Umytie motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 18.01.2015 23:38 Zdieľať na Facebook
Umytie motora
Zdravim
Potreboval by som radu na co si dat pozor pri umyvani motora na alhambre 1.9 tdi asz. Motor je cely spinavy od oleja( zle tesnenie veka ventilov). Olej by uz tiect nemal. Takze ako ho umyt? myslim co zaktyt, kam moc vodu nestriekat a podobne. Moja predstava je nastriekat motor MAFROU nechat posobit,oplachnut vodou vyfukat vzduchom. Bol by som nerad keby sa voda dostala tam kde nema aby nieco nevyskratovala a podobne. Dakujem za info
Potreboval by som radu na co si dat pozor pri umyvani motora na alhambre 1.9 tdi asz. Motor je cely spinavy od oleja( zle tesnenie veka ventilov). Olej by uz tiect nemal. Takze ako ho umyt? myslim co zaktyt, kam moc vodu nestriekat a podobne. Moja predstava je nastriekat motor MAFROU nechat posobit,oplachnut vodou vyfukat vzduchom. Bol by som nerad keby sa voda dostala tam kde nema aby nieco nevyskratovala a podobne. Dakujem za info
Naposledy upravil/-a djtomidj v 05.05.2018 20:43, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Na striekanie motora je teraz práve príhodný čas , ked je vonku horuco,
Ja som na taký úkon stále nenabral odvahu, vzhľadom nato,že viem , čo dokáže vlhkosť a zatečený olej v konektoroch, ako to vie ovplyvniť prácu motora....
Čo poznám typkov, čo chodia wapkovať agregáty, tak len obalia RJ, do nejakého igelitu a veselo umývajú...
A až na jeden prípad, všetci odišli z tej umyvarky po vlastnej osi...
Ten jeden bol benzinový Opel...
Ja som na taký úkon stále nenabral odvahu, vzhľadom nato,že viem , čo dokáže vlhkosť a zatečený olej v konektoroch, ako to vie ovplyvniť prácu motora....
Čo poznám typkov, čo chodia wapkovať agregáty, tak len obalia RJ, do nejakého igelitu a veselo umývajú...
A až na jeden prípad, všetci odišli z tej umyvarky po vlastnej osi...
Ten jeden bol benzinový Opel...
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 18.01.2015 23:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Nemusíš odpojiť baterku, na veci to nič nezmení, ak je niekde porušené tesnenie konektora , tak ta voda sa tam dostane a urobí šarapatu potom, ked zapojíš baterku,
prave vysoká teplota pod kapotou pri pomalej jazde sposobí rychle vysušenie
A koniec-koncov na vodu posobí gravitácia, takže ta voda stečie dole, ked to budeš ostriekavať, nie je to tak akoby si ten motor ponoril do vody...
prave vysoká teplota pod kapotou pri pomalej jazde sposobí rychle vysušenie
A koniec-koncov na vodu posobí gravitácia, takže ta voda stečie dole, ked to budeš ostriekavať, nie je to tak akoby si ten motor ponoril do vody...
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 18.01.2015 23:38 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nie napriamom slnku (dla možností)
Ak sa použije Mafra,tá je mimoriadne účinná a rychlá,čiže naprášiť a po 2 minutách voda,ideálne wapka z väčšej vzdialenosti.Zakrývať u Alhambri nič netreba,PD-čko nemá žiadnu háklivú elektroniku,takže ani nevyfúkanie konektorov ničím nehrozí.Jediné čo zvyknem je že dám štuplíky do dvoch dierok EGR pod membránou.Mafra rozkladá hliník,doslova ho vie rozpustiť ako cukor,takže neťahať čas,dve minúty,inak zatmavne hliník.Aj alternátor nechávam volný,ale čas si treba strážiť,radšej opakovať a po oplachu okamžite zase dve minuty
Ak sa použije Mafra,tá je mimoriadne účinná a rychlá,čiže naprášiť a po 2 minutách voda,ideálne wapka z väčšej vzdialenosti.Zakrývať u Alhambri nič netreba,PD-čko nemá žiadnu háklivú elektroniku,takže ani nevyfúkanie konektorov ničím nehrozí.Jediné čo zvyknem je že dám štuplíky do dvoch dierok EGR pod membránou.Mafra rozkladá hliník,doslova ho vie rozpustiť ako cukor,takže neťahať čas,dve minúty,inak zatmavne hliník.Aj alternátor nechávam volný,ale čas si treba strážiť,radšej opakovať a po oplachu okamžite zase dve minuty
-
- Príspevky: 252
- Dátum registrácie: 25.05.2009 08:02 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 252
- Dátum registrácie: 25.05.2009 08:02 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 534
- Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40 Zdieľať na Facebook
Na benzinovom motore sa to neprejavi hned ked voda zatecie do konektorov ale az po neakom case a nepomoze ani ked je v konektoroch vazelina proti vlhkosti A potom po tyzdni na palubaku hlaska,ze chyba motora a moze sa zacat hladat . Par krat som to zazil a uz motor nevapkujem a + aj preto s terenakom benzinovym nebrodim 80cm vodu a viac
-
- Príspevky: 464
- Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ale nie,motory umývať treba,ale nedávať wapku do rúk bulovi.Presne ako m... píše,tlak je velký beťár,dnu áno,von nie.V šachtách sa začne čochvíla robiť para a potom príde tých 500 metrov.Preskok iskry po povrchu a stojíme.No ale to všetko je jasné dopredu,na to netreba byť géniom aby nevedel čo bude nasledovať
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 18.01.2015 23:38 Zdieľať na Facebook
Takze motor je po ociste. Vysledok parada. Start bez problemov. Nechal som ho zohriat a nech sa susi s otvorenou kapotou
https://imgur.com/a/BxlEcMy
https://imgur.com/a/nQUg5RG
https://imgur.com/a/BxlEcMy
https://imgur.com/a/nQUg5RG
-
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných