Uživateľské hodnotenia a Vaše skúsenosti s čerpačkami LPG
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Uživateľské hodnotenia a Vaše skusenosti z čerpačkami LPG.
Pretože téma "Kvalita LPG" je už veľmi zaplnená , dovolil som si založiť ďalšiu tému, o Vašich skusenostiach a preferenciach jednotlivých čerpačiek , resp, zdrojov LPG , spoločnosti predávajúcich LPG na Slovensku , ale aj v zahraničí.
Kde najčastejšie tankujete LPG a PREČO ?
A tiež by ma zaujimalo, či poznate rozdiel na práci motora po natankovaní plynu z roznych zdrojov LPG ?
Ďakujem za Vaše prospešné vyjadrenia.
Laco.
Kde najčastejšie tankujete LPG a PREČO ?
A tiež by ma zaujimalo, či poznate rozdiel na práci motora po natankovaní plynu z roznych zdrojov LPG ?
Ďakujem za Vaše prospešné vyjadrenia.
Laco.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Ja tankujem najčastejšie Slovnaft Eco+ ,
v zahraničí tiež Hunnaft Eco+ /HU/
v PL ORLEN , a BP
v CZ tankujem LPG na Shell , a tiež Probugas
v Nemecku to je jedno , tam som nenašiel nekvalitné, alebo slabo výkonné LPG
v Rakusku napr. ENI alebo OMV
pokiaľ by niekto zabludil aj do RO , tam jednoznačne ROMPETROL
v zahraničí tiež Hunnaft Eco+ /HU/
v PL ORLEN , a BP
v CZ tankujem LPG na Shell , a tiež Probugas
v Nemecku to je jedno , tam som nenašiel nekvalitné, alebo slabo výkonné LPG
v Rakusku napr. ENI alebo OMV
pokiaľ by niekto zabludil aj do RO , tam jednoznačne ROMPETROL
-
- Príspevky: 4903
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Neviem, ale ja riešim ČO natankujem,
lebo prehaňam ten motor ako "zdutú kozu" a pri plnom plyne tam citiť, aká je tá akceleracia,
a ako ten motor "ťahá" do kopca, či má silu alebo nie, či treba podraďovať...
Samozrejme pri poflakovaní sa po meste tam je jedno aký plyn natankujete , ale pri "performance drive" tam veru nie...
lebo prehaňam ten motor ako "zdutú kozu" a pri plnom plyne tam citiť, aká je tá akceleracia,
a ako ten motor "ťahá" do kopca, či má silu alebo nie, či treba podraďovať...
Samozrejme pri poflakovaní sa po meste tam je jedno aký plyn natankujete , ale pri "performance drive" tam veru nie...
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Toto je podobná téma, ako pri benzíne a nafte, lebo niektorí stále veria, že každá značka pumpy má niekde v Saudskej Arábii v púšti svoj vlastný vrt.
Ľudia, spamätajte sa už, pre boha živého... VŠETKO sa to zaváža z rovnakých zdrojov!! Na Slovensku je asi 6 plničiek na naftu a benzín (neviem, ako je to pri LPG) a z nich to ide na všetky čerpačky. 98% príspevkov typu "natankoval som na pumpe X a motor ide tak nejak hladšie ako po tankovaní na pumpe Y" sú len placebo efekty. Tie zvyšné 2% sa mohli stať, ale nezávisí to od značky čerpačky, ale od toho, aké bola práve v deň závozu nafta v Slovnafte, alebo na tých iných pár plničkách v republike.
Jazdil som s palivárskou cisternou a môžem vás ubezpečiť, že z rovnakého Slovnaftu sme brali všetci z rovnakých plniacich ramien. Stáli sme tam v rade a nikto nevedel, na ktorú lávku sa dostane a z ktorého ramena bude naberať. A to ist= platí aj pre LPG. Mám v Slovnafte kamoša, ktorý tam robí chemika 30 rokov a presne na toto som sa ho pýtal, či robia pre seba lepšie LPG ako pre svojich odberateľov a odpísal mi presne toto:
"Na svojich čerpačkách máme presne rovnaký plyn aký predávame aj ostatným, ale som rád, že má plyn z našich čerpačiek takú dobrú povesť".
Tie teórie o "nekvalitnom plyne" sú asi tak reálne, ako tie rozprávky o pančovaní benzínu vodou.
Ako by asi mohol vzniknúť ten "nekvalitný plyn"? To by akože pumpár do zásobníku naschvál dotlačil bordel pod tlakom? Alebo by ho pančoval nejakým iným plynom, ktorý by bohvie odkiaľ nadobudol a bohvie ako by ho pod vysokým tlakom vtlačil do zásobníku?
Však skúste aj porozmýšľať, božemoooj, nepreberajte otrocky všetky sprostosti čo vám sused povie pri šiestom pive.
Pumpári nás okrádajú tým, že stojany ukazujú vyšší odber než ste reálne natankovali a nie nejakým "pančovaním"...
Jediný "problém" s plynom môže nastať v prechodných obdobiach, čiže na jar a na jeseň. Letné LPG má totiž iný pomer propánu a butánu než zimné LPG. Cena tých plynov nie je rovnaká (neviem, ktorý stojí viac), takže nepoctivý pumpár si schválne môže objednať tú lacnejšiu zmes, aj keď podľa počasia by už mal predávať skôr tú drahšiu.
Inak je ale všade LPG rovnaké, či sa to niekomu páči, alebo nie.
Rovnako ako aj benzín a nafta.
Ľudia, spamätajte sa už, pre boha živého... VŠETKO sa to zaváža z rovnakých zdrojov!! Na Slovensku je asi 6 plničiek na naftu a benzín (neviem, ako je to pri LPG) a z nich to ide na všetky čerpačky. 98% príspevkov typu "natankoval som na pumpe X a motor ide tak nejak hladšie ako po tankovaní na pumpe Y" sú len placebo efekty. Tie zvyšné 2% sa mohli stať, ale nezávisí to od značky čerpačky, ale od toho, aké bola práve v deň závozu nafta v Slovnafte, alebo na tých iných pár plničkách v republike.
Jazdil som s palivárskou cisternou a môžem vás ubezpečiť, že z rovnakého Slovnaftu sme brali všetci z rovnakých plniacich ramien. Stáli sme tam v rade a nikto nevedel, na ktorú lávku sa dostane a z ktorého ramena bude naberať. A to ist= platí aj pre LPG. Mám v Slovnafte kamoša, ktorý tam robí chemika 30 rokov a presne na toto som sa ho pýtal, či robia pre seba lepšie LPG ako pre svojich odberateľov a odpísal mi presne toto:
"Na svojich čerpačkách máme presne rovnaký plyn aký predávame aj ostatným, ale som rád, že má plyn z našich čerpačiek takú dobrú povesť".
Tie teórie o "nekvalitnom plyne" sú asi tak reálne, ako tie rozprávky o pančovaní benzínu vodou.
Ako by asi mohol vzniknúť ten "nekvalitný plyn"? To by akože pumpár do zásobníku naschvál dotlačil bordel pod tlakom? Alebo by ho pančoval nejakým iným plynom, ktorý by bohvie odkiaľ nadobudol a bohvie ako by ho pod vysokým tlakom vtlačil do zásobníku?
Však skúste aj porozmýšľať, božemoooj, nepreberajte otrocky všetky sprostosti čo vám sused povie pri šiestom pive.
Pumpári nás okrádajú tým, že stojany ukazujú vyšší odber než ste reálne natankovali a nie nejakým "pančovaním"...
Jediný "problém" s plynom môže nastať v prechodných obdobiach, čiže na jar a na jeseň. Letné LPG má totiž iný pomer propánu a butánu než zimné LPG. Cena tých plynov nie je rovnaká (neviem, ktorý stojí viac), takže nepoctivý pumpár si schválne môže objednať tú lacnejšiu zmes, aj keď podľa počasia by už mal predávať skôr tú drahšiu.
Inak je ale všade LPG rovnaké, či sa to niekomu páči, alebo nie.
Rovnako ako aj benzín a nafta.
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Na výkon motora - obzvlášť pri LPG - má oveľa väčší vplyv vonkajšia teplota, než kvalita paliva, nech už benzínu, nafty alebo LPG.laco1871 napísal:Neviem, ale ja riešim ČO natankujem,
lebo prehaňam ten motor ako "zdutú kozu" a pri plnom plyne tam citiť, aká je tá akceleracia,
a ako ten motor "ťahá" do kopca, či má silu alebo nie, či treba podraďovať...
Samozrejme pri poflakovaní sa po meste tam je jedno aký plyn natankujete , ale pri "performance drive" tam veru nie...
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Pre úplnosť ešte dodajme, že Shell a OMV majú vlastné plničky v Rakúsku, v Lobau pri Viedni, odkiaľ tiež zásobujú čerpačky, ktoré sú odtiaľ najbližšie. Čiže ak natankujete na OMV v BA, je šanca, že je to z Lobau. Ak natankujete na OMV (alebo Shell) v TN, bude to z plničky v Kľačanoch. Ak na východe, bude to z plničky v Kapušanoch.
Prémiové si ale vozia len z Lobau, bez ohľadu na vzdialenosť.
Mimochodom, v OMV v Lobau tankuje pre svoje čerpačky v BA a okolí aj Agip (nemá zmluvu so Slovnaftom). Ak je to ďalej na východ, potom je to už z Komárna alebo Nových Zámkov.
Na každej čerpačke sa po každom závoze vypisuje hromada papierov. Ku tej kope sa vždy priloží aj certifikát z plničky. Pokiaľ si dobre pamätám, čerpačka by ho na vyžiadanie mala zákazníkovi ukázať.
No a tam sa dočítate okrem veľa nudných informácií chemického druhu aj to, z ktorej plničky to palivo pochádza.
A uvidíte, že všetkých tisíc čerpačiek, alebo koľko ich je, je v reáli zavážaných zo šiestich plničiek zo Slovenska. Len prihraničné oblasti sa zavážajú aj z Poľska, Maďarska a Rakúska.
Prémiové si ale vozia len z Lobau, bez ohľadu na vzdialenosť.
Mimochodom, v OMV v Lobau tankuje pre svoje čerpačky v BA a okolí aj Agip (nemá zmluvu so Slovnaftom). Ak je to ďalej na východ, potom je to už z Komárna alebo Nových Zámkov.
Na každej čerpačke sa po každom závoze vypisuje hromada papierov. Ku tej kope sa vždy priloží aj certifikát z plničky. Pokiaľ si dobre pamätám, čerpačka by ho na vyžiadanie mala zákazníkovi ukázať.
No a tam sa dočítate okrem veľa nudných informácií chemického druhu aj to, z ktorej plničky to palivo pochádza.
A uvidíte, že všetkých tisíc čerpačiek, alebo koľko ich je, je v reáli zavážaných zo šiestich plničiek zo Slovenska. Len prihraničné oblasti sa zavážajú aj z Poľska, Maďarska a Rakúska.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Laci, takto : pri performance drive KEBY si mal rozdiel 1.5 sekundy v zrychleni 0-120 s lepsim a horsim plynom, tak si ho obycajnymi ludskymi zmyslami nevsimes. Vsetko ostatne prevazi - hluk a rachot vytoceneho motora, nutnost synchronizovat nohy a ruky pre preradovani atd.
A hadam nikto z nas neveri tomu ze "horsi" a "lepsi" plyn alebo akekolvek ine palivo moze sposobit tri - styri sekundy rozdielu. Na to sme uz prilis velki chlapci...
Inak tu velku temu o kvalite LPG poznas aj ty - naco je dobra dalsia rovnaka ? kvalita-lpg-t34364.html
A hadam nikto z nas neveri tomu ze "horsi" a "lepsi" plyn alebo akekolvek ine palivo moze sposobit tri - styri sekundy rozdielu. Na to sme uz prilis velki chlapci...
Inak tu velku temu o kvalite LPG poznas aj ty - naco je dobra dalsia rovnaka ? kvalita-lpg-t34364.html
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1239
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Trucker, aj Klacska vozi pre Shellky.
Jergusko, co ja viem, tak ano, mas pravdu, aj paliva pre Shell sa vozia zo Slovnaftu, avsak len tie obycajne, s jednou vynimkou, a tou by malo byt VPower 100 Racing ktore sa vozi z nemecka, je to tak?
Laco, “performance drive” na Chevrolet Orlando?
Cico, co tam Laca po tom, jeden Genitiv hore dole
Jergusko, co ja viem, tak ano, mas pravdu, aj paliva pre Shell sa vozia zo Slovnaftu, avsak len tie obycajne, s jednou vynimkou, a tou by malo byt VPower 100 Racing ktore sa vozi z nemecka, je to tak?
Laco, “performance drive” na Chevrolet Orlando?
Cico, co tam Laca po tom, jeden Genitiv hore dole
Hrdym majitelom:
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
-
- Príspevky: 638
- Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44 Zdieľať na Facebook
Pri LPG riešiť kvalitu je podľa mna blbosť tankujem kdekoľvek a kedykoľvek ,,, mýty pri nafte sú už iná káva , mám dosť výberové. Auto ktoré nemá Rado pancovanu naftu ako napr. Tam atohof čo je bordel ani netancujem pretože auto trhá a neide , benzín zasa zasiera karburátory v kosackach dnešná kvalita benzínu a nafty je katastrofálna a za to by mal niekto visieť
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
dnesna kvalita benzinu a nafty je uplne presne taka ako stanovuje STN, slovenska technicka norma. Ehm, presne taka ista ako stanovovala zopar rokov dozadu...
Ked mas akekolvek pochybnosti o danej cerpacke, kludne ich bonzni na slovensku obchodnu inspekciu ci metrologicky urad. Oni ajtak nepridu a nespravia kontrolu ale aspon budes mat lepsi pocit.
Ked mas akekolvek pochybnosti o danej cerpacke, kludne ich bonzni na slovensku obchodnu inspekciu ci metrologicky urad. Oni ajtak nepridu a nespravia kontrolu ale aspon budes mat lepsi pocit.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
A ešte môj opozičný postreh k tejto téme.
Doteraz som vlastnil a prevádzkoval cca 25 aut na plyn a všetky chodili na to čo som im natankoval KDEKOLVEK. Teda ak som zbadal že Jurki má plyn niekde v družstevnom dvore v Jelke, tak som tam kludne natankoval a jazdil. Tankoval som aj Toemgas počas známej aféry s bordelom v plyne - nič sa nedialo. Rovnako Corsu a Axko som tankoval kdekolvek a palivo značne mixoval s trafo alebo hydraulickým olejom.
Takže radšej riešte aké črepy háklivé ste si pokupovali a nie aká je kvalita paliva. To totiž vždy splňa normy.
Doteraz som vlastnil a prevádzkoval cca 25 aut na plyn a všetky chodili na to čo som im natankoval KDEKOLVEK. Teda ak som zbadal že Jurki má plyn niekde v družstevnom dvore v Jelke, tak som tam kludne natankoval a jazdil. Tankoval som aj Toemgas počas známej aféry s bordelom v plyne - nič sa nedialo. Rovnako Corsu a Axko som tankoval kdekolvek a palivo značne mixoval s trafo alebo hydraulickým olejom.
Takže radšej riešte aké črepy háklivé ste si pokupovali a nie aká je kvalita paliva. To totiž vždy splňa normy.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných