VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa fzubaty »

Nerozumiem tomuto:

Rozvod nový na nule podľa prípravkou.

Tak podla pripravkov, alebo na nule. Pretoze len to prve je v 99% pripadoch spravne.
tady
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 14.03.2023 17:56
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa tady »

fzubaty napísal: 14.03.2023 20:42 Nerozumiem tomuto:

Rozvod nový na nule podľa prípravkou.

Tak podla pripravkov, alebo na nule. Pretoze len to prve je v 99% pripadoch spravne.
Rozvod sa robil podľa prípravkou a vo vagu synchronizácia je 0 stupňov.
0.0*KW uhel synchronizace -3..+3°Ck.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa fzubaty »

Uprimne pocul som, ze 0 je po pripravkoch, ale nezazil som to nikdy.
tady
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 14.03.2023 17:56
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa tady »

Takže?
tady
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 14.03.2023 17:56
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa tady »

Rozvod je nastavený proste podľa aretácie nie podľa vcds.
pogo-roll
Príspevky: 310
Dátum registrácie: 02.08.2009 11:21
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa pogo-roll »

milanovanocnamora napísal: 14.03.2023 20:42
mhlavaty napísal: 14.03.2023 20:23 Omlúvam sa,tu dnešným dňom končím.
Aj to som klamár klamársky keď napíšem, že už si párkrát skončil alebo treba dať odkaz na konkrétny tvoj príspevok?
tebe proste net rady ani pomoci ... u teba evidentne ziadna sebareflexia nehrozi ... dufam ze teraz budes davat fundovane rady miesto mhlavateho ... uz sa mame naco tesit gratulujem ::: :::
pogo-roll
Príspevky: 310
Dátum registrácie: 02.08.2009 11:21
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa pogo-roll »

sorry to mas fakt take dlhe vedenie ? asi ze sa nejedna len o tuto temu :441f: proste to ti klepe rukami a nedokazes sa udrzat ze musis na neho reagovat za kazdu cenu ? :

"Aj to som klamár klamársky keď napíšem, že už si párkrát skončil alebo treba dať odkaz na konkrétny tvoj príspevok?"

.... to akoze si mu chcel dokazat ze on je klamar lebo povedal ze uz konci a neskoncil ? :40bd: :40bd: :40bd: ja ti fakt nerozumiem co ta k tomuto vedie ...potom aspon netaraj ze to neni zatrpknutost .

a poviem ti k tomu este jednu vec mozes si mysliet o mhlavatom cokolvek je to tvoja vec ale niekedy ludia pocuvali tych co mali skusenosti vedomosi respektovali ich a ucili sa od nich ... dnes si kazdy mysli ze vsetko vygoogli a uz odbornika nepotrebuje , rozdava rozumy a ludia uz pocuvaju tych co najviac kricia, zosmiesnuju druhych , vidno to celkom dobre na predvolebnych prieskumoch :4012:
pogo-roll
Príspevky: 310
Dátum registrácie: 02.08.2009 11:21
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa pogo-roll »

nadavas mu tiez ... pri kazdej prilezitosti ... hlavne s tou narazkou na vek je to podla mna o dost podlejsie ...
nahana ksefty? to neviem posudit ziadne reci typu "dones to ku mne opravime som nevidel "

nejde o nejakú kritiku ale ako som si vsimol tak casto agresivnu kritiku zakladajucu sa na kecoch typu "jedna baba povedala" ze VAG je najhorsie auto co si mozes kupit... pritom realita je ina aspon podla skusenosti z mojho okolia ... zaujimave je ze som si nevsimol (mozno som zle pozeral) ze by si rovnako reagoval v temach v ktorych sa dopytuju na problemy s inymi znackami ... proste ak je dakde tema VAG tak hned si tam a uz do toho drbes ... nikto ti tvoj nazor nebere ale dakedy mozno stoji za to kusnut si do jazyka... veci sa daju povedat aj inak ak s dacim nesuhlasis
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa fzubaty »

Kto si tu nahanal ksefty? Preco klames? Pokial viem vzdy povedal ze ma roboty viac nez dost.

Ale tesim sa, ako budes vyhodnocovat logy cicmanec. Urcite lavou zadnou.

Ps: ostali mi v baliku dve lave rukavice. Poslem ti?
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa fzubaty »

Nie ma jej dost, lebo sa kazia a vie to opravit.

Ja VW nemam rad, su to crepy.

Ale ze si tu mhlavaty nahanal robotu si videl iba ty.
leonidas11
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 27.06.2023 21:51
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa leonidas11 »

Zdravím vás,

potrebujem poradiť, nakoľko už naozaj neviem.

Mám Seat Leon 1M 1.9tdi, 81kw, ASV, egr off (záslepka vrátane zaslepenia hadice šróbom, plus egr vyradené aj cez diagnostiku), maf off (cez diagnostiku), kat off.
Na aute mám nahodené turbo z ARL GT1749VB, prívodná hadica do turba, pružná hadica, váha vzduchu, filterbox taktiež z ARL.
Sacie zvody spolu s egr ventilom sú tiež z ARL, kolienko do intercooleru za egr je vyskladané pomocou väčšieho silikónového kolienka (aby sedel priemer s väčším egr z ARL) a redukcie, aby to pasovalo na pôvodné vedenie intercooleru. Všetko tesné a riadne stiahnuté pevnými sponami.
Turbo som kupoval originál, ale použité, malo by byť plne funkčné, a nakoľko mi na ňom už raz zatuhli lopatky, vyčistil som ho a vypodložil som dištančné valčeky 0,1mm podložkami. Menil som aj podtlakovú reguláciu (vývevu) turba, pretože nebola v 100% stave. Dĺžku som nastavil podľa pôvodnej a nechal 1mm predpätie.
Na aute bol po pridaní spomínaných vecí z ARL robený chip na hranicu trysiek na cca 150 koní. Trysky sú pôvodné.

Auto malo však po chipe slabý ťah v nižších otáčkach, v palivovej hadičke som si všimol veľa bubliniek (tie tam boli už pred chipom). Po prečítaní viacerých fór som odvŕtal spätný ventil smerujúci do motora umiestnený v sacom koši, vymenil som palivový filter a spätný ventil na palivovom filtri.
Bublinky zmizli aj auto išlo lepšie, no ten nábeh tlaku bol podľa čísel podobný.

Podtlakové hadičky som kontroloval, mám tam silikónové z Race Shopu.
Vlastním podtlakovú pumpu a zmeral som aj podtlaky. Vákuová pumpa drží podtlak zhruba -0.9 až -1, podtlak sa nemení ani po pridaní plynu, či vypnutí motora. Podtlak klesá len v prípade, keď šlapem na brzdový pedál. Na brzdový pedál som šlapol 5x po sebe, podtlak klesol na 0 a na hodnoty -0.9 až -1 sa dostal zhruba za 20 sekúnd. Je to tak v poriadku?

Auto som nalogoval. Najskôr som robil logy kanálov 01, 10, 11 (log-01) a následne logy kanálov 03, 10, 11 (log-02). Logoval som na trojke, plný plyn v rozsahu od 1400-1500 do takmer 4500 otáčok.
Logy sú dostupné na nasledujúcom odkaze: https://ulozto.sk/file/qX7hkAklyRg4/log ... qvoQL0Mt==

Diagnostika nevypisuje žiadne chyby, auto nepadá do núdzového režimu.
Prosím poraďte.
Ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Log som neotvoril pretože nedá (nemôže) dať relevantné hodnoty,nutná je plná záťaž a to v na 3 st. zmysel nedáva,nutná je 4 ka.
Všetko sa dá vyhodnotiť,to nie je problém,ale problémom bude z toho urobiť záver nakoľko je všetko nejakým spôsobom zmenené.RJ rotačky je inak programovo zladená z vlastnosťami jednotlivých vecí,takže je to skôr na čiptunerov.Zbytočne človek v živote riešil tisíce sériových,každý zmenený je proste iná pesnička a iný orchester,s tým by mali vedieť pomôcť tuneri ktorý sa zmenami sériových zaoberajú

Po 5 x zošlápnutí brzdy sa podtlak nesmie dostať nižšie než na zlomok sekundy o nejakú desatinku.Ale bude tam aj slušná chyba merania,podtlak - 1 Bar je nepredstaviteľný aby ho vytvorila vakuovka auta,tým merať neradno lebo zavádza
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa oco13 »

Toto mi pripadá ako keď vyučený mäsiar skúša transplantovať orgány luďom a čuduje sa že všetci mu umierajú ešte na stole. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
leonidas11
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 27.06.2023 21:51
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa leonidas11 »

mhlavaty napísal: 28.06.2023 07:27 Log som neotvoril pretože nedá (nemôže) dať relevantné hodnoty,nutná je plná záťaž a to v na 3 st. zmysel nedáva,nutná je 4 ka.
Všetko sa dá vyhodnotiť,to nie je problém,ale problémom bude z toho urobiť záver nakoľko je všetko nejakým spôsobom zmenené.RJ rotačky je inak programovo zladená z vlastnosťami jednotlivých vecí,takže je to skôr na čiptunerov.Zbytočne človek v živote riešil tisíce sériových,každý zmenený je proste iná pesnička a iný orchester,s tým by mali vedieť pomôcť tuneri ktorý sa zmenami sériových zaoberajú

Po 5 x zošlápnutí brzdy sa podtlak nesmie dostať nižšie než na zlomok sekundy o nejakú desatinku.Ale bude tam aj slušná chyba merania,podtlak - 1 Bar je nepredstaviteľný aby ho vytvorila vakuovka auta,tým merať neradno lebo zavádza
Ďakujem za odpoveď.
Logovať na 4ke je pre mňa v lokalite, v ktorej žijem, komplikované a to najmä kvôli premávke a takisto hliadkam. Večer zase veľa lesnej zveri. Viem, že na 3. stupni to je zložitejšie pozerať a posudzovať, nedá sa z toho aspoň niečo vyčítať?

Čo sa týka úprav, jasné, rozumiem, každé auto sa posudzuje individuálne. Čo sa ale týka úprav, ktoré som pridal z ARL, ide o bežné úpravy na toto auto takýmto spôsobom. Na čipe mi okrem samotného softu a vypnutia EGR v diagnostike vypol aj váhu vzduchu, pričom mi povedal, že to sa pri týchto motoroch s úpravami z ARL, ktoré mám, robí štandardne. Nejde o nejakého garážového chiptunera, ale o jedného z najznámejších a najlepšie hodnotených chiptuningových firiem na Slovensku.

Podtlaková pumpa je nová, meria dobre. Zle som pozeral, pri vákuovej pumpe som nameral podtlak -0,9. Aj po vypnutí motoru podtlak drží. Avšak viac ma zaujíma prečo po stlačení brzdového pedála ten podtlak klesá a potom pomaly rastie. Skúšal som to merať postupne na viacerých miestach, aj na výstupe ventilu n75 do turba (tam bol podtlak okolo -0,5 až -0,6 neviem teraz presne). Vždy ten podtlak proste po zošlapnutí brzdového pedála klesne a pomaly sa vracia naspäť. Všetko som samozrejme meral s naštartovaným motorom.
Napadá mi hľadať chybu niekde tu. Nemôže byť vadný ten čierno-biely spätný ventil, ktorý je pred T-čkom, čo ide do ventilu n-75? Skúšal som ho nahradiť len samotnou podtlakovou hadičkou bez ventilu, bol som to namerať a hodnoty boli podobné. Dokonca, keď som aj vypol motor, tak ním ani nezatriaslo, samozrejme nezatrasie ním ani keď tam ten ventil je, neviem či by malo zatriasť bez neho. Skúšal som ho aj prefúknuť a potiahnuť ústami, obe strany a išlo aj fúknuť aj potiahnuť. Môže to mať vplyv na výkon, prípadne stratu podtlaku?
Ešte mi napadol ten guľatý čierny zásobník podtlaku. Dá sa nejako vyhodnotiť, či funguje správne alebo nie? Na čo vlastne slúži? Opäť skúsil som odpojiť aj hadičku, ktorá vedie do tohto zásobníku, zaslepil som ju šróbom a stiahol, išiel previesť a auto išlo bez zmeny.

Vopred ďakujem za pomoc a všetky relevantné rady.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problém pri vyhodnotení neštandardného motora,tj menežment ide inak než štandard je možný až od chvíle keď sú tie zmeny známe.Logovanie musím robiť tiež za veľmi problémových podmienok v súčasnej premávke a neraz sa to podarí na štvrtý raz a to si ešte musím vyberať čas keď premávka oslabne.Je to proste problém,pritom je to nutné,inak sa zaťaženie dosiahnuť nedá.Ak sa auto odovzdá majiteľovi a týmto overením funkcionality neprejde,je nutné pripustiť že zajtra sa môže pokojne pri predbiehaní (núdzový stav) zabiť s celou rodinou v aute.Núdzový stav má dve podmienky,rozdiel požiadavky a reálneho plnenia a druhá je čas trvania tohoto stavu.Práve pri predbiehaní sa vie splniť tá druhá požiadavka a auto sa už nevie vrátiť načas z protismeru.Týmto smerom som nezažil aby sa pátralo pri ťažkých nehodách ktoré si nik nevie vysvetliť prečo.Doslova desivé je,že novšie sofistikované systémy pracujú z menšími toleranciami,a z toho vychádza aj väčšia citlivosť na odchýlky od požadovaných hodnôt.Všetko sú to ale veci o ktorých sa radový motorista nemá odkiaľ dozvedieť.Preto tuning firma a jej stolica bude čím ďalej tým viac jediná možnosť ako sa nedostať do kolízie so zákonom.
Čo sa týka podtlakov,podtlakový systém ovládania turbíny je od brzdového posilovača a jeho vplyvu oddelený práve jednocestným ventilom.Počas vplyvu brzdy (pokles podtlaku) je systém EGR aj turbíny zásobovaný podtlakom práve zo zásobníka podtlaku,to je gulatá nádobka takže vie nejaký čas existovať aj keď podtlak odoberá brzdový posilovač.pokiaľ je systém správny,tak aj na druhý tretí deň odstavenia pokiaľ sa vytiahne hadička zo zásobníka tak zasyčí,stále drží podtlak.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných