Úplne iný servis

Ponuky práce: Auto moto, brigády ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kubikkubik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 20.06.2014 23:45
Zdieľať na Facebook

Úplne iný servis

Príspevok od používateľa kubikkubik »

Zdravím,

chceli by sme ľuďom v Bratislavskom kraji priniesť také služby autoservisu, ktoré by presne zodpovedali ich predstavám a preferenciám.

Vyplnením krátkeho prieskumu nám pomôžete dozvedieť sa, čo je pri výbere a návšteve autoservisu pre Vás najdôležitejšie a čo nové by ste privítali. Prieskum je náš súkromný a neobsahuje žiadnu reklamu.

Ďakujem!


https://docs.google.com/forms/d/1zEOOIH ... A/viewform
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mám obavu že je to koncipované povrchne a pre tých ktorý sa zúčastnia nie sú jasné ani základné atribúty.Nejasné je vlastne všetko.
Servis zameraný na aké značky,aký segment,akú klientelu ?!
Preboha veď sa bude vyjadrovať tak majiteľ Oltcitu ako Audi Q7 ,každý z absolutne inou predstavou čo by rád a v akej cenovej hladine !
Aj bez vyjadrenia jediného človeka je jasná koncepcia toho čo by ľudia radi. Vždy volný termín,prívetivý personál,krátke doby opráv a počas opravy náhradné auto (najlepšie zadarmo)
nízke ceny dielov a nízke ceny prác,vysoká odbornosť a kvalita práce,možnosť zákazníka byť pri vozidle počas opravy.
Skúste si teda odpovedať rovno ako viete zabezpečiť podobné požiadavky.
Termíny budú vždy podľa želania ak...budete drahý ako fras
Prívetivý bude prijímací technik,mechanik potrebuje pokoj na prácu
Krátke doby opráv..absolutne závislé ako sa chováte k peňaženke zákazníka.Ak na ňu neberiete ohľad,môžu byť nesmierne krátke.Aj krátke doby,aj minimálna cena opravy je hlúposť
Odbornosť...buď ste to vy čo ste za odbornosť zaplatený,tj riaditel,konatel,mechanik,účtovník v jednej osobe,je nádej.
Inak je váš mechanik autonómna osoba ktorá nepotrebuje nad sebou žiadneho menežera a bude zarábať odborne...sám na seba a nie odborne na vás
Pri vozidle si môžete zákazníka nechať,ale za vašu prácu by som teda vela nedal.Dnešné autá - to je sústredenie a kľud,pokoj a neprerušovanie tak práce ako sústredenia.Zákazníkovi treba venovať plnú pozornosť hoci polhodiny,nie odvrkávať cez plece,ale potom preč,jeho prítomnosť nie ja záruka ničoho,iba možnej chyby.Dôveru si možno získať prácou,nie dozorom.
Mesto,lokalita servisu atd ,to sú ďalšie okolnosti k zamysleniu.Ceny práce sa aj bojím otvoriť.Kúsok odo mňa je servis z cenou kdesi 15-17 e.-/h ,v zozname lakovanie,diagnostika,geometria,atd atd pritom ešte poriadne opravené auto nikdy bránu servisu neopustilo,na "diagnostike" sa dá smiať celé dni. Príde malé,velké,lacné,drahé,jednoduché či technický hit,všetko 15 e.-/h ...super páči sa mi také myslenie.zákazník si môže gratulovať že našiel takýto "servis"
Je viac ako zaujímavé že kde to vyhovuje a ťahajú sa šušne z nosa,je to 15,-e ale kde to je "sofistikovaný" úkon na 1 1/2 h tak je to 150.- e
A aby nebola kritika iba preto aby bola,chcete uspieť ? recept je jednoduchší ako si myslíte.Rozprávajte so zákazníkmi ako z rodinou,a budťe korektný a hlavne ..komunikujte s nimi o veciach ktoré sa riešia a dávajte im na výber z možností riešenia dopredu,prv než majú za niečo platiť, a nedovolte aby platili ak ste nič nevyriešili.A váš je svet
Má to malý háčik..z tých 15e.-/h budete musieť dať dole,lebo začnete OPRAVOVAŤ a to nie je žiadny biznis
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Hlavaty :2f93:
Z mojej praxe musim povedat ze pausalna hodinovka je niekedy problem.
Pri standartnych ukonoch OK, pri specializovanych robotach a roznych chutovkach sa uctuje uplne inak a niekedy mam problem urcit cenu aj ja.

Uvediem priklad z pred par dni. VW T5 padanie do nudzaku... Obisiel niekolko servisov znackovych/neznackovych. Vo VW skoncilo auto na tyzden a akoze opravene odislo... Cestou domov sa zavada opat prejavila. Torbo, vaha, podlaky,ventily, cidla vsetko OK.
Problem som odstranil v priebehu 2 hodin a auto funguje na 100%. Bol by som blec keby som uctoval 2x15€/h.
Kedze je to taxi auto zaraba a kazdy den prestoja je kopec stratenych penazi.
Nakolko som stravil opravami T5iek 100ky hodin da sa povedat ze ich dost dobre poznam a poznam aj ich slabe stranky. Dalsie desiatky hodin studovanim ich elektrickych schem.
Cize tu uz zakaznik neplati za pracu ako taku, ale za to ze som vedel kde sahnut. Pricom sa jednalo o relativne jednoduchu zavadu. A toto sa velmi tazko vyjadruje v peniazoch. Na strane druhej mame korektne vztahy so zakaznikmi co je velmi dolezite a pri plateni za taketo chutovky nikto neriesi preco tolko. Tento stav sa ale buduje roky...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Erik to je presne tak,a sám to považujem za logické.Ak si dovolili horibilne účtovať všetci monterkový blbci z okolia bez reálne vyriešenej opravy,tak si snáď ten čo konečne vecou pohne zaslúži tiež normálne byť zaplatený.
Mám len obedovú prestávku,inak pracovný deň,ale celé doobeda mi chodili po rozume otázky z tej ankety.Tak som tak premýšlal,aký servis vznikne na základe akéhokoľvek prieskumu ...v BA
qwertzuiop
Príspevky: 311
Dátum registrácie: 02.06.2009 21:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qwertzuiop »

mhlavaty to zhrnul uplne presne.

erikfrog: to je presne ako v jednom "vtipe". nikto nevie preco je auto pokazene. pride jozo a tri krat buchne kladivom niekam pod kapotu. vyuctuje 100e. a majitel sa cuduje preco tak vela za 10 sekund roboty, nech mu to rozpise presne. 3x1e-uder kladivom, 97e-vedel kam.

tiez som teraz riesil problem obdobneho charakteru. tiguan zlepeny z 3 aut. vymienaci to polepili, to im nerobilo problem. ale to ze to dokopy nefungovalo uz nevedia spravit. to je uz trocha ina diagnostika - nakodovat vsetky rj, spravit adaptacie atd aby to islo ako ma. vymienaci ani nevedia naco je ten gombik KĂłdovanĂ­ vo VCDS a pytaju 10e za precitanie chyb bez nejakeho riesenia. takze nieco na sposob pausalnej ceny ako hovoris je nerealne, hlavne v specifickych pripadoch kde je podstatne know-how.

pre takeho co sa orientuje v tychto diagnostickych veciach to je jednoducha robota. pre takeho kto pouziva funkcie výpis/vymazanie chybovych kodov je to jadrova fyzika

este k tomu ze vsetky otazky suviasia s tym o ake auto ide. v tom formulari je aj otazka ake auto ma dany clovek co ho vyplnuje. takze na zaklade toho to vedia ako tak roztriedit a vybrat iba tie reakcie ktore su v ich pozadovanej kategorii. pripadne si spravit kategorie a vedet o co ide pri "lacnych/drahych" autach a podla toho spravit nejaku "osnovu" na sluzby podla kategorii aut
Naposledy upravil/-a qwertzuiop v 21.06.2014 13:29, upravené celkom 1 krát.
mayhem
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 23.06.2013 15:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mayhem »

Ja ti poviem co je dolezite aj bez dotaznika...

1. Kompetentnost.
Aby mechanik nehadal a netrepal dve na tri. Definicia problemu az po adekvatnej diagnostike. Aby nehovoril vylozene sprostosti, ktorymi oblbne mozno tak zensku ale nie cloveka co sa len trosku vyzna do vlastneho auta.

2. Profesionalita.
Aby nasiel a odstranil problem (a nie iks nesuvisiacich veci), aby neklamal a pokial mozno aby zakaznikovi netykal. Taktiez aby zakaznik nemal pocit ze ked pride do servisu, ze sa ocitol vo stvrtej cenovej, alebo v domacnosti Ladislava Meliska.

3. Ne-o-je-ba-vat.
Tj. neprenasat si skutocnu cenu prace do ceny dielov. Ludi vytaca ked dostanu kalkulaciu opravy a vidi tam napriklad sadu tlmicov po 120 €, pricom maloobchodne ich vie dostat za 80 € z kazdeho eshopu. Kazdy co ma v riti dieru si vie kuknut na internete kolko dneska stoja diely!! To znamena, ze si radsej spravim marzu na praci ako na komodite, aby som pred zakaznikom nevyzeral ako totalny chuj. Lebo vysledkom je potom to, ze si zakaznik nabuduce radsej donesie diely vlastne a si pracu spravit hocikde inde. A uz nikdy sa nevrati. Takisto sa nesnazim zakaznika presvedcit, ze som lambdasondu menil dve normohodiny ked kazdy vie ze to trva max 20 minut aj s nalozenim a zlozenim zo zdvihaka.

4. Pridana hodnota.
Uz aj taka drobnost ako odovzdat auto umyte, alebo s doplnenymi ostrekovacmi ci vyriesenim ineho drobneho problemu ktory stoji nula nula nic, si zakaznik povie ze tu ide naozaj o zakaznika a nie len zaplat a vypadni.

..asi tolko..
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

erikfrog napísal:
Cize tu uz zakaznik neplati za pracu ako taku, ale za to ze som vedel kde sahnut.

pekne napisane. TAKTO ma fungovat dobry servis. Nechcem platit za peknu sekretarku, kozene kresla a technika s kravatou.

Chcem KNOW-HOW, chcem ZRUCNOSTI a chcem PREHLADNU dohodu od pociatku.
pacho17
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacho17 »

K téme servisov, ako zákazník. V prvom rade by som doporučil kupovať spoľahlivé autá, nie neaké zmrdky stočené, pozliepané..., tak aby som do servisu vôbec nemusel chodiť, tak maximálne vymeniť olej. Po druhé servis si vyberám podľa odbornosti personálu. Také žvásti ako tu niekto píše, že si dá zaplatiť odbornosť, od takého utekám ďaleko. Veď mechanik musí byť odborník, u ktorého je to samozrejme, že vie čo má robiť, a nie vymienač a skúšač. Kde opravuju systémom pokus omyl, tiež utekám. Servisi, ktoré sú u mňa na čiernej listine, kde už v živote nevkročím. Bol som meniť letné gumy,mechanik doniesol "elektrony" zo skladu, a samozrejme ich j.e.b.o.l na zem licnou stranou, a doškrabal ich. Druhý servis, kde som bol meniť gumy, mi zasa dotiahol kolesá tak, že som ich na ceste nedokázal uvolniť náradím z auta. Fakt neviem čo to je za j.e.b.n.u.t.ý mechanik, čo si nedokáže nastaviť moment na uťahovačke. Potreboval som vymeniť tyčky stabilizátora ešte v záruku, kde mi sam majiteľ (značkový servis)prišiel vyplakávať, že keď nezaplatím za ZÁRUČNU opravu, tak to bude musieť on zaplatiť zo svojho, a peniaze doniesť z domu. Tak som mu povedal, nech takúto firmu radšej zavrie a viac som sa tam neukázal. Čiže v prvom rade odbornosť, slušnosť, korektnosť, a mechanik, ktorý dokáže náisť chybu, nech sa netvári ako majster sveta, a davať si nadštandardne zaplatiť samozrejmosti. Opravy zo zásady platím na faktúru, a zaplatim ju až v tedy, ak všetko funguje tak ako mám.
impax
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 28.07.2011 07:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa impax »

servisák - starý pán - auto opravované s láskou, nehou a kvalitou ktorú mi ešte nikto neponúkol, ceny samozrejme tiež niekde inde ako u iných - TAKÉHO UŽ NEZOŽENIEM

PS: opravoval aj nové autá

PS: teraz som si našiel nového mladého aby bol nadlchšie a snažím sa ho vychovať k svojej spokojnosti, zaťiaľ sa to darí

PS: prvoradé je u mňa nastavená nemenná cena +- vždy vieme sa dohdonúť, ak sa niečo vyskytne iné tak automaticky telefonát s cenou a dĺžkou práce, auto pri menšej závade hotové v ten deň, s väčšou závadou 2-3 dni,

ciga, káva, čaj - nejaké obyčajné kreslo - poprípade v lete opekačka pri garáži, to bol pre mňa môj MECHANIK VLADO

PS: ako som už písal, nového si k tomu vychovávam
janov5
Príspevky: 150
Dátum registrácie: 16.03.2009 16:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janov5 »

ja som tiez opustil chytrolina,ktory nevedel co so sebou uz,chodim dva krat do roka na vymenu oleja nakolko mam vysoky najazd,ale to nie len na olej,ale ako priklad uvediem co by mala rovnaka cena aj 3 roky...ale nie...ko..tko mal malo a naposledy si uctoval olej +filter 100eur...a bolo to veru naposledy aj z mojej strany...olej viem napr.na olejposte.sk aj s filtrom zohnat za cca 50eur a praca?...ved kua su to dva sroby a 10 minut... :300f:

ps:zakladatel temy cusi ale nejako mi aj smrdi ako prd v gatiach...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

laki to napisal za mna :hero:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

asi za viacerych... Vymenu oleja a pod si robim sam, kvoli komplikovanej veci som nevahal ist za mechanikom do Ceska. Predtym som vyskusal znackovy servis - po troch minutach rozhovoru s prijmacim technikom, ktory o aute vedel menej ako ja... som sa na pate otocil.

PS: Vtedy som si povedal, ze hoci ten Fiat je vcelku dobra kvalita - uz nikdy si Fiat nekupim. Pokial nenaucia servismanov robit svoju pracu poriadne.

Z rovnakych dovodov, musim teraz pri kupe auta vzdy menit znacku :-(
K tej ktora ma sklame, sa uz nikdy nevratim..
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

mayhem napísal:Ja ti poviem co je dolezite aj bez dotaznika...

3. Ne-o-je-ba-vat.
Tj. neprenasat si skutocnu cenu prace do ceny dielov. Ludi vytaca ked dostanu kalkulaciu opravy a vidi tam napriklad sadu tlmicov po 120 €, pricom maloobchodne ich vie dostat za 80 € z kazdeho eshopu.
Ano, len problem je ten ze e-shop alebo nejaka mototechna ma casto lepsie ceny ako servis lebo maju vacsi obrat.

Zakaznik radsej pocuje 100€ material 50€ praca ako 50€ material a 100€ praca :)
To som sice prehnal ale je to tak.
janov5
Príspevky: 150
Dátum registrácie: 16.03.2009 16:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janov5 »

lubos zimovcak napísal:
janov5 napísal:ja som tiez opustil chytrolina,ktory nevedel co so sebou uz,chodim dva krat do roka na vymenu oleja nakolko mam vysoky najazd,ale to nie len na olej,ale ako priklad uvediem co by mala rovnaka cena aj 3 roky...ale nie...ko..tko mal malo a naposledy si uctoval olej +filter 100eur...a bolo to veru naposledy aj z mojej strany...olej viem napr.na olejposte.sk aj s filtrom zohnat za cca 50eur a praca?...ved kua su to dva sroby a 10 minut... :300f:

ps:zakladatel temy cusi ale nejako mi aj smrdi ako prd v gatiach...
teraz trochu chlapovi krivdíš..., ked si myslíš, že iba "10 minút" a tóóóóľko peňazí..., tak si asi neuvedomuješ, že servis - MAJITEĽ musí investovať..., riskuje SVOJE peniaze a rátať výmenu oleja ako rátaš..., tak sa stane to, že najbližšie Ti bude účtovať za výmenu oleja 25-35 eur, lebo náklady na chod servisu nie sú tých "10 minút".

Osobne chodím aj s výmenou oleja a filtrov, samo, voľakedy som si ich menil sám...:), ale :

dám robotu chlapovi, peniaze plnia svoj účel, zároveň popozerá a často aj nájde chyby ďalšie, ktoré by som si inak nevšimol.

Tiež si nepestuješ pšenicu, ani nemelieš doma múku, či nepečieš doma chlieb, nevaríš pivo, či neťažíš drevo a xxxx vecí, len aby si "ušetril".

Ži a nechaj žiť...:))

Už iba preto, že ked sa Ti skutočne auto poserie..., NEBUDEŠ mať za kým ísť, lebo servis, ktorý si pýtal strašných 100 eur napr. s k r a c h o v a l a Ty budeš musieť ísť do iného, často oveľa horšieho a drahšieho.

obyčajne to tak býva, že čím odborne zdatnejší, tým menej obchodne...:)a často si ani nepýta, čo by mal.

prepac,ako mechanik ma mat lepsie ceny nakupu,nakolko mi to lial zo suda a to je este otazne co tam bolo,ja mam svoje auto totiz rad a cestujem za pracou 6x rocne 3200km tam a spat...dobre ja tu mam 16 eur na hodinu a neplatim nijaky najom a podobne....ale na sk je situacia ze mechanik za ked to prezeniem 15minut zoberie 50eur na hodinu,za nie moc narocnu pracu?to sa potom mame dobre na tom slovakistane uz?...hura idem domov do pice!!!!!!!!dakujem ze si ma osvietil

teraz nakolko som tiez podnikal tak mam skusenosti a viem co je to najom,odvody a co su to aj bloky a DPH za pracu a garantujem ti ze 80% garazmajstrov kde som ja chodil ti automaticky blok neda a ani ti neponukne...ja ho nepotrebujem na co by mi aj bol,ale je to cistych 50eur!!!tak sa zobud a popremyslaj co a na co si reagoval
kubikkubik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 20.06.2014 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubikkubik »

Rád by som sa stručne vyjadril k poznámkam a postrehom..

Áno, dotazník je pomerne jednoduchý a stručný, pretože čím dlhši dotazník a viac otázok, tým je to pre respondenta vačšia otrava. Toto som sa snažil eliminovať. To, čo by si kazdý zákazník prial je mi jasné, ale každý sme iný a máme rozdielne priority. Toto je jeden zo sposobov, ako si tie priority tak nejak zgeneralizovať a roztriediť a zároveň sa dozvedieť, čo považujú ľudia za najvačšie nedostatky (a naopak, klady), pri iných servisoch. Chcme to robiť predsa pre zákazníka a to, čo zákazníci chcú sa najlepšie dozvieme tak, že sa ich opýtame. Samozrejme, že servis nevznikne na základe dotazníka. Taký servis by som ani ja nikdy radšej nenavštívil. Servis tu je, ale potrebuje zmenu od základu. A toto je iba jeden z množstva krokov, ktoré k tej zmene vedú.

Sám som za posledné roky obišiel niekoľko servisov (aspoň 10) a ani na jeden nemožem povedať, že by spĺňal moje očakávania a požiadavky. V najlepšom prípade, bol stav taký, že jeden atribút bol lepší na úkor iných. A toto je aj jeden z dovodov, prečo sme sa rohodli niečo v tomto smere podniknúť. Pretože sme presvedčení, ze sa to dá robiť lepšie.
A keďže to spomenuli viacerí, nedá mi nevyjadriť sa k typickému slovenskému podnikateľskému prístupu : radšej vytiahnem zo zákaznika jedenkrát viac peňazí, akoby som si mal účtovať primeranú sumu a získať zákazníka, ktorý sa ku mne bude vracať. To je neuveriteľné a ešte neuveritelnejšie je, ze ľudia sú ochotní to tolerovať.. Ale toto je už do inej diskusie.

V neposlednom rade som dúfal, že tento príspevok rozprúdi diskusiu na tému servis, zákazník, spokojnosť a skúsenosti, ktorá v konečnom dosledku može mať pre nás vačší prínos, ako samotný dotazník.

Keďže som pracovne značne vyťažený, može mi trvať chvíľu dlhšie odpovedať. (Naozaj to nie je preto, že čuším a smrdím ako...)

Ďakujem za všetky príspevky, hlavne tie vecné.

Návrat na "Práca Auto-moto"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní