Ukazovateľ stavu oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 15.09.2017 16:05 Zdieľať na Facebook
Ukazovateľ stavu oleja
Zdravím Vás.
Chcel by som sa informovať či mal niekto podobnú skúsenosť.
Predvčerom som si menil olej v aute (Superb 2, 2.0 TDi 125 kW CR CFGB) a nejde mi trošku jedna vec do hlavy. Nalial som tam rovné 4L nového oleja a ryska ukazuje dostačujúce množstvo (t.j. trošku na oblasťou B- čo je ešte v norme). V manuáli aj všade inde na fórach som sa dočítal, že odporúčané množstvo je 4,3L náplne. Hm.. Nechápem to. Žeby tam niekde v útrobách motora ostali 3 dcl starého oleja? Nemyslím si, pretože v Octavii 1,9 som vždy musel doliať aspoň trošku aj z ďalšej litrovej fľaše nového oleja aby bolo akurát (rozumej 4L bandaska +1L fľaša). Pri Octavii uvádzajú 4,5L náplne a skutočne som tam vždy toľko musel naliať. Prečo v Superbe mi vošlo len 4L a ryska ukazuje DOSŤ?
Olej som pred vypustením mal zohriaty na prevádzkovú teplotu.
Auto bolo počas vypúšťania oleja celý čas na rovnej ploche.
Nechal som vytekať starý olej asi 30 min
Ďakujem
Chcel by som sa informovať či mal niekto podobnú skúsenosť.
Predvčerom som si menil olej v aute (Superb 2, 2.0 TDi 125 kW CR CFGB) a nejde mi trošku jedna vec do hlavy. Nalial som tam rovné 4L nového oleja a ryska ukazuje dostačujúce množstvo (t.j. trošku na oblasťou B- čo je ešte v norme). V manuáli aj všade inde na fórach som sa dočítal, že odporúčané množstvo je 4,3L náplne. Hm.. Nechápem to. Žeby tam niekde v útrobách motora ostali 3 dcl starého oleja? Nemyslím si, pretože v Octavii 1,9 som vždy musel doliať aspoň trošku aj z ďalšej litrovej fľaše nového oleja aby bolo akurát (rozumej 4L bandaska +1L fľaša). Pri Octavii uvádzajú 4,5L náplne a skutočne som tam vždy toľko musel naliať. Prečo v Superbe mi vošlo len 4L a ryska ukazuje DOSŤ?
Olej som pred vypustením mal zohriaty na prevádzkovú teplotu.
Auto bolo počas vypúšťania oleja celý čas na rovnej ploche.
Nechal som vytekať starý olej asi 30 min
Ďakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ano 3 dcl oleja je vždy niekde uložené po rôznych komôrkach konštrukcie a nikdy nevytečie,kým motor sa motor nedostane na stôl do inej polohy.Už pri opravách ak sa robí napr z hydroštelmi sa odsaje odhadom tolko oleja,a na spodku takého jazierka je sediment usadeného čohosi.Je to v poriadku,a motory aj keď všetky Tdi by som ani sekundu nezrovnával,inak je to u rotačky,inak u 8 ventilového PD motora,inak u 16 V PD motora,a ešte inak u CR.Každý pes,iná ves (v tejto veci)
A ešte jedna podstatná vec.Treba kalibrovanou nádobou odmerať olej ktorý sa vypustí,pripočítať olej ktorý odíde vo filtračnej vložke,a voči tomu porovnávať vstupné množstvo.
A ešte jedna podstatná vec.Treba kalibrovanou nádobou odmerať olej ktorý sa vypustí,pripočítať olej ktorý odíde vo filtračnej vložke,a voči tomu porovnávať vstupné množstvo.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Ťažký problém a v škole už neučia vôbec premýšľať. Konštrukcia motora nie je primárne smerovaná k presnému objemu náplne, ten objem sa nemeria na stotinky, ani sa nemeria v sklenených valcoch - načo aj, výrobca filtra tiež nerieši objem na stotinky, ani fľaša s olejom nie je certifikovaná nádoba na meranie objemu, plus iste nevypustíš všetko ani z motora ani z filtra. Ani tá tyčka nie je certifikované pravítko.
čiže ak nemám problém vyrobím si ho. Vypusť olej, nalej nový postupne, nepreleješ a vybavené.
čiže ak nemám problém vyrobím si ho. Vypusť olej, nalej nový postupne, nepreleješ a vybavené.
-
- Príspevky: 608
- Dátum registrácie: 20.10.2007 20:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 15.09.2017 16:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
tiež by som sa pripojil k názoru že tam nie je veľmi čo špekulovať, ale jednu vec si treba uvedomiť.
Určite neplatí že: "Keby bolo málo = nízky tlak oleja".
Keď ho je málo zasvieti oranžová kontrolka oleja a keď nie je dostatočný tlak, zasvieti červená kontrolka oleja.
Keď svieti červená kontrolka, tak už čerpadlo nemá čo tlačiť alebo z iného dôvodu nevytvorí v mazacom okruhu dostatočný tlak. Ale to je havarijná situácia, ktorá nenastane v dôsledku toho, že je hladina oleja pod ryskou na mierke oleja.
Určite neplatí že: "Keby bolo málo = nízky tlak oleja".
Keď ho je málo zasvieti oranžová kontrolka oleja a keď nie je dostatočný tlak, zasvieti červená kontrolka oleja.
Keď svieti červená kontrolka, tak už čerpadlo nemá čo tlačiť alebo z iného dôvodu nevytvorí v mazacom okruhu dostatočný tlak. Ale to je havarijná situácia, ktorá nenastane v dôsledku toho, že je hladina oleja pod ryskou na mierke oleja.
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 15.09.2017 16:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
s tou oranzovou kontrolkou je to dost zavadzajuce, nakolko v kvalitných autach su oranzove kontrolky este urcene, ze mozes prist do servisu, ale tato olejova ked svieti, uz by som s tym nejazdil, uz je to na riziko....ak motor pracuje normalne, tak menit ako pises, kontrolovat na ryske a nepouzivat preplachove oleje...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 45 neregistrovaných