaju ma vybrane slova na k, p v rozsahu dvoch A4

Napísané: 17.09.2017 09:08
od používateľa oco13
Bajo - preboha čo čakáš - už dlhé roky sa falšujú tričká Adidas alebo kabelky ani neviem značku. Tam je zisk pár šupov tak prečo by sa nefalšovali ovela drahšie auto diely. Uvidíš že sa dočkáme ešte ovela masovejšieho rozšírenia týchto podfukov. :40bd: :40bd:
V článku ma zaujalo fotenie sondy vo výfuku a diagnostickej záasuvky - to pôjdu s kamerou po kábloch až k meráku ?? aby bolo jasné že tam nie sú atrapy? Veď už dnes bez kamery sa emisie merajú tak že aj auto čo švindluje má sondu a pustený motor aby si okolo sa motajúci ludia nič nevšimli. A že vrčia v dvoch boxoch dve autá? ved to je v poriadku a že sú rovnakej značky a typu - náhoda.

Napísané: 17.09.2017 09:11
od používateľa lindezv
co ma pribudajúci olej s DPF???? nechapem tomuto... ak sa dostava nafta do oleja tak to je problem a nie DPF..

DPF regeneruje na zaklade zvysenie teploty a to zmena momentu vstreku a mnozstva.. a nie olejom alebo ako to bolo myslene

Napísané: 17.09.2017 09:18
od používateľa mhlavaty
Keby iba zaujímavý,je to priamo výstraha a určitý (možný) stupeň poučenia pre tých čo sa poučiť chcú,ktorých je ovšem úplné minimum.Absolutná väčšina chce akurát iba tak jazdiť a to bez ohľadu ako to dosiahne.Všeobecná lahostajnosť napriek žváštom zainteresovaných nemá snahu riešiť nič a to doslova.Pokojne sa prehliada dokonca inzercia na vybúranie filtra,takže ani tajnosti netreba robiť,tu proste netreba mať obavu zo žiadnej všivárne a už vôbec nie nejaké výčitky svedomia ak tá všiváreň je priamo deklarovaná a chránená a vzorove predvádzaná zo samej špičky vedenia štátu.K tomu sa nepodvádzalo,je najprv nutné to čo chýba..vôla

Pribuda olej preto lebo sa v ňom zvyšuje podiel nafty z dostrekov,tj posledného nastreknutia ktoré je časove tak spozdené aby sa jeho energia uvolnila až vo filtry.Dlahotrvajúci prílev takéhoto paliva je to od čoho sa zvyšuje hladina.
Že žabožrúti vec vyriešili elegantnejšie,to týmto namysleným grupáckym hlavám neotvorilo oči a tvrdohlavo trvajú na svojich princípoch...ak už hlúpy,tak aj zásadový !!!

Napísané: 17.09.2017 09:21
od používateľa Sprtos
lindezv ...taketo nezmysly tu radsej nepis....

Napísané: 17.09.2017 09:30
od používateľa Sprtos
Presne ako mhlavaty pise, zabozruti su v problematiky DPF naozaj na spici, ale zrejme niektori sa boja opicit po nejakom PSA, aby nestratili nieco zo svojho mena, ktore uz aj tak stratili...Kto sa aspon trosinku zaujima o problematiku FAP (DPF) tak musi uznat, ze PSA to ba zvladnute naozaj bravurne.

Napísané: 17.09.2017 10:22
od používateľa mhlavaty
Vždy a za všetkým je prakticky tá istá vec,a kupodivu sa o nej toho veľa nepopíše,a v dielňach akoby o tom ani nevedeli.To je to,že sadze musia zhorieť,a to sa udeje iba vtedy,ak sa dosiahne teplota ich horenia. V tomto bode sa vlastne začínajú líšiť jednotlivé systémy,pretože túto podmienku ako sa sadzí zbaviť dosahujú rozdielnymi mechanizmami.
Logicky človek berie do úvahy že sa systém vyvíja,získavajú nové poznatky,technológie umožňujú realizovať nové spôsoby,to všetko je v poriadku.Ale tvrdohlavosť hlavne priznať že iný pokročil ďalej a ešte ostal lacnejší a jednoduchší,to chce viac charakteru a menšie ego.Nemec má pod kapotou väčší poriadok,francúz si hýčka riť,japonec vie jednoducho riešiť detaily čo títo dvaja prekomplikujú ani boh nevie prečo.Chyba je chytlavá je hlúposť,múdrosť sa tak nekotí,a kooperácie typu každý s každým už aj v tomto pomiešajú to,čo roky platilo.Ale vždy je za tým iba záujem o zárobok a kolosálne ignorantsvo a neúcta ku svojej klientele.blaboly z reklamy si môžu strčiť,čo je pre mešuge

Napísané: 17.09.2017 10:52
od používateľa lindezv
Sprtos napísal:lindezv ...taketo nezmysly tu radsej nepis....
co bol z toho nezmysel?