841 392
inzerátov
Pridať inzerát

Univerzálne rodinné auto

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut
Odpovedať Nová téma
<123>
Autor Správa
elpe93
Založený: 11 september 2019
Príspevky: 11
Nabehané: 2 hod 26 min
PríspevokZaslal: 11.09.2019 19:06   
To je ecoboost, ja chcem keď tak hladkú 1.6ku


Naposledy upravil elpe93 dňa 11.09.2019 20:10, celkom upravené 1 krát.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (489)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16544
Nabehané: 27 dní 5 hod 6 min
PríspevokZaslal: 11.09.2019 19:07   
hladka 1.6ka tam nie je.

Inak celkovo slaba ponuka motorov. 1.6tdci slabe (70kW verzia dost tragedia, silnejsia 88kW v pohode do mesta, na dialnici sa s tym sice nenapretekas ale zase ani nestratis) a aj spolahlivost nebola uplne prikladna - i ked nie je tragicka. 2.0tdci prakticky u nas nenajdes, benzinove ekoboosty budu zakarbonovane prakticky vsetky po tych rokoch a kilometroch - tam by som sa bal. Ekoboost takto stary a so 150.000km silno nedoporucujem.


Sharan 1.8T alebo 2.0i sa daju beztrestne preklopit na LPG ; takisto 1.9tdi 85kW/96kW v jednickovom modeli (cize pred rokom 2010) su vrcholom spolahlivosti i ked maju svoje drobne musky a treba vediet ako na ne. Motor samotny problem nema, cirkusom su len zanedbane / zle prevedene udrzby a'la vymena rozvodov podla fixiek (najst v motore desat fixiek je uplne normalne slovenske) atd.

Keby si chcel siloumocou kupit C-Maxa, ale fakt ze siloumocou, tak musis pozerat Granda. Poprve preto, lebo kratka verzia je ... proste moc kratka, to je prdlajz (mimochodom, na Punte absolutne nic nie je zle, je to auto ktore sluzi svojmu ucelu a robi to mimoriadne verne a poctivo) a navyse kratke verzie NEMAJU posuvne dvere. Tie ma jedine dlha verzia.


A dostavam sa k jadru problemu - reklama na tomto fore je zakazana a dufam ze nedostanem od moderatorov po papuli. Keby si sa maximalne rozhodol pre C-Makx, viem ti doporucit jeden konkretny. Od prveho majitela mojho celozivotneho kamarata, tympadom samozrejme kupene na Slovensku, 088.621km absolutne pravych ze pravejsich sa uz neda, nehavarovane, rocnik 2010 a stoji daleko daleko menej ako mas rozpocet. Je to presne tento kus z dobovej recenzie : https://autobild.pluska.sk/testy/test-ford-grand-c-max-1-6-tdci-pat-statocnych-dve-dostatocne

dodnes ma uplne tu istu EV / SPZ. Cely problem je, ze Sharan z rovnakeho rocnika je ukrutne vacsi, vybavenejsi, zaujimavejsi, lepsi pre dva psy, ma lepsiu konstrukciu z dlhodobeho hladiska (dokaze navalat ukrutne vacsie porcie kilometrov) a to cele v rovnakej cenovke :)


edit : mimochodom Sharan vobec nie je velke auto. Vonku to ma nejaky 4.65 metra, Oktavia ma viac !! Ale vnutri to miestecko...

edit2 : pripajam sa k doporuceniu na Sceniky, ked chces usetrit peniaze. Treba opatrne vyberat motorizaciu, dieslom sa vseobecne vyhnut zo starsich rocnikov a potom to pojde ako pise Ivko. Len velkostou si na urovni toho C-Maxu.
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1087)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 26455
Nabehané: 3 mes 22 dní 23 hod
PríspevokZaslal: 11.09.2019 19:48   
mp3turbo napísal:
hladka 1.6ka tam nie je.

Ale je, práve tá 1.6 Ti-VCT z výberu. Nech ťa nemýlia tie T v označení, ani jedno neznamená turbo. Ale 105 resp. 125 koní v tom aute nie je žiaden zázrak, proste základný motor.
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2362)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20252
Nabehané: 3 mes 26 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.09.2019 19:51   
Keď už sa spomenulo...ako zdanie klame čo je ako veľké.Tam kde som parkoval Rover 75 čo je cca taký bežný rozmerový stred teraz stojí Voyager.Často vidím zdesenie keď pri Tescu zastanem v takej klasickej parkovacej medzere a nič...zasunú sa bočné šúpačky,vylezú ľudia von,dialkovým sa zavrie dovi dopo. To keď som chcel z tajtrdlíkom Corsou C 3p zaparkovať,musel som hladať rozmer ako keď chce pristáť B52 Stratofortress
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (557)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13466
Nabehané: 2 mes 3 dní 0 hod
PríspevokZaslal: 11.09.2019 20:20   
elpe93 napísal:
Čo je zlé na C-Maxe od 2010?
Nie je v nom 2.0i
Ako som už písal spotreba takého Grand C-Max nebude zrovna pekná s atmosferickým motorom a výkon nikde. Grand C-Max s 1.6Ti-VCT má necelých 1400kg a výkon tej slabšej 77kW je riadna tragédia, od 92kW verzie by som rovnako nečakal zázraky.
Z objemu 1600ccm jednoducho bez turba nevyžmýkaš krútiaci moment

Ked kúpiš nejakú 07-08 2.0i + LPG, tak bude stáť menej, bude mať výkon a v prepočte aj lepšiu spotrebu
Napríklad niečo takéto https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=282506938&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=LPG&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=52&maxPowerAsArray=107&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=107&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=bdaf630e-9dd1-bfae-877c-735f78d207cd


Naposledy upravil ivko1 dňa 11.09.2019 20:24, celkom upravené 1 krát.
Citovať
elpe93
Založený: 11 september 2019
Príspevky: 11
Nabehané: 2 hod 26 min
PríspevokZaslal: 11.09.2019 20:21   
cicmanec napísal:
mp3turbo napísal:
hladka 1.6ka tam nie je.

Ale je, práve tá 1.6 Ti-VCT z výberu. Nech ťa nemýlia tie T v označení, ani jedno neznamená turbo. Ale 105 resp. 125 koní v tom aute nie je žiaden zázrak, proste základný motor.


Ďakujem za objasnenie, predbehol si ma Nechcem a nečakám zázraky od žiadneho z tých atmosferických benzínov. Ako som písal, tej diaľnici moc nedám a ani niesom pretekár a ani si nemasturbujem ego. Dieselom by som sa fakt radšej vyhol, tomu furt čosi je, dlho sa to hreje, v zime ťažšie štarty, začínajú im šliapať po krku v západných mestách a je otázkou času, kedy sa budeme opičiť...
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1087)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 26455
Nabehané: 3 mes 22 dní 23 hod
PríspevokZaslal: 11.09.2019 20:52   
ivko, tým olejožrútom 1.8/2.0 Duratec-HE by som sa tiež vyhol...
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (489)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16544
Nabehané: 27 dní 5 hod 6 min
PríspevokZaslal: 11.09.2019 21:18   
ty marha ozaj, 1.6i Ti-VCT... ten mi usiel ! Takze pardon z mojej strany.
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (557)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13466
Nabehané: 2 mes 3 dní 0 hod
PríspevokZaslal: 12.09.2019 05:17   
cicmanec napísal:
ivko, tým olejožrútom 1.8/2.0 Duratec-HE by som sa tiež vyhol...
O spotrebe oleja som ani nejak nezachytil informácie, skôr iba že pri LPG jednoducho bude treba zrepasovať hlavu. Potom hľadať niečo iné

Som to tu dával preto, lebo autor píše že benzínovú RAV4 nechce lebo by moc žrala, ale blízko k tomu má každé väčšie auto aj keď v ňom bude len 1.6i
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (225)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4014
Nabehané: 25 dní 13 hod 2 min
PríspevokZaslal: 12.09.2019 18:01   
elpe93 napísal:
ivko1 napísal:

Ku koncernovému 1.6MPI - je to kýbel ako všetko koncernové. Kamoš čo som ho tu minule spomínal že mu to v OII žerie olej a že mu povedali predbežnú sumu za opravu 500€+ skončil tak že musel kúpiť celý druhý motor, s odťahom, prácou ho to stálo 1100€ a tento druhý namontovaný motor tiež žerie olej...
Kúpil to akože cukrík po prvom majitelovi, dal za to 7000€, dalších 1500€ opláchol na elektrony + pneu, doplnky, farebnú NAVI... A teraz ešte dalších vyše 1000€ na opravu...

Dobré koncerny skončili s rotačkovými 1.9TDI


Presne pre to by som nerád kúpil koncern, motory 0 bodov. O tom oleji v 1,6 som čosi čítal. Plusy, ktoré ich dostali do môjho výberu, boli rozšírenosť a teda aj dostupnosť dielov a mechanikov, čo tie autá poznajú a tiež dobrá cena. Ale asi sa to ozaj tiež neoplatí riskovať, čo?


Ak splniš podmienku , spolahliveho mechanika, čo ten motor pozná ,
možeš zakupiť aj Chevrolet ORLANDO ... odporúčam DIESEL 2.0 VCDi , je to povodom taliansky motor od VM-Motori...

Ja mam ORLANDO benzinové na LPG ...už behám 6-tý rok a na tacho mam 216 000 km...
Ak to vyydržal benzín, diesel musí vydržať 3x tolko.
Citovať
niveaman
Založený: 09 september 2012
Príspevky: 152
Nabehané: 4 dní 3 hod 11 min
Predmet: Re: Univerzálne rodinné auto PríspevokZaslal: 12.09.2019 22:42   
elpe93 napísal:
Zdravím vospolok,

obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri výbere jazdenky. Momentálne sme v domácnosti dvaja a máme dva psy, ale plánujeme už nejaké to dieťa-dve. Jazdíme prevažne mesto, občasné výlety po okreskách, diaľnica minimálne. Doteraz nám stačilo staré Punto 1,2i 44 kW r.v. 2003, ale už teraz začína byť malé (keď by sme sa chceli zbaliť napr. na dovolenku/do kempu s dvoma psami a všetkými potrebnými vecami). A tiež mi začína robiť vrásky hrdza...

Prvé auto, po ktorom som sa obzeral, bola RAV-4. Tá by bola ideálna veľkostne, zvládne nejakú tú rozbitú lesnú cestu v prírode, poľné cesty atď. v zime bez problému, spoľahlivosť japoncov nemusím spomínať. Lenže mal som ružové okuliare a bohužiaľ si kúpu ani prevádzku dvojlitra v RAVke nemôžem dovoliť

Snaha ísť dolu s cenou a uskromniť sa v požiadavkách na auto ma priviedla k MPVčkam a crossoverom. Chcem sa vyhnúť značkám so zlou povesťou, čo sa týka kvality a Kórejcom (po 2-ročnej pracovnej skúsenosti v automotive firme som dosť zaujatý :D ). Požiadavky na auto sú hlavne tieto:
- benzín, čo najjednoduchší, nech sa nemá čo pokaziť a netreba nejakú prehnanú údržbu, výkon tak 75-100 kW je úplne dostačujúci, manuálna prevodovka,
- auto vnútri priestranné a využiteľné, ale nie tank, s ktorým je problém v úzkych uličkách a na parkovisku,
- nízka poruchovosť všeobecne, prípadne lacný a dostupný servis,
- auto čo vydrží! nekupujem to na 2-3 roky, hlavne nech nehnije, nájazd ideálne do cca 100tis. km, max 10-12 rokov staré,
- cena max do cca 9 000 EUR, keď bude za 5 000, budem rád,
- bezpečnosť ma z výbavy zaujíma najviac, už predsa len inak rozmýšľam, keď mám/idem mať rodinu, ako keď som bol mladý naivný študent takže airbagy, elektronické systémy, nárazové testy, všetko sú to pádne argumenty; inak mi vo výbave stačí klíma :D

Do užšieho výberu sa mi zatiaľ dostali:
- Toyota Verso/Corolla Verso 1,6/1,8 (preferujem, ale je ich málo a sú pomerne drahé)
- Ford Grand C-Max 1,6 Ti-VCT (super sú posuvné dvere)
- Seat Altea XL 1,6 MPI (najlepšie ceny)
- VW Touran 1,6 MPI
- Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (+ je svetlá výška, ale - menší kufor a ceny) / Citroen C4 Aircross / Peugeot 4008
- možno ešte Mazda 5, ale tam mám obavy z hrdzavenia

Poprosím vás teda, ak máte s týmito autami skúsenosti, sem s nimi. Ak mi viete odporúčiť niečo iné, pokojne, rád si rozšírim obzory a nechám si poradiť. Rád by som sa vo finále dopracoval ku konkrétnemu modelu auta a už na nete pozeral len inzeráty toho modelu

Ďakujem vopred za všetky rozumné odpovede bez hejtu :D Peace!


Čo si predstavuješ pod pojmom univerzálne rodinné auto? S každého auta spravíš univerzálne,ale rodinné nebude každé. Čím väčšia rodina,tým väčšie auto. Plánuješ 2 deti 2 psy to vas bude 6.Z tvojho výberu by som bral jedine Toyotu a ako ti radia Orlando. Každé bude chcieť časom servis,takže spotreba nie je až tak rozhodujúca. Koľko najazdis ročne?Aké máš denne trasy?
Ja mám tri deti a mám S-max a Carens. Sused má 2 deti a má staršiu sx-4. Každý má iné potreby.
Citovať
Atlas
VIP člen - Veyron (321)
moderátor fóra
Založený: 21 máj 2012
Príspevky: 4587
Nabehané: 2 mes 7 dní 22 hod
PríspevokZaslal: 13.09.2019 18:25   
6. Citácia: Je zakázané citovať predchádzajúci príspevok, príspevok dlhého znenia (viac ako 10 riadkov textu) či príspevok obsahujúci obrázky. Citovanie časti textu za účelom reakcie na časť príspevku je dovolené.

Je to viac ako jasné, prosím, aby si sa toho držal (a samozrejme aj všetci ostatní).

Týmto diskusiu na túto tému uzatváram. Ak si niečo treba vydiskutovať, SS, z témy to bude zmazané.

Vďaka
_________________

www.povedzmitodooci.sk
Citovať
Mateusz737
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 16 september 2018
Príspevky: 88
Nabehané: 2 dní 23 hod 31 min
PríspevokZaslal: 13.09.2019 21:27   
Z tých čo si vypisal tak by som Ti doporučil asx ,1.6mivec je jeden z najspolahlivejsich motorov posledných 10rokov ak nie úplne naj a má aj rozumnú spotrebu ,touran je tiež fajn auto a praktické a koncernovy 1.6mpi je tiež veľmi spoľahlivý a nenáročný motor ale po väčšom nájazde má svoje muchy občas tesnenie pod hlavou alebo spotreba oleja ale tá sa nerieši až keď by bola brutálna
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (225)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4014
Nabehané: 25 dní 13 hod 2 min
PríspevokZaslal: 14.09.2019 18:25   
Aj na zaklade tohoto tendenčne napísaného a zaujatého článku,

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000614/1506235/JAZDENE-AUTO--Chevrolet-Orlando-2-0-VCDi---7-miestny-vyletnik-so-silnym-motorom

by som sa opäť rozhodol pre Chevrolet ORLANDO....
Citovať
iv@n
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 29 január 2007
Príspevky: 214
Nabehané: 19 hod 40 min
PríspevokZaslal: 14.09.2019 18:29   
elpe93 napísal:
A aby som sa vyjadril aj k tým zvyšným autám, Renault fakt nechcem, to je tá kategória značiek, ktoré vďaka ich povesti nechcem riskovať. Okrem toho sa mi strašne nepáčia dizajnovo a ten znak, okolo ktorého sa točí celý (aspoň mužský) svet... To chcem vidieť, keď strčím večer doma hlavu pod paplón, ale na aute ozaj nie! No a Sharan/Alhambra/Galaxy... Nájdite mi jeden spoľahlivý a ÚSPORNÝ benzínový motor. Najbližie k tomu má 1.8T ale aj 9l/100km je cellom dosť. To môžem ísť do tej RAVky rovno...

Ja som si kúpil 10 rokov dozadu Scenica II a zatial je to auto s ktorým som najspokojnejší, nabehané 250kkm a riešil som zatial len bežný servis - kvapaliny, filtre, platničky/kotúče. Súkromných áut som vystriedal okolo desať a ten Scenic mi stále zostáva.
Citovať
Odpovedať Nová téma
<123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut