Vetrak klimatizeru
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 228
- Dátum registrácie: 28.12.2011 23:56
- Bydlisko: Martin
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Vetrak klimatizeru
Ahojte, mam otazku spojenu s mojim problemom. Najprv samozrejme auto... Citroen Saxo, 1.1 HDZ,44kW, 1997, bez klimatizacie
No..irituje ma, ze vetrak klimatizeru funguje iba v pripade, ze je zapnuty motor. Nefunguje, ani ked je zapnuty kluc. Chcemsa teda opytat, ako mam spravit to, ze ked tam klucik bu do 1/2 polohy, aby bez zapnutia motora isiel vetrak klimatizeru. Lebo stat v lete na parkovisku, a iba oknami vetrat niekedy nestaci. Dakujem za napady
No..irituje ma, ze vetrak klimatizeru funguje iba v pripade, ze je zapnuty motor. Nefunguje, ani ked je zapnuty kluc. Chcemsa teda opytat, ako mam spravit to, ze ked tam klucik bu do 1/2 polohy, aby bez zapnutia motora isiel vetrak klimatizeru. Lebo stat v lete na parkovisku, a iba oknami vetrat niekedy nestaci. Dakujem za napady
-
- Príspevky: 6093
- Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
- Bydlisko: TT, PN, TN Zdieľať na Facebook
som sa trosku stratil...nemas klimu, a mas "vetrak klimatizeru"..
co je to?
mas na mysli ventilator kurenia v aute?alebo vetrak na sahare, ktory odobera teplo z chladica?
a myslis, ze co Ti pomoze v lete vetrak na parkovisku, ked je vonku 35 stupnov v tieni? ak teda mas na mysli ten ventilator kurenia..
este ma fakt zaujima, ale to len pre moju zvedavost fakt, preco sedavas v lete v aute na parkovisku v aute..
lebo parkovisko je na parkovanie aut s tym, ze niekam idem, a auto nechavam na uvedenom parkovisku..ak mam v aute sediet, nejdem na parkovisko, ale na cestu...
ci?
co je to?
mas na mysli ventilator kurenia v aute?alebo vetrak na sahare, ktory odobera teplo z chladica?
a myslis, ze co Ti pomoze v lete vetrak na parkovisku, ked je vonku 35 stupnov v tieni? ak teda mas na mysli ten ventilator kurenia..
este ma fakt zaujima, ale to len pre moju zvedavost fakt, preco sedavas v lete v aute na parkovisku v aute..
lebo parkovisko je na parkovanie aut s tym, ze niekam idem, a auto nechavam na uvedenom parkovisku..ak mam v aute sediet, nejdem na parkovisko, ale na cestu...
ci?
-
- Príspevky: 228
- Dátum registrácie: 28.12.2011 23:56
- Bydlisko: Martin
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
tommy, ten ventilator zerie veselo okolo 150W az 180W podla konkretneho typu auta, to mas 13 az 15A v klude. Ked ho nechas pusteny 15 minut, je vrcholne pravdepodobne ze auto uz nenastartujes lebo v tom Citroeniku tipujem ze nemas 60Ah bateriu.
A take tie slabucke 37Ah alebo nedajboze 44Ah ktore nie su v dobrej kondicii budu mat vcelku zaujimavy problem pretocit absolutne teply motor (za 10-15minut pri vonkajsej teplote 30 stupnov vychladne o prd makovy)... teply motor je lepsie vytesneny, ma zurivejsie kompresie.
Ako uz bolo naznacene, fukanie ventilatorom je navyse absolutne, ale uplne absolutne neucinne. Poprve si zober objem interieru a objem vzduchu co ten ventilator potlaci, podruhe si zober teplotu toho vzduchu (pripominam ze mas 90 stupnovy motor, vonku je 30 stupnov, karoseria ma 65 stupnov, vzduch stoji a nehybe sa). Ventilator ti da zhruba 150W "vykonu". Cela ta plocha vozu ktoru mas absorbuje KILOWATTY tepla, ved dobre vies ako to s autom vyzera ked ho otvoris.
Zaver : ventilatorom kurenie nemas najmensiu sancu udrzovat prijemnu teplotu v aute. Bohuzial.
Riesenie1 : zaparkovat do tiena, modlit sa aby mamka rychlo prisla. Asi nas nepotrebujes aby sme ti takto "poradili".
Riesenie2: proste vyliezt z auta von a nechat otvorene dvere. Sadnut si pod strom 10m od auta a podobne.
A take tie slabucke 37Ah alebo nedajboze 44Ah ktore nie su v dobrej kondicii budu mat vcelku zaujimavy problem pretocit absolutne teply motor (za 10-15minut pri vonkajsej teplote 30 stupnov vychladne o prd makovy)... teply motor je lepsie vytesneny, ma zurivejsie kompresie.
Ako uz bolo naznacene, fukanie ventilatorom je navyse absolutne, ale uplne absolutne neucinne. Poprve si zober objem interieru a objem vzduchu co ten ventilator potlaci, podruhe si zober teplotu toho vzduchu (pripominam ze mas 90 stupnovy motor, vonku je 30 stupnov, karoseria ma 65 stupnov, vzduch stoji a nehybe sa). Ventilator ti da zhruba 150W "vykonu". Cela ta plocha vozu ktoru mas absorbuje KILOWATTY tepla, ved dobre vies ako to s autom vyzera ked ho otvoris.
Zaver : ventilatorom kurenie nemas najmensiu sancu udrzovat prijemnu teplotu v aute. Bohuzial.
Riesenie1 : zaparkovat do tiena, modlit sa aby mamka rychlo prisla. Asi nas nepotrebujes aby sme ti takto "poradili".
Riesenie2: proste vyliezt z auta von a nechat otvorene dvere. Sadnut si pod strom 10m od auta a podobne.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 228
- Dátum registrácie: 28.12.2011 23:56
- Bydlisko: Martin
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
Hýbucí sa 55-stupňový vzduch je vždy lepší ako stojaci 55- stupňový vzduch...
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 228
- Dátum registrácie: 28.12.2011 23:56
- Bydlisko: Martin
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Trosku tuto temu ozivim, ak by mal niekto zaujem.
Moj problem som vyriesil. A da sa to riesit 2 sposobmi.
1.) Do spinacky co ide kabel (hnedy) treba ho spojit pin 1 a 2 a vetrak pojde aj bez toho aby musel byt klucik v zapalovani.
2.) Ak chcete, aby isiel vetrak iba s klucikom v prvej poloho treba spojit sivy kabel s pinom 2 a bude to fungovat Dufam, ze to niekomu bodne
Moj problem som vyriesil. A da sa to riesit 2 sposobmi.
1.) Do spinacky co ide kabel (hnedy) treba ho spojit pin 1 a 2 a vetrak pojde aj bez toho aby musel byt klucik v zapalovani.
2.) Ak chcete, aby isiel vetrak iba s klucikom v prvej poloho treba spojit sivy kabel s pinom 2 a bude to fungovat Dufam, ze to niekomu bodne
-
- Príspevky: 228
- Dátum registrácie: 28.12.2011 23:56
- Bydlisko: Martin
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní