Vetrak klimatizeru

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

TommyMT
Príspevky: 228
Dátum registrácie: 28.12.2011 23:56
Bydlisko: Martin
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Vetrak klimatizeru

Príspevok od používateľa TommyMT »

Ahojte, mam otazku spojenu s mojim problemom. Najprv samozrejme auto... Citroen Saxo, 1.1 HDZ,44kW, 1997, bez klimatizacie

No..irituje ma, ze vetrak klimatizeru funguje iba v pripade, ze je zapnuty motor. Nefunguje, ani ked je zapnuty kluc. Chcemsa teda opytat, ako mam spravit to, ze ked tam klucik bu do 1/2 polohy, aby bez zapnutia motora isiel vetrak klimatizeru. Lebo stat v lete na parkovisku, a iba oknami vetrat niekedy nestaci. Dakujem za napady :-)
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

som sa trosku stratil...nemas klimu, a mas "vetrak klimatizeru"..

co je to?

mas na mysli ventilator kurenia v aute?alebo vetrak na sahare, ktory odobera teplo z chladica?

a myslis, ze co Ti pomoze v lete vetrak na parkovisku, ked je vonku 35 stupnov v tieni? ak teda mas na mysli ten ventilator kurenia..

este ma fakt zaujima, ale to len pre moju zvedavost fakt, preco sedavas v lete v aute na parkovisku v aute..

lebo parkovisko je na parkovanie aut s tym, ze niekam idem, a auto nechavam na uvedenom parkovisku..ak mam v aute sediet, nejdem na parkovisko, ale na cestu...

ci?

:zg282:
TommyMT
Príspevky: 228
Dátum registrácie: 28.12.2011 23:56
Bydlisko: Martin
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TommyMT »

No upravim to na spravnu mieru.
Klimatizer - to je ta kundovina na teply a studeny vzduch ked nemas klimatizaciu, a neni to sahara na chladici
Parkovanie - napr. ked cakam mamu pred robotou 10min, tak aby nevrcal motor, ale aspon cosi fukal vetrak
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tommy, ten ventilator zerie veselo okolo 150W az 180W podla konkretneho typu auta, to mas 13 az 15A v klude. Ked ho nechas pusteny 15 minut, je vrcholne pravdepodobne ze auto uz nenastartujes lebo v tom Citroeniku tipujem ze nemas 60Ah bateriu.

A take tie slabucke 37Ah alebo nedajboze 44Ah ktore nie su v dobrej kondicii budu mat vcelku zaujimavy problem pretocit absolutne teply motor (za 10-15minut pri vonkajsej teplote 30 stupnov vychladne o prd makovy)... teply motor je lepsie vytesneny, ma zurivejsie kompresie.

Ako uz bolo naznacene, fukanie ventilatorom je navyse absolutne, ale uplne absolutne neucinne. Poprve si zober objem interieru a objem vzduchu co ten ventilator potlaci, podruhe si zober teplotu toho vzduchu (pripominam ze mas 90 stupnovy motor, vonku je 30 stupnov, karoseria ma 65 stupnov, vzduch stoji a nehybe sa). Ventilator ti da zhruba 150W "vykonu". Cela ta plocha vozu ktoru mas absorbuje KILOWATTY tepla, ved dobre vies ako to s autom vyzera ked ho otvoris.

Zaver : ventilatorom kurenie nemas najmensiu sancu udrzovat prijemnu teplotu v aute. Bohuzial.

Riesenie1 : zaparkovat do tiena, modlit sa aby mamka rychlo prisla. Asi nas nepotrebujes aby sme ti takto "poradili".

Riesenie2: proste vyliezt z auta von a nechat otvorene dvere. Sadnut si pod strom 10m od auta a podobne.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Alebo najlepšejšá možnosť kúpiť si do vnútra vetráčik taký s prísavkou na okno ako sa volakedy dával do auta keď sme ešte jazdili na škodovkách a žiguloch...Ofúkne ťa to ešte lepšie ako vetrák z kúrenia, a spotrebu má skoro žiadnu ... :2f93:
TommyMT
Príspevky: 228
Dátum registrácie: 28.12.2011 23:56
Bydlisko: Martin
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TommyMT »

Super. Takto som to asi potreboval, ze vymyslam k_kotiny. Ano mas pravdu, mam 44Ah bateriu a 90W fukar. Takze beriem, radsej von z auta :-) Dakujem za info a usmernenie. A s tym malym ventilatorom, to nemusi byt zly napad :-) Este raz diky, najme tebe mp3turbo :2f93:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

a ten maly ventilator ti bude do ksichtu vhanat 55 stupnovy vzduch pri sile okolo 120W.

Tiez super napad !

Pozri, keby sa tieto veci dali riesit jednoducho a lacno, preco by to automobilky neurobili ? Preco by vymyslali klimatizacie a komplikovali/predrazovali si konstrukciu vozu ?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Hýbucí sa 55-stupňový vzduch je vždy lepší ako stojaci 55- stupňový vzduch...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

treba sadnut do tiena, tam je 29...
TommyMT
Príspevky: 228
Dátum registrácie: 28.12.2011 23:56
Bydlisko: Martin
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TommyMT »

Trosku tuto temu ozivim, ak by mal niekto zaujem.

Moj problem som vyriesil. A da sa to riesit 2 sposobmi.

1.) Do spinacky co ide kabel (hnedy) treba ho spojit pin 1 a 2 a vetrak pojde aj bez toho aby musel byt klucik v zapalovani.

2.) Ak chcete, aby isiel vetrak iba s klucikom v prvej poloho treba spojit sivy kabel s pinom 2 a bude to fungovat :-) Dufam, ze to niekomu bodne :-)
TommyMT
Príspevky: 228
Dátum registrácie: 28.12.2011 23:56
Bydlisko: Martin
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TommyMT »

To neni o odvahe. Mam to priamo z Citroenackej schemy. Ochotne mi s tym pomohli. Priamo podla VIN, mam schemu, a presne je vsetko na poistkach, ziaden pokus o poj_banie si auta.
Napísať odpoveď

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní