937 152
inzerátov
Pridať inzerát

Ukážka čo spôsobí zámena plnej syntetiky za 10W40

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
123456789>
Autor Správa
mhlavaty
Legenda - Ford T (1702)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16330
Nabehané: 2 mes 21 dní 0 hod
Bydlisko: Nové Zámky
Predmet: Ukážka čo spôsobí zámena plnej syntetiky za 10W40 PríspevokZaslal: 22.09.2016 17:53   
Aby bolo jasné,jedná sa o príklad zlého rozhodnutia u motora Toyota Verso 1,6 VVTi. Tieto motory majú pomerne skoro nábeh papať olej a zrejme toto vedie k rozhodnutiu použiť "hustejší" teda zámena za 10W
Motor jazdil v kombinácii benzín/plyn až do doby keď podpálil ventily.V 2013 sa to urobilo,pohon plynom sa zrušil a teraz (300 tis km)došlo k zapečeniu všetkých štyroch piestov,zrejme z dôvodu prudkej straty chladiva.
Čo asi najviac prekvapilo bol neuveritelný stav nánosov z oleja uložený úplne na všetkom.Olej aj keď nesprávny,menený pravidelne a načas.


Olejová vaňa vyzerala ako žumpa s kalom


nahrubo naložené sú aj miesta kde by to nik nečakal,tj rotačné diely kde sa olej odstredí


Tento motor skončil,hlava sa prepadla v priečnom aj pozdĺžnom smere viac než je celá hrúbka tesnenia hlavy.

Poznámka k pohonu plyn.Tento motor z miniatúrnymi ventilčekmi je vrcholne nevhodný na prestavbu,nedokáže cez tenunké stopky ventilov zabezpečiť chladenie ventilov.Už iba ako detail je tu aj ďalší argument,kontrola ventilových vôlí.Motor nepoužíva hydraulické ale pevné zdvihátka.Motor je reťazový a tak kontrola vyžaduje otvárať prsia motora a vyberať obe vačkovice,no proste zložité a časovo (teda aj finančne) náročné.Ako bonus dostane majitel možnosť kupovať hrčeky zdvihátok tuším za 56e/ks. Vôla sa nastavuje zámenou za tenšie/hrubšie dno,takže koľko vôlí nesedí tolko sa platí.Takže Toyota Corolla sa od nezničitelných motorov v E10 (E11) dopracovala až k tomuto nepodarku.
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (511)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 17903
Nabehané: 1 mes 23 dní 14 hod
PríspevokZaslal: 22.09.2016 18:17   
Som myslel, ze je nebezpecna zamena z 10w na 5w, nie naopak.
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (403)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8477
Nabehané: 2 mes 25 dní 11 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 22.09.2016 18:22   
Milan pre info kolko spravil na plyne ?
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
oco13
VIP člen - Veyron (475)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 4750
Nabehané: 2 mes 29 dní 13 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 22.09.2016 18:52   
Milan ,u mňa ešte stojí motor z Corsy , ktorý tiež umrel na plyn. Ak by ho niekto chcel do daru , je k dispozicii, bude tam ešte zrejme dosť použitelného. Ktovie ako na tom bude z usadeninami , kedže u mňa papal olej z Lidla.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
patko1
Vážený člen - Gallardo (195)
Založený: 03 december 2007
Príspevky: 5140
Nabehané: 15 dní 16 hod 40 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 18:54   
lakinooo napísal:
Som myslel, ze je nebezpecna zamena z 10w na 5w, nie naopak.
Tiez som bol doteraz v tomto a viem ze bezne sa robi ked napriklad clovek kupi auto [mam na mysli starsie nie samozrejme dvoj troj rocne s malym najazdom kde je predpoklad ze je tam stale 5w] a nevie co tam bolo za olej tak sa dava 10w40 ze sa tym motoru neublizi.
Citovať
FERO 321
Povedomá tvár - Favorito (42)
Založený: 27 január 2011
Príspevky: 812
Nabehané: 3 dní 14 hod 15 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 19:19   
K tomu oleju, ak bol pravidelne menený nie 30.000km ale trebárs 15.000 kto ho menil? Bol dotyčný pri výmene? Sami viete koľko mechanikov z autorizovaných servisov vedia ušetriť a majú olej na predaj.
Citovať
YxoYpsilono
Obľúbený člen - Bawo (86)
Založený: 14 august 2008
Príspevky: 2743
Nabehané: 3 dní 20 hod 43 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 19:19   
nesuhlasim s tym, ze problem sposobil hustejsi olej..
v tomto motore je mozne pouzit aj viskoznejsi olej, AK splna poziadavky. V rusju to bude problem, v taliansku nie...

skor myslim, ze motor zabili dlhe servisne intervaly a plyn.
Citovať
branos
Založený: 06 október 2015
Príspevky: 23
Nabehané: 10 hod 9 min
Predmet: Re: Ukážka čo spôsobí zámena plnej syntetiky za 10W40 PríspevokZaslal: 22.09.2016 19:24   
mhlavaty napísal:
...došlo k zapečeniu všetkých štyroch piestov,zrejme z dôvodu prudkej straty chladiva...


Tým chladivom sa myslí chladiaca kvapalina, či olej? Vie sa, čo bolo príčinou tej náhlej straty?
Citovať
horeli
Nová tvár - Trabanto (14)
Založený: 14 február 2007
Príspevky: 173
Nabehané: 12 hod 30 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 19:37   
Toto v žiadnom prípade nespôsobil tento olej ,ale totálna ignorancia,reklamné drísty o predlžených výmenách oleja,po 15000km začína závažná degradácia kvality oleja a v spojení s absolútne nevhodnou montážou plynu to takto skončí.
Máme samozrejme na mysli kvalitné oleje.
Nedávno mi došla zákazníčka že sa jej nedá doliať olej do motora,pomyslel som si svoje ale pp odkrutení nalievacieho víčka to bola pravda.
Čo to spôsobilo ?Auto malo 50000km a olej ešte nebol menený!!!!
Nad 200000km skrátiť interval o 10%.
Mám toytu previu má 750000km a olej mením po 8000km.
Verím že vydrží do 1000000km.
Citovať
Matulkoo
Nová tvár - Trabanto (16)
Založený: 27 február 2012
Príspevky: 171
Nabehané: 1 dní 0 hod 23 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 19:41   
Nezmysel... co to ma s "hustejsim" olejom???

https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Viskozita

Citujem: "Zimní viskozitní číslo se určuje pouze podle hodnot nízkoteplotních vlastností CCS viskozity (startovatelnost za nízkých teplot) a mezní čerpatelnosti (viz tabulka) a nemá žádnou souvislost s viskozitou při normální či při provozní teplotě oleje."

"Některé oleje SAE 0W/30 mohou proto být při normální teplotě viskóznější (hustější) než některé oleje SAE 5W/30, rozhodující je pro ně tzv. HTHS viskozita"

Taktiez to vnimam tak, ze ten motor odpisal plyn... a intervaly, pripadne olej neschvaleny pre dany motor a vyberany len podla hodnot 5W ci 10W - 40
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1702)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16330
Nabehané: 2 mes 21 dní 0 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 22.09.2016 19:47   
Chladivo myslené nemrznúca zmes.Olej asi v polovici mierky,majiteľ olej menil včas myslím že po 10 tis a ak si dobre pamätám toto auto tak prechod na 10W už zdedil.
Nebezpečie u tohoto prechodu pochádza z tej vlastnosti oleja ktorá zabezpečuje že olej to čo tam vidieť neukladá,ale ostáva to v jeho obsahu a teda výmenou sa dostane z motora preč.Tu olej úsady robil a pokiaľ pozerám stav karbonovania na fotkách z 2013 roka,tak pokrok je slušný.
Plyn každopádne tomu motoru krk podrezal,je vidieť na ventiloch jednoznačne


Hustejší olej...toto vyjadrenie sa týka len a len predpokladu,že tak uvažoval ten kto prešiel na iný olej.


Naposledy upravil mhlavaty dňa 22.09.2016 19:50, celkom upravené 1 krát.
Citovať
hjundai
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (122)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1065
Nabehané: 3 dní 23 hod 6 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 19:47   
Možno má p. Hlavatý kompletné info o servisnej historii auta ale z toho čo napísal urobiť záver že " ... to olej..." je tak trošku "pomýlené". Auto má za sebou Boh vie čo, nikto nevie ako sa s ním jazdilo tak urobiť takýto skratkovitý záver je veľmi nešťastné....
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1702)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16330
Nabehané: 2 mes 21 dní 0 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 22.09.2016 20:01   
Je tu ešte jedna úvaha...majiteľ je skúsený človek.Tento prípad už X-tý raz potvrdzuje je rýchla strata vody nevyvolá to čo by človek očakával - zvýšenie,signalizáciu stúpnutia teploty vody.Toto nie je prvý prípad kedy sa takto stalo.Zrejme čidlo teploty po strtate vody nemá kontakt z chladivom a tak zvyšujúcu sa teplotu začne registrovať až prenosom teploty v materiály hlavy.Čo sa ukazuje ako neskoro,auto už začína mať problémy,zadymí spod kapoty a začína spomalovať,preraduje sa na nižšiu a nižšiu rýchlosť pretože nevládze.Bolo nutné cca 2 km na odpočívadlo to dotiahnuť z posledných síl,zastať na "dialnici" v tom známom úseku nepripadá do úvahy,niet kam.Chválim majiteľa za správne rozhodnutie,prišiel o motor ale možno inak by ho zvalcoval kamion čo ho "nevidel"
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (520)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 12900
Nabehané: 1 mes 29 dní 19 hod
PríspevokZaslal: 22.09.2016 20:06   
Tiež by som povedal sakra dlhé intervaly. Leda že by Milan bol ten kto olej menil a teda vie že skutočne došlo k výmenám

Kedže mu to žralo olej tak tam lial "čo sa našlo" v regály Lídla/Tesca a ked sa dolialo tak doliate sa bralo ako "čerstvá" nápln ktorú "netreba" meniť po 10000km

Presne takto to býva...


Naposledy upravil ivko1 dňa 22.09.2016 20:08, celkom upravené 1 krát.
Citovať
juraj975
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 13 marec 2009
Príspevky: 47
Nabehané: 3 dní 4 hod 5 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 20:08   
Takze podrobnejšie pre tých koho to zaujíma. Bajo auto dovezene pred 4,5 roka a mnou kupene ked malo cca 207000 plyn vyzera ze v nom bol od nova 9 rokov. Jazdil som na nom este rok ale isiel uz s problemami a pri nejakych 219000 a po oprave dvoch podpalenych ventilov u pana hlavateho isiel z auta prec. neviem co tam bol za olej v ita ale od kupy som daval do neho 5w30 valvoline a po tom cca roku ked sa robila hlava bol motor krasne zltucky vnutri.olej po cely cas meneny mnou osobne aj s filtrom a vzdy po 10max15ticoch podla casu. ostatny drobny servis samozrejme tiez sviecky...
Auto casom zacalo brat vela oleja tak som sa rozhodol prejst na 10w nie len tak hala bala ale vyberal som podla specifikacie z knizky a mazacieho planu valvolie pre moje auto. 10w som zvolil aj preto ze rovnaky olej lejeme aj do druhej starsej corolly v rodine a tiez splnal specifikacie.Olej ma splnat tusim Api sj/sl.
Posledny olej bol meneny cca 3000km pred tym ako ma auto nechalo medzi sencom a voderadmi.
Citovať
Odpovedať Nová téma
123456789>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva