799 709
inzerátov
Pridať inzerát

VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

   Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika
Odpovedať Nová téma
123202122>
Autor Správa
mhlavaty
Legenda - Ford T (1613)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 15839
Nabehané: 2 mes 15 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
Predmet: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod PríspevokZaslal: 30.07.2014 18:52   
Sem môžete poslať živé údaje diagnostiky ktoré ste si sami nalogovali na vyhodnotenie.Je to velmi efektívna možnosť získať poznatky o možnej poruche motore,turba,váhy vzduchu,EGR,dávky paliva atď.Je to silná zbraň v riešení núdzových stavov.Aby ste to svojpomocne zvládli a urobili správne, je dôležité mať diagnostiku VCDS a držať sa jednoduchého postupu.
V ďalšom príspevku Atlas poskytne návod,ako svoje nahraté dáta sem na fórum dostať.
Pre logovanie je nutnosť mať motor v plnej prevádzkovej teplote,mať vodiča aby ste sa mohli venovať obsluhe počítača,a minimálne dva km voľnej cesty pred sebou,aby ste nemuseli logovanie prerušiť,ale aj neohrozili seba ale hlavne druhých.Konečná rýchlosť bude vysoká,treba to mať na pamäti od samého začiatku.
Na počítači si nastavíte hlavné menu VCDS a jednotku zvolíte - motor.
V novej ponuke si zvolíte - merané hodnoty - 08
Tu si zvolíte tri sledované kanáli 001,010,011 pomocou kliknutia na Up
Na obrázku sú 001,002,003....to treba preklikať na 001,010,011


V momente kedy bežia tri zvolené kanáli si v pr.dolnom rohu zvolíte "logovanie"...-LOG-
a v novo otvorenom okne si vo vhodnej chvíly logovanie spustíte kliknutím na Štart
Samotné logovanie prebieha na 4 pr.stupni pri vtupných otáčkách 1500 ot.V tomto momente vodič stlačí plný plyn,obsluha kliknena Štart. Je nutné pedál plynu držať na podlahe až do dosiahnutia 4000ot,vtedy obsluha klikne na Stop v menu a logovanie končí./daje sú uložené v adresári Logs. Ako ich dostať z adresára až sem k vyhodnoteniu je vysvetléné v ďalšom príspevku.

Za úspešný log je považovaný každý ktorý začína od potrebných otáčok,počas celého nedošlo k ubratiu plynu a bola dodržaná teplota stroja.Úspešný je aj ten kde došlo k núdzovému stavu alebo sa dosiahli konečné otáčky 4000

Kedže téma je určená ako pomoc pri vyhodnotí nahratých hodnôt je nutné aby téma ostala bez zbytočných príspevkov mimo tematiky,preto upozorňujem že všetko nepatričné okamžite odstránim.Vítaná je každá pomoc pri vyhodnotení hodnôt.Neposielať množstvo zlých logov,je potrebný jediný ktorý je urobený správne.
Ak má niekto doplňujúcu myšlienku k tematike,prosím mi to poslať v SS správe,zapracujem do úvodnej témy.V prípade čipovaných motorov je dobré na túto vec upozorniť nakoľko sa hodnoty môžu aj zásadne líšiť.Neprispievať bezdôvodne !


Naposledy upravil mhlavaty dňa 19.03.2016 09:34, celkom upravené 4 krát.
Citovať
Atlas
VIP člen - Veyron (309)
moderátor fóra
Založený: 21 máj 2012
Príspevky: 4506
Nabehané: 2 mes 6 dní 22 hod
PríspevokZaslal: 30.07.2014 18:56   
Návod k uploadovaniu vašich logov na externé úložisko je jednoduchý a určený hlavne pre tých, ktorý s ním nemajú žiadne skúsenosti.

Dobrý príkladom je web http://www.ulozto.sk.

Na úvodnej obrazovke kliknite na "Nahrať súbory"



V druhom kroku kliknite na "Vybrať súbor"



Po klinutí sa vám zobrazí známe okno, v ktorom vyhľadáte súbor ktorý chcete nahrať. Jeho voľbu potvrdíte klinutím na "Otvoriť" "OK" či "Open"



V prípade, že chcete uploadnuť viac logov naraz, pokračujte rovnakým postupom kliknutím na novopridaný button "Pridať súbor"

Ak ste zvolili všetky logy pre uploadnutie, klinite na Nahrať súbory



Po úspešnom uploade súborov na externé úložisko skopírujte link v riadku "Adresa súboru"



a tento link vložte ako odpoveď do tejto témy:



Toto spravte postupne pre všetky logy...

Návod je naozaj detailný, no ešte raz. Slúži pre ľudí, ktorý nemajú s uploadovaním súborov skúsenosti.

V prípade problémov mi píšte SS ;)
_________________

www.povedzmitodooci.sk
Citovať
milok
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 20 apríl 2012
Príspevky: 51
Nabehané: 16 dní 19 hod 40 min
PríspevokZaslal: 31.07.2014 19:46   
Ahojte,

tak prikladam logy. Su sice rok stare, ale problem pretrvava. Ide o auto v podpise a turbo zreguluje az pri cca 2000 ot/min.

Nedavno som nahodou zistil, za mi syci od brzdoveho pedala a prestane po jeho stlaceni (takze unik podtlaku). Boh ho vie odkedy mi to syci, lebo bez vypnutia radia a fukania klimy to nie je pocut, takze je mozne, ze to syci pekne dlho.

Mohlo by to sposobovat pomaly nabeh turba, alebo je to nieco ine? Ziadna chyba motora dosial nevyskocila.

Logy:
http://uloz.to/xVb6hKTk/log-01-001-010-011-csv
http://uloz.to/xxoASJVr/log-01-001-010-012-csv
http://uloz.to/x5kiSct7/log-01-001-010-013-csv

Nevsimajte si v nazve logu 012 a 013, len som blbo nazval subor. Ide stale o skupiny 001, 010 a 011.

Dakujem.
_________________
Passat 3C Variant, 3/2009, 2.0 TDI 103 kW CBAB, DSG
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1613)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 15839
Nabehané: 2 mes 15 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 31.07.2014 20:03   
V režime do 2000 ot sa nerealizuje požiadavka na plný výkon turbíny,požiadavka je síce plná,ale nemá odozvu variability a teda sa neplní. Každopádne dohladať príčinu prečo sa požiadavka neplní.Turbína samotná je schopná plniť to má,váha taktiež.Variabilita nepracuje ako má.Auto musí byť do 2000 otáčok hluché.
Citovať
milok
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 20 apríl 2012
Príspevky: 51
Nabehané: 16 dní 19 hod 40 min
PríspevokZaslal: 31.07.2014 20:21   
Dakujem,

myslim, ze to bude tym unikajucim podtlakom od brzdoveho posilovaca. Pri jeho vymene dam pre istotu skontrolovat aj podtlakovu banku ci si drzi podtlak.

Tym, ze je to DSG a pri 60 km/h mi to zaradi 6tku tak nejazdi sa s tym bohvie ako:).
_________________
Passat 3C Variant, 3/2009, 2.0 TDI 103 kW CBAB, DSG
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1613)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 15839
Nabehané: 2 mes 15 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 31.07.2014 20:47   
Pre motor nie je tá prevodovka požehnaním,hold ale čo už
Nebolo by od veci možno zmerať celkovú hodnotu podtlaku a skontrolovať tesnosti
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (403)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15600
Nabehané: 22 dní 8 hod 19 min
PríspevokZaslal: 01.08.2014 00:47   
>> V režime do 2000 ot sa nerealizuje požiadavka na plný výkon turbíny,požiadavka je síce plná,ale nemá odozvu variability a teda sa neplní.

napoveda : okrem klasickych vinnikov to kludne to mozu robit aj "zle nastavene rozvody". To Milan rozhodne vie, len medzi sirokymi masami majitelov vehyklov a bohuzial aj v obrovskej casti servisnej siete CI UZ AUTORIZOVANEJ [!!!!] ALEBO NIE je to obrovske tajomstvo a prekvapenie. Jejda kolko takych pripadov som videl posledny mesiac... po vymene rozvodov auto "otupilo", "neskor sa zapina turbo", spotreba vyssia o liter a pol a podobne pribehy, uz ma vlastne davno ani nebavia.

Kanal 004, posledny stlpec uplne vpravo, mozno napovie. Nestaci sa trafit len "na zub" s tymi rozvodmi - to je velmi jednoduche, treba aj "v ramci neho".







>> Každopádne dohladať príčinu prečo sa požiadavka neplní.

a tu zacina sranda...






Este jedna vec : myslim ze by bolo dobre riesit aj to ci su riadiace jednotky s originalnym software alebo ci su cipovane. 1.9tdi 85kW verzie by mali v maximach pozadovat tlak okolo 2150mBar ak si pamatam spravne, 96kW verzie 2250mBar ; 2.0tdi 103kW tusim 2350mBar a 125kW okolo 2550mBar ale poprosim overit. V kazdom pripade ak z 85kW original motora chceme dostat 100kW, bude poziadavka na tlak priblizne 2350mBar co je jasna odchylka od standardu a v takejto konfiguracii vehykla je uz tazko nieco riesit na dialku.

Miss Monokiny, pomalym priskokom vpred !
Citovať
milok
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 20 apríl 2012
Príspevky: 51
Nabehané: 16 dní 19 hod 40 min
PríspevokZaslal: 01.08.2014 07:22   
mp3turbo napísal:
>>

napoveda : okrem klasickych vinnikov to kludne to mozu robit aj "zle nastavene rozvody".

!


No v mojom pripade boli rozvody zhodou okolnosti menene cca 3 tyzdne dozadu kvoli vodnej pumpe, ktora vydavala pazvuky, a kedze remen uz bol opotrebovany (podla servisky mali byt rozvody prvykrat menene v pri 180 tis. km - ale asi ani neboli), dal som ich na komplet vymenit. Po vymene k ziadnej zmene co sa tyka vykonu, spotreby atd. nedoslo, takze u mna by som rozvody vylucil. Uvidim po vymene posilovaca brzd a dam vediet.

Este co sa tyka kontroly rozvodov cez diagnostiku, tak od EDC 16 a vyssie nie je kanal 004 smerodatny, kedze snimac otacok na kluke sa uz montuje inym sposobom ako pri EDC 15 (co som sa docital na inych forach a mozno aj tu). Cize ak tam nie je 0, nie je to automaticky zle. Takze rozvody pri EDC 16 a vyssie nastavit a kontrolovat len pripravkami.
_________________
Passat 3C Variant, 3/2009, 2.0 TDI 103 kW CBAB, DSG
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1613)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 15839
Nabehané: 2 mes 15 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.08.2014 07:30   
Začína mi pracovný deň tak sa vyjadrím k logom večer.
Logovanie je nadstavba,preto v čase keď niekto sadá do auta z notbukom by mal mať základné diagnostické úkony za sebou.Tam patrí aj vedomosť ...
Stav pamäte chýb
Správnosť načítaných hodnot pedála plynu
Správnosť vykazovaného atmosferického tlaku
správnosť troch základných teplôt,paliva vzduchu a vody
Hodnota predvstreku (synchronizácie)
Stav korekcií,status vstrekov,BIP hodnota vstrekov

Už som písal že prikladať typ (kod) motora je nutné pretože výkonové varianty majú rôzne plnenie,iné hodnoty atd čiže treba vychádzať vždy z konkrétneho typu

Tiež som žiadal uviesť či sa jedná o čipovanú mašinu,zásadne sa tým môžu odchylovať parametre

Nechcel som rozťahať tému na tieto veci aj keď súvisia.Sú v samostatných témach lepšie zodpovedané.Jednak Ty (MP3) tu máš pojednanie o predvstreku,sú tu témy na núdzový stav.
Ak je potreba na inú informáciu,dá sa vždy v novej téme pýtať.

stevosvodov....nekombinuj,čítaj čo už napísané je,rozťaháme jasnú záležitosť na tri strany zbytočne,a Tvoj prípad je jasný aj bez jediného písmena a nebude to iné

Neposielajte mi logy v štýle...každý pes - iná ves,to odmietam takto robť,je to mantáctvo a nemá štipku zmyslu.Urobte jediný normálny a použiteľný,správne urobený log a skúšanie prenechajte ježkovi s partnerkou

milok ...s napísaným súhlasím
Citovať
jozzo71
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 27 december 2009
Príspevky: 129
Nabehané: 8 hod 46 min
PríspevokZaslal: 02.08.2014 18:52   
poprosím o vyjadrenie sa k logu, ked to pôjde. Je to Octavia 81 kw tdi, núdzak sa sice nekonal práve počas logovania, ale po odpojení PC pri zaradení 5.stupna cca 110 km/h ho hned hodilo. A všeobecne auto dosť dymí pri plnom plyne a nemá výkon ako by malo mať. Korekcie na tryskách OK, predvstrek a všetko okolo v poriadku. Dakujem. http://uloz.to/xgLy9TPv/log-01-001-010-011-csv
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1613)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 15839
Nabehané: 2 mes 15 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.08.2014 21:56   
jozzo71 napísal:
poprosím o vyjadrenie sa k logu, ked to pôjde. Je to Octavia 81 kw tdi, núdzak sa sice nekonal práve počas logovania, ale po odpojení PC pri zaradení 5.stupna cca 110 km/h ho hned hodilo. A všeobecne auto dosť dymí pri plnom plyne a nemá výkon ako by malo mať. Korekcie na tryskách OK, predvstrek a všetko okolo v poriadku. Dakujem. http://uloz.to/xgLy9TPv/log-01-001-010-011-csv


Ten motor skutočne musí dymiť ako lokomotíva lebo jeho dávka paliva je vysoká,vyžšia než by mala byť u 81 kW rotačky.Je tam takmer statická hodnota na reguláci N75 a to že požiadavka na plný výkon trvá prekticky stále,inak povedané žiada nastaviť variabilitu naplno.Ale aj napriek tomu dáva turbína nízke hodnoty.Z tohoto by to vyzeralo na neschopnosť natočiť lopatky turbíny.Či pre vadu banky alebo chybu podtlaku či hadičky to už treba preveriť iným klasickým meraním pomocou podtlakomeru.
Zvláštnosť je velmi vysoká hodnota na váhe vzduchu pri cca 2300 otáčkách.Prevýšenie hodnôt je značné a rozhodne nesedí na štandardný nečipovaný motor.Celkove je to otázka či sa nejedná o čipovaný stroj nakoľko by tomu zodpovedala aj neprimerane vysoká dávka vstreku.Ak by tento motor mal tlak turbíny v poriadku,musel by ísť velmi dobre
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1613)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 15839
Nabehané: 2 mes 15 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.08.2014 22:38   
stevosvodov napísal:
log 3,10,11 som vlozil (bez nudzaku), tu je link

http://uloz.to/x8WDpGPh/log-01.....-pokus-csv

ak potrebujes log (v nudzaku) s 3,10,11 tak ten teraz nemam lebo voz isiel na dovolenku do talianska, az sa vrati tak nalogujem v nudzaku 3,10,11

vdaka


inak nejake info o voze je to VW transporter T5 2.5TDI 96KW po vymene turba a vacky a N75, len to obcas pada do nudzaku a nema to tah ako za nova, co mu chyba? tipujem vaha vzduchu alebo egr v keli...



Urobíme to jednoducho a rýchle.Tento jediný log tu nechám,zajtra sa naň pozriem,dnes som z tohoto celého znechutený.Ako som upozorňoval,von ide všetko čo nikoho nezaujíma a dosť sa nakopilo.A takto to budem robiť robiť aj do budúcna.Jeden log,žiadne kecanie okolo,jedno vyhodnotenie.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1613)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 15839
Nabehané: 2 mes 15 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.08.2014 14:54   
Ten log je nepoužitelný
Citovať
carper
Založený: 03 august 2014
Príspevky: 4
Nabehané: 2 hod 11 min
Predmet: log ARL 110kw PríspevokZaslal: 06.08.2014 01:25   
Zdravim, prosim o diagnozu mojho vozidla, oznacenie motora ARL 110kw 1,9tdi
zavada, auto ma slaby vykon , turbo neskoro zapina ak vobec, cerpadlo nove, n75 novy, podtlakove skontrolovane su v poriadku.

http://ulozto.sk/xpBb8LMY/arl-110kw-csv

Mhlavaty ak na to dojdes len z toho logu mas u mna flasu.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1613)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 15839
Nabehané: 2 mes 15 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 06.08.2014 06:55   
Turbína nereaguje (variabilita)na požiadavky prakticky vôbec alebo z oneskorením,prípadne skokom. Vyzerá to na zanesenú variabilitu ktorá sa nepohybuje plynulo.Turbína je pritom schopná plniť obrovským tlakom,dávka paliva aj prietok vzduchu je vysoký a typoval by som upravovaný soft.Turbína čo tlačí takmer 2 bary nevidieť každý deň
Citovať
Odpovedať Nová téma
123202122>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika