úsporné "mestské" auto

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

MartinkoNR
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.06.2010 16:09
Zdieľať na Facebook

úsporné "mestské" auto

Príspevok od používateľa MartinkoNR »

Dobrý deň potreboval by som poradiť.
Cez leto zvažujem výmenu môjho auta octavia tdi 81kw. Za niečo úspornejšie,menšie,novšie. Ide mi aj o to, že by som chcel zmenšiť náklady na cestu do práce. Momentálne ma stojí cesta do práce cca 3,50€ a rád by som sa dostal na hodnotu min. 2,50€. Teraz prakticky: cesta do práce aj z práce je 50km. Skladba cesty 10%mesto 30% diaľnica 60% okresky. Momentálna spotreba 5,5 l/100km. Ročný nájazd je cca 25 000km. Auto si už pýta každý mesiac nejaké investície tak zvažujem kúpu novšieho.
Auto sa bude využívať len cez týždeň. Práca+živnostník,rodina(autosedačka kočík),mesto(nákupy a tak)... žiadne dovolenky,výlety na to je druhé auto.
Požiadavky: klíma, tempomat, vyhrievané sedačky, ročník aspoň 08 a vyššie, combi výhoda kedže dosť často kufor zaplním.
Takže pozerám po vozidlách ako fabia combi 1.4tdi ,1.2tdi tak isto aj polo. Páči sa mi aj peugeot 1.4ehdi no skúsenosti s ním nemám.
Takže ak máte nejaké rady aké vozidlo vybrať aj s akým motorom.
Či je lepší diesel alebo benzín+plyn. ďakujem za každý príspevok k téme :) a jasne rozpočet je pohyblivý od 5000€ do 8000€ viac by som nechcel. Nad novým vozidlom neuvažujem z dôvodu veľkej straty ceny po pár rokoch. Auto by som chcel na minimálne 5 a viac rokov.
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Nechaj si octávku... Ten rozpočet na kúpu niečoho poriadneho stačiť nebude (bude to lotéria). Hoci píšeš že vyžaduje investície tak 5000 do toho nedáš. 81kw znesie mesto v pohode a máš auto zoservisované na ďaľších 10 rokov, možno ťa aj prežije.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Nečakaj že menší objem bude žrať o liter menej. Menej výkonu = viac trápenia a ked od neho budeš chcieť aj rýchlosť tak si vypýta

A k tomu prechod na malú nepohodlnú krabičku, fakt neviem či by mi to za to stálo.
MartinkoNR
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.06.2010 16:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MartinkoNR »

musím sa priznať pohrával som sa aj s tou myšlienkou že nechať si toto auto vraziť poviem príklad 2000€ a voziť sa ďalších 10 rokov. Ale je oveľa väčšia percentuálna pravdepodobnosť že sa niečo pokazí pri 20 ročnom aute ako pri 10 ročnom. Myslím veci ako čo ja viem alternátor alebo akýkoľvek diel proste úvana materiálu po 20rokoch používania. Takže čím častejší servis tým drahšia cesta lebo musím ísť druhým autom ale jasne to je v podstate zanedbateľné v servise je len pár dní.
Octávia slúži veľmi dobre po tech. stránke ale to najlepšie si už odžila momentálne hrdzavé blatníky, kufrové dvere a je tam toho mnoho iného... čakajú ma tlmiče,rozvody,klíma nefunguje atď...

Práve že čakám menšiu spotrebu, resp. menšie prevádzkové náklady(poistenie+phm+servis). Takže áno spotreba je jeden z faktorov.
Chceš tvrdiť že ak jazdím do práce danú trasu s vozidlom o hmotnosti 1345kg a objem 1900cm3 oproti polo gen V 1.4 tdi kde je hmotnosť 1120kg objem 1400cm3/1200cm3 a Common rail? veď tam musí byť podla mňa rozdiel v spotrebe podľa mňa o viac ako liter. Pýtam sa, lebo mne to tak logicky vychádza. Samozrejme ak by sme sa bavili o tom že auto na diaľnice resp. rodinné tak je jasné že máš pravdu. Ale ako som spomínal v prvom príspevku 99%jázd bude cesta do práce a naspäť a po meste do obchodov atď...

a s tou krabičkou pravda už len ten bočný vietor prázdne auto atď s tým suhlasím... ale baviť sa o komforte v octavii I :D na tých stoličkách teda sedačkách človeka bolí chrbát hneď ako nastúpi :D
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

Momentálne ma stojí cesta do práce cca 3,50€ a rád by som sa dostal na hodnotu min. 2,50€. Teraz prakticky: cesta do práce aj z práce je 50km,,,,,,tu sa da po precitani len po tichu odpadnut,,,,,ak si chces vyliecit depresiu z ratania,odveziem ta v mojich, pri tvojom ratani ani nezaradis radsej rychlost a to niesom bohac.teraz k veci - ak chces vymenit za novsie skus pozriet citroen C4,C4 picasso benzin-plyn.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Úspornejší diesel s takými nízkymi cenami údržby, ako má Octavia I. TDi medzi modernými autami nenájdeš ani jedno.

Ale plne Ťa chápem, zrejme Ťa už auto zunovalo, má svoje roky a chcel by si niečo novšie, modernejšie a bezpečnejšie. Proti tomu niet čo vyčítať.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Momentálne ma stojí cesta do práce cca 3,50€ a rád by som sa dostal na hodnotu min. 2,50€.


teraz mas 3.50eura a spotrebu 5.5 litra. Chces sa dostat na hranicu 2.50eura alebo este menej, co znamena 40 percent dole, v tom najhorsom pripade. Preratane na spotrebu, z 5.5l chces ist MAXIMALNE na 3.9 litra na 100km.

Silno Drzim Palec. To sa ti nepodari. A kupis auto kde sa ti zopsuje DPF tak si pripravis 1400eur len tak fikne a nervy v tahu.

Ja by som si ukrutne nechal sucasnu 81kW masinu.


Hrzdave blatniky : neviem ako sa to poradilo, zanedbana udrzba zo strany majitela vsak urcite. Ked vidim ze nieco niekde zacina, tak necakam tri roky pokial je tam diera. Ak su blatniky predne, vymenit, je to par srobov. Ak su zadne, trosku problem.

Kufrove dvere : vymenit. Je ich na tisice po inzeratoch, zoberies vo farbe, mas to robotu na tri hodiny.
Tlmice : ano, velky problem. Bude sranda s dorazmi atd, tlmice stoja ~40eur kus takze s robotou loziskami bizuteriou cojaviem dvesto eur.
Klima : nepises co mas zle, nejdem hadat od kompresora vsetko dalej. To mas radovo tri stovky na opravu, mozno menej.
Rozvody : 200eur aj s vodnou pumpou a robotou.

cize to co si napisal mame radovo tisic eur. Ostatne veci na aute predpokladam ze tiez nemas v ukazkovom stave, avsak si nesmies mysliet ze akekolvek ine jazdene auto - ktore kupis v tvojom cenovom rozsahu, cim blizsie 5000 tym horsie - nebude pytat ziadne prachy.

Navyse ta poziadavka roku 2008 a viac !! Ked pojdes po tejto smrtelnej kombinacii "co najnovsie auto lebo to je najlepsie ; a zaroven co najlacnejsie" stane sa len jedina mozna vec : kupis havarovanu polepenu vytopenu búčoru v zlom stave, ktora si svoje peniaze vypyta teraz alebo neskor. To inak dopadnut proste nemoze.

Ze bude mat nove tlmice ? Nebude. Ze bude mat nove rozvody ? Nebude. Okej, nebude mat hrdzave blatniky a zrejme mu bude fungovat klima (otazka je ako dlho, dnes v januari si to nedokazes laicky otestovat na takej urovni ako potrebujes).

Nieco je zle aj na tej spotrebe. 30% dialnica, 60% okresky sa da na dieslovej Ocktavii ROZHODNE zajazdit za menej nez 5.5 litra, i ked preboha nie za trojku. Nechytajte ma za slovicka. Pri kludnej rovnomernej jazde... Pozriet ci nemas zaseknute brzdy. Ci sa loziska na kolesach volne otacaju alebo ci drhnu. Kedze je zima a myslim ze hrajes o kazdu desatinu, obliect sal, rukavice, teplu ciapku, teple spodne pradlo pod gate a namiesto kurenia na maximum pustit vzduch len na 19 stupnov a maly ventilator aby sa ti nehmlili okna. Kedze v Nitre (asi si z Nitry) nemame teraz -20, myslim ze pri -3 alebo -5 stupnoch taketo volaco prezijes a pohlad do penazenky ta potesi - ja by som to teda nerobil ale ved tu ideme do extremu tak preco nie. Skontrolovat termostat. Nahodit pred chladice kartony tak ako nasi otcovia na Skodovkach 105. BEZ HANBY. Motor zateplit aj navrchu, aj naspodu, kryt pod motorom musis mat.

Pozriet ci sa zohrieva v pohode alebo ci nedosiahne prevadzkovu teplotu. Skontrolovat nastavenie rozvodov, uz si ich niekedy mal menene a fesaci ti ich mohli nahodit zle. Ked to zabijes na podlahu, pri 1700rpm "uz musi turbo turbovať" a nic take ze do 2200rpm sa nic nedeje - vtedy je nieco zle. Proste mat auto technicky v poriadku do takej miery ako sa len da. Vyhodit nepotrebny bordel, dufam ze so sebou nevozis sto kilo velmi dolezitych veci ktore sa urcite niekedy mozu zist ale este si ich nikdy nemal v ruke (to mi pripomina ze mam 40kg v Sharane a nema kto odtial ten server odniest, lebo je tazky, lebo je zima, lebo nezavadzia a lebo sa mi proste nechce s tym natahovat, a este tam mam k tomu vysavat, dve 5 litrove bandasky zamrznutej vody na umyvanie ruk ked sa zaspinim a podobne STRAAAAASNE dolezite veci, pol kufra plneho na Sharane a nedrzal som ani jednu z tych veci v paprciach od leta).

Nejazdit po dialnici 130, ale ist z domu o 9 minut skor a kludne len 100. Obrovsky rozdiel na spotrebe, liter len tak fikne. Kedze ides trasu len 50km denne, tych par minut naozaj rad obetujes za ucelom dosiahnutia mensieho prievanu v penazenke.

Klimu nemusis robit teraz, pocka styri mesiace. Neviem ako su na tom rozvody, mozno este vydrzia, mozno bude pozajtra Ocktavia nepojazdna. Hrzdave zadne dvere vydrzia aj s blatnikom, tie spravis kedy sa ti zachce.

Z dlhodobeho hladiska "Auto by som chcel na minimálne 5 a viac rokov." si ta Fabia 1.4tdi teda trojvalec najde. Tie motory su podvyzivene, spojky su podvyzivene, robis 25k km rocne, teda sa bavime o minimalne 125k km za 5 rokov, mozno viac. Teraz kupis masinu ktora sa staca najviac na Slovensku pretoze ides po cene, bude mat 300k km za sebou... do 450k km to nevydrzi.

Noze sem hod fotky tych hrdzavych blatnikov. To bude asi najkritickejsie z hladiska narocnosti na opravu, ostatne veci co si vymenoval su uplne bezny spotrebak.


PS: ked ta mozem nasrat, moj foter jazdi Ocktaviu 81kW za menej ako 4.5 litra. Ale preboha to nikde nepovedzte. A vobec nejde po dialnici 73km/h !!!
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 04.02.2017 17:46, upravené celkom 2 krát.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

je to jednoduche, nechaj si toto a zozen naftu za lacnejsie :)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Super príspevok Mp3Turbo :)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

diky pane, vela veci sa neda rozobrat len tak na dialku. Vela veci este nevieme, lebo neboli povedane.


Martin pise ze nove auto ma mat tempomat : dorobme ho do Ocktavie. Da sa na kazdu za par supiek, je to v principe len "tlacitko" teda "spinac".

http://www.skodaoctavia.cz/clanek/montaz-tempomatu
skoda-octavia-montaz-tempomatu-schema-t48434.html
skoda-octavia-montaz-tempomatu-schema-t48434.html
http://forum.skodahome.cz/topic/46243-m ... octavie-i/
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... f4afa9684c

atd, atd, ja napriklad nemam tempomat v tom Sharane ale kedze jazdim vyhradne mesto, tak ani trochu nepotrebujem. Inak v principe len vymenis páčku.



Vyhrievane sedacky : a som pri tom teplom pradle :) ja som kupil za 19eur original dečku ktora sa montovala do Swifta a uplne na hanbu som ju tresol do spominaneho Sharanu. Toto predsa nie je dovod aby som vymenil auto...

Nemal som denne svietenie. Ked sa mi pokazil vypinac na svetla, tak som ho vybral von, premeral ohmmetrom ze ktore kontakty spaja pri zapnutej pozicii "svetla", natvrdo som v privodnom konektore (do ktoreho je ten vypinac zapojeny) prepojil hrubym dratom piny 1 a 4 a odvtedy mam denne svietenie. Klucik vypnuty, nic nesvieti, klucik zapnuty motor nebezi svetla svietia, motor nastartovany svetla svietia.

To iste mozes spravit aj ty na tvojom voze, mas uplne ten isty vypinac na svetla ako ja a uplne to iste zapojenie.

Som sa silno smial ze za dorabku denneho svietenia platili par rokov dozadu chlapci okolo 2000 korun a rozoberala sa palubna doska hlavne dole v poistkovej oblasti. Vobec nie je treba. Dole plast naboku (medzi dverami a palubnou doskou), mas okamzite pristup k tomu konektoru, za tri minuty si hore doma a nemas co robit. Treba drotik par centimetrov dlhy a taky co udrzi 10 amperov.

Vies to su take veci... take "zlepsovaky" na aute co ma 15 rokov a furt sluzi, nekazi sa a poslucha. Inak ten vypinac viem kupit novy z inzeratu za 14eur a hanba ma facka ze som to este neurobil.

V kazdom pripade, upravou tvojho jazdneho stylu plus lahkym vylepsenim technickeho stavu tvojho vozu ZREJME dosiahnes o malicko lepsiu spotrebu ako sucasnych 5.5l.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

este jedna dolezita vec : Martin chce auto na 5 rokov. Teraz je ochotny za neho polozit 5000 az 8000 na drevko. Otazka je, aku hodnotu bude mat dnes sedem-osemtisicova masina o 5 rokov.

Skusme ratat :
2017 : nakup vozu za 7000, mozno 8000
2022 : predaj vozu za... cert vie. 3000. Alebo 3500.
Rozdiel na hodnote auta za 5 rokov : 3.500 az 4.000 eur
Servis : netreba ziadny, nula. Jasna blbost, ale nech.



Dnesna ocktavia : nevieme aky je rok. Uvidiem teda priklad :
2001 : dnesna hodnota 2500 eur
keby bola 1996, teda o 5 rokov starsia : 1500 eur.
Rozdiel hodnoty za 5 rokov : 1.000 eur
Servis : neviem, nech 2.000eur



Co chcem povedat ? Ze s akymkolvek mensim autickom nez je sucasna Ocktavia sa neusetri na spotrebe ani prd, a celkove naklady na vlastnictvo za pozadovanych 5+ rokov mozu byt uplne rovnake alebo dokonca este vyssie v dosledku DALEKO VACSIEHO POKLESU HODNOTY modernejsieho drahsieho vehykla.

Ja osobne som uplne presne v tejto špirále. 2001 Sharan. Predat sa mi to neoplati, viac ako 1.990,-eur za to nedostanem. Kazit sa nekazi, ked tak nejake drobnosti. Nema naznak zlyhania dvojhmoty, turba, samozrejme nema DPF, nic tam nerobi zjavne problemy, klima odisla v lete nastastie naplnenie za 20,-eur ju dostalo do takej kondicie ze som ju ani nemohol pouzivat - prisamvacku som taku zurivu klimu nezazil ani na Mercedese E a S. Cize mam stare auto, ktore nastastie nepyta vela za servis. Rozvody menene 7 rokov dozadu, zhruba 65.000km, velmi silno rozmyslam ze ich z titulu veku vymenim teraz na jar ked sa otepli. Nemam na to ziadny dovod, len vek (najazd zvladnu dvojnasobny). Nic nebucha, neklepe na naprave. Interier zlahka rozvrzany, sibnute tvrde VW plasty kvalitou presne tie iste ako Octkavia, takze na jar ked sa mi bude chciet to vyriesia podlepovače a bude ticho. Volant osuchany jak sa patri na 15 rocneho pracanta. Dam ošiť do kože za 60eur, ale az na jar. Teraz nie. Olupany panel na dverach, na to trpia vsetky tieto masiny. Vymenim. 5 eur z Ebaju. Samozrejme na jar. Teraz sa s tym neserem.

Proste, nemam motivaciu menit auto. Nemoderne, nikto nechce ukradnut, nekazi sa, semtam nejaky servis porobim (brzdy, atd). Ked na mna dojde vymena tlmicov, tak proste vymenim. Urcite lacnejsie nez kupovat ine auto a trpiet stratu jeho hodnoty.

Niezeby som na to nemal prachy - ale proste salamparky, masina poslucha a plni ulohu "daily drivera" cize "kazdodenneho jazdenia", motivaciu vymenit nemam. Ziadnu. Zajtra ma byt 9 stupnov nad nulou, pojdem ho umyt.


Jasne, opravovat donekonecna Ockaviu, mat ten pocit ojazdenosti a nutkania vymenit - absolutne chapem. Lenze... Peoužeuot 1.4hdi nie je zrovna ideal z hladiska dlhodobych servisnych nakladov. Urcite skor padnu vstrekovace na minimotorceku nez na 1.9 Ocktavii. Urcite skor padne commonrail cerpadlo na akomkolvek hypermodernom diesliku nez cerpadlo na 81kW Ocktavii. Urcite skor padne miniaturne turbodýchadlo na 1.4, 1.2 črepe nez klasicke turba na 1.9td Ocktavii - jasne, pokazi sa aj rovna kolajnica, ale chapeme co chcem povedat.

Urcite sa nepokazi DPF na 81kW Ocktavii, lebo tam proste nie je. Spravne, ziadny DPF na akomkolvek hypermodernom diesliku nevydrzi vecne a tie palety penazi za jeho opravu... a to trapenie okolo toho...


Ano, vidim, Martin pripusta alternativu aj benzin/plyn. Velmi zivotaschopna alternativa, mala by jazdit LACNEJSIE nez diesel. Ocktavia 1.6i combi preklopena na LPG, pri kludnom vodicovi a dobre nastavenom plyne vypyta na 60% dialnice 30% okresky kludne jazdy pod 8 litrov LPG, co mame na prepocet akokeby 4 litre diesla. Samozrjeme su tam pridruzene naklady, kazdy rok "dvacat" eur za kontrolu nadrze, samozrejme su tam pridruzene potencialne problemy s LPG strojom, samozrejme nemozes parkovat v garazach, samozrejme ze motor viac trpi ked ide na plyn.

Cisty benzin je mimo vyhradene parametre, to je jasne. Nebude jazdit s takou spotrebou aby nahradil 5.5litra dieslu, ved len palivo stoji o 15-20% viac (liter benzinu stoji kolko a liter nafty stoji kolko, tam je rozdiel 20 centov). Takze do alternativy "cisty benzin" sa vobec nepustam.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 04.02.2017 18:41, upravené celkom 1 krát.
MartinkoNR
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.06.2010 16:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MartinkoNR »

mjz napísal:Momentálne ma stojí cesta do práce cca 3,50€ a rád by som sa dostal na hodnotu min. 2,50€. Teraz prakticky: cesta do práce aj z práce je 50km,,,,,,tu sa da po precitani len po tichu odpadnut,,,,,ak si chces vyliecit depresiu z ratania,odveziem ta v mojich, pri tvojom ratani ani nezaradis radsej rychlost a to niesom bohac.teraz k veci - ak chces vymenit za novsie skus pozriet citroen C4,C4 picasso benzin-plyn.

čakal som kto sa prvý chytí že šetrím a podobne...
depresiu nemám, ďakujem za ponuku za odvoz len tak medzi nami moje druhé auto v garáži je V8...neprepočítavam každé euro ale ak mám kupovať novšie a vraziť peniaze do kopu plechu ktoré bude mať hodnotu o 10rokov zostatkovú hodnotu blízko nule, tak sa snažím minúť čo najmenšiu čiastku penazí ak je takto definovaná depresia asi ju mám :)
MartinkoNR
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 23.06.2010 16:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MartinkoNR »

MP3turbo v prvom rade ďakujem pekne za vyčerpávajúcu odpoveď.
Áno to čo má trápi na mojom aute sú zanedbatelné položky ako hrdza a všetko ostatné je spotrebný materiál... Prosto to auto sa mi zunovalo a rozmýšľam či kúpiť nové resp. novšie alebo naďalej vrážať peniaze... Primárne nie je mojim cieľom hr hr kúpiť auto ale prehodnotiť a poradiť sa s vami skúsenejšími či sa to oplatí alebo nie. A či to bude diesel alebo benzín alebo elektrika je mi jedno ide mi o to že keď už mám vrážať povedzme tých 8000€ tak áno chcem aby tie náklady na prevádzku vozidla boli nižšie ako doteraz. K octavií áno v tech stave je momentálne dobrom vymena spojky nápravy výfuku nemám problém investovať do auta keď treba ale unavujú ma maličkosti ako keď ráno prídem k autu nedajú sa otvoriť spolujazdcove dvere o týždeň mi nejde stiahnuť zadné okno a milión podobných prkotín je mi jasné že pri novšom aute toto nie je zaručené že všetko bude 100% fungovať... áno veci ako tempomat, sedačky viem dorobiť za pár korún. A parametre ročník a podobne kludne ubrať to je orientačné a auto chcem na minimálne 5 rokov nie na 5 rokov...Octávia by sa nepredávala ale posunula do rodiny niekomu... spotreba je rátaná priemerovo za posledný rok aj zima aj leto aj dovolenka aj výlet aj všetko...




hlavne ste to vystihli jednou presnou vetou

Jasne, opravovat donekonecna Ockaviu, mat ten pocit ojazdenosti a nutkania vymenit - absolutne chapem

toto je to čo ma už nebaví každý týždeň/mesiac sa proste niečo pokazí veď má na to vek aj kilometre... (2001/485000km)
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Turbo - rozmýšľame rovnako, tiež držím pri živote 22 ročnú káru. Ale mi nedá čože si kúpil za dvanásťvalce? Pochvál sa :-) MartinkoNR ja ti snahu ušetriť vôbec nezazlievam. Treba šetriť, ale v konečnom dôsledku ti tá stará octavka ušetrí omnoho viac, len sa neboj do nej naraz vraziť pár euro naraz a servisu sa nemusíš obávať. Zatiaľ pojazdíš na osemvalci, ináč by si sa mohol (aj s turbom) pochváliť tiež čo máš pre potešenie :300f:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Prosto to auto sa mi zunovalo a rozmýšľam či kúpiť nové resp. novšie alebo naďalej vrážať peniaze...

aha takto. No lebo tvoj prvy prispevok dost nekompromisne znel v style "znizit spotrebu", teda aspon mne to prislo viac tak nez -rad by som vymenil auto lebo uz sa mi zunovalo a chcem aj mensie naklady-

To je velmi podstatny rozdiel. 485k km. Teraz si ta nejake investicie nasli, ale vidis, musime to vidiet v takom svetle ze hypermoderny verlik by taketo cislo nenatocil. Jedine so sialenymi investiciami a to sme uz niekde inde.




>> hlavne ste to vystihli jednou presnou vetou
>> Jasne, opravovat donekonecna Ockaviu, mat ten pocit ojazdenosti a nutkania vymenit - absolutne chapem

tu bude tajomstvo uspechu. Ja mam tu moju masinu uz skoro devat rokov, tiez ma obcas svrbelo ze vymenim, ale nemal som realnu motivaciu, ani poruchy, ani servisne naklady, ani ocakavane prusery. Nepotrebujem nasilu zmenit.

Ano, je to nuda. Ale netrapi ma to.

Factor : styri kruzky D2 a 850i.

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných