839 135
inzerátov
Pridať inzerát

VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

   Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika
Odpovedať Nová téma
<123373839>
Autor Správa
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 205
Nabehané: 1 dní 3 hod 1 min
PríspevokZaslal: 17.08.2018 20:06   
DP log software má take dobre ohlasy že je už nová verzia za prachy :D

Čipnuté to je...ako bič, dokonca sú prepočítané začiatky (SOI) a dĺžky vstrekovania (DOI) pretože štandardné mapy v ECU nevedia viac ako 60mg a ty máš 69...

Mám obdobný chip vo svojej ASZ..pre mňa, ale zákazníkovi by som toto neodporúčal na dlhodobé používanie.

mal si to pologovať do 4500...

ak je tam 1749VA tak tých 2560mBar mu neprospieva, keď mu budú nakladať v tomto teple rozletí sa. Séria ASZ je 2352mbar

2600 je super pre 1749VB čo je v ARL... a už v lete treba väčší IC pretože tie teploty lezú volade do nebies.

reguluje to ukážkovo, neskorý nábeh je spôsobený mechanickým nedostatkom ako vždy buď to čínsky repas turba na mellet/kode dieloch, druhovýrobná vačka a pod.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2128)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18982
Nabehané: 3 mes 14 dní 0 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.08.2018 20:42   
Nesmie sa zabudnúť že logovanie potrebuje záťaž,to je dôvod že sa začína u 1500ot na ťažkom štvrtom rychl.stupni. Vybehnúť na štvorke cca 3800-4000 ot je už koledovanie o prieser ako hrom a mňa takto čapli a dali dole pri cca 160-ke aj z dvoma autami ktoré som predbiehal.Troch nás odstavili,ja posledný som skúsil..smerovka a von z radu a policajt mi ukázal - zmizni (nemecké ŠPZ) Ale také šťastie máva človek raz za dlhú dobu,a zobral som si z toho patričné poučenie.Čakám aby bola cesta aspoň v dĺžke2-3 km volná a nešlo nič ani oproti,čo sa stane že blikám štyrmi smerovkami na krajnici 20 minút !! Ale už som sa vrátil aj naprázdno.Po druhé,,auto nie je moje,to je dostatočný dôvod byť pri rozume.Tretia vec...po 3500 ot sa už nič nedej,ak dovtedy nebol núdzový,tak už nebude,dávka paliva jemne padá,požiadavka plnenie idú ako dvojičky v zákryte.najmenší problém to dokázať,logov mám možno na tisíce,zčasti vlastné sčasti odkedy som na to založil túto tému.
rozmýšlam o výroku "spôsobený mechanickým nedostatkom" ale neviem to asi správne rozkódovať v takomto nekonkrétnom tvare.
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 205
Nabehané: 1 dní 3 hod 1 min
PríspevokZaslal: 17.08.2018 20:52   
Ale vieš ako som to myslel ;) len by si chcel zrejme počuť exaktný dôvod aj s popisom priebehu.
Ten bohužiaľ nemám, nakoľko som vo výpredaji ešte stále nekúpil vešteckú guľu.

Tým externým mechanickým nedostatkom som myslel, že problém nebude v samotnom softe, ani v dávkovaní paliva a váhe vzduchu.
Problém je podľa mňa v samotnej mechanike.

Iste vieš, že motor je konštrukčne odladený, navrhnutý a jeho manažment je tomu "prispôsobený".

Ak budeš mať obdraté palce na vačke alebo repas turba z čínskych dielov, môžeš sa aj nakrájať na lopáriku, merať, logovať čo len chceš. Je to mechanika, naklopenie variability, jej veľkosť, tolerancie spracovania, ktoré na konci dňa určia aký priebeh bude turbo mať.
Ale ako som spomínal, ja som si istý, že to ovládaš.

BTW a nebol by ani prvý ani posledný...veď tých neskoro nabiehajúcich PDčok tu bolo už hŕbu...a sem tam sa objavujú ďalšie.
Hold 100€ vačka a repas turba za 200€ sú lákavé veci.

Samozrejme sa môžem mýliť....stačí na to deráva hadica z turba atď. Nie som neomylný, rád si priznám chybu a naučím sa niečo nové.
Čo sa tej rýchlosti a logov týka, to už je na každom aby si to premyslel čo kde a ako.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2128)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18982
Nabehané: 3 mes 14 dní 0 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.08.2018 21:44   
Diera v hadici zrovna nebude,tlak by taký nenabehol...
Ale určite že logovanie ako také týmto spôsobom je síce akási pomoc,ale ma to svoje ale...
Ísť na logovanie by nemalo predchádzať základným rutinám kde sa zistia základné veci.Ísť na logovačku a potom riešiť že nie je systémový podtlak alebo má deravú banku...škoda sa rozpisovať.Často to ozaj vyzerá na krištálovú gulu.Často ani tolko neurobia ľudia aby si prečítali čo zhruba treba robiť aby to dávalo zmysel.Berú to tak...je to zadara.Sekundu nepremýšlajú že potrebuješ veľké množstvo vecí vedieť aby sa ako tak z nich dala vyvodiť chyba z dostatočnou presnosťou.A to nehovorím o prkotinách ako tlak v pneu,počet osôb,protivietor,stúpanie,geometria. Že je zle nastavené vzorkovanie a vidíš skoky po 200ot...škoda reči
Citovať
adam1345
Založený: 13 august 2007
Príspevky: 33
Nabehané: 18 hod 3 min
Bydlisko: Levice
PríspevokZaslal: 18.08.2018 05:23   
Áno presne je tam chip drží už cca 50 tisíc km v pohode, olej mením každých 10 tisíc.
Predtým som mal tlak cca 2490+- aký max odporucas pre VA turbo? Ja si tiež myslím že v tom aute je nejaký Poľsko čínsky repas turbíny preto tieto pomalé nabehy. Už som to videl.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2128)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18982
Nabehané: 3 mes 14 dní 0 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 18.08.2018 08:24   
Tlak bude taký ako mu určí ten čo prepíše mapy.Aby si vedel strop tlaku musíš zobrať do úvahy všetko.Pretože sériové diely či turbína či čerpadlo vstreky atd majú svoje limity.Ak dýza nedokáže dať toľko paliva kolko by od nej čiptuner žiadal,to bohviečo nebude.
Videl som špičkové úpravy aut ozaj vychýrenej tunerskej spoločnosti z čiech,a nestačil som sa diviť aké minimálne prírastky boli napr na tlaku turbíny a pod.Nikdy nerobili EGR off,nikdy nerobili DPF off.Mašiny šlapali neuveritelne.Takže aj tu platí,daj blbovi do ruky a skončil si.Pozeral som aj od známych slovákov,...niečo povedzme ako tak ok,niečo des.Tunajší idú na vec úplne brutálne,množstva vecí ktoré vidím upravené u čecha,sa ani nedotknú.Zato filter je vonku a načipovaný je motor so zodratou vačkou.
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 205
Nabehané: 1 dní 3 hod 1 min
PríspevokZaslal: 18.08.2018 08:36   
rozdiel medzi ASZ a ARL v mapách je zopár mg nafty :) a niečo málo vyše 100mBar tlaku a je to 96 vs 110kw. To je ale iná veda už.

VA max 2500 mbar. Rátaj že séria je 2352. Znesie aj 2600 :) ale ako dlho? Ak tomu nebudeš stále nakladať tak ok....ale ak budeš?

slušná úprava je potom VBčko... tam vieš 2600 bezpečne, je kúsok vačšie to turbo.

turbo von, poslať do specialturbo.cz na OEM repas, pôjde ako z praku.

Moja ASZ má požiadavok niekde pri 1700ot.

mhlavaty...
upravy máp sú ako výklad zákonov od právnika. 4ria úpravcovia, 10 názorov.

Nik na toho druhého nepovie, že je to OK. Je to taký istý konkurenčný boj ako všade. A kde je pravda? :) vždy niekde uprostred.

Videl som úpravy od renomovaných firiem, ktoré boli na prvý pohľad celé zle....a videl som aj od jednotlivcov slušné mapy.

Ja keď si robím soft, pozriem 4-5 úprav, a podľa toho sa rozhodujem čo kde, koľko.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2128)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18982
Nabehané: 3 mes 14 dní 0 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 18.08.2018 09:20   
Na čipovanie je asi tolko názorov ako čip tunerov. Ale zase...ťažko by sa hádal čiptuner z motorárom ktorý navyše perfektne čipu rozumie.Lebo,na jednej ruke spočítaš tých čo čipujú,a boli by aspoň priemerný motorári.Naložiť tomu a hentomu a urobiť súčet...možno keby som sa potrápil,naučím to svojho malého Jack Rassel-a
Veď to vidím,čoho sa ani nedotkli a naopak,čo aké neuverilné zmeny sú v mapách ktoré ten čipový guru menil
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 205
Nabehané: 1 dní 3 hod 1 min
PríspevokZaslal: 18.08.2018 09:24   
Tie debaty na niektorých forach ohladne uprav sú neskutočné.... niekedy konštruktívne, inokedy totálne somariny.

Keď sme pri tom :) čo by si ty, ako motorár ktorý rozumie mechanike povedal na časovanie vstrekovania u priameho vstreku diesel.

kedy koniec vstrekovania vzhľadom na vyššiu dávku končí neskôr a niekedy končíš aj za TDC :)

Je to pár koní na margo vyššieho EGT...

nezmysel? škoda pre pár koní? alebo? :)

Minule sme mali debatu na fore o tom...
Citovať
adam1345
Založený: 13 august 2007
Príspevky: 33
Nabehané: 18 hod 3 min
Bydlisko: Levice
PríspevokZaslal: 18.08.2018 10:38   
Tak znížime tlak turbíny, aj tak plánujem dať VB plus veľký IC, toto turbo už skôr na dozitie. Veď áno každý má na mapu svoj názor každý tvrdí že robí najlepšie. Takže ťažko povedať tento soft mi robí na mieru jeden známi robil dosť toho všetko ide pekne, toto už boli moje požiadavky
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 205
Nabehané: 1 dní 3 hod 1 min
PríspevokZaslal: 18.08.2018 10:45   
keď dáš VB tak do 2600 smelo...s velkym IC Je to fasa ;)

vyhadz tie original spony...časom sa to rozpadne.

VB musis original...inak zas bude problem
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2128)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18982
Nabehané: 3 mes 14 dní 0 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 18.08.2018 11:56   
midnightman napísal:
Tie debaty na niektorých forach ohladne uprav sú neskutočné.... niekedy konštruktívne, inokedy totálne somariny.

Keď sme pri tom :) čo by si ty, ako motorár ktorý rozumie mechanike povedal na časovanie vstrekovania u priameho vstreku diesel.

kedy koniec vstrekovania vzhľadom na vyššiu dávku končí neskôr a niekedy končíš aj za TDC :)

Je to pár koní na margo vyššieho EGT...

nezmysel? škoda pre pár koní? alebo? :)

Minule sme mali debatu na fore o tom...




K tomu si netrúfnem ani ceknúť,musel by som ozaj dobre uvažovať o dopadoch,dnes na nenastrekuje na jeden raz ale dávku rozkladajú pre lepší nábeh tlakov a zníženie traktorových efektov.Tiež sa zaviedla u niektorých že cez žhavič sa merajú aj tlaky kontinuálne a RJ si režim prispôsobuje...ťažká téma.Odpoveď z fleku by bola nezmyselná a nedomyslená
Citovať
peto1227
Založený: 20 august 2010
Príspevky: 19
Nabehané: 52 min
PríspevokZaslal: 29.08.2018 19:18   
Ahojte.
Poprosil by som Vás o kontrolu
Octavia 1 1,9 tdi ALH
Auto občas padá do núdzaku a mám pocit že neťahá ako by malo
občas nájdem chybu

17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena
P1557 - 35-00 - -

Ale kontrolka ešte ani raz nesvietila len obmedzilo výkon

https://ulozto.sk/!RzxweEetaBZk/log-01-001-010-011-trr-csv

Ďakujem
_________________
www.xclean.sk eshop s autokozmetikou AUTOGLYM
Citovať
balint83
Založený: 09 apríl 2008
Príspevky: 4
Nabehané: 38 min
Predmet: Prosim o kontrolu logu PríspevokZaslal: 03.12.2018 08:05   
Prosim o kontrolu logu
https://uloz.to/!XUTNCmjfOPCP/log-01-001-010-011-csv
1.9 tdi 81kw afn +cip dakujem
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2128)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18982
Nabehané: 3 mes 14 dní 0 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.12.2018 09:18   
Treba popis ...okolností -rovina,počet osôb,protivietor,prevod.pomer
je nutné logovanie začať skôr tj 1500 ot,na 4 pr.stup a nehrať sa s plynom
Kedže sú cesty aj klzké aj plné,treba si velmi vhodne vybrať miesto a čas...je nutný volný úsek bez protiidúceho min 3 km a vo vlastnom smere po posledného v mojom smere min 2 km.Konečná rýchlosť je vysoká,preto ak nie sú ideálne podmienky,dodržať iba počiatok a ukončiť skôr hoci pri 3200 ot,ale NERISKOVAŤ !!! na ceste sme sami
Citovať
Odpovedať Nová téma
<123373839>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika